afgelopen woensdag heb ik 3 nieuwe experia wifi gekregen en gekoppeld aan mijn experia v10. Na installatie via de kpn thuis app,(gekoppeld en werkend) gaf deze aan dat de experia WiFi aan het updaten was … sindsdien was mijn SSID verdwenen. Klantenservice gebeld en na 1,5 uur aan de tel een nieuwe experia box besteld. Deze afgelopen vrijdag ontvangen (experia box V10a) en aangesloten. Maar nu krijg ik mijn 4 dagen oude experia WiFi kastjes niet gekoppeld aan mijn nieuwe modem. Ze zijn nu al sinds vrijdag aan knipperen (alleen groene linkse) en doen verder niets. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen ??
alvast bedankt voor de hulp
joost van Boxtel
Beste antwoord door Vikash van KPN
Vikash schreef:
Hoi @JoostvanBoxtel. Welkom op het KPN Forum. Allereerst excuses voor mijn late reactie, het is op dit moment erg druk op het KPN Forum. Wat vervelend dat je de Experia WiFi's niet gekoppeld krijgt aan jouw ExperiaBox. We adviseren altijd aan om na een modem omruil de Experia Wifi te resetten, maar ik begrijp uit het verhaal hierboven dat dit het probleem bij jou niet heeft verholpen. Als het eerste lampje (power) groen knippert, dan is de Experia WiFi aan het opstarten. Het tweede blauwe lampje (wifi) betekend dat de Experia Wifi correct is verbonden met de Experiabox en een IP-adres heeft gekregen. Zou je jou naam, postcode, huisnummer en klantnummer achter willen laten op het KPN Forum profiel? Dan zoek ik voor je uit hoe we dit probleem kunnen verhelpen.
Ik heb niets meer van je gehoord, dus ik ga er vanuit dat je via een andere weg het probleem is verholpen. Als we toch nog iets voor jou kunnen doen, dan horen we dat graag van je!
Vervelend dat het niet werkt, heb je al geprobeerd om de experia wifi een harde reset te geven? Dit doe je door de resetknop op de achterkant in te drukken totdat je 3 rode en 1 blauw lampje ziet. Het kan zijn dat het communiceren met de nieuwe experiabox even niet helemaal goed gaat.
bedankt voor je reactie! De kastjes zijn al ongeveer 20000000 x gereset !! De lampjes die jij noemt verschijnen niet! In volgorde knipperen tegelijk 1e groen 2e blauw 3e groen en 4e groen … dit 4 maal dan start kastje opnieuw op en blijft het 1e lampje groen knipperen (power)
ik heb hier echt hulp bij nodig want ben op het moment in staat om bij kpn weg te gaan! Ben al 3 maanden bezig met klantenservice en technisch personeel van kpn en nog steeds geen oplossing!
Ter aanvulling: 1e drie kastjes op v10 geprobeerd werkt niet ! 3 nieuwe kastjes gekregen op v10 toen viel ssid weg! Nu die kastjes geprobeerd op nieuwe v10a niet koppelbaar. 2 nieuwe kastjes gekregen bij de v10a ook niet koppelbaar!!
@Joep1965 alle kastjes zitten direct op de v10a verbonden!
@Nick83 de reset duurt inderdaad vrij lang voordat je ziet dat het kastje iets doet… dus ja ik kom wel aan die 15 seconden. V10a staat in de meterkast. Ook geprobeerd met de meegeleverde korte utp kabel in de box. Geen resultaat!
@Nick83 nee ik zie als ik inlog op de v10a alle verbonden apparaten maar zoals gezegd niet de experia wifi !! Dat zijn ook de enige apparaten die via utp zijn aangesloten !! Op het moment dat ik experia wifi eraf haal en de kabel in bijv tv ontvanger steek dan zie ik deze wel verschijnen in de router
Hoi @JoostvanBoxtel. Welkom op het KPN Forum. Allereerst excuses voor mijn late reactie, het is op dit moment erg druk op het KPN Forum. Wat vervelend dat je de Experia WiFi's niet gekoppeld krijgt aan jouw ExperiaBox. We adviseren altijd aan om na een modem omruil de Experia Wifi te resetten, maar ik begrijp uit het verhaal hierboven dat dit het probleem bij jou niet heeft verholpen. Als het eerste lampje (power) groen knippert, dan is de Experia WiFi aan het opstarten. Het tweede blauwe lampje (wifi) betekend dat de Experia Wifi correct is verbonden met de Experiabox en een IP-adres heeft gekregen. Zou je jou naam, postcode, huisnummer en klantnummer achter willen laten op het KPN Forum profiel? Dan zoek ik voor je uit hoe we dit probleem kunnen verhelpen.
Hoi @JoostvanBoxtel. Welkom op het KPN Forum. Allereerst excuses voor mijn late reactie, het is op dit moment erg druk op het KPN Forum. Wat vervelend dat je de Experia WiFi's niet gekoppeld krijgt aan jouw ExperiaBox. We adviseren altijd aan om na een modem omruil de Experia Wifi te resetten, maar ik begrijp uit het verhaal hierboven dat dit het probleem bij jou niet heeft verholpen. Als het eerste lampje (power) groen knippert, dan is de Experia WiFi aan het opstarten. Het tweede blauwe lampje (wifi) betekend dat de Experia Wifi correct is verbonden met de Experiabox en een IP-adres heeft gekregen. Zou je jou naam, postcode, huisnummer en klantnummer achter willen laten op het KPN Forum profiel? Dan zoek ik voor je uit hoe we dit probleem kunnen verhelpen.
Ik heb niets meer van je gehoord, dus ik ga er vanuit dat je via een andere weg het probleem is verholpen. Als we toch nog iets voor jou kunnen doen, dan horen we dat graag van je!
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.