Skip to main content
Beantwoord

Geen internet en oranje servicelampje na installatie slimme meters

  • 12 oktober 2023
  • 34 reacties
  • 481 keer bekeken

Hallo, deze ochtend slimme meters laten plaatsen en sindsdien geen internet en wifi meer. Op de modem brandt het internetlampje niet en het servicelampje brandt oranje. Al 20x heropgestart, ook het glasvezelbakje. Ook al 2x reset gedaan. Niets helpt. Slimme meters hangen in zelfde kast als glasvezelbakje. Ik heb op internet gelezen dat kpn de router op een andere frequentie kan zetten want ik vermoed dat de slimme meters de internetverbinding hypothekeren. Zou graag snel van dit probleem vanaf zijn. Dank voor de hulp.

Beste antwoord door Boskat2

KPN monteur was er uiteindelijk om 11u. Ze hadden aan haar doorgegeven van 8 tot 12 en aan mij van 8 tot 10u...soit, het bakje is vervangen nu. Eindelijk! 😁

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

34 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22055 reacties
  • 12 oktober 2023

Ik kan me niet voorstellen dat de slimme meter van invloed is op de internetverbinding.  Ik vermoed dat het glasvezelkastje de geest heeft gegeven.  Bel de klantenservice 0800-0402 voor storingen 24/7 bereikbaar. 


  • Auteur
  • Topper
  • 16 reacties
  • 12 oktober 2023

Glasvezelbakje werkt: Powerlampje brandt en connectionlampje brandt ook. 

 


TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3491 reacties
  • 12 oktober 2023

Ik denk eerder dat de monteur een kabel los getrokken heeft of zelfs gesloopt bij aanbrengen van de slimme meter.


  • Auteur
  • Topper
  • 16 reacties
  • 12 oktober 2023

Kabels gecheckt, zien er normaal uit.


  • 0 reacties
  • 12 oktober 2023
Boskat2 schreef:

Glasvezelbakje werkt: Powerlampje brandt en connectionlampje brandt ook. 

 

Ethernet brand dus niet?

Dan heb je waarschijnlijk een Genexis TK-01. De utp poort van dat NT werkt na een stroomonderbreking in sommige gevallen niet meer. 

Bel dan 0800-0402 → spreek "storing" in en vraag of ze een nieuw glasvezelkastje kunnen toesturen.

 


  • Auteur
  • Topper
  • 16 reacties
  • 12 oktober 2023

Internet lampje op de modem brandt niet. Lampjes bij ethernet poort branden ook.

De lampjes bij de WAN poort branden NIET, zie ik nu. Is dat dan probleem met de modem, wan kabel of glasvezelbakje? ( glasvezelbakje geeft geen alarm en powerlampje en connectionlampje branden groen dus dat lijkt in orde)


  • 0 reacties
  • 12 oktober 2023

Je kunt een andere ethernetkabel proberen (CAT5e of CAT6). Als dat geen effect heeft zal het probleem wrs in het glasvezelkastje zitten, volg dan de stappen in mijn vorige bericht.


Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4422 reacties
  • 12 oktober 2023
Boskat2 schreef:

Internet lampje op de modem brandt niet. Lampjes bij ethernet poort branden ook.

De lampjes bij de WAN poort branden NIET, zie ik nu. Is dat dan probleem met de modem, wan kabel of glasvezelbakje? ( glasvezelbakje geeft geen alarm en powerlampje en connectionlampje branden groen dus dat lijkt in orde)

Dit is heel erg duidelijk een probleem met de WAN poort. Bel 24/7 met 0800-0402 en geef aan dat je helemaal geen diensten meer hebt en je een monteur wilt wegens een defecte glasvezelkastje. Een monteur kan kosteloos dit kastje vervangen. Het is niet mogelijk om te vragen om het kastje en deze zelf te installeren. Hier zal altijd een monteur voor langs moeten komen.


  • Auteur
  • Topper
  • 16 reacties
  • 13 oktober 2023

Vreemd, dat glasvezelkastje geeft geen probleem aan? 


  • Auteur
  • Topper
  • 16 reacties
  • 13 oktober 2023

En komt dat dan enkel doordat de stroom er tijdens de installatie van de slimme meters uit gelegen heeft? Da's dan toch wel een heel fragiele bedoening. Ik bel straks.


  • Auteur
  • Topper
  • 16 reacties
  • 13 oktober 2023

Blijkbaar kan ik niet bellen met mijn Belgisch nummer (ik woon net over de grens in NL waardoor ik mijn BE nummer kon behouden) bellen naar +31 6 1200 1200, helpt ook niet want de computer verwijst naar de online servicetool die ik al 2x doorlopen heb en dus niet helpt. Daarna wordt doodleuk de verbinding verbroken, er komt geen mogelijkheid om doorgeschakeld te worden met een medewerker. Wat nu?


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22055 reacties
  • 13 oktober 2023

Dan moet je roepen ik heb een storing!!! Dan zou je een mens moeten krijgen.


TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3491 reacties
  • 13 oktober 2023

Bij chatbot kan je ook verzoeken  dat een medewerker je terugbellen


  • Auteur
  • Topper
  • 16 reacties
  • 13 oktober 2023

Ik heb 'storing' ingesproken...computer verwijdt dan naar servicetoolbop de website en de verbinding wordt verbroken. 

Via de chatbot kan je idd vragen om terug te bellen maar als ik dan mijn nummer ingeef, krijg ik doodleuk als antwoord dat ze niet kunnen terugbellen naar een buitenlands nummer. In deze tijden! 😅 na die boodschap wordt de chatsessie automatisch stop gezet. Leuk he

 


huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 14201 reacties
  • 13 oktober 2023

Hoi @Boskat2 
Spreek dan in tussen 08:00 - 18:00 uur   Ik wil een medewerker spreken.


TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3491 reacties
  • 13 oktober 2023

@Boskat2 Als je in NL woon is toch geen probleem een prepaid simkaart voor minder dan 5,- te kopen en laten op deze nummer terug bellen. Ik ken eigenlijk geen klantenservices, die een buitenlandse nummer bellen


  • Auteur
  • Topper
  • 16 reacties
  • 13 oktober 2023

Het is me uiteindelijk gelukt om iemand van kpn aan de lijn te krijgen. Blijkbaar toch geen 24/7 bereikbaar  maar van 8 tot 20u.


Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4422 reacties
  • 13 oktober 2023
Boskat2 schreef:

En komt dat dan enkel doordat de stroom er tijdens de installatie van de slimme meters uit gelegen heeft? Da's dan toch wel een heel fragiele bedoening. Ik bel straks.

Helaas heeft KPN bij het begin van een bepaald type glasvezel wat glasvezelkastjes gebruikt welke achteraf niet lekker gingen op stroomstoringen. Hier is van geleerd en inmiddels hebben we nieuwe varianten die je gewoon uit mag zetten.

 

Boskat2 schreef:

Het is me uiteindelijk gelukt om iemand van kpn aan de lijn te krijgen. Blijkbaar toch geen 24/7 bereikbaar  maar van 8 tot 20u.

Voor service zoals factuur vragen of abonnementen aanpassen is het niet 24/7. Voor storingen waardoor je geen internet meer hebt kan je 24/7 bellen.

 

Is het inmiddels gelukt om een monteur in te boeken? 


  • Auteur
  • Topper
  • 16 reacties
  • 13 oktober 2023

Voor storingen is het me toch pas vanaf 8u gelukt om iemand aan de lijn te krijgen hoor. Een monteur gaat me terugbellen om telefonisch na te gaan of het zeker de modem is die defect is. Dat dacht de servicemedewerker nl omdat het glasvezelbakje geen foutmelding gaf. Ze sturen dus blijkbaar geen modems meer op,concludeer ik. Moet je eerst met een monteur voor bellen. Wachten op dat telefoontje dus. 


  • Auteur
  • Topper
  • 16 reacties
  • 13 oktober 2023

Jammer genoeg geen monteur aan de lijn gehad vandaag. Was nochtans beloofd. 😕


  • 0 reacties
  • 13 oktober 2023

Steek dan eens de kabel vanuit het glasvezelkastje in een laptop. Gaat het ethernetlampje dan branden?

Zo nee, is het glasvezelkastje toch echt defect. Er is geen monteur nodig om dat te beoordelen. Bel dan gewoon nogmaals de klantenservice en vraag om vervanging en noem de dingen die je al getest hebt.


Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4422 reacties
  • 13 oktober 2023
martijn197108 schreef:

Steek dan eens de kabel vanuit het glasvezelkastje in een laptop. Gaat het ethernetlampje dan branden?

Zo nee, is het glasvezelkastje toch echt defect. Er is geen monteur nodig om dat te beoordelen. Bel dan gewoon nogmaals de klantenservice en vraag om vervanging en noem de dingen die je al getest hebt.

ONT’s worden bij een defect niet omgeruild. Er wordt altijd een monteur gestuurd om de oude in te nemen zodat kan worden achterhaald waardoor deze defect is gegaan en om de nieuwe te plaatsen. Wel vindt ik het bijzonder wat de klantenservice tegen @Boskat2 heeft verteld. Normaliter plant de klantenservice mij gewoon in zonder dat er nog eens extra moet worden gebeld.


Dicksooo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • 153 reacties
  • 14 oktober 2023
Ik_Combineer schreef:

Wel vindt ik het bijzonder wat de klantenservice tegen @Boskat2 heeft verteld. Normaliter plant de klantenservice mij gewoon in zonder dat er nog eens extra moet worden gebeld.

Duidelijk, probleem met een WAN poort en de klantenservice schakelt over op WANbeheer 😉


  • Auteur
  • Topper
  • 16 reacties
  • 14 oktober 2023

Ik vond het ook vreemd dat de monteur eerst naar mij moest bellen. Kpn medewerker zei dat de monteur mij eerst nog wat vragen ging stellen om wat dingen uit te testen om daarna pas een afspraak te maken. Maar ik heb dus geen telefoontje gehad en nu zit ik al zeker nog het hele weekend zonder internet. Mjjn kinderen hebben internet nodig voor hun schoolopdrachten en sowieso is het voor iedereen vervelend. Kpn medewerker dacht wel dat het aan de modem lag, niet aan het glasvezelbakje. Hij had het signaal getest, zei hij, en dat was goed. Welk signaal hij daarmee bedoelt, weet ik niet. Maar een nieuwe modem opsturen deed hij niet, eerst de monteur inschakelen.

Ik heb geen laptop waar een wankabel direct inpast en heb geen tussenstukje. Dus kan die test met de kabel niet doen. 


Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4422 reacties
  • 14 oktober 2023
Boskat2 schreef:

Ik vond het ook vreemd dat de monteur eerst naar mij moest bellen. Kpn medewerker zei dat de monteur mij eerst nog wat vragen ging stellen om wat dingen uit te testen om daarna pas een afspraak te maken. Maar ik heb dus geen telefoontje gehad en nu zit ik al zeker nog het hele weekend zonder internet. Mjjn kinderen hebben internet nodig voor hun schoolopdrachten en sowieso is het voor iedereen vervelend. Kpn medewerker dacht wel dat het aan de modem lag, niet aan het glasvezelbakje. Hij had het signaal getest, zei hij, en dat was goed. Welk signaal hij daarmee bedoelt, weet ik niet. Maar een nieuwe modem opsturen deed hij niet, eerst de monteur inschakelen.

Ik heb geen laptop waar een wankabel direct inpast en heb geen tussenstukje. Dus kan die test met de kabel niet doen. 

Bel gewoon nog een keer met de klantenservice