Skip to main content

Huidige updates

Zie hiervoor ons forumonderdeel Product Updates.

 

Vorige Update oktober 2022

Voor discussie, zie het losse topic:

 

Vorige update januari 2022

 

Vorige update juli 2021

Dit betreft een update naar versie nummers 1.00.11v1 (Superwifi) en 1.00.31v1 (Experia Wifi). Deze update heeft geen functionele wijzigingen. Hij dient alleen om de Superwifi en Experia Wifi voor te bereiden op mesh-integratie met de Box 12 later dit jaar. 

 

Vorige update maart/april 2021

 

Vorige update oktober 2020

Van 30 september t/m 7 oktober worden de Experia Wifi, Superwifi en Wifi Versterkers voorzien van nieuwe software. Voor de Experia Wifi zal dit versie 1.00.29 zijn en voor de Superwifi versie 1.00.09 zijn. De Wifi Versterker gaat naar 001.007.88.

  • Soms crashte het mesh proces waardoor het roaming/bandsteering deel niet meer reageerde (internetverkeer zelf liep wel gewoon door). Dit is verholpen.
  • Weergaveprobleem met het SSID invoerveld verholpen waardoor deze nu correct alle 32 tekens laat zien i.p,v. maximaal 27.
  • Op de overzichtspagina is nu duidelijk zichtbaar welke apparaten via ethernet (solide lijn) of wifi (stippellijn) verbonden zijn. Tevens staat nu bij elk verbonden apparaat de verbindingssnelheid.
  • Ook is op de overzichtspagina een weergaveprobleem verholpen waarbij er soms een rode lijn zichtbaar was (meestal na een verandering in het netwerk) waardoor het leek alsof er geen verbinding is, terwijl dat wel zo is.
  • Onder water aanpassing in het configureren/beheer van de apparaten. Hier merk je als klant niets van.
  • Het certificaat van de update server wordt vernieuwd, die hebben we alvast toegevoegd aan de software van de wifi-apparaten. Hier merk je als klant ook niets van.

 

Vorige update februari 2020

Dit betrof versienummer 1.00.28. De belangrijkste verbeteringen hierin waren:

  • Streams via Chromecast kunnen weer bediend worden (play/pauze e.d.)
  • De lijst met verbonden apparaten wordt nu correct opgeschoond zodat apparaten die niet langer verbonden zijn ook na 72 uur uit de lijst verdwijnen.
  • Het indrukken van de WPS knop in de interface zorgt niet meer voor een witte pagina
  • Sommige apparaten konden niet handmatig geüpdatet worden, dit is nu opgelost.
  • De lengte van de namen die je de apparaten in je netwerk kunt geven is verhoogd naar 32 karakters.
  • Verbeteringen in de werking tussen de Experia Box als master-apparaat en de Experia Wifi als slave-apparaat.

 

Nieuw in deze versie is gastnetwerk! Dit is nu beschikbaar in de Experia Wifi. Je kunt dit via de interface aan- en uitzetten en het SSID van het gastnetwerk aanpassen. Voor degenen die ook een V10 hebben en de gastwifi daarop actief hebben, deze werkt op een iets andere manier dan de gastwifi in de Experia Wifi. De Experia Wifi neemt het gastnetwerk van de V10 dan ook niet over. Deze twee kunnen naast elkaar bestaan.

​​

Vorige update november 2019

Dit betrof versie 1.00.26v3 en hiermee werd de lang verwachte mesh functionaliteit geïntroduceerd. Dat creëert een deken van wifi door je hele huis. Dankzij mesh-technologie verbindt je toestel altijd met het meest optimale wifipunt en wordt de wifisnelheid in huis gelijkmatig verdeeld.

Bijkomend voordeel is dat de Experia Wifi's nu ook samenwerken met het Superwifi punt voor een nog betere dekking.

Wel is het vanaf dit versienummer niet meer mogelijk om het SSID te splitsen, of selectief de 2,4 of 5Ghz uit te zetten.


 

KPN Thuis app

Het is met de update vanaf 11-2019 ook mogelijk om de Experia Wifi's via de KPN Thuis app te bedienen. Met de Thuis app sluit je in een paar stappen de Experia Box en de wifiversterkers aan. Via de app kun je deze dan ook beheren en wijzigen.

  • Je kunt de app direct gebruiken zonder inlog.
  • Wijzig je wifi-instellingen zoals netwerknaam en wachtwoord.
  • Stap voor stap hulp bij aansluiten.

 

Veelgestelde vragen (FAQ):
 

Mijn Experia Wifi / SuperWifi zit achter een eigen router. Krijg ik nu wel de update?

Zo lang er een internetverbinding is, wel. Het kan voorkomen dat er een firewall of eigen acceslist roet in het eten gooit. We kunnen hier geen garanties geven maar in veel gevallen zal het gewoon lukken.  Zo niet, update dan handmatig.
 

Mijn Experia Wifi / SuperWifi heb ik in gebruik op een niet-KPN netwerk. Krijg ik nu wel de update?

Ja, de wifipunten checken zelf regelmatig of er een update is. De server waarmee ze daarbij contact leggen is ook bereikbaar vanaf andere netwerken dan KPN. Verder geldt hetzelfde als bij de vraag hierboven: Het kan voorkomen dat er een firewall of eigen acceslist roet in het eten gooit. We kunnen hier geen garanties geven maar in veel gevallen zal het gewoon lukken.  Zo niet, update dan handmatig.

Dat roep ik dus ook al een paar keer op het forum. Ook na de update van de box 12 naar 516.

Blij dat ik dus niet de enige ben.

Nu benieuwd als er nog meer mensen zijn en wat de oplossing gaat zijn.

 

Admin: bericht meeverhuisd


Gisteren een upgrade gehad van experia wifi, sindsdien kan ik geen gebruik meer maken van de thuis app. Hij vraagt steeds dat ik moet inloggen met beheerders wachtwoord. Experia wifi"s een reset gegeven en alles opnieuw aangesloten, nog steeds het zelfde resultaat. Als ik aangeef wachtwoord vergeten, begint alles van voor af aan. Terwijl ik dit zit te typen verliest Box 12 om de paar minuten zijn wifi verbinding.


Bij mij draait 516 icm drie superwifi’s ook tot tevredenheid. Op aanraden van de servicedesk staat er eentje naast het modem, verbonden met een kabel. Op de eerste etage en zolder staat een onbekabelde superwifi. Deze hebben in het overzicht ook 5G tussen haakjes in het overzicht staan, de bedrade niet. Haal 120mbit op elke plek in het huis. Prima dus met een 100mbit abo. Klein detail: de onbedrade superwifi’s hebben nog de oude firmware, de bedrade de laatste versie. Ze hebben bij het installatieproces alle drie een half uurtje aan het modem gekoppeld gezeten. Op aanraden van de helpdesk. Worden deze op een gegeven moment vanzelf geüpdate? Beetje huiverig om ze een harde reset te geven. Straks moet ik weer de helpdesk bellen bij iets onverwachts😇

Admin: Reacties verplaatst naar topic over SuperWifi


Bij mij draait 516 icm drie superwifi’s ook tot tevredenheid. Op aanraden van de servicedesk staat er eentje naast het modem, verbonden met een kabel.

Dat kan je nu dus beter niet meer doen want de V12 draait nu mee in het mesh netwerk en het is onzinnig en zelfs ongewenst om twee nodes direct naast elkaar te plaatsen.

Admin: Meeverplaatst


@Jakkes50 Sorry, ik denk dat we je reactie over het hoofd hebben gezien! Hoe staat het er nu voor, ben je er intussen uit gekomen? 

Bij mij draait 516 icm drie superwifi’s ook tot tevredenheid. Op aanraden van de servicedesk staat er eentje naast het modem, verbonden met een kabel. Op de eerste etage en zolder staat een onbekabelde superwifi. Deze hebben in het overzicht ook 5G tussen haakjes in het overzicht staan, de bedrade niet. Haal 120mbit op elke plek in het huis. Prima dus met een 100mbit abo. Klein detail: de onbedrade superwifi’s hebben nog de oude firmware, de bedrade de laatste versie. Ze hebben bij het installatieproces alle drie een half uurtje aan het modem gekoppeld gezeten. Op aanraden van de helpdesk. Worden deze op een gegeven moment vanzelf geüpdate? Beetje huiverig om ze een harde reset te geven. Straks moet ik weer de helpdesk bellen bij iets onverwachts😇

Admin: Reacties verplaatst naar topic over SuperWifi

Hi @A. Irpods, ik heb je reactie verplaatst naar dit topic over de updates voor SuperWifi. In het startbericht lees je er alles over. 


Gisteren een upgrade gehad van experia wifi, sindsdien kan ik geen gebruik meer maken van de thuis app. Hij vraagt steeds dat ik moet inloggen met beheerders wachtwoord. Experia wifi"s een reset gegeven en alles opnieuw aangesloten, nog steeds het zelfde resultaat. Als ik aangeef wachtwoord vergeten, begint alles van voor af aan. Terwijl ik dit zit te typen verliest Box 12 om de paar minuten zijn wifi verbinding.

Heeft u op de KPN Box ook de laatste update? Kunt u inloggen op de KPN Box? 

http://mijnmodem.kpn

Het wachtwoord wat u daarvoor gebruikt moet u nu volgens mij ook bij de app gebruiken.


Bij mij draait 516 icm drie superwifi’s ook tot tevredenheid. Op aanraden van de servicedesk staat er eentje naast het modem, verbonden met een kabel.

Dat kan je nu dus beter niet meer doen want de V12 draait nu mee in het mesh netwerk en het is onzinnig en zelfs ongewenst om twee nodes direct naast elkaar te plaatsen.

Admin: Meeverplaatst

Als het naar tevredenheid draait: lekker zo laten. Maar het zou niet meer nodig zijn nee.


Bij mij draait 516 icm drie superwifi’s ook tot tevredenheid. Op aanraden van de servicedesk staat er eentje naast het modem, verbonden met een kabel.

Dat kan je nu dus beter niet meer doen want de V12 draait nu mee in het mesh netwerk en het is onzinnig en zelfs ongewenst om twee nodes direct naast elkaar te plaatsen.

Admin: Meeverplaatst

Als het naar tevredenheid draait: lekker zo laten. Maar het zou niet meer nodig zijn nee.

De kans dat apparaten daardoor regelmatig gaan switchen van de V12 naar die "super"WiFi is reëel en ik zou dan ook absoluut adviseren om de "super"WiFi die bij de V12 staat weg te halen.


@Alexandra ,ik heb box 12 een reset gegeven en hij draait nu op 516. De wifi is weer goed ook zonder experia wifi, ik kan nu alleen niet meer inloggen op modem. Zowel oude als nieuwe admin wachtwoord geven foutmelding.


@Alexandra ,ik heb box 12 een reset gegeven en hij draait nu op 516. De wifi is weer goed ook zonder experia wifi, ik kan nu alleen niet meer inloggen op modem.

Hoe weet u dan dat die nu op 516 draait?


@Nick83 Via de thuis app. Als je dan op het tandwieltje drukt en naar geavanceerde instellingen gaat kan ik niet inloggen.


Er zijn vandaag al meerdere berichten geweest van mensen die na de upgrade van de V12 naar firmware versie 516 niet meer konden inloggen op de V12.

Ik hoop niet dat dit een structureel iets blijkt te zijn.


Hoewel één zwaluw nog geen zomer maakt, ging dat dus bij mij zonder problemen.

Hier is de KPN Box 12 ook afgelopen nacht ge-update en is het Admin password ook “volgens plan” gereset. Met behulp van het default password van het etiket kon ik in één keer inloggen.

Mogelijk speelt het gebruik van de lastige speciale tekens hier een rol.

 


@wjb  Ik had voor thuisapp nieuw beheers wachtwoord aangemaakt, dit blijkt ook te werken om in te loggen op box 12. Met dank aan Nick83 in een ander topic. Ik echter nog wel de oude interface op modem.


Ik had voor thuisapp nieuw beheers wachtwoord aangemaakt, dit blijkt ook te werken om in te loggen op box 12.

Dank je voor de terugkoppeling, dat is weer een zorg minder. :wink:

Blijkbaar wordt het niet duidelijk gemaakt bij het instellen van het beheerderswachtwoord in de thuis app dat deze dan op alle apparaten (Experia/KPN Box, Experia WiFi's en "super"WiFi's) als admin wachtwoord ingesteld zal worden. 


Wat zien ze er toch mooi uit... 


Huidige update januari 2022

Dit betreft een update naar versie nummers 1.00.14v2 (SuperWifi) en 1.00.34v2 (Experia Wifi). 

Deze update voorziet de Wifipunten van Extra Wifi

Dit is een extra SSID dat je aan kunt zetten waarbij je de mogelijkheid hebt om deze te splitsen in 2,4 en 5GHz, of om een van deze beide frequenties uit te laten. Deze Extra Wifi staat standaard uit. Je kunt het aanzetten door in te loggen op de webinterface en te gaan naar de wifiinstellingen. Deze Extra Wifi is niet te zien of te beheren via de Thuis app. 

  • Heb je Wifipunten in combinatie met een Box 12, dan beheer je de Extra Wifi vanuit de webinterface van de Box 12 omdat die het master apparaat van de mesh is. De Box 12 wordt op korte termijn voorzien van de update naar versie 516 waarmee Extra Wifi actief wordt.
  • Heb je Wifipunten in combinatie met een V10 of ouder type Experia Box, dan beheer je de Extra Wifi vanuit de webinterface van het bekabeld aangesloten SuperWifi punt of de master Experia Wifi. De Extra Wifi is dan alleen actief op de Wifipunten. 
  • Heb je Wifipunten in combinatie met een V10A, dan kun je nog geen gebruik maken van Extra Wifi. Dit omdat de V10A (net als de Box 12) het master apparaat van de mesh is. Echter is de V10A nog niet voorzien van de software update met Extra Wifi. Deze verwachten we in maart. Daar zullen we, zodra er een specifieke uitrolplanning beschikbaar is, tegen die tijd op terug komen in een V10A topic.

 

Vorige update juli 2021

Hide content

Dit betreft een update naar versie nummers 1.00.11v1 (Superwifi) en 1.00.31v1 (Experia Wifi). Deze update heeft geen functionele wijzigingen. Hij dient alleen om de Superwifi en Experia Wifi voor te bereiden op mesh-integratie met de Box 12 later dit jaar. 

 

Vorige update maart/april 2021

Hide content

De Experia Wifi en Superwifi worden in deze periode voorzien van nieuwe software. Voor de Experia Wifi is dit versie 1.00.30, voor de Superwifi 1.00.10. In deze update zit het volgende:

  • Wifi schedule toegevoegd waarmee je kunt aangeven wanneer de wifi aan of uit moet zijn.
  • Verbeteringen rondom het automatisch kiezen van het juiste/beste kanaal
  • FON verwijderd uit de interface
  • Oplossing voor crashes van de interface
  • Oplossing voor het niet zichtbaar zijn van de apparaten in de KPN Thuis app
  • Voorbereidend werk voor de mesh-integratie met de V10A
  • Oplossing voor dat apparaatinfo niet juist naar ons beheersysteem werd gestuurd als je gebruik maakt van statische IP's

 

Vorige update oktober 2020

Hide content

Van 30 september t/m 7 oktober worden de Experia Wifi, Superwifi en Wifi Versterkers voorzien van nieuwe software. Voor de Experia Wifi zal dit versie 1.00.29 zijn en voor de Superwifi versie 1.00.09 zijn. De Wifi Versterker gaat naar 001.007.88.

  • Soms crashte het mesh proces waardoor het roaming/bandsteering deel niet meer reageerde (internetverkeer zelf liep wel gewoon door). Dit is verholpen.
  • Weergaveprobleem met het SSID invoerveld verholpen waardoor deze nu correct alle 32 tekens laat zien i.p,v. maximaal 27.
  • Op de overzichtspagina is nu duidelijk zichtbaar welke apparaten via ethernet (solide lijn) of wifi (stippellijn) verbonden zijn. Tevens staat nu bij elk verbonden apparaat de verbindingssnelheid.
  • Ook is op de overzichtspagina een weergaveprobleem verholpen waarbij er soms een rode lijn zichtbaar was (meestal na een verandering in het netwerk) waardoor het leek alsof er geen verbinding is, terwijl dat wel zo is.
  • Onder water aanpassing in het configureren/beheer van de apparaten. Hier merk je als klant niets van.
  • Het certificaat van de update server wordt vernieuwd, die hebben we alvast toegevoegd aan de software van de wifi-apparaten. Hier merk je als klant ook niets van.

 

Vorige update februari 2020

Hide content

Dit betrof versienummer 1.00.28. De belangrijkste verbeteringen hierin waren:

  • Streams via Chromecast kunnen weer bediend worden (play/pauze e.d.)
  • De lijst met verbonden apparaten wordt nu correct opgeschoond zodat apparaten die niet langer verbonden zijn ook na 72 uur uit de lijst verdwijnen.
  • Het indrukken van de WPS knop in de interface zorgt niet meer voor een witte pagina
  • Sommige apparaten konden niet handmatig geüpdatet worden, dit is nu opgelost.
  • De lengte van de namen die je de apparaten in je netwerk kunt geven is verhoogd naar 32 karakters.
  • Verbeteringen in de werking tussen de Experia Box als master-apparaat en de Experia Wifi als slave-apparaat.

 

Nieuw in deze versie is gastnetwerk! Dit is nu beschikbaar in de Experia Wifi. Je kunt dit via de interface aan- en uitzetten en het SSID van het gastnetwerk aanpassen. Voor degenen die ook een V10 hebben en de gastwifi daarop actief hebben, deze werkt op een iets andere manier dan de gastwifi in de Experia Wifi. De Experia Wifi neemt het gastnetwerk van de V10 dan ook niet over. Deze twee kunnen naast elkaar bestaan.

​​

Vorige update november 2019

Hide content

Dit betrof versie 1.00.26v3 en hiermee werd de lang verwachte mesh functionaliteit geïntroduceerd. Dat creëert een deken van wifi door je hele huis. Dankzij mesh-technologie verbindt je toestel altijd met het meest optimale wifipunt en wordt de wifisnelheid in huis gelijkmatig verdeeld.

Bijkomend voordeel is dat de Experia Wifi's nu ook samenwerken met het Superwifi punt voor een nog betere dekking.

Wel is het vanaf dit versienummer niet meer mogelijk om het SSID te splitsen, of selectief de 2,4 of 5Ghz uit te zetten.


 

KPN Thuis app

Het is met de update vanaf 11-2019 ook mogelijk om de Experia Wifi's via de KPN Thuis app te bedienen. Met de Thuis app sluit je in een paar stappen de Experia Box en de wifiversterkers aan. Via de app kun je deze dan ook beheren en wijzigen.

  • Je kunt de app direct gebruiken zonder inlog.
  • Wijzig je wifi-instellingen zoals netwerknaam en wachtwoord.
  • Stap voor stap hulp bij aansluiten.

 

Storing?

Voor de meeste klanten zullen updates geruisloos verlopen.

Mocht je plotseling geen wifi meer hebben, kun je de Experia Wifi's resetten met het reset knopje. Het is dan belangrijk om het resetknopje even 10 seconden ingedrukt te houden. Hierna haalt het apparaatje opnieuw zijn gegevens uit de Experia Box. Dit proces herhaal je bij al je Experia Wifi's. 

Als het daarna nog niet werkt is verstandig om de Experia Wifi's los te koppelen en de Experia Box een herstart(eventueel reset) te geven. Om vervolgens de Experia Wifi's weer aan te sluiten. 
 

Veelgestelde vragen (FAQ):
 

Mijn Experia Wifi / SuperWifi zit achter een eigen router. Krijg ik nu wel de update?

Zo lang er een internetverbinding is, wel. Het kan voorkomen dat er een firewall of eigen acceslist roet in het eten gooit. We kunnen hier geen garanties geven maar in veel gevallen zal het gewoon lukken.  Zo niet, update dan handmatig.
 

Mijn Experia Wifi / SuperWifi heb ik in gebruik op een niet-KPN netwerk. Krijg ik nu wel de update?

Ja, de wifipunten checken zelf regelmatig of er een update is. De server waarmee ze daarbij contact leggen is ook bereikbaar vanaf andere netwerken dan KPN. Verder geldt hetzelfde als bij de vraag hierboven: Het kan voorkomen dat er een firewall of eigen acceslist roet in het eten gooit. We kunnen hier geen garanties geven maar in veel gevallen zal het gewoon lukken.  Zo niet, update dan handmatig.

 

Laatste update: 25-01-2022

 

 

Hallo Ik heb onderstaande modem, moet ik de 2,4 Ghz aanzetten in de modem of hoe doe ik dat

 

Heb je Wifipunten in combinatie met een V10 of ouder type Experia Box, dan beheer je de Extra Wifi vanuit de webinterface van het bekabeld aangesloten SuperWifi punt of de master Experia Wifi. De Extra Wifi is dan alleen actief op de Wifipunten.

 

Admin: tekst in spoiler gezet voor overzichtelijkheid. 


@Beveiligingscamera begrijp ik goed dat je Extra Wifi aan wil zetten zodat je een 2,4Ghz netwerk hebt? Om in te loggen op je Super Wifi kan je naar http://192.168.2.151 gaan. Als je bent ingelogd kan je via “Instellingen” de Extra Wifi aanzetten. 


Ik ben een tijdje niet ingelogd geweest op de moden en zie dat ik nu inderdaad ook extra wifi heb. Is dit netwerk volledig gescheiden van de rest (met andere woorden een veilige zone gescheiden van de rest van je netwerk?). Dat zou ideaal zijn voor bepaalde homedomotica.


Ik ben een tijdje niet ingelogd geweest op de moden en zie dat ik nu inderdaad ook extra wifi heb. Is dit netwerk volledig gescheiden van de rest (met andere woorden een veilige zone gescheiden van de rest van je netwerk?). Dat zou ideaal zijn voor bepaalde homedomotica.

Nee. Juist niet. Het is namelijk de bedoeling dat een app op de smartfoon gewoon verbinding kan maken met een apparaat wat op het Extra WiFi netwerk aangesloten zit.

Apparaten die je niet vertrouwd omdat je bang bent dat je gehackt word door China moet je gewoon niet aanschaffen. 


Hallo @JHKVZ alleen het gastnetwerk is volledig gescheiden van je thuisnetwerk.

Standaard wifi en extra wifi blijven 1 netwerk, echter met meer mogelijkheden.

 


Ik heb een Experia Wifi geïnstalleerd op een V10, moet de WIFI van de V10 niet automatisch uit gaan? Dit is namelijk niet gebeurd. Zullen deze 2 wel goed samen werken of zal ik de WIFI van de V10 alsnog handmatig moeten uitzetten?


Als je een Experia Wifi (of SuperWifi) voor het eerst installeert op de Experia Box V10 hoort de Wifi daarop uit te gaan inderdaad. De V10 ondersteund geen mesh (automatisch schakelen naar de sterkste zender), waardoor jouw apparaten niet automatisch naar de Experia Wifi over schakelen. 

Je kunt de Wifi van de V10 uitzetten, dan neemt de Experia Wifi die functie over. Als je meerdere Experia Wifi's of SuperWifi's hebt zullen ze met elkaar samenwerken.


Als je een Experia Wifi (of SuperWifi) voor het eerst installeert op de Experia Box V10 hoort de Wifi daarop uit te gaan inderdaad. De V10 ondersteund geen mesh (automatisch schakelen naar de sterkste zender), waardoor jouw apparaten niet automatisch naar de Experia Wifi over schakelen. 

Je kunt de Wifi van de V10 uitzetten, dan neemt de Experia Wifi die functie over. Als je meerdere Experia Wifi's of SuperWifi's hebt zullen ze met elkaar samenwerken.

Dat is idd hoe ik het had begrepen, maar toen ik de ExperiaWIFI had aangesloten heeft die idd de 2.4GHz SSID en wachtwoord overgenomen van de V10. Alleen heb ik op de V10 ook een aparte SSID voor de 5GHz, die heeft de ExperiaWIFI niet overgenomen, want zo te zien kan je de WIFI niet splitsen zoals het op de V10 kan. Is dit wellicht de reden dat de WiFi op de V10 niet automatisch uit geschakeld is?

Maar de WiFi op de V10 is dus aan gebleven, ook na beide een reboot te geven en zie ik idd dat alle apparaten verbonden blijven met de V10 ook als de ExperiaWIFI een beter bereik heeft. Ik zou de V10 idd handmatig uit kunnen zetten, maar ik dacht dat die überhaupt niet meer aan kon nadat de ExperiaWIFI aangesloten zou zijn.

Als ik er nu zo over nadenk. Wil ik de WiFi instellingen van de V10 (inclusief gast instellingen) zo houden en de ExperiaWIFI een ander SSID naam geven. Het bereik van de V10 is namelijk al helemaal dekkend binnen en ervaren geen problemen hiermee. Ik heb de ExperiaWIFI speciaal aangesloten vlakbij een raam voor een paar buitencamera's die op WiFi werken, dus als ik daarvoor een aparte SSID instel lijkt mij het probleem opgelost en hoef ik geen extra ExperiaWIFI bij de modem te plaatsen.

Of kan het zo zijn dat na een tijdje de WiFi van de V10 alsnog automatisch wordt uitgeschakeld? Verder zie ik op de ExperiaWIFI ook geen mogelijkheid om 5GHz volledig uit te schakelen, klopt dat? Ik zie namelijk wel de mogelijkheid om een Extra Wi-Fi Netwerk 2.4GHz of 5GHz apart toe te voegen. De standaard WiFi op de ExperiaWIFI is dus altijd 2.4GHz en 5GHz.


Als ik er nu zo over nadenk. Wil ik de WiFi instellingen van de V10 (inclusief gast instellingen) zo houden en de ExperiaWIFI een ander SSID naam geven. Het bereik van de V10 is namelijk al helemaal dekkend binnen en ervaren geen problemen hiermee. Ik heb de ExperiaWIFI speciaal aangesloten vlakbij een raam voor een paar buitencamera's die op WiFi werken, dus als ik daarvoor een aparte SSID instel lijkt mij het probleem opgelost en hoef ik geen extra ExperiaWIFI bij de modem te plaatsen.

 

Dit is zeker mogelijk. Verschillende netwerken op V10 en Experia Wifi's.

 

Of kan het zo zijn dat na een tijdje de WiFi van de V10 alsnog automatisch wordt uitgeschakeld? Verder zie ik op de ExperiaWIFI ook geen mogelijkheid om 5GHz volledig uit te schakelen, klopt dat? Ik zie namelijk wel de mogelijkheid om een Extra Wi-Fi Netwerk 2.4GHz of 5GHz apart toe te voegen. De standaard WiFi op de ExperiaWIFI is dus altijd 2.4GHz en 5GHz.

 

Nee, het moet direct uitgezet worden. Dit kan niet ineens na een dag of week of dergelijke.