Hallo,
Al sinds dagen/weken hebben we hier last van een bizar slecht WiFi signaal. We hebben een abonnement voor 200/200, waar we uiteraard netjes voor betalen elke maand. Nu is het echter zo dat we de laatste tijd al blij mogen zijn als we op het gunstigste moment een verbinding van 50/50 halen. Niet bepaald om vrolijk van te worden, zeker nu thuis werken het ‘nieuwe normaal’ is geworden.
Heb inmiddels al talloze keren via de ‘KPN Thuis’-app een poging gedaan het te verbeteren, maar zonder resultaat. Heb dit gedaan vanaf 2 tablets, maar ook vanaf meerdere telefoons in huis. Telkens is het resultaat van de metingen lachwekkend, op de bovenverdieping kom ik niet hoger dan een meting van 13mb down en +/- 60 up. Na het doorlopen van de stappen geeft de app aan dat de Experiabox opnieuw ingesteld gaat worden zodat het beter moet worden. Zoals gezegd, met een beeeeeetje geluk kom ik dan uit op 50/50. Al zit ik naast de Experiabox met de telefoon/tablet er strak tegenaan, de verbinding blijft ruk.
De grap is ook dat ik voor het uitvoeren van de stappen in de app én naderhand een ookla speedtest doe omdat ik het na een aantal pogingen zonder resultaat/verbetering niet meer vertrouwde. De resultaten van vooraf en naderhand zijn vrijwel identiek: Een belabberde verbinding zonder een noemenswaardig verschil. Dus, komt de ‘KPN Thuis’-app nu met mooiere getallen dan de werkelijkheid om mij een goed gevoel te geven/af te schepen, of gaat er iets anders mis? Wat mij betreft klopt er in ieder geval iets niet.
Telkens als ik de stappen in de app doorlopen heb, kom ik bij de laatste vraag: “Maak je gebruik van WiFi versterker(s)?”. Zodra ik hier ‘Nee’ aanklik, kom ik op een pagina met het bericht; ‘Balen, het is niet gelukt. ….[hele tekst]…. We gaan samen op zoek naar de beste oplossing voor jouw wifi probleem. Neem contact met ons op”. Zodra ik klik op ‘neem contact op’, gebeurt er verder he-le-maal NIKS. Ik krijg geen optie om te bellen, te mailen of te chatten. NIETS. Wel heel mooi een aanbieding in beeld, of ik niet voor een X bedrag wifi-versterkers wil KOPEN. Wat denk je zelf?
Wat kan ik in hemelsnaam nog doen om een normale verbinding te krijgen en in ieder geval in de buurt te komen van de snelheid waar ik maandelijks voor betaal. Ik snap dat je via de WiFi niet strak de 200/200 zult kunnen halen door allerlei factoren, maar wat ik nu krijg slaat wat mij betreft werkelijk alles. Een normale vergadering via Microsoft Teams is de helft van de tijd al niet vol te houden, zelfs als je het wil proberen zonder camerabeeld.
Graag kom ik tot een goede en passende oplossing, in plaats van keer op keer te worden afgescheept met de aanbieding om WiFi versterkers te kopen en me na een test geen mogelijkheden tot contact te bieden.
Vriendelijke groet,
Jappie