Skip to main content
Vraag

Tweede Super Wifi alleen zichtbaar als 'verbonden apparaat', niet als 'acces point'

  • 6 July 2024
  • 3 reacties
  • 63 keer bekeken

Goedenavond,

Sinds kort heb ik het probleem dat ik mijn tweede superwifipunt niet meer tussen mijn network map heb staan als wifi acces point maar puur als verbonden apparaat. Dit was wel altijd het geval. Ik heb alle apparaten al gereset incl mijn modem, maar toch wil hij niet verbinden als acces point.

(Rood omcirkelde is de tweede Superwifi2 versterker.

Hoe kan ik dit verhelpen?

Ik heb hetzelfde probleem. Is er al een oplossing?


Dit lijkt erop dat de nieuwe generatie software op de SW2 terecht is gekomen maar niet op de v12 zelf. Daardoor herkennen ze elkaar niet meer.

Om dit te controleren kan het volgende gedaan worden. Als u windows hebt dan manifesteren de SW2 zich met een eigen windows icoontje in windows explorer en dan onder windows netwerk. Hierop dubbelklikken en dan wordt er verbonden met de SW2 . Als hier :

verschijnt dan draait er nieuwe software en is de oplossing voor de v12 om als de wiedeweerga ook naar de nieuwe software te gaan.

Andere methode is inloggen in de v12 en daar het ip adres achterhalen van de SW2 en dat in een browser te gebruiken voor verbinding met de de SW2.


Dank je voor je snelle hulp. Grote kans dat je helemaal goed zit met de oorzaak. 
De SW2 die ik probeer te installeren heeft tot vorige maand aan een andere v12 op een ander adres gezeten. Kan me voorstellen dat daar de update al was doorgevoerd en nog niet op mijn eigen adres. 
Ik kom overigens niet in de webpagina van de SW2 (IP is bekend). 
Vind het wel even goed zo, ga wel weer verder knutselen als ik meer tijd heb. 
Nu ik weet wat de oorzaak is en niet een of andere domme  fout van mijzelf kan ik het laten rusten. 
 

Nogmaals dank voor je hulp. 


Reageer