Dank voor je uitgebreide bericht. Je maakt goed duidelijk wat er bij jou speelt en wat je al gedaan hebt om het te verhelpen.
Laat ik voorop stellen dat wij ook bezig zijn om de situatie weer te herstellen naar zoals het eerst was. De update kan niet teruggedraaid worden, maar je mag wel verwachten dat de SuperWifi punten weer werken zoals voorheen. Dat je er geen omkijken naar hebt en dat je apparaten een stabiele Wifi verbinding hebben en houden. Tenminste als alles goed geïnstalleerd en opgesteld is. Omruilen naar SuperWifi 2 punten wordt niet meer gedaan, omdat de SuperWifi 1 punten nu zelf de juiste software kunnen ophalen.
Ook worden updates uitgebreid getest van te voren met een testgroep en dan komen er voldoende bugs aan het licht die gelijk verholpen worden. Nog voordat de update live gaat. Helaas is het zo dat de ontstane problemen niet eerder (duidelijk) aan het licht zijn gekomen. Maar gelukkig is het zo dat de SuperWifi punten nu niet geheel onklaar zijn gemaakt en dat met enkele tweaks het weer goed moet functioneren.
Nu heb je zelf al een schone installatie gedaan van de SuperWifi punten, maar ik mis nog of je de Experia Box zelf ook een reset hebt gegeven. Dat is ook altijd aan te raden als je de versterkers een reset geeft. Ook kan het zijn dat op de Experia Box WPA2-WPA3 personal is ingeschakeld. Dat kan voor Wifi problemen zorgen omdat de witte SuperWifi punten dit niet ondersteunen. Zet dit terug naar WPA2-Personal met de instructie die je beneden dit bericht vindt en dan verwacht ik dat je Wifi netwerk weer beter functioneert.
Wat ook nog goed om te benoemen is, is dat met deze update er wel iets veranderd kan zijn in de maximale afstand tussen de versterkers en het modem in je huis. Voorheen was het mogelijk dat de versterkers en het modem via 2,4GHz contact met elkaar konden maken (backhaul), maar dat is veranderd naar 5GHz only. Hierdoor kan het zijn dat de SuperWifi versterkers eerder op rood springen en dat is dan het teken om ze toch te verplaatsen om te zien of het lampje weer groen wordt.
Wat betreft het onthouden van de gewijzigde namen van de SuperWifi punten heb ik nog een vraag: Blijven de namen in de webinterface wel gewijzigd? En je bedoelt dan dat je in de MijnKPN app de ongewijzigde namen ziet staan?