Skip to main content

Ik heb sinds gisteren weer KPN en daarbij aan de V12 modem een Experia Wifi aangesloten. Deze heb ik alleen maar bedraad aangesloten en voor de rest niets gedaan. Het lijkt prima in mesh te werken maar ik zie nu wel dat de V12 en de Experia Wifi een eigen SSID hebben.

Kan ik zonder problemen de SSID van Experia Wifi gelijk maken aan de V12?  En hoe kan ik dat het berste doen? Via de KPNThuis app of door in te loggen op de Experia Wifi?

Ik vind wel antwoorden maar deze zijn ouder dan drie jaar en met alle updates wil ik het wel in eek keer goed doen!

Ja... dat zou eigenlijk automatisch horen te gebeuren. Tenzij op de KPN Box de nieuwste KPN firmware draait. Is dat het geval bij u?


De Experia Wifi behoort firmware 10041 te hebben, dat is de meest recente.

Je kun inloggen op het wifipunt via 192.168.2.150 of …..151 met de gegevens die onderop het wifipunt staan @TjallingH  en kun je de wifigegevens gelijktrekken als dat niet al automatisch gebeurd is.

 


Ik ga dit vanavond thuis controleren.  Ik ga ervan uit dat op de box V12 de meest recente firmware staat. Dit gaat toch automatisch na het aansluiten?

Ik heb vanmorgen nog niet gekeken. Kan natuurlijk ook dat vannacht de gegevens gelijk zijn gezet bedenk ik mij nu


Ik ga dit vanavond thuis controleren.  Ik ga ervan uit dat op de box V12 de meest recente firmware staat. Dit gaat toch automatisch na het aansluiten?

Nee... de nieuwste firmware van de KPN Box werkt niet samen met de Experia WiFi's en witte SuperWiFi's. Deze versie word daarom niet zomaar automatisch naar iedereen uitgerold. Want dat zou veel problemen kunnen veroorzaken. 

Als u echter een hele lange tijd alleen de KPN Box gebruikt heeft, dan zou het misschien kunnen dat u toch de nieuwste firmware gekregen heeft.


De Experia Wifi behoort firmware 10041 te hebben, dat is de meest recente.

Je kun inloggen op het wifipunt via 192.168.2.150 of …..151 met de gegevens die onderop het wifipunt staan @TjallingH  en kun je de wifigegevens gelijktrekken als dat niet al automatisch gebeurd is.

 

SSID en wachtwoord of alleen de SSID?


De Experia Wifi behoort firmware 10041 te hebben, dat is de meest recente.

Je kun inloggen op het wifipunt via 192.168.2.150 of …..151 met de gegevens die onderop het wifipunt staan @TjallingH  en kun je de wifigegevens gelijktrekken als dat niet al automatisch gebeurd is.

 

SSID en wachtwoord of alleen de SSID?

Beide @TjallingH 


Gelukt. Ingelogd op de Experia Wifi (192.168.2.20) en SSID en wachtwoord aangepast.

Bedankt voor de hulp!


Gelukt. Ingelogd op de Experia Wifi (192.168.2.20) en SSID en wachtwoord aangepast.

Bedankt voor de hulp!

Graag gedaan @TjallingH