Skip to main content

Feature requests KPN TV+ Box

• March 18, 2023
  • 997 reacties
  • 48921 keer bekeken

Toon eerste bericht

997 reacties

wjb
Wijsgeer
  • Auteur
  • August 15, 2024

Waarom zou je dat willen bij live kijken? 

Heb jij nooit dat je het het laatste stukje even terug wilt zien omdat je net even afgeleid werd door een familielid en daardoor het laatste stukje net gemist hebt?

Daarbij gaat het ook niet alleen om spoelen bij live televisiekijken maar net zo goed om spoelen tijdens terugkijken of het kijken van een opname.

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • August 15, 2024

Ja! Je hebt helemaal gelijk! Ik zit net even in een live-programma met de voor-en achteruitspoel knoppen te stoeien, maar dan kan je in stapjes terugspoelen...! Wat handig! Die functie kende ik nog niet eens! Het komt wel eens voor dat je iets mist inderdaad. Ik ging dan met de groene knop terug naar het begin, en spoelen maar...weer wat geleerd, @wjb!

wjb
Wijsgeer
  • Auteur
  • August 15, 2024

Ik zit net even in een live-programma met de voor-en achteruitspoel knoppen te stoeien, maar dan kan je in stapjes terugspoelen...! Wat handig! Die functie kende ik nog niet eens!

Precies, dat is heel handig en ik zou heel graag zien dat de ring precies hetzelfde gaat werken, dat is mijns inziens gebruiksvriendelijker dan nu en daar is het mij om te doen.

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • August 15, 2024

Ik zit net even in een live-programma met de voor-en achteruitspoel knoppen te stoeien, maar dan kan je in stapjes terugspoelen...! Wat handig! Die functie kende ik nog niet eens!

Precies, dat is heel handig en ik zou heel graag zien dat de ring precies hetzelfde gaat werken, dat is mijns inziens gebruiksvriendelijker dan nu en daar is het mij om te doen.

Aleen...voor mensen die de witte afstandsbediening te moeilijk vinden is dit waarschijnlijk ook te moeilijk, ben ik bang.

wjb
Wijsgeer
  • Auteur
  • August 15, 2024

Aleen...voor mensen die de witte afstandsbediening te moeilijk vinden is dit waarschijnlijk ook te moeilijk, ben ik bang.

Dan zou je er wellicht zelfs voor kunnen kiezen om de longpress van de voor- en achteruitknop op de ring te laten werken zoals ze nu ook doen en een shortpress voor die knoppen te introduceren die werkt zoals door mij voorgesteld. Naar mijn weten zit er nog geen andere functie achter de shortpress van die knoppen tijdens het (uitgesteld) kijken naar een uitzending.

Edit: De shortpress voor die knoppen blijkt al wel een functie te hebben namelijk 5 seconden voor- of achteruit.

Erwin van KPN
Moderator

Hoi,

Ik heb wat berichten verwijderd zodat het hier inhoudelijk blijft. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • August 24, 2024

Hoi,

Ik heb wat berichten verwijderd zodat het hier inhoudelijk blijft. 

Geen enkel idee waarom je dat gedaan hebt en wat je ermee wilt bereiken.

Mijn reactie had alles met de topic te maken.

Zie ook hier voor de gevolgen van jouw actie.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • September 10, 2024

Ik heb weer wat updates.

9. Verticale gids/gids per zender. Deze wens stond in de ‘op de planning’ categorie. Maar, met de invoering van de nieuwe minigids is dit niet meer iets dat we van plan zijn. We denken dat de minigids goed bruikbaar is als alternatief hiervoor. 

11. Deze stond ook in eerste instantie op de planning maar is daar inmiddels uit gevallen. We vinden met P+/- navigeren binnen schermen met tegels niet voldoende toevoegen. We zijn dit dan ook niet meer van plan te implementeren.

12. Lijstweergave bij opnames, heb ik al eerder benoemd, wordt aan gewerkt. Maar wel goed om te weten dat lijstweergave voor Nu op TV zijn we niet van plan. 

83. Zelf kunnen instellen van spoelsnelheid.
84. Zelf kunnen instellen van de tijd voor auto-repeat en longpress
Gaan we niet doen.

85. Het kunnen verwijderen van voorgeïnstalleerde apps / het daadwerkelijk kunnen kiezen bij installatie welke apps geïnstalleerd worden. Hier moeten we even uitzoeken wat er mogelijk is, en in hoeverre we aan dingen gebonden zijn vanuit het feit dat we ook bepaalde streamingdiensten aanbieden.

86. Kleurschema kunnen aanpassen/kunnen kiezen uit verschillende kleurschema's. Willen we wel iets mee gaan doen, maar dat wordt dit jaar niet meer. 
Ik voeg dit trouwens samen met punt 30, want dat is grotendeels hetzelfde.

Ik werk het gemarkeerde antwoord bij.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • September 10, 2024

Oh, en ik begrijp van de tv collega's dat Dolby bij de On Demand films (onderdeel van punt 2) inmiddels actief zou moeten zijn. Als ik dat zelf test lijkt dit ook inderdaad zo te zijn, maar mijn setup is niet heel goed in het duidelijk aangeven wat de audio is. Dus hierin hoor ik graag jullie ervaringen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 10, 2024

9. Verticale gids/gids per zender. Deze wens stond in de ‘op de planning’ categorie. Maar, met de invoering van de nieuwe minigids is dit niet meer iets dat we van plan zijn. We denken dat de minigids goed bruikbaar is als alternatief hiervoor. 

Dit is niet het geval. Eerder al uitgelegd.

Minigids: vorige programma, huidige programma, en één volgende programma.

Verticale gids: huidige programma en méérdere volgende programma's. Overzicht over hele avondprogramma van een zender.

Heel jammer dit weer.

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 10, 2024

Nee hoor, @PeterG, als je in de Minigids naar beneden gaat, naar de volgende zender, of op dezelfde regel blijft, de huidige zender dus, dan kun je met de < of > knop het hele programmaoverzicht bekijken. Dus niet een (1)  volgende programma. 

Met de vooruitspoeltoets kan je ook naar volgende dagen springen. Is dus een uitstekend alternatief voor een verticale gids.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • September 10, 2024

Ik had in het andere topic hier ook al even op gereageerd, wat Ratonesque aangeeft klopt. Je kunt met <> en «  »  vrijelijk terug en vooruit net zo ver als beschikbaar is in de volledige gids.

En met ^v kun je tussen zenders heen en weer.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 10, 2024

Maar je ziet wel maar één volgend programma. 

Met verticale zie je meteen de hele (avond) programmering. Dat werkt veel sneller met opnames instellen. 

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 10, 2024

Met verticale zie je meteen de hele (avond) programmering. Dat werkt veel sneller met opnames instellen. 

Nou...Dan moet je er toch ook naartoe "lopen" met de pijltjestoets? Dat maakt toch weinig uit in de praktijk, lijkt me, @PeterG.

wjb
Wijsgeer
  • Auteur
  • September 10, 2024

Nou...Dan moet je er toch ook naartoe "lopen" met de pijltjestoets? Dat maakt toch weinig uit in de praktijk, lijkt me, @PeterG.

Nu "moet" je er ook naartoe lopen om überhaupt te kunnen zien of er later op de avond iets interessants is om op te nemen en dat hoefde met de "oude" verticale gids niet immers dat zag je dan vrijwel direct al.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 10, 2024

Beetje klaar mee. ga weer een papieren gids nemen. Wel jammer dat het zo moet. 

Ik scroll me horizontaal en verticaal nu een complete versuffing om programma's op te nemen. 

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 10, 2024

Ja, want in een papieren gids kan je veel makkelijker een opname plannen!😄

wjb
Wijsgeer
  • Auteur
  • September 10, 2024

Beetje klaar mee. ga weer een papieren gids nemen. Wel jammer dat het zo moet. 

Ik scroll me horizontaal en verticaal nu een complete versuffing om programma's op te nemen. 

Waarom neem je zo ontzettend veel programma's op?

Zijn dat dan ook niet veel series?

Denk je dat er veel abonnees zijn die dat ook zo doen?

I Am Groot
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • September 10, 2024

@PeterG  anders nlziet nemen ipv kpn tv. 📺 Hoef je ook niet op te nemen.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • September 10, 2024

Ik snap helemaal wat en waarom @PeterG bedoelt. Voor mij is de verticale gids ook een must. Waarom? Omdat hier alles wat we willen zien, wordt opgenomen. En het instellen van een opname gaat in de verticale gids vele malen gemakkelijker en sneller dan in de horizontale gids. Ik ben dan ook nog steeds blij met de 5202. Ik gebruik daarop bijna alleen de verticale gids.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 10, 2024

Series gaan op serie. Maar elke week beginnen er wel nieuwe voor mij leuke series. 

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • September 10, 2024

Oh, en ik begrijp van de tv collega's dat Dolby bij de On Demand films (onderdeel van punt 2) inmiddels actief zou moeten zijn. Als ik dat zelf test lijkt dit ook inderdaad zo te zijn, maar mijn setup is niet heel goed in het duidelijk aangeven wat de audio is. Dus hierin hoor ik graag jullie ervaringen.

Ik kan ook bevestigen (door even snel wat films en series te starten) dat Dolby audio nu aanwezig is bij On Demand Films en Series.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • September 10, 2024

85. Het kunnen verwijderen van voorgeïnstalleerde apps / het daadwerkelijk kunnen kiezen bij installatie welke apps geïnstalleerd worden. Hier moeten we even uitzoeken wat er mogelijk is, en in hoeverre we aan dingen gebonden zijn vanuit het feit dat we ook bepaalde streamingdiensten aanbieden.

De apps a.u.b. niet bij ieder booten controleren of ze geïnstalleerd zijn en opnieuw installeren. Indien een gebruiker het verwijderd, heeft hij wel een goed reden, waarom dwingt KPN hem ieder keer opnieuw een ongewenst apps?

wjb
Wijsgeer
  • Auteur
  • September 10, 2024

De apps a.u.b. niet bij ieder booten controleren of ze geïnstalleerd zijn en opnieuw installeren. Indien een gebruiker het verwijderd, heeft hij wel een goed reden, waarom dwingt KPN hem ieder keer opnieuw een ongewenst apps?

Bij punt 85 wordt expliciet aangegeven geen apps te installeren als er een Google account ingesteld is. Dit is mijns inziens een crucial onderscheid. Ik kan me overigens ook niet voorstellen dat er commerciële afspraken zouden zijn met die streamingdi3nsten t.a.v. het pre-installeren van die apps. En als dat wel het geval is dan zal ik eerder TV van KPN de rug toe keren dan dat ik op het TV+ abonnement zal overstappen.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • September 10, 2024

@wjb Dit gedrag van opnieuw installeren van pre-installed apps is eerst sinds de nieuwste firmware. Bij vorige firmwares kan men probleemloos de apps verwijderen.