Skip to main content
Beantwoord

Wifi-versterker niet succesvol gekoppeld: lampje brandt groen, maar in de interface blijft het rood

• September 16, 2025
  • 16 reacties
  • 167 keer bekeken

ik heb 2 wifi versterkers waarvan en 1 niet meer doet, ik heb al menige keren de herstel gedaan via het resetten, weer aansluiten met de kabel  . aan het eind van het verhaal brand wel het groene ledje.

echter al ik inlog op 192.168.2.254  en kijk bij thuisnetwerken wordt deze als error weergegeven. en werkt het niet

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@R.Tigchelaar en welkom bij de KPN Community! Wat gek dat deze versterker de verbinding kwijt blijft raken, dus goed dat je dit hier meldt. 

Je geeft aan dat de webinterface de error aangeeft, brandt het lampje van de versterker dan ook weer rood? Of geeft alleen de webinterface aan dat er geen verbinding is? 
In dat laatste geval, zou je dan een schone installatie van de SuperWifi punten willen doen? Als je de stappen daar precies opvolgt dan kun je met een schone lei verder en ik hoop dat de verbinding dan wel stabiel blijft werken. 

Mocht hij toch weer op rood gaan, kijk dan bij de uitleg over de lampjes van de SuperWifi 2 (zwart) of lampjes van de SuperWifi 1 (wit) wat de oorzaak kan zijn en hoe je dit op kunt lossen. 
Hopelijk lukt het dan wel. Laat je het weten? 🙂

16 reacties

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 18, 2025

Hi ​@R.Tigchelaar en welkom bij de KPN Community! Wat gek dat deze versterker de verbinding kwijt blijft raken, dus goed dat je dit hier meldt. 

Je geeft aan dat de webinterface de error aangeeft, brandt het lampje van de versterker dan ook weer rood? Of geeft alleen de webinterface aan dat er geen verbinding is? 
In dat laatste geval, zou je dan een schone installatie van de SuperWifi punten willen doen? Als je de stappen daar precies opvolgt dan kun je met een schone lei verder en ik hoop dat de verbinding dan wel stabiel blijft werken. 

Mocht hij toch weer op rood gaan, kijk dan bij de uitleg over de lampjes van de SuperWifi 2 (zwart) of lampjes van de SuperWifi 1 (wit) wat de oorzaak kan zijn en hoe je dit op kunt lossen. 
Hopelijk lukt het dan wel. Laat je het weten? 🙂

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 19, 2025

Hallo Sanne,

dank voor je reactie 

lampjes gaven gewoon groen. Alsof er geen probleem was. Terwijl als je inlogt op het modem daar zag je dat het niet goed was. Nu vanuit het modem netwerk reboot gedaan, lijkt het nu wel te werken.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • September 19, 2025

Helder, en fijn! Hopelijk blijft het nu stabiel werken. Zo niet, volg dan de tips uit mijn eerdere bericht op en hopelijk zijn er dan geen problemen meer. 😁

Veel plezier met je diensten en maak gerust weer een topic aan als je in de toekomst nog ergens vragen over hebt!

j3roentje
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • September 19, 2025

Ik heb exact hetzelfde probleem, de ledjes op de SW2 punten branden netjes groen, je denk dus dat ze prima werken. Maar in de topologie van de Box12 zijn ze rood. Al meerdere schone installaties gedaan, alles werkt dan weer voor een week en dan weer hetzelfde probleem.

Leen59
Wijsgeer
  • September 19, 2025

Herstart thuisnetwerk vanuit het modem helpt vaak.

j3roentje
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • September 19, 2025

Herstart thuisnetwerk vanuit het modem helpt vaak.

Dat doe ik elke keer voorafgaande aan de schone installatie van de SW2 punten, werkt maar een week. Zelfs een schone installatie van de Box12 helpt niet.

Leen59
Wijsgeer
  • September 19, 2025

Bekijk je de topologie via een pc/ laptop of via een mobiel apparaat? Het is bekend dat de weergave niet 100% betrouwbaar is.

j3roentje
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • September 19, 2025

Bekijk je de topologie via een pc/ laptop of via een mobiel apparaat? Het is bekend dat de weergave niet 100% betrouwbaar is.

Windows laptop 

Leen59
Wijsgeer
  • September 19, 2025

Weet je welke firmwareversie er op de SW’s en het modem staat?

Ik heb dit probleem ook vaak gehad en bij mij is het stabiel geworden met de laatste versies. Soms gaf de GUI een verkeerd beeld, maar na herstart thuisnetwerk vanuit het modem, zonder verdere acties, ziet alles er goed uit.

Edit, ik weet niet of je de foto bewerkt hebt, maar het valt me op dat er alleen SW- staat, dus zonder de laatste cijfers van het Mac-adres.

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 30, 2025

nou terug bij af, alles weer weg, dat is toch niet normaal, netwerk reset gedaan, zie met 1 van de twee wifi versterkers, met de opmerking onbereikbaar. is toch waardeloos dit, het heeft ongeveer 2,5 jaar probleemloos gewerkt, en nu dit. hier wordt ik niet vrolijk van.

en nu? waar zit het probleem?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 30, 2025

nou terug bij af, alles weer weg, dat is toch niet normaal, netwerk reset gedaan, zie met 1 van de twee wifi versterkers, met de opmerking onbereikbaar. is toch waardeloos dit, het heeft ongeveer 2,5 jaar probleemloos gewerkt, en nu dit. hier wordt ik niet vrolijk van.

Beste ​@R.Tigchelaar geef de SW#2 eens een herstart, dan zou hij weer goed gekoppeld aan de modem moeten zijn.

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • September 30, 2025

Hier precies hetzelfde probleem. Ben nu alles weer aan het resetten en nog steeds geen goede verbinding. Nu kan ik niet meer verbinden met de SW. Lekker thuiswerken zo.

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 30, 2025

stekker er uit er weer in van de versterkers en het werkt weer.

dit is toch niet betrouwbaar zo, is er misschien een software update beschikbaar?

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ze horen niet steeds de verbinding te verliezen, dus mocht dit weer gebeuren en mocht je dit nog niet gedaan hebben:

\zou je dan een schone installatie van de SuperWifi punten willen doen? Als je de stappen daar precies opvolgt dan kun je met een schone lei verder en ik hoop dat de verbinding dan wel stabiel blijft werken. 

Probeer het dan nog eens via één van die stappen op te lossen. Hopelijk blijft het dan stabiel draaien!

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 31, 2025

nou, fijn weer, vandaag knalt hij er weer uit, komt tot mijn verbazing ook weer op, paar uur later heb ik een ghost versterker, zelfde nummer maar dan Onbereikbaar. nog even en dan gaat kpn eruit.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Wat vervelend dat dit blijft gebeuren. Ook de spookversterker is een bijzondere verschijning. 😕 Als dit gebeurt dan voer je de stappen uit die ik eerder aan heb geraden? Of heb je deze nog niet gedaan? 

Weet dat we bezig zijn met het verder aanpassen van de software voor de SuperWifi 1 punten. We krijgen meer meldingen over dit soort problemen, dus de ontwikkelaars zijn bezig om dit te verbeteren in volgende updates. 
Ik pak ook even een antwoord van moderator Erik hier: 

Herstarten van de SuperWifi in kwestie, of je hele thuisnetwerk met de knop in het modem (Systeem > Instellingen > Herstart thuisnetwerk), is de snelste manier om dit weer te verhelpen. Maar daarbij zien we dan inderdaad dat het probleem ook weer kan terugkomen. 

De hele uitgebreide resetprocedure die ik eerder plaatste is iets waarvan we zien dat het voor langere tijd een oplossing kan zijn.

Ik hoop dat het met die stappen toch enige tijd weer blijft werken en dat we snel updates hebben waarmee dit opgelost is. Excuses voor het ongemak. 
Als je in onze Product Updates je modem kiest bij de categorieën en SuperWifi 1 in het menu rechts, dan kun je daarna op de Abonneren knop rechts bovenin drukken. Je krijgt dan bericht wanneer er een nieuwe Product Update is.