Skip to main content
Beantwoord

Na update SuperWifi 1 blijft lampje oranje branden

• 18 februari 2025
  • 16 reacties
  • 598 keer bekeken

Na update van modem heb ik geen wifi meer. De witte wifi versterker werkt wel als ik die bekabel met het modem maar als ik deze versterker bij de TV zet werkt het niet. Het lampje blijft oranje. Ligt dat misschien aan de de Arris  VIP 5202?

Beste antwoord door PPR058x

​@Machiel93 

Ik zou het super wifi punt een harde reset geven.

1. Plaats het super wifi punt dichbij het modem in een stopcontact vervolgens moet je wachten totdat hij volledig is opgestart en een constant lampje heeft.
  2. Vervolgens reset u het super wifi punt via het reset gaatje achter op het apparaat totdat deze rood begint te knipperen.
  3. Nu is het wachten totdat het super wifi punt constant paars brand.
  4. Nu ga je het super wifi punt koppelen aan het modem via een netwerk kabel deze sluit je aan op een van de gele LAN poorten en het super wifi punt.
  5. Deze laat je een uur gekoppeld aan het modem hangen zodat de software geïnstalleerd kan worden.
  6. Na een uur koppel je het super wifi punt los en plaats je het terug op de oorspronkelijke plek. 
  7. Hoop dat dit het probleem oplost

Bekijk origineel

16 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36416 reacties
  • 18 februari 2025

Hallo ​@KPNTON ,

Het kan zjjn dat je jouw draadloos verbonden SuperWifi 1 dichter bij elkaar erbij het modem moet zetten.

Verplaats één of meer van je SuperWifi 1 zodat de lampjes weer groen gaan branden.

Bekende beperkingen & andere opmerkingen

• De SuperWifi 1 ondersteunt geen WPA3. We adviseren dan ook om je Box 12 in te stellen op WPA2 Personal. Als het modem op WPA3 staat en de SuperWifi 1 op WPA2, dan kan deze ongelijkheid voor sommige eindapparaten compatibiliteitsproblemen geven met een slechtere wifi-ervaring tot gevolg. 
  • Het dimmen van het lampje werkt niet als je dit instelt via de webinterface van het modem. Dit wordt in een latere versie van de modemsoftware hersteld. Je kunt wel dimfunctie instellen door de WPS knop te gebruiken
  • Als je SuperWifi 1 verbonden is met je modem via een draadloze verbindingsset en/of switch kan het zijn dat de topologie van je modem de SW1 weergeeft als een regulier wifi apparaat. 
    Ook dit is een weergaveprobleem en wil niet zeggen dat het apparaat niet werkt. Als het netwerkicoon op de inlogpagina geen problemen aangeeft is er niets aan de hand. Wel zorgt dit ervoor dat je niet via de topologie de lampjes van de SuperWifi kunt instellen. Die optie wordt dan namelijk niet gegeven.
  • Als je een SuperWifi 1 in een ketting verbonden hebt met een andere, dan zie je deze niet terug in de topologie van je modem. Dit is een weergaveprobleem en wil niet zeggen dat het apparaat niet werkt. Als het netwerkicoon op de inlogpagina geen problemen aangeeft is er niets aan de hand. Dit wordt in een latere versie van de modemsoftware hersteld. 
  • Als je SuperWifi 1 geen goede verbinding kan opzetten met je modem of een van de andere SuperWifi 1 punten, dan zal het lampje rood gaan branden. Op dat moment zal de SuperWifi 1 ook stoppen met het aanbieden van wifi aan je eindapparaten. Dit om te voorkomen dat je eindapparaat verbindt met een SuperWifi 1 die geen internet heeft. 
  • In een enkel geval kan het voorkomen dat er een driverfout optreed. Deze zorgt er dan voor dat de 5GHz verbinding voor eindapparaten het niet meer doet. Je kunt dan alleen nog verbinden via de 2,4GHz frequentie. Als je dit merkt, reset de SuperWifi 1 een aantal keren. We zien dat dit meestal het probleem verhelpt. Als dat niet zo is, neem contact met ons op.
  • Het ontbreken van een webinterface voor de SuperWifi 1 op KPN Software betekent ook dat deze niet handmatig geüpdatete kan worden als er een nieuwe update is. De SuperWifi 1 met KPN Software wordt up to date gehouden door ons centrale beheersysteem.

bron:

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 18 februari 2025

Dank voor uw snelle reactie,  echter  ik snap er niets van. Kan ik bellen met iemand van KPN die dit probleem helpt oplossen?

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 18 februari 2025

Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem. Sinds jullie geplande update afgelopen nacht, brand het lampje op de (zwarte) superwifi nu oranje, terwijl ik er eerder geen problemen mee heb gehad en hij altijd groen brandde.

Heb zowel modem als superwifi al 60 seconden van het stroom gehad, maar helaas.

Hoor graag hoe dit op te lossen is. Dichterbij het modem zetten gaat niet en dit was ook eerder niet het probleem.

PPR058x
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+4
  • KPN medewerker
  • 170 reacties
  • 18 februari 2025

​@Ton_W 

Welk modem heb je?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 18 februari 2025

Kpn box 12.producent sagemcom

PPR058x
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+4
  • KPN medewerker
  • 170 reacties
  • Antwoord
  • 18 februari 2025

​@Machiel93 

Ik zou het super wifi punt een harde reset geven.

1. Plaats het super wifi punt dichbij het modem in een stopcontact vervolgens moet je wachten totdat hij volledig is opgestart en een constant lampje heeft.
  2. Vervolgens reset u het super wifi punt via het reset gaatje achter op het apparaat totdat deze rood begint te knipperen.
  3. Nu is het wachten totdat het super wifi punt constant paars brand.
  4. Nu ga je het super wifi punt koppelen aan het modem via een netwerk kabel deze sluit je aan op een van de gele LAN poorten en het super wifi punt.
  5. Deze laat je een uur gekoppeld aan het modem hangen zodat de software geïnstalleerd kan worden.
  6. Na een uur koppel je het super wifi punt los en plaats je het terug op de oorspronkelijke plek. 
  7. Hoop dat dit het probleem oplost

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 18 februari 2025

Dank voor je bericht. Ik heb vanmiddag al uitgebreid contact gehad met een van uw collega's. De conclusie was dat er waarschijnlijk een storing zat in de witte wifi versterkers. Uw bericht bevestigd dat enigzins.ik zal contact opnemen om de ruiling te realiseren. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 18 februari 2025

Beste Machiel93. Dat alles heb ik gedaan. Zolang de versterker aangesloten was aan het modem brande het groene lampje. Als ik de versterker weer op de originele plek zette werd de kleur weer oranje.ik hoop dat de zwarte versterkers het probleem oplossen. 

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 18 februari 2025

​@PPR058x 

Een reset van het superwifi punt en vervolgens aan het modem aansluiten heeft inderdaad mijn probleem verholpen. Bedankt.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30
  • Moderator
  • 30804 reacties
  • 18 februari 2025

Hallo allemaal! Heel fijn om te zien dat de community zo goed inhaakt en het probleem van ​@Machiel93 nu opgelost is! Voor ​@Ton_W is het inderdaad goed om via een belafspraak even telefonisch contact met ons te zoeken als dit resetten van de SuperWifi 1 niet de oplossing is. 

Ik heb een aantal berichten van ​@PPR058x verwijderd. Hier stond interne informatie in die niet gedeeld mag worden en zo, zonder context, niet helemaal volledig was en daardoor voor verwarring kan zorgen. 

Mocht je dit topic vinden, omdat je zelf problemen met jouw SuperWifi 1 punt (dat is de witte) hebt, probeer dan vooral de 7 stappen die hierboven in het topic staan. Mocht je het niet werkend krijgen, maak dan een eigen topic aan. De community helpt graag!

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 21 februari 2025

Probleem opgelost. Hartelijk dank aan alle KPN medewerk(st)ers die meegedacht en/of meegewerkt hebben aan de oplossing van mijn wifi probleem.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14717 reacties
  • 25 februari 2025

Heel fijn dat het op is gelost ​@Ton_W, bedankt dat je nog even laat weten dat het nu in orde is ðŸ˜Š

• Deelnemer
  • 9 reacties
  • 28 februari 2025

Ik heb ook problemen met al mijn extenders sinds de upgrade.

Wordt dit binnen KPN niet eerst getest?

Voorlopig werken beide extenders bij mij niet meer.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14717 reacties
  • 3 maart 2025

Wat jammer dat dit probleem bij jou ook is ontstaan ​@Miru81 ðŸ˜• Heb je de stappen uit het als antwoord gemarkeerde bericht al uitgevoerd? Ik hoor graag van je of het daarmee weer goed gaat!

• Deelnemer
  • 9 reacties
  • 3 maart 2025

​@Maja van KPN helaas heeft dit niet geholpen.

Ik denk dat het handig is als KPN naar SuperWifi 1 werkt nauwelijk na update kijkt.

Blijkbaar komen alle problemen alleen op de oude wifi punten SW1 voor. Voor de update had ik geen problemen na de upgrade alleen maar.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14717 reacties
  • 6 maart 2025

Jammer ​@Miru81, dan moeten we toch even verder kijken.
Hoe branden de lampjes van jouw SW1? Mochten ze rood of oranje branden, kan je dan eens kijken wat er gebeurt als je ze dichter bij elkaar plaatst? Het kan zijn dat ze dan weer groen gaan branden en weer goed gaan werken, omdat de onderlinge afstand kleiner is.

En zou je ook eens kunnen controleren of ze wel beide over zijn naar dezelfde nieuwe software? Hoe je dat doet:

Hoe herken je of een SuperWifi over is naar SAH?

Open de webinterface van het modem. In het midden, onder de afbeelding van het modem, zit de netwerkknop. Klik daarop. Alle SuperWifi die je in die pop-up ziet, zijn over naar SAH. Je kunt het ook zien na inloggen in het modem door in het Thuisnetwerkoverzicht te kijken. Klik daar een SuperWifi aan en dan zie je in het tabblad ‘Apparaat info’ ook welke softwareversie erop zit.

Reageer