Odido heeft vandaag aangekondigd dat de 3,5GHz-5G-frequentie vanaf vandaag geactiveerd is en kondigt ook een snelheidsverhoging voor komende augustus aan. Ik heb twee vragen:
1 Wanneer gaat KPN gebruik maken van deze frequenties? Gaan jullie ook snelheidsverhogingen invoeren voor de oudere unlimited abonnementen?
2 Wat voor impact heeft dit op de capaciteit van de zendmasten. Heb ik dan geen last meer van een uitvallende verbinding zodra ik in de trein stap? Op mijn traject (Den Haag - Lelystad) heb ik meer dan vier keer een volledig uitval van de internetverbinding. Werken in de trein is bijna onmogelijk, zelfs muziek streamen lukt niet eens meer op dergelijke momenten. Bij Schiphol is zelfs een “Edge” te zien. De klantenservice geeft aan dat ik “pech heb” en weigert met mij mee te denken, meerdere medewerkers hangen de telefoon op.
Ik ben al vaker geinformeerd over het feit dat een trein een metalen kooi is die signalen blokkeert, etc. Allerlei opmerkingen om niet mee te kunnen denken. Bij Odido had ik nergens last van. Gelukkig heb ik een 1 jarig contract genomen bij KPN, want zoals het er nu voor staat ga ik terug naar Odido, tenzij KPN haar netwerk op orde krijgt.