Skip to main content

[oud] Experia Wifi / SuperWifi updates

• 20 november 2019
  • 961 reacties
  • 52623 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

961 reacties

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 4 februari 2020
JanD schreef:

Via geen enkel device, draadloos, bekabeld.

Wat bedoel je met bekabeld?

Het gastnetwerk is alleen wifi, wil je zeggen dat het apparaat dat bekabeld aangesloten is op de Experia WiFi ook geen verbinding met Internet kan maken?

• 0 reacties
  • 4 februari 2020
wjb schreef:
JanD schreef:

Het gastnetwerk is alleen wifi, wil je zeggen dat het apparaat dat bekabeld aangesloten is op de Experia WiFi ook geen verbinding met Internet kan maken?

Hallo @wjb , ik heb de tekst aangepast, ik bedoel natuurlijk alleen draadloos, maar omdat ik ook via de laptop probeer, die in de regel bekabeld verbonden is, zette ik er bekabeld neer.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 4 februari 2020
JanD schreef:
wjb schreef:
JanD schreef:

Hallo @wjb , ik heb de tekst aangepast, ik bedoel natuurlijk alleen draadloos, maar omdat ik ook via de laptop probeer, die in de regel bekabeld verbonden is, zette ik er bekabeld neer.

Helder, ik sla echter wel stijl achterover van verbazing bij het lezen van jouw bericht.

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit fenomeen generiek is want dat zou toch wel een debacle betekenen voor het testteam.

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 4 februari 2020
JanD schreef:

Beste moderatoren, het is wel leuk dat het gastnetwerk actief is, maar maakt echter geen verbinding met internet, modem V10 gereset, Experia WiFi gereset, lijkt standaard op een keurige verbinding, maar komt dus niet het internet op.

Via geen enkel draadloos device.

Je gebruikt de Experia WiFi achter een Experiabox? Niet achter een eigen modem?

• 0 reacties
  • 4 februari 2020

Hallo @wjb , ik was vanochtend even aan het testen, de tv en de tablet kregen geen verbinding.

Nu met de laptop aan het testen, en krijg via het netwerkdiagprogramma van W10 te zien:

De DNS-server reageert niet.

• 0 reacties
  • 4 februari 2020
Nick83 schreef:
JanD schreef:

Beste moderatoren, het is wel leuk dat het gastnetwerk actief is, maar maakt echter geen verbinding met internet, modem V10 gereset, Experia WiFi gereset, lijkt standaard op een keurige verbinding, maar komt dus niet het internet op.

Via geen enkel draadloos device.

Je gebruikt de Experia WiFi achter een Experiabox? Niet achter een eigen modem?

Hallo @Nick83 Ik gebruik alleen de V10, geen eigen modem/router.

Ik gaf het net al aan @wjb door, de pc geeft als foutmelding: de DNS-server reageert niet.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 4 februari 2020
JanD schreef:

Nu met de laptop aan het testen, en krijg via het netwerkdiagprogramma van W10 te zien:

De DNS-server reageert niet.

Wow, het zou wel heel erg zijn als zo'n bug door quality control niet opgemerkt zou zijn.

Zet op die Windows 10 laptop de DNS server eens hard op 1.1.1.1 bij de instellingen van de wifi netwerkadapter. 

Kan je dan wel Internet op via het gast netwerk?

Vergeet de instelling niet terug te zetten. :wink:

Zijn er ook anderen die hetzelfde ervaren?

• 0 reacties
  • 4 februari 2020

Hallo @wjb , ook met de 1.1.1.1-instellingen zelfde foutmelding.

• 0 reacties
  • 4 februari 2020

Hier nog geen update dus valt niks te bevestigen.

Ps de DNS in de v10 naar 1.1.1.1 wijzigen heeft mogelijk meer effect.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 4 februari 2020
JanD schreef:

Hallo @wjb , ook met de 1.1.1.1-instellingen zelfde foutmelding.

Je hebt dit probleem alleen via het gastnetwerk en niet als je met de "gewone" wifi van de Experia WiFi verbonden bent. Klopt dat?

r_k
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • 246 reacties
  • 4 februari 2020

De gastnetwerk functie wordt door de ExperiaWifi nu volledig overgenomen van de Experiabox V10 en is in de V10 niet meer in of uit te schakelen of op instellingen te wijzigen.

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 4 februari 2020
r_k schreef:

De gastnetwerk functie wordt door de ExperiaWifi nu volledig overgenomen van de Experiabox V10 en is in de V10 niet meer in of uit te schakelen of op instellingen te wijzigen.

Bij de v10 word WiFi Ã¼berhaupt toch uitgeschakeld als je een Experia WiFi aansluit?

• 0 reacties
  • 4 februari 2020
Nick83 schreef:
r_k schreef:

Bij de v10 word WiFi Ã¼berhaupt toch uitgeschakeld als je een Experia WiFi aansluit?

Klopt, maar kan weer aan, ik heb dat zo draaien met de Telfort Firmware zover ik weet JanD ook. Wel handig, anders zou ik verplicht zijn 3 exemplaren te gebruiken.

Julian Borghuis
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6

Ik heb nog steeds de update niet.

Ik wil hem heel graag

Check knop zegt dat ik de juiste versie heb

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 4 februari 2020

Geduld...

• 0 reacties
  • 4 februari 2020
Galdor68 schreef:

Hier nog geen update dus valt niks te bevestigen.

Ps de DNS in de v10 naar 1.1.1.1 wijzigen heeft mogelijk meer effect.

Hallo @Galdor68 , reeds geprobeerd, zelfde foutmelding.

• 0 reacties
  • 4 februari 2020
wjb schreef:
JanD schreef:

Je hebt dit probleem alleen via het gastnetwerk en niet als je met de "gewone" wifi van de Experia WiFi verbonden bent. Klopt dat?

Hallo @wjb , de gewone WiFi-verbinding werkt perfect met de standaard instellingen.

Alleen de gast-wifi lijkt gewoon te werken maar heeft geen internet-verbinding met de DNS-foutmelding, zoals ik al eerder meldde en de alternatieve DNS-servers zowel binnen de modem als binnen de driver bieden helaas geen soelaas.:persevere:

• 0 reacties
  • 4 februari 2020
Galdor68 schreef:
Nick83 schreef:
r_k schreef:

Klopt, maar kan weer aan, ik heb dat zo draaien met de Telfort Firmware zover ik weet JanD ook. Wel handig, anders zou ik verplicht zijn 3 exemplaren te gebruiken.

Hallo @Galdor68 , ik had het inderdaad ook een tijdje gelijktijdig draaien, maar werk nu uitsluitend met 1 Experia Wifi, zoveel mogelijk standaard om problemen uit te sluiten en e.e.a beter te kunnen analyseren.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 4 februari 2020
JanD schreef:
wjb schreef:
JanD schreef:

Hallo @wjb , de gewone WiFi-verbinding werkt perfect met de standaard instellingen.

Alleen de gast-wifi lijkt gewoon te werken maar heeft geen internet-verbinding met de DNS-foutmelding, zoals ik al eerder meldde en de alternatieve DNS-servers zowel binnen de modem als binnen de driver bieden helaas geen soelaas.:persevere:

Dank je voor je terugkoppeling.

Als dit fenomeen ook door andere abonnees ervaren wordt, dan is mijn vertrouwen in de testprocedures bij KPN opnieuw tot het nulpunt gedaald. Het kan toch niet zo zijn dat de primaire functie van een gastnetwerk (gasten toegang tot Internet geven) niet werkt.

• 0 reacties
  • 4 februari 2020

Hallo @wjb , laten we de reactie van het moderatie-team even afwachten.

Ik blijf ondertussen door :relaxed: testen.

• 0 reacties
  • 4 februari 2020

We hebben de update van de thuis app nog niet mogelijk moet daarop gewacht worden. Blijkbaar verwacht KPN dat we alles via de service tools of apps instellen.

Iets genuanceerder als ik JanD goed begreep kan hij via de Thuis app nog niet veel zien of doen wat betreft het gast netwerk.

r_k
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • 246 reacties
  • 4 februari 2020

Heb zojuist even gastnetwerk op Experia Wifi getest via m’n telefoon en de laptop (uiteraard draadloos). Uitstekende wifi verbinding met volledige toegang tot internet. Interne netwerk keurig afgeschermd en geen toegang.

• 0 reacties
  • 4 februari 2020
Galdor68 schreef:

We hebben de update van de thuis app nog niet mogelijk moet daarop gewacht worden. Blijkbaar verwacht KPN dat we alles via de service tools of apps instellen.

Iets genuanceerder als ik JanD goed begreep kan hij via de Thuis app nog niet veel zien of doen wat betreft het gast netwerk.

Hallo @Galdor68 , binnen de APP staat Gastnetwerk binnenkort beschikbaar.

• 0 reacties
  • 4 februari 2020

Hallo @wjb op de mobiele apparaten krijg ik de volgende melding:

ERR_NAME_NOT_RESOLVED

Misschien worden de Telfort thuis klanten modems nog niet ondersteund.

• 0 reacties
  • 4 februari 2020

Klopt dat staar er sinds de laatste update bijna parralel met de firmware update.