Skip to main content
Update

SuperWifi 2: Update naar KPN Software SW2.C.26.04.04

Categorie:SuperWifi 2
  • August 31, 2026
  • 39 reacties
  • 1308 keer bekeken
Toon eerste bericht

39 reacties

JanD
Wijsgeer
  • September 5, 2026

De WPS-knop moet je vaak wel eerst aanzetten binnen de router. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • September 5, 2026

@JanD Dit is in dit geval niet bedoeld om te gaan syncen, maar om de wifi op een sw2 weer aan de gang te krijgen. Ik heb een vergelijkbaar issue als Supernova gehad waarbij  op een standalone gebruikte sw2 de wifi uit stond en via de interface of een reset niet aan de gang te krijgen was. Bij mij was toen de oplossing de WPS knop op het ding indrukken. Geen idee waarom de wifi in eerste instantie niet in te schakelen was en waarom de wps knop dit oploste.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • September 5, 2026

@JanD Dit is in dit geval niet bedoeld om te gaan syncen, maar om de wifi op een sw2 weer aan de gang te krijgen. Ik heb een vergelijkbaar issue als Supernova gehad waarbij  op een standalone gebruikte sw2 de wifi uit stond en via de interface of een reset niet aan de gang te krijgen was. Bij mij was toen de oplossing de WPS knop op het ding indrukken. Geen idee waarom de wifi in eerste instantie niet in te schakelen was en waarom de wps knop dit oploste.

WPS staat gewoon aan op de SW2. Dat is het probleem en of oplossing niet.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • September 5, 2026

De WPS-knop moet je vaak wel eerst aanzetten binnen de router. 

In dit geval staan de drie SW2 standalone te draaien, dus WPS aanzetten op de router heeft geen zin. 😁

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • September 6, 2026

En loopt het allemaal een beetje op schema?

Geen gekke dingen ontdekt?

• Slimmerik
  • September 7, 2026

Aan KPN, klopt het dat niet eens alle wifipunten de update krijgen. Eén van de vier zit nu op de nieuwe software. Maar wel het gehele netwerk overstuur. Dat ga ik dus nu nog 3 keer krijgen?

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • September 7, 2026

Aan KPN, klopt het dat niet eens alle wifipunten de update krijgen. Eén van de vier zit nu op de nieuwe software. Maar wel het gehele netwerk overstuur. Dat ga ik dus nu nog 3 keer krijgen?

Ja dat klopt, ik heb hier al eens gezegd, vandaag aan de rechterkant een nieuwe voorband en volgende week mag u terug komen voor de linker voorband .

En hier vind de moderator dat heel normaal , met uitleg waarom dat normaal is.

Maar goed ik heb blij dat mijn garage de banden onderhoudt anders aanpakt ,dan kpn de software onderhoudt doet.

TomRoozendaal
Helper
Forum|alt.badge.img+2

Beste KPN,

Hier zit wat mij betreft wel een belangrijk punt van aandacht.

Ook ik heb de update ontvangen, maar deze is slechts doorgevoerd op 1 van de 3 SW2-punten. Dat vind ik vreemd en de logica hierachter is voor mij eerlijk gezegd ver te zoeken.

De moderators kunnen dit natuurlijk proberen toe te lichten of recht te praten, maar feit blijft dat de huidige situatie simpelweg niet klopt en niet logisch is.

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • September 7, 2026

Beste KPN,

Hier zit wat mij betreft wel een belangrijk punt van aandacht.

Ook ik heb de update ontvangen, maar deze is slechts doorgevoerd op 1 van de 3 SW2-punten. Dat vind ik vreemd en de logica hierachter is voor mij eerlijk gezegd ver te zoeken.

De moderators kunnen dit natuurlijk proberen toe te lichten of recht te praten, maar feit blijft dat de huidige situatie simpelweg niet klopt en niet logisch is.

Het kan altijd erger, ik heb hier op de sw2 punten nog steeds geen update ontvangen 🙃

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • September 7, 2026

Het kan altijd erger, ik heb hier op de sw2 punten nog steeds geen update ontvangen 🙃

Ook nog niets ontvangen op mijn 3 SW2 punten.

• Helper
  • September 7, 2026

Hier vanochtend waren twee van de drie SW2’s weer eens de weg kwijt. Na een netwerk herstart, zag ik dat 1 van de drie nu de nieuwe versie heeft. We gaan het zien of deze wel stabiel blijft.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • September 7, 2026

Mooi!

En het klopt dat het niet allemaal tegelijk gaat. De groepen voor de uitrol zijn niet gesorteerd op huishouden. Dus het is zeer waarschijnlijk dat als je meerdere SuperWifi 2 hebt, ze in verschillende nachten hun updates gaan krijgen.

We zijn een week verder maar de andere SW2 punten hebben de update nog niet ontvangen.

En als ik andere reacties lees dan hebben mensen met meerder SW2 punten de zelfde ervaring. 1 SW2 word geupdate, de rest (nog) niet. Kan iemand van de moderators de reden hiervan navragen bij de ontwikkelaars? Ik kan hier als netops /secops engineer de logica niet van vinden.

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • September 7, 2026

Mooi!

En het klopt dat het niet allemaal tegelijk gaat. De groepen voor de uitrol zijn niet gesorteerd op huishouden. Dus het is zeer waarschijnlijk dat als je meerdere SuperWifi 2 hebt, ze in verschillende nachten hun updates gaan krijgen.

We zijn een week verder maar de andere SW2 punten hebben de update nog niet ontvangen.

En als ik andere reacties lees dan hebben mensen met meerder SW2 punten de zelfde ervaring. 1 SW2 word geupdate, de rest (nog) niet. Kan iemand van de moderators de reden hiervan navragen bij de ontwikkelaars? Ik kan hier als netops /secops engineer de logica niet van vinden.

Die logica is er ook gewoon niet.

En trouwens ik wil eigenlijk zelf bepalen in welke volgorde de sw punten de update krijgen.

Voor mij is het logisch , eerst in de woonkamer, dan de slaapkamer om de reden dat die bedraad aan box 12 gekoppeld zijn en de andere zijn draadloos en die wil ik dus ook daarna pas.

Maar in de woonkamer wil ik dus gewoon als eerste omdat die centraal gelegen is.

MartinJJ
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • September 7, 2026

Voorheen moest ik wekelijks de v10 resetten omdat er een of meerdere SW2's 'verdwenen' waren, op 'rood' stonden, en sommige SW2's soms ook onbereikbaar waren en ook een Reset nodig hadden.

Na de v10 update naar V10.C.26.06.10, met enkele problemen maar die op kunnen lossen, heb ik dat niet meer gehad 😀.

Wel een keer de v10 moeten resetten omdat er andere apparaten niet meer gevonden werden. (Fixed IP adres was niet meer te bereiken...).

Nu vanacht is, binnen de pilot reeks, één van de 3 SW2's om naar SW2.C.26.04.04

Lijkt zonder problemen verlopen te zijn.

Wel is, nog steeds, de weergave in de MijnKPN app een ramp.
Een van de drie SW2's staat 'off-line' terwijl die gewoon werkt, en alle 3 hebben:  0  Apparaten verbonden, terwijl dat er toch echt samen zo'n 30 zijn.