Skip to main content
Beantwoord

Nieuwe woning beschikt enkel over coax aansluiting

• 7 januari 2025
  • 6 reacties
  • 181 keer bekeken

Ik ben verhuisd naar een oud appartement waarvan ik niet zeker weet of ik de juiste aansluiting heb. Als ik mijn postcode en adres invoer geeft KPN aan dat dit wel mogelijk is. Maar ik ben bang dat dit geldt voor een algemene ruimte in het pand. 

Mijn woning heeft een coax input en een cai input, ziet KPN dat dan als voldoende om internet af te sluiten?

Beste antwoord door Ik_Combineer

Het gebeurt echt heel vaak dat we worden aangestuurd voor een “storing” geen aansluitpunt aanwezig en dat hij er toch wat anders uit ziet, verstopt zit of wat dan ook.

In principe is het zo dat wanneer je een abonnement kan aanvragen bij KPN er altijd een aansluit punt zit, of heeft gezeten en te herstellen is.

Bekijk origineel

6 reacties

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@van Brecht 

Coax/CAI wordt niet gebruikt door KPN, daar maakt alleen Ziggo of een regionale kabelaar gebruik van, KPN levert alleen haar diensten aan via de oude koperlijn of glasvezel.

Als er in combinatie van je postcode en huisnummer een abonnement mogelijk is, zal er waarschijnlijk wel ergens een aansluiting zitten.
Neem aan dat je wel een eigen meterkast voor je woning hebt, want daar wordt in de meeste gevallen het NT-kastje (glasvezelmodem) geplaatst, en vindt je ook meestel een aansluiting van het oude koperlijn van KPN.

Bij het afsluiten van een internet abonnement (met of zonder televisie / vaste telefonie) kun je altijd gebruik maken van de gratis installatie monteur, die kan dan kijken waar de aansluiting van KPN zich bevindt.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4412 reacties
  • Antwoord
  • 7 januari 2025

Het gebeurt echt heel vaak dat we worden aangestuurd voor een “storing” geen aansluitpunt aanwezig en dat hij er toch wat anders uit ziet, verstopt zit of wat dan ook.

In principe is het zo dat wanneer je een abonnement kan aanvragen bij KPN er altijd een aansluit punt zit, of heeft gezeten en te herstellen is.

• 5897 reacties
  • 7 januari 2025
van Brecht schreef:

Ik ben verhuisd naar een oud appartement

Als dat een huis is wat is onderverdeeld dan zit de aansluiting niet in jouw deel ?
Alle oudere huizen hebben een (1) koper”telefoon”lijn.

van Brecht schreef:

Als ik mijn postcode en adres invoer geeft KPN aan dat dit wel mogelijk is.

Maar als de aansluiting al in gebruik is dan zie je dat niet op deze manier ( als ik het goed heb ).

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 8 januari 2025

Het klopt inderdaad dat het gaat om een huis wat is opgesplitst. Daarom ben ik bang dat de aansluiting wellicht al in gebruik is o.i.d. Als ik via KPN internet zou aanvragen, kijken zij dan ook naar een oplossing hiervoor?

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7537 reacties
  • 11 januari 2025

Hi ​@van Brecht en welkom bij de KPN Community! Fijn dat je al wat hulp en tips hebt gehad. 🙂

Voor de handigheid is hier nog onze pagina met tips voor het vinden van je KPN aansluitpunt. Misschien kom je met behulp van die plaatjes toch het aansluitpunt nog tegen.

Zo niet, dan kun je een belafspraak met ons maken. Geef daar aan dat het aansluitpunt nergens te vinden is, dan kan mijn collega een monteur met je inplannen.  

• 784 reacties
  • 11 januari 2025

Als de woning is opgedeeld dan ben ik benieuwd of elk deel een eigen registratie heeft in de gemeentelijke basis administratie. 

Reageer