Skip to main content
Vraag

Superwifi: gastennetwerk geeft toegang tot apparaten op het hoofdnetwerk

• 8 september 2024
  • 31 reacties
  • 398 keer bekeken

Toon eerste bericht

31 reacties

• Auteur
  • Topper
  • 19 reacties
  • 11 maart 2025

Gisteren onverwacht een sms-je gekregen: in de nacht van 10 op 11 maart krijgt mijn modem nieuwe software! Ik blij.

Maar helaas. Wederom geen nieuwe software - gewoon nog de oude SGEJ1000060E software van 2022…

​@Alexandra van KPN - er staat opnieuw dat ik een V10 zou hebben (die heb ik nog wel liggen, maar niet aangesloten) - Zijn er meerdere accounts op mijn adres/aansluiting actief wellicht? Wat gaat er nu mis?

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

​@IanM  Lukt het om je Box 12 een handmatige reset te geven? Dat zou ook dat puntje moeten oplossen dat nu weergegeven wordt dat je een V10 hebt verwacht ik. Laat je weten of dat is gelukt?

• Auteur
  • Topper
  • 19 reacties
  • 13 maart 2025

Hi ​@Alexandra van KPN - 

Het topic is weer open - het was tot net afgesloten sinds gisteren… dank voor het weer openen.

Ik zie in het overzicht dat ik een V10 en Box 12 heb - dus het gaat de goede kant op :)

De nieuwe software is niet in de bedoelde nacht geïnstalleerd, maar een nacht later. Het internet via de SW punten werkte niet - alhoewel de led op groen stond - maar na twee maal herstarten, werken deze wel. Ze zijn alleen niet zichtbaar in de GUI van het modem - als ook niet de verdere netwerk topologie en aangesloten apparaten (port forwards waren wel goed meegekomen). Net nogmaals opnieuw opgestart - dat verandert er niets aan. (maar dit is mogelijk een ander forum onderwerp geworden nu).

Mbt resetten - als ik dat doe dan gaan alle instellingen verloren toch? (Port forwards, Wifi en statische IP instellingen)

• Auteur
  • Topper
  • 19 reacties
  • 13 maart 2025
  • update - Het gastennetwerk doet het niet. - er is geen connectie meer mogelijk. Hard reset misschien toch maar handig...

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ha, eindelijk over naar de nieuwe software ​@IanM, mooizo! Ik weet niet waarom je topic ineens gesloten was, maar die heb ik inderdaad weer geopend :) wel zo handig.

Herstarten of anders resetten is inderdaad verstandig als je gekke dingen merkt na de update. Een reset zet 'm inderdaad terug naar de fabrieksinstellingen. Hoe staat het er nu voor? Voor de zekerheid deel ik ook onderstaande Product Update met je, daar vind je alle details over deze update(s):

• Auteur
  • Topper
  • 19 reacties
  • 24 maart 2025

Hi ​@Alexandra van KPN - 

De nieuwe software staat er wel op, de SW punten lijken wel te werken. In het modem zie ik de SW punten - en het meerderdeel van de aangesloten apparaten - niet terug in het netwerk overzicht. Parental control kan ik helaas niet instellen - een hard reset is denk ik dan de enige optie. 

Kan ik de instellingen op een of andere wijze exporteren en weer inladen?

*