Skip to main content
Vraag

Ik stop voorlopig op dit forum

  • 24 August 2024
  • 24 reacties
  • 958 keer bekeken

De druppel die de emmer laat overlopen is in dit geval het onnodig verwijderen van een nette en topic gericht bericht op “Feature requests” 

 

Ik had een vraag gesteld en daarop reageerde de auteur met een wedevraag die ik netjes en naar behoren hebt beantwoord.

Zijn (ik ga ervanuit dat het een man is) stelde de vraag wat ik tegen de topic Feature requests heb.

Antwoord:

Op zich niets, want er staan wel een paar goede en nuttige tips in.

Ik had begrepen dat de auteur alle wensen die hij ziet toevoegt, daarop heb ik gezegd dat dat alleen zinvol is als de wens nuttig, zinvol en haalbaar is, anders is het niet meer of minder dan ballast.

Tevens heb ik hem een tip gegeven (uit ervaring uit mijn werkbare jaren (50 jaar gewerkt):

Als je een wensenlijst maakt, moet deze ook worden onderhouden, anders wordt hij onoverzichtelijk.

Punten die uitgevoerd zijn of niet gedaan gaan worden of niet haalbaar zijn, moet je uit de lijst verwijderen. Anders zit er teveel ballast in en wordt de lijst onoverzichtelijk.

Momenteel schrikt de lijst veel potentiële klanten af en dat is niet terecht.

De Sagemcom DIW7022 is een goede KPN tv ontvanger en mediabox.

Uiteraard heb ik nog wel een paar wensen.

 

Dit en nog enkele andere dingen hebben mij doen besluiten om even niet meer op dit forum te reageren.

Wel jammer, want vooral het helpen van anderen vind ik heel erg leuk om te doen.

Vooral omdat ik nu meer tijd heb (ik werk nog wel een paar dagen per week, omdat ik werken toch nog steeds leuk vind)

 

Ik had ook een mooie en leuke vraag in het forum Feature requests gesteld, maar die werd niet beantwoord en ook verwijderd.

Antwoord op die vraag is:  Er is geen enkel apparaat wat aan de punten uit de lijst voldoet. 

 

Ik vind het ondanks alles toch jammer dat ik voorlopig afscheid neem van het forum.

Maar ik weet dat er veel kanjes op zitten die goed kunnen helpen.

Ik heb jouw (en mijn eigen) post gemeld bij de moderators, voordat er opgeschoond werd.

Je komt steeds opnieuw met rare argumenten over dat topic (zoals dat de TV+ feature requests een “veredelde wensenlijst” is, terwijl het precies dát is: een wensenlijst). Lees je de reacties op je eigen reacties wel? Als het niet gewoon trollen is: waarom probeer je stééds weer je gelijk te halen over dat topic? Of wat is je probleem met @wjb?

En dan klagen dat anderen off topic zijn in andere topics. Terwijl ik jou (in KPN TV) zo vaak de gestelde vraag compleet zie negeren en je met een standaard riedeltje komt over hoe je iets zou “moeten” aansluiten. Ook als iemand (ik) een erg specifieke vraag stel(t) is jouw reactie vaak dat een optie die gewoon bestaat toch niet gebruikt moet worden. Zelfs als KPN een instelling voor sommigen (tijdelijk) aanraadt als workaround.

Niet iedere situatie is hetzelfde. En je hoeft niet in elk topic te reageren.


@Arjan van B

Jouw reactie bewijst dat ik de juiste beslissing neem.

 

Ik heb helemaal niets tegen @wjb 

Ik heb zelf heel veel respect voor hem / haar.

Ik heb respect voor iedereen, zo te lezen betwijfel ik dat bij jou.

 

Uit jarenlange ervaring weet ik dat je een lijst goed moet onderhouden.

Anders gaat de lijst de verkeerde kant op.

Dat probeer ik juist aan te geven.

 

Ik heb bewust enkele keren niet op jouw reactie gereageerd om een zinloze en eindeloze discussie te voorkomen.

 

Feature requests betekend:  functieverzoeken

Dat wist ik.

 

In jouw ogen zijn het rare argumenten, dat is jouw persoonlijke opvatting.

Ik heb er namelijk een positieve bedoeling mee.

 

Zoals ik al aangaf staan er zeker goede punten in die lange lijst.

Alleen is hij niet echt overzichtelijk meer.

 

Vraag aan jou:

Als jij een apparaat wilt kopen en je vind voor dat apparaat via internet een lijst met 85 punten. 

Ga jij dan dat apparaat kopen?

Ga jij dan echt die hele lijst zorgvuldig doornemen?

 

En noem een een apparaat die aan al deze 85 punten voldoet?

Die is er niet, niet eens met de helft van deze punten.

 

Jij noemt dat dus klagen?

Dat mag jij van mij vinden, als ik zelf maar weet wat het echt is.😆

 

In deze topic ben ik nog wel bereid om te reageren.

Verder hou ik het voorlopig voor gezien. 


Als jij een apparaat wilt kopen en je vind voor dat apparaat via internet een lijst met 85 punten. 

85 wensen.

 

Ga jij dan dat apparaat kopen?

Ga jij dan echt die hele lijst zorgvuldig doornemen?

Ja, dan ga ik die lijst doornemen. En dan staan er in dit geval ook keurig ✅ of ❌ bij, met links naar relevante details. (Hoezo houdt @wjb de lijst niet bij? Het tegenovergestelde is waar. En dan ook nog de gepinde reactie van Erik. Goud.)

En als er, voor iets dat ik toevallig nodig heb, dan ❌ staat, dan koop ik het product niet. En als er geen ✅ of ❌ staat dan kijk ik of dat bij een alternatief product wel bestaat.

En zeker bij TV+, waar je in de meeste gevallen niet terug kunt naar de oude situatie, vind ik de lijst zoals @wjb én de KPN moderators die bijhouden, érg fijn. (Om dezelfde reden zou ik graag een lijst van bekende issues zien. Die wél opgeschoond kan worden, wat bij de oude lijst niet gebeurde.)

 

Alleen is hij niet echt overzichtelijk meer.

Vind je jouw versie beter?

 

En noem een een apparaat die aan al deze 85 punten voldoet?

Die is er niet, niet eens met de helft van deze punten.

Totaal irrelevant (zoals ook al in de verwijderde reacties stond), want niet iedereen heeft behoefte aan dezelfde features/heeft dezelfde wensen.

 

Ik heb bewust enkele keren niet op jouw reactie gereageerd om een zinloze en eindeloze discussie te voorkomen.

Ja, zinloos en eindeloos omdat je niet leest en gewoon met meer woorden herhaalt wat je eerder schreef.

Maar je hebt gelijk: het is voor iedereen (ook voor mij) goed om soms/vaak niet te reageren. En niemand die me mist als ik hier een tijdje niet kom. Ook dat geldt voor bijna iedereen.


@Arjan van B 

Hartelijk dank voor je reactie, jammer dat je aan einde van jouw reactie toch weer een nodeloze belediging moet neerzetten. (maar dat ben ik van jou al gewend) 

Ik lees echt wel, maar ook tussen de regels door (beroepsmatig geleerd).

Jij en ik begrijpen wat die rode kruis betekend, ik kan je vertellen dat velen het echt niet begrijpen en ook niet op die manier zien.

 

Het is overigens volledig jouw mening.

Ik denk daar volledig anders over.

Jammer dat jij daar geen respect voor hebt en alleen je eigen mening wilt horen.

 

Maar wederom bewijs jij dat ik de juiste beslissing heb genomen.

 

Dat ik niet gemist gaat worden, begrijp ik volledig.

Dat is ook niet de reden.

Ik lees zo wie het forum bewust alleen op de Desktop, om me zelf te beschermen en rust te geven.


Beste @joop2011 ik geef geen oordeel, maar is zal je reacties missen, tot gauw.

 


Beste @joop2011 ik geef geen oordeel, maar is zal je reacties missen, tot gauw.

 

 

@JanD mijn hartelijke dank.

Het is niet alleen wat ik hier had vermeld, dat was een voorbeeld van iets recents.

Het is, zoals jij wel zal begrijpen, een optelsom.

 

Mijn dank is groot en een heel fijn weekend.

Groetjes,

Joop


Ik heb de TV+ nog niet, maar vanwege m’n werk, kom ik bij redelijk veel mensen, die TV+ hebben. Veel mensen zijn tevreden maar er zijn ook mensen die het een vreselijk gedrocht vinden. Ieder zijn mening en dat veel mensen tevreden zijn met de TV+, betekent nog niet, dat iedereen maar tevreden moet zijn. En andersom ook.

Dat gezegd hebbende, zo nu en dan wordt ik gevraagd om te helpen met iets op de TV+.  Op niet alles weet ik meteen een antwoord en of iets mogelijk dan wel onmogelijk is, is voor mij persoonlijk de future request lijst een prima naslag: iets kan niet, iets kan wel, iets staat op de planning of is afgeserveerd. Duidelijk. 

De lijst is inderdaad lang. En bevat naar mijn mening goede voorstellen maar zeker ook dingen waarvan ik denk ach, maar ik begrijp dat dat onderwerp of missende functionaliteit voor degene die dat ingebracht heeft, juist erg belangrijk is. Het is dan naar menig niet aan mede-forumleden om daar meteen een oordeel over te hebben of het met als enige onderbouwing ‘voor mij hoeft het niet of het is onzinnig’ meteen af te serveren. 

Wat respectloos is, is om zaken die voor jou persoonlijk niet hoeven of door jou niet gebruikt worden @joop2011, af te doen als onzinnige zaken en daarom maar van de lijst moeten. Ik denk dat juist elke suggestie of wens even waardevol is en het lijkt mij dat het niet aan forumleden is te bepalen wat voor iemand anders belangrijk of onzinnig is.

Tot slot: ik sluit me aan bij @Arjan van B : reageren is niet altijd nodig, en zeker niet als de reactie weinig inhoudelijk, feitelijk off-topic of alleen een herhaling  of doordrammen is


@Berteman 

Ik begrijp jouw reactie eigenlijk helemaal niet.

Want ik heb nooit gezegd dat de lijst onzinnig is, maar dat hij onoverzichtelijk is.

 

Wat mijn mening is, dat vind ik op het forum helemaal niet van toepassing (heb ik ook nooit ergens geschreven).  Wat ik wel vaak geschreven heb is het volgende; “wat voor de ene belangrijk is, kan voor een andere niet zo zijn” en “als het bij de ene niet werkt, wil dat niet zeggen, dat het bij een andere wel werkt” 

 

Je verdraaid mijn woorden.

En dat is wederom een bevestiging dat ik de juiste keuze heb genomen.

 

Zoals gezegd, ben ik bereid om alleen nog in de topic iets te zeggen.

 


Ik verdraai je woorden niet @joop2011, het probleem is dat je alleen leest wat je lezen wilt. 


Ik heb volgens mij bij Joop alleen maar gelezen dat de lijst onoverzichtelijk is en dat hij om die reden een andere indeling zou willen. Ik kan mij niet herinneren dat hij iets anders heeft geschreven.


@Berteman  Ik heb al redelijk veel ook voor me werk en hobby hersteld bij mensen. (100 stuks nu wel)

9 van 10 keer is het klant installatie werk waardoor het niet goed werkt.

Als je het dan goed aansluit is het prima elke provider heeft ze eigen nadelen en voordelen.

bijna alle providers gebruiken Android boxen behalve ziggo deze van ziggo zijn wel wat stabieler vind ik persoonlijk.

hier is natuurlijk ook wel wat van te zeggen kpn is zover ik weet de enige die nog achterloopt met Android versie. Persoonlijk denk ik als KPN deze upgrade een hoop problemen minder zullen zijn omdat er veel meer automatisch gaat.


Ben het ook wel wat met Joop eens dat de lijst die er nu is ook wel veel Nice te have is en geen must.


Er wordt inderdaad soms te veel gemodereerd en verwijderd, vaak niet nodig. Zonde dat je weg gaat, rustig aan @joop2011 !! 


Je laat je toch niet wegjagen @joop2011 ?
Niet weglopen voor de problemen, da's nooit verstandig.
We willen je gewoon niet missen Joop..
Ga gewoon door en reageer niet op negatieve opmerkingen, dat heb ik ook allang afgeleerd.
En blijf positief dat is de beste manier.
Een ieder mag hier zijn of haar mening geven en iedereen die een greintje fatsoen heeft gaat een ander niet afkammen met negatieve commentaren, dus trek het je niet aan, je moet daar boven staan.


Ik verdraai je woorden niet @joop2011, het probleem is dat je alleen leest wat je lezen wilt. 

 

Nee, dat is absoluut onjuist.

Ik lees wel degelijk, maar jij verdraaid de woorden en verzin er gewoon woorden bij.

Juist jij wil horen wat je wilt horen.

 

En eigenlijk geloof ik helemaal niets meer van wat jij schrijft.

Je geloofwaardigheid neemt steeds verder af.

 

Wat ik heb geschreven over de feature requests lijst (wand daar doel jij op) en wat ik ervan vind is:

  1. Er staan hele goede punten op de lijst.
  2. Toen de lijst begin april 2023 uit kwam was hij perfect en goed overzichtelijk.
  3. Er staan veel punten op voor een groep van veel kleiner dan 1%
  4. Nieuwe punten toevoegen is goed, maar alleen als ze nuttig, zinvol en haalbaar zijn. Anders is het ballast.
  5. Rood kruisje en groen vinkje is leuk voor nerts, maar de meeste mensen snappen dat niet en schrikken van de lengte van de lijst.
  6. Goed onderhoud is nodig en afgehandelde punten en punten waar niets mee gaat gebeuren moeten uit de lijst en separaat worden opgeslagen.

En dit heb ik ook overal zo vermeld. (zelf hier)

 

Ander puntje waar jij steeds op terug komt is:

Helpen en de lijst daarvoor gebruiken.

Dat vind ik heel erg raar.

Ik help ook regelmatig mensen met de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) en ik heb nog nooit de feature request lijst daar voor nodig gehad.


Je laat je toch niet wegjagen @joop2011 ?
Niet weglopen voor de problemen, da's nooit verstandig.
We willen je gewoon niet missen Joop..
Ga gewoon door en reageer niet op negatieve opmerkingen, dat heb ik ook allang afgeleerd.
En blijf positief dat is de beste manier.
Een ieder mag hier zijn of haar mening geven en iedereen die een greintje fatsoen heeft gaat een ander niet in afkammen met negatieve commentaren, dus trek het je niet aan, je moet daar boven staan.

 

Dank je @huistijger 

Ik ben het zo wie zo helemaal met je eens.

Maar ik ga er even uit en kijk later of ik weer klanten ga helpen.

Want dat is wel heel erg leuk om te doen.

 


Er zijn helaas meer redenen dat ik voorlopig even niet actief ben op het forum.

Ook hier zijn er momenteel te veel van en worden helaas onvoldoende door de moderators bestraft.

  1. Eigenheimers, mensen die denken dat ze echt alles beter beter en overal boven staan.
  2. Mensen die vinden dat ze nooit een excuus, dank je of like hoeven te geven.
  3. Mensen die bewust overal een discussie uit willen lokken.
  4. Leraar gedrag
  5. Politiegedrag
  6. Vingertje wijzen
  7. Dictator gedrag (ongelooflijk, maar zit er tussen)
  8. etc. 

Er zijn helaas meer redenen dat ik voorlopig even niet actief ben op het forum.

Ook hier zijn er momenteel te veel van en worden helaas onvoldoende door de moderators bestraft.

  1. Eigenheimers, mensen die denken dat ze echt alles beter beter en overal boven staan.
  2. Mensen die vinden dat ze nooit een excuus, dank je of like hoeven te geven.
  3. Mensen die bewust overal een discussie uit willen lokken.
  4. Leraar gedrag
  5. Politiegedrag
  6. Vingertje wijzen
  7. Dictator gedrag (ongelooflijk, maar zit er tussen)
  8. etc. 

Ik snap je er zitten er inderdaad een aantal die vinden alles wat ze zeggen de rest ook moet doen.

erg jammer dat dat wordt toegestaan helaas.


@joop2011 Indien iemand zei dat hij voorlopig gaat stoppen, en toch iemand gaat negatief erop reageren is niet anders dan natrappen en in de rug schieten (met het vermoeden, dat de weggaande persoon niet meer zal reageren). Daarom wens jou rust en gelukkig leven verder.

Idd zijn sommige beterweter of mierenneuker en laat het graag anderen weten, maar het sowieso beter om niet erop te reageren. En ik vind sommige moderatoren wel partijdig en pasten de forumregels niet overal op dezelfde manier toe. Maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke subjectieve bevinding, en we moeten wel slikken, het is hun huis.

Excuses zijn wel wenselijk, maar dankbetuiging en wederoom "graag gedaan” hoeft niet volgens mijn meening. Het blast de topics onnodig uit. Wel likes en markeren als beste antwoord is nuttig, immers de anderen met dezelfde issues kan meteen de oplossing zien.


Verwijderd.


Nou @joop2011 ……
Voor iemand die tijdelijk niet actief is op het forum, ben je nog druk bezig. 😎😋


Nou @joop2011 ……
Voor iemand die tijdelijk niet actief is op het forum, ben je nog druk bezig. 😎😋

 

Alleen in deze topic. 

Verder zie je mijn nergens meer.

Wel jammer, want mensen helpen vind ik juist heel erg leuk om te doen. 


Wees verstandig @joop2011  en stop dan met reageren, je gooit alleen maar meer olie op het vuur.


Het is nu wel klaar hier met moddergooien naar elkaar en een niet fijne welles/nietes discussie te voeren. Ik zet dit topic dan ook op slot.