Skip to main content
Vraag

Errorcode 3010 als ik Multisim probeer aan te vragen op een Galaxy Watch

• 25 maart 2025
  • 5 reacties
  • 14 keer bekeken

Hi,
Vandaag heb ik gepoogd via klantenservice errorcode 3010 op te lossen. Nadat de telefoon medewerkster mij heel vriendelijk te woord stond is er helaas geen passende oplossing geboden.

Ikzelf heb een Apple Watch gehad en kan wel op de knoppen drukken een MultiSim nu aan te vragen voor mijn nieuwe Galaxy Watch maar krijg error code 3010. Al 5 a 6 weken lang, na meerdere pogingen.

De medewerkster had ruggespraak gehad en kwam terug met het verhaal dat ik naar een KPN winkel zou moeten om daar geholpen te worden met het probleem op mijn telefoon, terwijl dit zo ver ik kan zien een KPN probleem lijkt te zijn achter de schermen.

Ook werd mij verteld dit gebeurd meerdere mensen waar ik dan denk, goh, kijk dan nu ook even verder en help me dit op te lossen. Ik ga niet naar een KPN winkel voor een softwarematig probleem. Klinkt alsof men er  altijd van uit gaat dat her PEBKAC is / een user probleem.

Ik had hoop dat dit een bredere storing was, de error code 3010 en dat dit opgelost was voor iedereen en ik dat kon checken door dit fora om de week even te lezen en checken maar helaas. 

​@Alex van KPN, is hier nog op een andere manier doorheen te prikken of moet ik het hiermee doen en me er bij neerleggen 5G op mijn nieuwe Galaxy Watch Ultra niet te gebruiken?

Mvg
Mark

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

5 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 6961 reacties
  • 27 maart 2025

Hoi Mark welkom op de KPN Community! Ik heb even open spitten en kan niet direct een aanwijzing vinden dat dit probleem breder speelt. Ik denk graag even mee. Heb je de Multisim ook afgemeld op de Apple Watch voor dat je hem probeert te activeren op de Galaxy Watch? 

Hoe verwijder ik KPN Multisim van de Apple Watch?

Je hebt een nieuwe Apple Watch gekocht en daar wil je graag KPN Multisim op activeren. Maar dit lukt niet, omdat dit nog actief is op jouw oude Apple Watch. De oplossing is om de KPN Multisim van de oude Apple Watch te verwijderen. Dit kan je doen via jouw iPhone; jouw oude Apple Watch is niet nodig. Hieronder de instructies:

1. Open de Watch-app op je iPhone.
  2. Tik op het tabblad 'Mijn Watch' en vervolgens op 'Mobiel netwerk'.
  3. Kies het informatie-symbool naast het abonnement dat je wilt verwijderen.
  4. Kies ‘Beheer KPN NL-account’.
  5. Log in met je KPN ID.
  6. Kies het eSIM-abonnement dat je wilt deactiveren.
  7. Tik op ‘Uitzetten’ en bevestig dit door nogmaals op ‘Uitzetten’ te tikken.
  8. Kies ‘Sluiten’. Multisim op jouw oude Apple Watch wordt nu uitgezet.
  9. Kies het informatie-symbool naast het abonnement dat je wilt verwijderen.
  10. Kies ‘Verwijder KPN NL-abonnement’. Bevestig jouw keuze door nogmaals op ‘Verwijder KPN NL-abonnement’ te klikken.
  11. Jouw Multisim profiel is nu verwijderd.

Hoe activeer ik KPN Multisim op de Samsung Galaxy Watch?

1. Open de Galaxy Wearable app op je telefoon.
  2. Tik op ‘Instellingen horloge’ en ga naar 'Mobiele abonnementen'.
  3. Tik bij ‘Een mobiel abonnement instellen’ op ‘Volgende’.
  4. Log in met je KPN ID.
  5. Tik op 'Aanzetten' Multisim.
  6. Tik op 'Ja, ik ga akkoord' en op ‘Doorgaan’.
  7. Tik bij het scherm ‘Geregeld!’ op ‘Sluiten’.
  8. Tik vervolgens bij ‘Een mobiel abonnement instellen’ op ‘Abonnement gebruiken’.
  9. Multisim wordt geactiveerd op je Galaxy Watch LTE. Wacht totdat dit is afgerond, dit kan soms wat langer duren.

Heb je een Galaxy Watch met Multisim bij KPN besteld? Volg dan stap 1 t/m 4 en wacht tot de activatie is afgerond. Gebruik onze toestelhulp voor de uitleg per smartwatch.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 27 maart 2025

Hi, ​@Remco van KPN ! 

Dank en tof dat je mee denkt. Ik heb toen paar jaar terug een paar maanden die apple watch gehad en vanwegen de kosten die functie weer volgens instructies uit gezet.

Ja ik heb dus dat toen gedeactiveerd. (Edit: apple spul heb ik al een lange tijd ook niet meer in huis)

Ik loop nu enkel tegen errorcode 3010 aan. Wat in dit topic ook naar voren komt. Ja ik hoopte op een algemene storing maar het klinkt behoorlijk user gebonden.

Ik hoop het graag te gebruiken maar als het niet lukt dan kan ik ook zonder. Het is gelukkig niet zoals bij Apple dat je veel extra betaald voor 4g/5g.

Ik hoopte dat het een koppeling was achter de schermen maar goed, als men aan de telefonische support ook niet kan doorverbinden naar een technisch persoon is het lastig uitleggen.

Nogmaals dank en mocht hier iemand suggesties hebben hoor / lees ik ze graag.

Mvg

Mark

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 6961 reacties
  • 28 maart 2025

Mark ik kan niets beloven maar ik wil zeker blijven meedenken :-) . Kan je in jouw profiel eens jouw mobiele nummer neerzetten? Dan kom ik er na het weekend op terug ​@Mark-T.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 28 maart 2025

Hi ​@Remco van KPN ,

Nogmaals dank! Ik heb mijn profiel bijgewerkt.

Fijn weekend en hoor graag als er nieuws is.

Mvg

Mark

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15

Dank je ​@Mark-T! Ik heb hem een zetje proberen te geven maar het lukt mij ook niet. Ik heb nu names jouw een nieuwe storingsmelding aangemaakt voor onze technische dienst om hier naar te kijken. Ze zullen snel contact met je zoeken!

Reageer