Hallo @Michel_vE, welkom. Ik kan me voorstellen dat je hier graag meer duidelijkheid over wilt. Je hebt jouw profiel ingevuld, heel fijn, daarmee kan ik meteen één en ander uitzoeken.
Kan iemand het zeer grillige verloop van de hoeveel GB's uitleggen?
Ik zie dat je een oud-Telfort abonnement hebt. Hoewel KPN Telfort heeft overgenomen, heeft jouw abonnement nog de oude Telfort voorwaarden. Bij Telfort kon je jouw overgebleven data meenemen naar de volgende maand. Je kon overgebleven data twee maanden meenemen. Met een abonnement van 2 GB betekent dit dat als je minder dan 2 GB per maand zou gebruiken, je de maand met 6 GB kan beginnen: 2 GB van de nieuwe maand + 4 GB uit de vorige twee maanden. Gebruik je soms meer of soms minder data, dan wil het nog wel eens voorkomen dat je de ene keer meer data hebt aan het begin van de maand dan de andere.
Volgens mij heb ik ook ergens een data-verdubbelaar aangezet die gratis scheen te zijn?
Voor zover ik kan zien, heb je momenteel geen verdubbelaar. Je hebt een abonnement van 2 GB per maand en dit is ook wat je krijgt. De verdubbelaar is onderdeel van Telfort Combivoordeel. Deze krijg je dan ook alleen als je voldoet aan de voorwaarden van Telfort Combivoordeel, namelijk het hebben van meerdere Telfort abonnementen op hetzelfde adres. Op jouw adres zie ik alleen dit telefoonnummer. Daarmee heb je dus geen recht op Combivoordeel en krijg je ook geen verdubbeling van de data.
Waar is nu opeens mijn rest van 1GB gebleven? Wordt die opeens weggegooid ofzo?
Geen zorgen, deze data wordt niet zomaar weggegooid! Een Extra Bundel is 31 dagen geldig óf totdat de bundel volledig is verbruikt. Volgens het systeem heb je de bundel op 25 juli aangeschaft. De bundel komt te vervallen op 26 augustus. Het is alleen wel zo dat deze databundel pas weer wordt gebruikt op het moment dat jouw basisbundel volledig is verbruikt. Met andere woorden: je zult eerst de 2 GB op moeten maken voor je de resterende MB's uit de Extra Bundel kunt gebruiken.
Je kunt de bundel ook terugvinden in MijnKPN. Klik hiervoor op het mobiele nummer en kies vervolgens de optie ‘Alle bundels bekijken’. Je krijgt hier te zien welke bundels in de wachtrij staan. Als een bundel in de wachtrrij staat, betekent dit dat deze pas wordt gebruikt op het moment dat jouw basisbundel op is.
Heb ik zo jouw vragen beantwoord?