Skip to main content

Ik heb een Experia box 12 en 1 superwifi. Die laatste brand sinds enkele weken rood. 

Uiteindelijk heb ik de superwifi gereset (paars), daarna de Experia box gereset, en de installatieprocedure gevolgd. Bekabeld krijg ik een groen lampje op de superwifi, maar ook al laat ik hem de hele dag bekabeld aan staan; zodra ik de ethernetkabel los trek brand hij vrijwel direct rood.

Ik lees eea over een software update, kan het daar aan liggen?

Welke firmware gebruik je in de box 12 modem en de Superwifi2 punten 


Welke firmware gebruik je in de box 12 modem en de Superwifi2 punten 

Ik durf het je niet te zeggen, ik kan niet op het modem inloggen want hij geeft aan dat het ww onjuist is


Welkom bij ons op het forum @José2023. De SuperWifi wil de verbinding niet houden begrijp ik. Is het inmiddels gelukt (bijvoorbeeld telefonisch via 0800-0402)?

Als het nog niet gelukt is kan je de stappen die hier in het gele vak staan proberen, daar geven we tips om in te loggen bij de Box 12: 

Je zei ook dat je de SuperWifi opnieuw had geïnstalleerd, hoe had je dat precies gedaan? In dit artikel geven we ook uitleg hoe je dat kunt doen: 

Wij zien enkel wat jij vertelt, wij zien niet wat jij ziet. Hoe meer je kunt vertellen hoe meer we mee kunnen denken.


Als ik KPN bel krijg ik een bandje en een sms met een link om mijn wifi te verbeteren, daarna wordt de verbinding verbroken…

 

Ik heb eerst de superwifi gereset door lang op de reset knopje te drukken. Het lampje werd toen paars. Daarna lang het reset knopje van het modem ingedrukt, deze startte daarna weer opnieuw op. Toen het installatieproces voor aansluiten van de superwifi gevolgd (zoals staat beschreven wanneer je voor het eerst een superwifi wil koppelen).

Alles gaat zoals het hoort, lampje op de superwifi wordt groen. Een halve dag de utp kabel laten zitten voor de zekerheid, maar zodra ik de utp kabel er uit haal wordt het lampje rood. Ik sta dat nog naast de router dus het ligt niet aan de afstand.

 

 


 

Alles gaat zoals het hoort, lampje op de superwifi wordt groen. Een halve dag de utp kabel laten zitten voor de zekerheid, maar zodra ik de utp kabel er uit haal wordt het lampje rood. Ik sta dat nog naast de router dus het ligt niet aan de afstand.

Probleem zit waarschijnlijk juist bij de v12 die geen gegevens stuurt naar de superwifi.. Haal superwifi van de ethernet kabel los. Reset deze naar paars zoals voorheen gedaan . Nu deze niet aansluiten op de v12. Eerst v12 resetten (sateprikker ingedrukt houden totdat alles uit gaat). Helemaal opnieuw laten opstarten gedurende 10min. Nu pas de paarse superwifi aansluiten met de ethernetkabel. gedurende 5 min. Daarna de kabel loshalen en dan zou de superwifi draadloos moeten verbinden.  


Probleem zit waarschijnlijk juist bij de v12 die geen gegevens stuurt naar de superwifi.. Haal superwifi van de ethernet kabel los. Reset deze naar paars zoals voorheen gedaan . Nu deze niet aansluiten op de v12. Eerst v12 resetten (sateprikker ingedrukt houden totdat alles uit gaat). Helemaal opnieuw laten opstarten gedurende 10min. Nu pas de paarse superwifi aansluiten met de ethernetkabel. gedurende 5 min. Daarna de kabel loshalen en dan zou de superwifi draadloos moeten verbinden.  

Dit heb ik gedaan, de V12 is gereset zonder de Superwifi er aan.