Skip to main content
Beantwoord

SuperWifi 1 punten gaan steeds naar rood sinds update

Ik moet een eigen topic aanmaken, nou dat doen we dan maar.

Ik heb een router V12, de wifi staat aan op de router. 

4 lampjes branden alleen lampje telefoon brand niet, maar dat is logisch. Ik heb geen telefoon.

Ik heb 4 SW 1 punten, niet bedraad, met software C24.13.06 erop.

WPA2-personal staat aan.

Dit heeft 4 jaar perfect gefunctioneerd, sinds de update slaan de SW1 om de beurt op rood, zelfs al staan ze 2 meter van de router vandaan. Het werk eigenlijk alleen als je de SW1 punten bedraad aansluit, maar ja dan zit ik met 4 losse kabels in mijn huis.

Snelheid bedraad is 850 Mbps. Als het werkt op de SW1 240Mbps. 

Ik heb zo ongeveer alle tips en trucks gedaan die in de community staan, maar niks werkt blijvend.

SW1 punten resetten en dan bedraad aansluiten en software laden, werkt ff, maar na een dag of wat zelfde probleem.

Die 4 SW 1 punten heb ik ooit gekocht voor 100 euro stuk en het heeft jaren perfect gewerkt.

Na de update alleen, maar gezeik. 

Ik ben er wel klaar mee.

Dus KPN stuur mij 4 nieuwe SW2 punten, als dat wel werkt natuurlijk of compenseer mij in de kosten.

Of kom met een oplossing die werkt.

Ben heel benieuwd.  En kom dan niet aan met opneiuw opstarten, want dat heb ik al 25 keer gedaan.

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Luna de hond ,

Check dan nog wat zaken om te controleren. Ik weet niet wat je allemaal precies doorlopen hebt dus het kan zijn dat ik in herhaling val: 

• Check in het modem wat de WPA instelling is. Als deze op WPA 3 staat, zet hem terug op WPA 2. De SuperWifi 1 ondersteunen alleen WPA 2, en als deze instelling in je modem overeenkomt met de SuperWifi kan de performance verbeteren. Je vindt dit onder Wifinetwerk bij de optie Beveiliging.
  • Als je in de webinterface van het modem naar het Thuisnetwerkoverzicht gaat, klik dan op een SuperWifi en ga naar het tabje WiFi-Radio. Pas deze aan naar deze instellingen, als het punt op dit moment niet zo ingesteld is: 
  • Sluit het SuperWifi punt dat nu niet goed meedraait rechtstreeks bekabeld aan op je modem. Werkt hij dan wel?

Meer informatie: 

Latere aanvulling:

In dit topic staan meer tips om jouw WiFi te verbeteren: 

Werkt het dan nog steeds niet? Volg dan de instructie van moderator Erik: 

Erik van KPN schreef:

Ja, SuperWifi 1 kan wifiproblemen geven na de update. Hier zijn verschillende oorzaken voor. En voor een groot deel van de problemen hebben we gewoon oplossingen.

Als dat niet zo is, dan kun je het beste contact opnemen met onze telefonische collega's. Plan hiervoor makkelijk zelf een terugbelafspraak. Dan bellen we je terug op een moment dat jou uitkomt. De collega die je spreekt zal met jou nogmaals de boel even doorlopen. Mocht dat niet tot resultaat leiden kan er een melding worden aangemaakt voor de achterliggende afdeling. Die nemen dan weer contact met je op voor verdere afhandeling. En die verdere afhandeling kan betekenen dat je SuperWifi 1 vervangen worden door SuperWifi 2. Maar dat is geen garantie

Bekijk origineel

12 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hoi ​@Luna de hond, welkom op onze community! De SW1 superwifi punten hebben zojuist een update gehad. Hierdoor is het een en ander veranderd in hoe ze werken. We hebben daar een handig artikel over geschreven!

Dit moet goed op te lossen zijn, je superwifi punten gebruiken nu onderling 5Ghz en daardoor kan het zijn dat de plek waar ze goede ontvangst niet meer hetzelfde is. Mogelijk moet je ze dus een nieuwe plek geven.

• Auteur
  • Topper
  • 16 reacties
  • 10 maart 2025

Jeetje Thomas, ik word hier zo moe van.

Zoals ik al schreef: 

Ik heb zo ongeveer alle tips en trucks gedaan die in de community staan, maar niks werkt blijvend.

SW1 punten resetten en dan bedraad aansluiten en software laden, werkt ff, maar na een dag of wat zelfde probleem.

Ik heb ze al op 2 meter van elkaar gezet en ja dan heb ik nog steeds hetzelfde probleem.

Overigens wat moet ik met 4 SW1 punten op 2 meter van elkaar in dezelfde ruimte?  

Dus KPN stuur mij 4 nieuwe SW2 punten, als dat wel werkt natuurlijk of compenseer mij in de kosten.

Of kom met een oplossing die werkt.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Dit moet goed op te lossen zijn ​met je huidige superwifi punten @Luna de hond. Welke softwareversie heeft je experiabox? Als je daar inlogt, zie je dan al je superwifi punten ook staan?

Ik kan je niet helpen aan gratis superwifi punten of een vergoeding daarvoor.

• Auteur
  • Topper
  • 16 reacties
  • 14 maart 2025
Thomas van KPN schreef:

Dit moet goed op te lossen zijn ​met je huidige superwifi punten @Luna de hond. Welke softwareversie heeft je experiabox? Als je daar inlogt, zie je dan al je superwifi punten ook staan?

Ik kan je niet helpen aan gratis superwifi punten of een vergoeding daarvoor.

de software versie van de router is V12.C24.05.08 en ja ik zie alle vier de SW1 punten.

Zet ik ze verder dan 3 meter uit elkaar, dan begint de ellende.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Dat is mooi, dan hebben ze alle vier ook de nieuwe softwareversie. Ik schreef eerder al dat ze nu onderling het 5Ghz netwerk gebruiken, daardoor is het mogelijk noodzakelijk ze op een andere plek neer te zetten dan hiervoor. Ik denk dat dat hier nu ook het geval is.

We zijn natuurlijk nog druk bezig de software te verbeteren, als er een nieuwe update beschikbaar komt zullen we dit delen in een product update, rechtsbovenin zit daar ook een knop waar je je kunt abonneren op deze updates. Je krijgt dan een e-mail bij iedere update.

• Auteur
  • Topper
  • 16 reacties
  • 17 maart 2025
Thomas van KPN schreef:

Dat is mooi, dan hebben ze alle vier ook de nieuwe softwareversie. Ik schreef eerder al dat ze nu onderling het 5Ghz netwerk gebruiken, daardoor is het mogelijk noodzakelijk ze op een andere plek neer te zetten dan hiervoor. Ik denk dat dat hier nu ook het geval is.

We zijn natuurlijk nog druk bezig de software te verbeteren, als er een nieuwe update beschikbaar komt zullen we dit delen in een product update, rechtsbovenin zit daar ook een knop waar je je kunt abonneren op deze updates. Je krijgt dan een e-mail bij iedere update.

Ik geef het op. 

4 waardeloze SW1 punten en het advies is dan dat ik ze moet verplaatsen of wachten op een update.  Laat maar zitten. Met dit soort adviezen kan ik niks.

Ik hoor een nieuwe provider aankomen.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+30
  • Superuser
  • 37135 reacties
  • Antwoord
  • 20 maart 2025

Hallo ​@Luna de hond ,

Check dan nog wat zaken om te controleren. Ik weet niet wat je allemaal precies doorlopen hebt dus het kan zijn dat ik in herhaling val: 

• Check in het modem wat de WPA instelling is. Als deze op WPA 3 staat, zet hem terug op WPA 2. De SuperWifi 1 ondersteunen alleen WPA 2, en als deze instelling in je modem overeenkomt met de SuperWifi kan de performance verbeteren. Je vindt dit onder Wifinetwerk bij de optie Beveiliging.
  • Als je in de webinterface van het modem naar het Thuisnetwerkoverzicht gaat, klik dan op een SuperWifi en ga naar het tabje WiFi-Radio. Pas deze aan naar deze instellingen, als het punt op dit moment niet zo ingesteld is: 
  • Sluit het SuperWifi punt dat nu niet goed meedraait rechtstreeks bekabeld aan op je modem. Werkt hij dan wel?

Meer informatie: 

Latere aanvulling:

In dit topic staan meer tips om jouw WiFi te verbeteren: 

Erik van KPN schreef:

Ja, SuperWifi 1 kan wifiproblemen geven na de update. Hier zijn verschillende oorzaken voor. En voor een groot deel van de problemen hebben we gewoon oplossingen.

Als dat niet zo is, dan kun je het beste contact opnemen met onze telefonische collega's. Plan hiervoor makkelijk zelf een terugbelafspraak. Dan bellen we je terug op een moment dat jou uitkomt. De collega die je spreekt zal met jou nogmaals de boel even doorlopen. Mocht dat niet tot resultaat leiden kan er een melding worden aangemaakt voor de achterliggende afdeling. Die nemen dan weer contact met je op voor verdere afhandeling. En die verdere afhandeling kan betekenen dat je SuperWifi 1 vervangen worden door SuperWifi 2. Maar dat is geen garantie

• Auteur
  • Topper
  • 16 reacties
  • 22 maart 2025
Noordzee schreef:

Hallo ​@Luna de hond ,

Meer informatie: 

Gecheckt, dit staat zo ingesteld.

Soms werkt het een paar uur, soms een paar dagen en dan zijn we weer terug bij af.

KPN heeft geen oplossing hiervoor en nieuwe SW2 punten krijg je niet.

de SW1 punten zijn met deze update waardeloos geworden. 400 euro naar de kl*ten.

Inmiddels maar een draad door mijn huis gelegd, dan werkt 1 SW1 in ieder geval. 

Ik heb het echt opgegeven  na een maand pielen en contact met KPN, niks helpt.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+30
  • Superuser
  • 37135 reacties
  • 22 maart 2025

In dit topic staan nu meer tips om jouw WiFi te verbeteren: 

Erik van KPN schreef:

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+30
  • Superuser
  • 37135 reacties
  • 27 maart 2025

@Luna de hond 

Noordzee schreef:

In dit topic staan nu meer tips om jouw WiFi te verbeteren: 

Erik van KPN schreef:

Heb je al contact opgenomen met de klantenservice? 

• Auteur
  • Topper
  • 16 reacties
  • 27 maart 2025

Heb een contract afgesloten bij de concurrent. Doei KPN.

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 92 reacties
  • 28 maart 2025

Ik heb ze al op 2 meter van elkaar gezet en ja dan heb ik nog steeds hetzelfde probleem.

Je modem is echter de master, dus je moet ze daar dichter bij zetten, niet de SW1 punten bij elkaar.

Maar zie dat je al over bent naar een andere provider.

Reageer