Skip to main content
Beantwoord

SuperWifi 2 punt haalt de nieuwste firmware niet binnen

• August 20, 2025
  • 9 reacties
  • 163 keer bekeken

Sinds de update van mijn Experiabox V10 werken mijn 2 Super WiFi 2 punten niet meer met elkaar samen. De eerste is met netwerkkabel verbonden aan de modem. Die heeft een schone installatie gehad en is ook te vinden als extender in mijnmodem.kpn.

De 2e versterker draait op firmware 3.00.31 en na een schone installatie pakt die niet het installatie proces van de update op. In het log staat: Can't connect to auto upgrade server.

Heeft iemand een idee wat ik zou moeten doen?

Ik heb alle tips wat betreft herstellen naar fabrieksinstellingen al gedaan, dus dat hoeft niet meer. Het gaat dus om die ene versterker.

Alvast bedankt!

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@pdsikkema en welkom bij de KPN Community! Het zou inderdaad erg toevallig zijn als het SuperWifi punt ineens defect is na een update dus ik ben ook benieuwd waar dit hem nu in zit. 

Het SuperWifi dat je noemt draait op erg oude software. Heeft hij het altijd gedaan? Dan heeft hij minstens al 2 jaar geen update binnengehaald. 
Je geeft aan dat de reset al gedaan is, ook van het punt dat problemen geeft en als deze bekabeld aangesloten wordt? 
Je geeft aan dat punt 1 (zonder problemen) al een schone installatie heeft gehad. Punt 2 ook al? Als je deze reset zou hij namelijk de nieuwe software binnen moeten halen.

Zorg dan wel dat hij rechtstreeks bekabeld op je modem aangesloten is. Hoe gaat het dan?

9 reacties

• August 20, 2025

Kun je de 2 SuperWiFi's wisselen? Dus dat de versterker met oude firmware bekabeld aangesloten is en de versterker met nieuwe firmware draadloos is?

Welke firmware staat er op de Experiabox? Als er nieuwe firmware op staat, dan kan de SuperWiFi met nieuwe firmware draadloos samenwerken met de Experiabox. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 20, 2025

Kun je de 2 SuperWiFi's wisselen? Dus dat de versterker met oude firmware bekabeld aangesloten is en de versterker met nieuwe firmware draadloos is?

Welke firmware staat er op de Experiabox? Als er nieuwe firmware op staat, dan kan de SuperWiFi met nieuwe firmware draadloos samenwerken met de Experiabox. 

Net even geprobeerd, maar de omgewisselde versterker (nr 2 als 1) is dan onderdeel van de verbonden apparaten van de modem ( afbeelding, bij cursor) versterker nr 1 stond als losse extender in het netwerk.

In de originele opstelling is nr 2 ook onderdeel van de verbonden apparaten van de modem (mits verbonden met draad).

Een draadloze verbinding is niet tot stand te brengen. Versterkers kunnen niet meer elkaar communiceren.

Via de helpdesk al veel dingen gedaan. Daar sprak men al over een defect. Dit lijkt me sterk. Dus advies was om het via het forum te prober

en.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 20, 2025

Net even geprobeerd, maar de omgewisselde versterker (nr 2 als 1) is dan onderdeel van de verbonden apparaten van de modem ( afbeelding, bij cursor) versterker nr 1 stond als losse extender in het netwerk.

In de originele opstelling is nr 2 ook onderdeel van de verbonden apparaten van de modem (mits verbonden met draad).

Een draadloze verbinding is niet tot stand te brengen. Versterkers kunnen niet meer elkaar communiceren.

Via de helpdesk al veel dingen gedaan. Daar sprak men al over een defect. Dit lijkt me sterk. Dus advies was om het via het forum te prober

en.

Modem heeft Firmware V10.C25.08.03

Ik heb hetzelfde probleem na de recente update, wisselen en alle stappen doorlopen geeft geen resultaat.

Dus resets, installatiehulp, fabrieksinstellingen etc etc helpt niet.

defect in eens na een update lijkt mij sterk, ik heb reserve punten die geven ook geen verbinding.

Ik had ook al een topic gemaakt.

GW

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 21, 2025

Ik heb hetzelfde probleem na de recente update, wisselen en alle stappen doorlopen geeft geen resultaat.

Dus resets, installatiehulp, fabrieksinstellingen etc etc helpt niet.

defect in eens na een update lijkt mij sterk, ik heb reserve punten die geven ook geen verbinding.

Ik had ook al een topic gemaakt.

GW

Maar nog geen oplossing voor ons probleem dus?

We zijn niet de enige met dit probleem.

Inderdaad, defect na update lijkt mij ook sterk. 

PD

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 21, 2025

Hi ​@pdsikkema en welkom bij de KPN Community! Het zou inderdaad erg toevallig zijn als het SuperWifi punt ineens defect is na een update dus ik ben ook benieuwd waar dit hem nu in zit. 

Het SuperWifi dat je noemt draait op erg oude software. Heeft hij het altijd gedaan? Dan heeft hij minstens al 2 jaar geen update binnengehaald. 
Je geeft aan dat de reset al gedaan is, ook van het punt dat problemen geeft en als deze bekabeld aangesloten wordt? 
Je geeft aan dat punt 1 (zonder problemen) al een schone installatie heeft gehad. Punt 2 ook al? Als je deze reset zou hij namelijk de nieuwe software binnen moeten halen.

Zorg dan wel dat hij rechtstreeks bekabeld op je modem aangesloten is. Hoe gaat het dan?

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 21, 2025

Hallo Sanne,

Ik heb goed muziek en films kunnen streamen op de plek waar de 2e versterker stond en dat is sinds enkele weken niet goed meer en ik kreeg geen verbinding meer met de primaire versterker.

De schone installatie van punt 2 lukt niet. Ik heb het geprobeerd, maar het proces wordt niet afgemaakt. In het log staat: Can't connect to auto upgrade server.

Er moet toch een manier zijn om dit te forceren?

Gr PD 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hmmm, dan wil updaten inderdaad ook niet. Gek dat hij deze melding geeft. 😕

Geen beloftes, maar zou je je communityprofiel in willen vullen? Zo volledig mogelijk graag, als je hier een seintje geeft wanneer je dit gedaan hebt kan ik navragen hoe dit zit en of er een update te forceren is. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 24, 2025

Hmmm, dan wil updaten inderdaad ook niet. Gek dat hij deze melding geeft. 😕

Geen beloftes, maar zou je je communityprofiel in willen vullen? Zo volledig mogelijk graag, als je hier een seintje geeft wanneer je dit gedaan hebt kan ik navragen hoe dit zit en of er een update te forceren is. 

Dankjewel Sanne. Ik heb de gegevens ingevuld.