Skip to main content
Beantwoord

Na update doet één van de SuperWifi punten het niet meer en heb nog oude trage tv ontvangers

• 14 maart 2025
  • 9 reacties
  • 55 keer bekeken

3 dagen heeft KPN een modem update gedaan 1 van de super wifi punten doet het niet meer en is niet meer online te krijgen 3 dagen bezig om de boel aan de praat te krijgen en bellen met 0800 0402 wat een drama is dat ! Of ik maar even een nieuw wifi versterker moet kopen, werkelijk betaal buiten m’n mobiele nummer bijna 100€ per maand en dan zo behandeld worden schandalig! Ook heb ik 3 interactieve kastjes die al behoorlijk oud zijn en een partij traag zijn, met uren aan de telefoon hebben ze er 1 vervangen echt niet normaal meer bij KPN als jullie nog klanten willen behouden doe dan wat aan jullie service en de helpdesk mensen inhuren die wel verstand hebben ! 

Beste antwoord door Denise van KPN

Balen dat je sinds de update van jouw KPN modem problemen met de SuperWifi hebt, ​@Jan.Roos! Tenzij een SuperWifi punt defect is, hoef je natuurlijk niet direct een nieuwe te kopen. We gaan samen kijken of we deze weer aan de praat kunnen krijgen.

Allereerst wil ik je aanraden dit artikel door te nemen: KPN SuperWifi: rood lampje of continu groen knipperend lampje.

Als dit niet helpt, dan zullen we naar de instellingen moeten kijken. Het is namelijk belangrijk dat alle instellingen op het KPN modem en de SuperWifi gelijk zijn. En het wil wel eens voorkomen dat dit niet het geval is. Wat gaan we controleren?

1. We beginnen met de WPA. Dit is de beveiligingstype. Deze moet op WPA 2 staan.

2. Daarna controleren we de wifistandaard. Kijk op de SuperWifi 1 welke waardes hier staan. En log dan in op het KPN modem om hier dezelfde waardes in te stellen. Voor het modem zelf doe je dit door in het linkermenu te gaan naar Wifinetwerk en dan het tabblad Wifisignaal. Voor een SuperWifi doe je dit (in het modem) door in het linkermenu te gaan naar Thuisnetwerkoverzicht, klik op een SW en ga naar het tabje WiFi-Radio.

Hopelijk lukt het hiermee om jouw SuperWifi weer mee te laten werken.

Bekijk origineel

9 reacties

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7744 reacties
  • Antwoord
  • 17 maart 2025

Balen dat je sinds de update van jouw KPN modem problemen met de SuperWifi hebt, ​@Jan.Roos! Tenzij een SuperWifi punt defect is, hoef je natuurlijk niet direct een nieuwe te kopen. We gaan samen kijken of we deze weer aan de praat kunnen krijgen.

Allereerst wil ik je aanraden dit artikel door te nemen: KPN SuperWifi: rood lampje of continu groen knipperend lampje.

Als dit niet helpt, dan zullen we naar de instellingen moeten kijken. Het is namelijk belangrijk dat alle instellingen op het KPN modem en de SuperWifi gelijk zijn. En het wil wel eens voorkomen dat dit niet het geval is. Wat gaan we controleren?

1. We beginnen met de WPA. Dit is de beveiligingstype. Deze moet op WPA 2 staan.

2. Daarna controleren we de wifistandaard. Kijk op de SuperWifi 1 welke waardes hier staan. En log dan in op het KPN modem om hier dezelfde waardes in te stellen. Voor het modem zelf doe je dit door in het linkermenu te gaan naar Wifinetwerk en dan het tabblad Wifisignaal. Voor een SuperWifi doe je dit (in het modem) door in het linkermenu te gaan naar Thuisnetwerkoverzicht, klik op een SW en ga naar het tabje WiFi-Radio.

Hopelijk lukt het hiermee om jouw SuperWifi weer mee te laten werken.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 17 maart 2025

Beste het probleem van het witte wifi punt is dat hij helemaal niet gezien word en kan hem ook niet opnieuw installeren dat word door jullie nieuwe app afgebroken 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Werkt het ook niet als je ze eerst reset en dan een schone installatie doet? Klik op deze link om de instructies voor een schone installatie: KPN SuperWifi: installatie en gebruik.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 24 maart 2025

Helemaal klaar mee met KPN na 30 jaar klant is nu toch echt een tijd gekomen dat we onze horizon gaan verbreden. Kotsmisselijk van beloftes die niet nagekomen worden en verschuilen achter elkaar 😡 nog maals een super wifi punt na 2 jaar oud model gaat niet meer mee in de update is een lachertje dus koop nooit geen superwifi punten want dat is 200€ vergooien !!! 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Kotsmisselijk van beloftes die niet nagekomen worden en verschuilen achter elkaar

Ik geloof dat ik een stuk informatie mis, ​@Jan.Roos. Ik heb namelijk geen beloftes gedaan en verschuil verder ook niet achter iemand. Dus ik ben benieuwd waar dit ineens vandaan komt. Kan je dat toelichten?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 25 maart 2025

Dit is wat mij gisteren door de telefoon mede gedeeld is 0800 0402. Omdat ik vorige week woensdag een belofte is gedaan dan ze hem zouden omruilen dus gisteren bellen toen kreeg ik dit verhaal . En ben trouwens al 38 jaar klant maar daar gaat wel een einde aan komen zo ga je niet met klanten om 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Ah, oke, ik denk dat ik begrijp wat er aan de hand is.

Jouw modem heeft een update gehad. Daarna werkt 1 van de SuperWifi punten niet goed meer. Vorige week woensdag is jou gezegd dat je een nieuw SuperWifi punt zou kunnen krijgen, hopende dat dit het probleem zou oplossen. Maar toen je maandag weer belde, werd gezegd dat jouw oude SuperWifi punt geen update meer gaat krijgen. Zeg ik dit zo goed?

In dat geval is er denk ik sprake van een misverstand. Op dit moment krijgt de SuperWifi 1 inderdaad geen update. En doordat je nu verschillende softwareversies hebt, werkt het allemaal niet zo goed samen. We weten alleen niet wanneer je een update voor de SuperWifi 1 gaat krijgen. Maar ik weet wel dat een nieuw SuperWifi punt hiervoor ook niet de oplossing gaat zijn.

Het beste wat je nu kunt doen, is het SuperWifi punt uit het netwerk halen. Dit is tijdelijk. Als de nieuwe update er is, dan kan je deze weer aansluiten en updaten.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 27 maart 2025

De zwarte super wifi punt werkt gewoon waardoor ik nu slecht wifi heb in een bepaald stuk van mijn huis , en de communicatie bij KPN als zeer slecht aangemerkt moet worden, nog ben ik van mening dat KPN gewoon het wifi punt moet vervangen, en belachelijk dat we moeten wachten op een update van de witte wifi punten dit had KPN van te voren kunnen inschatten dat wellicht de witte wifi punten niet meer zouden werken , en als ik het had geweten had ik de modem offline gezet en de update overgeslagen !

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Wanneer een update wordt uitgebracht, dan is deze natuurlijk uitgebreid getest van tevoren. Helaas komt het wel eens voor dat er na het uitrollen problemen naar voren komen die we nog niet eerder zijn tegengekomen. Dat is niet altijd in te schatten.

Ik kan me voorstellen dat jij denkt dat de oplossing is om de SuperWifi 1 om te ruilen voor de SuperWifi 2. Dit strookt alleen niet met onze kijk op duurzaamheid. De SuperWifi 1 is niet defect. Je ervaart alleen een software probleem. Dit wordt opgelost. Daarna kan je de SuperWifi 1 weer gebruiken zoals je gewend was. Vervangen van dit apparaat zou dus zonde zijn. Daarom toch echt de vraag om geduld.

Reageer