Skip to main content

Goedendag,

Via de installatiemanager heb ik in juni een Superwifi 2 aangeschaft.
Na installatie via de KPN thuis app heeft het uitstekend gewerkt, tot vandaag.
Het groene lampje branden plots niet meer.
De KPN thuis app liet ook geen Superwifi punt meer zien.
Stekker eruit, kijken of alle goed vast zit, resetten, lampje op adapter brand wel.
Alle acties ten spijt het Superwifi punt doet helemaal niets meer.
Er is geen KPN winkel in mijn woonomgeving, dus even laten zien is geen optie.

Kan ik verder nog iets doen?
Bestaat er een mogelijkheid tot opsturen en omruilen?

Hallo @Rojoka ,

Stap 1: Herstarten

Herstart je SuperWifi door de stekker uit het stopcontact te halen. Laat hem ongeveer 20 seconden eruit en steek hem dan weer in het stopcontact.

In de meeste gevallen is dit voldoende. Nadat de SuperWifi weer stroom heeft zou alles na een paar minuten weer moeten werken.

Als dit toch niet zo is, kijk hieronder in de link wat er bij jou aan de hand is, en volg de stappen.

 


Erg fijn dat u dat u snel reageerd, kunnen we misschien weer snel aan de slag.
Stekker er uit halen, wachten tot 30 minuten heeft helaas geen succes, er brand helemaal geen lampje meer ongeacht de kleur.

Aan/uit knopje meermaals geprobeerd, resseten, wps alle opties geprobeerd.

Hoe vervelend ook het lijkt er op dat Mijn Superwifi spontaan is stuk gegaan.

Hoe nu verder zodat ik snel weer snel internet heb.
 


OK @Rojoka ,

Dan zou ik in jouw situatie vandaag ermee langsgaan bij een KPN-winkel. Mogelijk hebben zij een oplossing of geven ze (indien je nog garantie hebt) een nieuw exemplaar mee. 


Kpn Superwifi 2 omgeruild in de KPN winkel.

Aangesloten op de Experiabox 12 en nadat het lampje constant groen brande nog een half uur gewacht.
Na het losnemen van de Lan kabel gaat de Super wifi direct rood branden.

Experiabox V12 opnieuw laten opstarten.
Superwifi 2 gereset tot dat 5x het rode lampje knipperde.
Wederom Lan kabel aansluiten en nadat het groene lampje constant brande nog een half uur gewacht.

Lan kabel los en Superwifi gaat weer naar rood terwijl deze voor het modem staat, ook andere plaatsen geprobeerd maar helaas.

Bij mijn omgeruilde Superwifi  (toen deze nog werkte) gaf het geen probleem als ik deze losnam van het moden en verplaatste.

Ik weet het even niet meer!!!!

Onderstaande adviezen al doorlopen,

Een schone installatie van SuperWifi punten

Ervaar je problemen die niet goed te verklaren zijn? Bijvoorbeeld de installatie wil maar niet lukken, of de lampjes gaan niet branden zoals ze moeten. Dan kan het helpen om even helemaal opnieuw te beginnen. Dat doe je als volgt.

  1. Zet alle SuperWifi punten uit en verwijder eventuele ethernetkabels.
  2. Zet het eerste SuperWifi punt aan en laat 'm helemaal opstarten.
  3. Reset dat eerste SuperWifi punt (resetknopje ingedrukt houden totdat deze meerdere keren rood knippert) en laat 'm helemaal opstarten. Na verloop van tijd zal het lampje paars gaan branden (fabrieksinstelling). Doordat er geen kabelverbinding is, kan dit SuperWifi punt niet communiceren met andere SuperWifi punten en is dus geïsoleerd.
  4. Herhaal stap 2 en 3 met het tweede SuperWifi punt (en daarna voor elke aanvullend SuperWifi punt). Laat ook bij dit SuperWifi punt de ethernetkabel er nog uit. Alle SuperWifi punten hebben nu een paars lampje.
  5. Reset nu het KPN modem (resetknopje ingedrukt houden totdat alles gaat knipperen). Laat deze weer helemaal opstarten (geef het 15 minuten). 
  6. Sluit nu het eerste SuperWifi punt aan op het modem met een ethernetkabel. Het lampje zal eerst groen gaan knipperen en uiteindelijk constant groen branden. Geef dit proces de tijd en koppel niet te vroeg af. Als de installatie is gelukt dan zal bij het loskoppelen van de ethernetkabel het lampje groen blijven branden.
  7. Herhaal stap 6 met de eventuele andere SuperWifi punten.
  8. Nu kun je de SuperWifi punten verplaatsen in huis.

@Rojoka staat de wifi op je box 12 wel aan? Kan je zien aan het lampje op de box. 


Er branden 5 groene lampjes op de experiabox.

Andere apparaten werken wel met wifi.


@Rojoka Ik kan alleen nog verwijzen naar de kennisbank. Hierin staat alles omtrent de superwifi  .


Alle punten vernoemd in de kennisbank aangaande het blijven branden van het rode lampje uitgevoerd.

Alle stappen doorlopen en het gaat goed totdat ik de Lan kabel losmaakt, Superwifi gaat direct weer rood branden.

Voordat ik de Superwifi met een hamer wil bewerken toch nog even elders in de woning deze weer opgestart​​.
Alle vorige keren begon het met groen knipperen en einidigen met rood.
Echter nu de hamer klaar lag start de Superwifi op en gaat naar groen????

In de Wifi manager zie ik de Super wifi ook terug (draadloos).

Voor mij is het niet te verklareen maar het werkt, daar gaat het om.

Hartelijk dank voor snelle respons, altijd fijn als je zit te tobben.


Reageer