Skip to main content
Vraag

Kan ik een SuperWifi punt draadloos gebruiken naast een V10 met bekabelde Experia Wifi?

• July 13, 2026
  • 42 reacties
  • 333 keer bekeken

Toon eerste bericht

42 reacties

Doman
Topper
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • July 20, 2026

Ik denk dat ik het draadloos verhaal maar opgeef en gaten ga boren om een netwerkkabel vanaf het modem naar boven te brengen en daar mijn 2e Experia Wifi, die ik ook nog heb ga gebruiken. De SW#2 gaat dan terug naar de vorige eigenaar. 

Of is er iemand die nog een oplossing aan kan dragen?

Naast natuurlijk een andere draadloze repeater/bridge oplossing is er voor gaten boren en kabels trekken natuurlijk ook nog het Powerline alternatief.
Maar ja, als je dat woord hier nu laat vallen. 🙄
Zie bijvoorbeeld topic:

Hoe kan ik het wifi signaal op het balkon achter gelaagd glas verbeteren?

“Powerlan”, Powerline kan zeker een mogelijke oplossing zijn om je netwerk/wifi signaal naar buiten/tuin/schuur te krijgen als Wifi niet toereikend is en een kabelverbinding lastig/niet mogelijk is.
Maar dan moet je dus wel een overdekte stroomaansluiting hebben tegen regen/weersinvloeden.

Zie bijvoorbeeld topic:

Beter WiFi-bereik in de tuin, werkt een extra SuperWifi 2 punt? (Powerline) 

Powerline wordt hier en op andere forums altijd tot vervelens toe “afgebrand” maar zelf gebruik/plaats ik het vaak als handige aanvulling op lastige plekken voor een netwerk/Wifi verbinding. 

En je kan het ook proberen voor minimale kosten via MP/kringloop etc. 🙂 

Deze hangt bijvoorbeeld bij een KPN kennis in de schuur als aanvullend AP op zijn super Wifi's:

Ziggo Powerline

• Auteur
  • Topper
  • July 21, 2026

Hallo allemaal,

Begin een beetje moedeloos te worden…..

Zoals ​@JanD adviseerde heb ik de SW#2 gereset en aangesloten op de V10.

Led op de SW#2 knipperde aanvankelijk enkele keren paars, rood en vervolgens groen.

Brand nu al geruime tijd, meer dan 15 minuten continue groen, Maar als ik inlog op de V10 zie ik het onderstaande:

Ik zie dus de V10, de Experia Wifi, maar geen SW#2.

IK zal de SW#2 nog een paar uur bekabeld aan de V10 laten hangen en dan hem loskoppelen en weer op een andere plaats draadloos opstarten.

Via een andere bron (Youtube) las ik ook dat bij het loskoppelen van de SW#2 het belangrijk is om eerst de voeding te verwijderen en pas daarna de netwerkkabel. 

@ivo46 geen idee welke software versie er op staat

JanD
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+19
  • Wijsgeer
  • July 21, 2026

Beste ​@FrankyH als je op het beginscherm van je modem r.o. op het driehoekje (mesh-symbool) klikt zie je dan 1 of meer extenders tevoorschijn komen. Als je er maar 1 ziet de Experia Wifi, is de SW#2 niet gekoppeld.

JanD
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+19
  • Wijsgeer
  • July 21, 2026

Ik denk dat ik het draadloos verhaal maar opgeef en gaten ga boren om een netwerkkabel vanaf het modem naar boven te brengen en daar mijn 2e Experia Wifi, die ik ook nog heb ga gebruiken. De SW#2 gaat dan terug naar de vorige eigenaar. 

Of is er iemand die nog een oplossing aan kan dragen?

Naast natuurlijk een andere draadloze repeater/bridge oplossing is er voor gaten boren en kabels trekken natuurlijk ook nog het Powerline alternatief.
Maar ja, als je dat woord hier nu laat vallen. 🙄
Zie bijvoorbeeld topic:

Hoe kan ik het wifi signaal op het balkon achter gelaagd glas verbeteren?

“Powerlan”, Powerline kan zeker een mogelijke oplossing zijn om je netwerk/wifi signaal naar buiten/tuin/schuur te krijgen als Wifi niet toereikend is en een kabelverbinding lastig/niet mogelijk is.
Maar dan moet je dus wel een overdekte stroomaansluiting hebben tegen regen/weersinvloeden.

Zie bijvoorbeeld topic:

Beter WiFi-bereik in de tuin, werkt een extra SuperWifi 2 punt? (Powerline) 

Powerline wordt hier en op andere forums altijd tot vervelens toe “afgebrand” maar zelf gebruik/plaats ik het vaak als handige aanvulling op lastige plekken voor een netwerk/Wifi verbinding. 

En je kan het ook proberen voor minimale kosten via MP/kringloop etc. 🙂 

Deze hangt bijvoorbeeld bij een KPN kennis in de schuur als aanvullend AP op zijn super Wifi's:

Ziggo Powerline

Die Ziggo powerlines met ingebouwde wifi zijn beregoed. ​@Doman 

Die van KPN zijn ook goed, maar hebben geen ingebouwde wifi.

• Auteur
  • Topper
  • July 21, 2026

Beste ​@FrankyH als je op het beginscherm van je modem r.o. op het driehoekje (mesh-symbool) klikt zie je dan 1 of meer extenders tevoorschijn komen. Als je er maar 1 ziet de Experia Wifi, is de SW#2 niet gekoppeld.

Beste ​@JanD ,

ik zie op de startpagina helemaal geen Mesh-symbool of ben ik helemaal de weg kwijt en zit ik op een andere pagina in mijn V10 te kijken? zie screenshot

hieronder nog een screenshot van (een deel) van mijn aangesloten apparaten op de V10 hier staat dus ook de SW#2 in:

Als ik Het IP adres hiervan intyp kom ik op een inlog pagina van de SW#2.

JanD
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+19
  • Wijsgeer
  • July 21, 2026

Beste ​@FrankyH met startpagina modem, bedoel ik de inlogpagina waarop je modem/router afgebeeld staat.

• Auteur
  • Topper
  • July 21, 2026

Ik word een beetje gek van dit hele verhaal….. de  SW#2 van het modem losgekoppeld,  4 meter verder weer draadloos opgestart, Led knippert enkele keren groen (met heldere verliching) darnaa knippert de Led enkele malen groen (met wat minder  heldere verlichting) om vervolgens dus continue paars te gaan branden. Ik log in op mijn V10 om te kijken of de SW#2 zichtbaar is en wat schetst mijn verbazing?

NU STAAT ER INEENS DE MELDING DAT ER EEN NIEUWE FIRMWARE VERSIE BESCHIKBAAR IS!!! (zie screenshot hieronder:)

Als ik deze nieuwe firmware installeer betekent dit dat ik dan alle appraten (lampen, deurbel, printers, camera's enz.) in mijn wifi netwerk moet instellen?

JanD
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+19
  • Wijsgeer
  • July 21, 2026

Beste ​@JanD ,

ik zie op de startpagina helemaal geen Mesh-symbool of ben ik helemaal de weg kwijt en zit ik op een andere pagina in mijn V10 te kijken? zie screenshot

hieronder nog een screenshot van (een deel) van mijn aangesloten apparaten op de V10 hier staat dus ook de SW#2 in:

Als ik Het IP adres hiervan intyp kom ik op een inlog pagina van de SW#2.

Dan kun je ook zien welke firmwareversie de SW#2 heeft.

JanD
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+19
  • Wijsgeer
  • July 21, 2026

Beste ​@FrankyH die nieuwe firmware heeft betrekking op de modem, downloaden dus.

Zie ook onderstaande link:

• Auteur
  • Topper
  • July 21, 2026

Beste ​@FrankyH die nieuwe firmware heeft betrekking op de modem, downloaden dus.

Als ik deze nieuwe firmware installeer betekent dit dat ik dan alle appraten (lampen, deurbel, printers, camera's enz.) in mijn wifi netwerk moet instellen?

JanD
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+19
  • Wijsgeer
  • July 21, 2026

lees eerst de link maar die ik eerder verstuurde over de update van de modem ​@FrankyH 

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • July 21, 2026

@FrankyH 

je ziet de Superwifi 2 als zijnde SWP2 in het overzicht van de V10. als de V10 hem zou herkennen met de juiste Software erop, dan zou er staan SW2, zonder de P.

dit betekent dus dat de Superwifi 2 verouderde software heeft en daardoor niet kan koppelen met de V10. hierdoor herkent de V10 de Superwifi 2 dus ook niet als extender.

ik heb het al eerder gevraagd in een eerder bericht. maar hoelang heeft deze Superwifi 2 buiten werking gestaan?

• Auteur
  • Topper
  • July 21, 2026

@FrankyH 

je ziet de Superwifi 2 als zijnde SWP2 in het overzicht van de V10. als de V10 hem zou herkennen met de juiste Software erop, dan zou er staan SW2, zonder de P.

dit betekent dus dat de Superwifi 2 verouderde software heeft en daardoor niet kan koppelen met de V10. hierdoor herkent de V10 de Superwifi 2 dus ook niet als extender.

ik heb het al eerder gevraagd in een eerder bericht. maar hoelang heeft deze Superwifi 2 buiten werking gestaan?

Beste ​@joey92 , ik heb werkelijk geen idee hoelang deze Superwifi buiten werking heeft gestaan. Wel zag ik nu plotseling dat er een udate voor de V10 beschikbaar is en heb deze inmiddels succesvol uitgevoerd. Ik ben nu dus van versie 25.08.15 naar versie 26.02.06 gegaan.Het is wel vreemd dat het tussenliggende (versienummer 26.02.06 van 3 maanden terug) nooit geinstalleerd is op mijn V10. Mogelijk dat dit ook de oorzaak van mijn probleem is geweest.

Ik heb nu de SW#2 weer gereset en bedraad aan de V10 gehangen, deze hangt er nu ruim een half uur aan maar ik zie hem nog steeds niet terug in mijn overzicht op de webpagina van de V10.

Als de SW#2 een firmware updat nodig heeft hoe kan ik deze dan uitvoeren?

Ik zie nu deze info in mijn laptop:

JanD
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+19
  • Wijsgeer
  • July 21, 2026

De firmwareversie is 2.00.19 , lijkt op dex1e firmware, komt niet eens meer voor in de product updates.

Ik weet niet of dat nog bijgewerkt  kan worden  , maar dat weet ​@joey92  waarschijnlijk wel ​@FrankyH  of anders een moderator.

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • July 21, 2026

Nope, dat wordt contact opnemen met klanten service.

Verder dit soort problemen wordt veroorzaakt door oude software, dat mag ondertussen toch wel duidelijk zijn lijkt me .

Zeker voor gene die hier vaker online  / aanwezig zijn

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • July 21, 2026

De firmwareversie is 2.00.19 , lijkt op dex1e firmware, komt niet eens meer voor in de product updates.

Ik weet niet of dat nog bijgewerkt  kan worden  , maar dat weet ​@joey92  waarschijnlijk wel ​@FrankyH  of anders een moderator.

nee die kan niet meer bijgewerkt worden. is inderdaad heel erg oude firmware die daar op staat. 

• Auteur
  • Topper
  • July 21, 2026

@joey92 

Ik ben ook met chatgpt aan de gang geweest en die geeft als suggestie om via de webinterface in te loggen op de SW#2 en dan daar het ssid en wachtwoord handmatig te wijzigen naar de gegevens die ook gebruikt worden in de V10. Zou dat nog een optie zijn? Ik ben nu niet thuis dus kan het niet uitproberen.

Anders wordt het denk ik einde oefening met deze superwifi 2.0 uitbreiding