Skip to main content
Vraag

Verbinding met SuperWifi 2 blijft drama en topologie klopt niet

• February 22, 2026
  • 9 reacties
  • 95 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+5

Het blijft echt dikke shit. Wat een drama en  kpn doet er niets aan. Er zou contact opgenomen worden maar ik heb nu geduldig 2 maand gewacht en helemaal niets !

Van het overzicht klopt ook niets.

3 switches staan in het overzicht op rood. Er zouden 2 rechtstreeks verbonden zijn met de router. Klopt niet. Er is maar 1 direct verbonden en daarvan staat het lampje op groen. De andere 2 staan inderdaad wel op rood. Maar gek genoeg vermeld dit overzicht dat er op SW2 die direct verbonden zou zijn maar dus niet is als enige een apparaat op aangesloten zou zijn. 

Wat een zootje. Ik denk dat het kpn nu onderhand toch duidelijk moet zijn dat de nieuwe software niet compatible is met deze Experiabox V10. 

En voor deze troep betaal je bijna 100 euro per maand ? Ze mogen het binnenkort allemaal ophalen. 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

9 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@SikkeHelder78, welkom terug. 
We hebben een eigen topic voor je aangemaakt, het is handiger te zoeken naar een oplossing per situatie.

De topologie heeft inderdaad nog wat werk nodig, we zijn druk bezig dat te verbeteren. Houd daarvoor vooral de Product Updates in de gaten.
Het kan wel een indicatie geven of alle verbindingen goed zijn of niet maar op dit moment is de beste indicatie de lampjes op de SuperWifi punten zelf.

De V10 hoort goed samen te werken met deze SuperWifi punten, ik begrijp dat je in het oorspronkelijke topic al een hoop had geprobeerd. 
Ik noem het toch nog even, het advies is alles te resetten en opnieuw te installeren na de update met de nieuwe software (zie ook: Je modem heeft een software update gehad | KPN)
Als dat het niet oplost kun je het beste even met ons bellen of een belafspraak maken.

We hebben hier ook een kennisbankartikel over:

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Slimmerik
  • February 24, 2026

Gisteren telefonisch contact gehad. Er wordt een nieuw modem opgestuurd. Eens kijken of dit het probleem oplost.

Wel vreemd trouwens dat als je belt zo'n medewerker eerst doet alsof het probleem helemaal niet bekent is en je toch weer aan het resetten e.d. wil zetten terwijl je al uitgelegd hebt dat je dit al tig x gedaan hebt. Pas als je een beetje je geduld verliest blijken ze toch wel iets te weten van de problemen met het V10 modem. 

Hij heeft nog wel alles gecheckt . Dus de stroom is een poos van het modem af geweest. Toen alles weer klaar was en afgehandeld keek ik later nog even naar de webpagina van het modem. En zowaar stond alles opeens helemaal goed en gaven alle 3 versterkers ook in de topologie alles perfect aan. Alle aangesloten apparatuur werd netjes vermeld en alles werkte ook nog eens weer prima.

Echter vandaag weer dit beeld. Nog slechter dan dat het ooit is geweest. Volgens de topologie heb ik nog 1 versterker en die is ook nog eens onbereikbaar. 

Ik hoop echt dat het nieuwe modem het gaat oplossen.

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Slimmerik
  • February 27, 2026

Gisteren het modem omgeruild voor de V12. Op aanraden van de KPN medewerker alleen 2 extenders aangesloten omdat 3 eventueel niet zou werken (?) . Het heeft een paar uur gewerkt en toen weer dit . 

Alleen de extender die met een kabel aangesloten zit op het modem blijft goed werken. 

• Slimmerik
  • February 27, 2026

Helaas het resetten van alle apparatuur is alleen maar bezigheidstherapie, het gaat echt niks oplossen. Misschien dat het even werkt maar binnen een week ben je terug bij af en mag je weer resetten.

De enige oplossing is dat ze de veroorzakers van dit meesterwerkje onder druk gaan zetten om hun rommel zo spoedig mogelijk op te ruimen of toe te geven dat de puinhoop te groot is en de updates terug te draaien. Ze zouden ook alle klanten kunnen compenseren en voorzien van nieuwe goedwerkende apparatuur, maar ja dat kost geld dat ze liever gebruiken om nieuwe klanten een playstation geven, bestaande klanten zijn er alleen om uit te melken. 

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • February 27, 2026

Er zijn allerlei technische en softwarematig problemen te duiden, waarbij de indruk heb dat KPN de spullen niet in een praktische situatie voldoende test.

Dat een meshnetwerk onderling communiceerde op de 2,4Ghz band en door de updates naar 5Ghz is gegaan, waarbij dit onmiddellijk invloed heeft op je bereik, dat is niet bij iedereen duidelijk.

ik heb geageerd dat de reclame begripsbepaling en uitleg niet correct zijn. Versterkers zijn geen versterkers immers een versterker mag nooit boven de wettelijk toegestane vermogen komen. 

Ik vermoed dat de scrummaster een paar sprintjes te snel is gegaan om wat voor reden dan ook.

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Slimmerik
  • February 28, 2026

Gistermorgen het modem opnieuw laten opstarten en toen deed alles het weer prima. Tot een uur of 8 s’avonds , toen was het weer hetzelfde liedje, 

Vanmorgen het modem maar weer opnieuw opgestart en nu blijft het slecht. Dat is in elk geval ook consequent dan. Wat een puinhoop is dit. En daar betaal je dan dik 80 euro per maand voor? Het wordt tijd om claims te gaan indienen vanwege wanprestatie. 

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Slimmerik
  • March 1, 2026

Vanmorgen was het weer hetzelfde liedje. Dus het modem maar weer opnieuw opgestart.

Dit is het resultaat. Zelfs mijn nieuwe modem is helemaal klaar met het gezeik en wil niets meer van de versterkers weten.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • March 1, 2026

Dat laatste is een goeie opmerking 😉. Waarschijnlijk lukt het zonder versterkers ook allemaal prima. Als je modem in de meterkast staat hang dan één bekabelde superwifi net buiten de meterkast en je hebt waarschijnlijk in het hele huis.

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Slimmerik
  • March 1, 2026

Dat laatste is een goeie opmerking 😉. Waarschijnlijk lukt het zonder versterkers ook allemaal prima. Als je modem in de meterkast staat hang dan één bekabelde superwifi net buiten de meterkast en je hebt waarschijnlijk in het hele huis.

Nee dus . Ik heb die wifi versterkers echt nodig i.v.m. o.a. camera's die buiten hangen. Of denk jij echt dat ik mijn wifi voor de buren heb ? 

Ik heb 1 bekabelde wifiversterker en die doet het meestal goed. Maar dat is voor mij dus niet genoeg.