Skip to main content
Sticky

Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?

Wat vind je van de informatie in dit topic?
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2959 reacties

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14915 reacties
  • 24 juli 2021

Hi @Astrid Arts-Peters, ik heb jouw bericht even verplaatst naar dit algemene topic over deze foutcode!

Zou je je forumprofiel aan willen vullen met je naam- en adresgegevens, en het CAS ID van je ontvanger? Die laatste mag in het veld ‘Persoonlijke opmerking’. Als je weer even aan de bel trekt zodra je dat hebt gedaan, kunnen we jouw ontvanger vanaf hier een zetje geven :slight_smile:

Astrid Arts-Peters
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img

Hoi, heb ik net gedaan! Groetjes Astrid

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14915 reacties
  • 24 juli 2021
Astrid Arts-Peters schreef:

Hoi, heb ik net gedaan! Groetjes Astrid

Dank! Ik heb hem opnieuw geactiveerd, mocht je na een uur nog niet alle zenders hebben zou je dan stap 3 van het startbericht willen volgen? 

Noordzee schreef:

Stap 3) Handmatig zoeken naar zenders

Als dat toch niet lukt, dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

• Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

• Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

• Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder (zie: blauwe coulomn).
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

We zijn benieuwd of het gelukt is en of je weer beeld hebt, dus laat het vooral aan ons weten in een reactie. :blush:

Astrid Arts-Peters
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img

Dank we gaan t proberen. Anders melden we ons morgen weer :-). Fijne avond!!

• Topper
  • 20 reacties
  • 29 juli 2021

Na het oplossen van de problemen met de afstandsbediening door een nieuw digitenne kastje is helaas het probleem van de ESPN weer terug.

opnieuw een foutcode E016-0

Kunnen jullie dit opnieuw oplossen voor mij? Was de vorige fase ook goed gelukt.

Alvast bedankt 

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28505 reacties
  • 30 juli 2021

Goedemorgen, @SjakieDO! Ik zie dat ESPN inderdaad niet actief is op je ontvanger maar wel in je abonnement zit. Dus dat heb ik bij dezen voor je rechtgetrokken. Je zou binnen een kwartier ongeveer ESPN weer moeten kunnen zien. 

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 31 juli 2021

Hoi ik krijg de foutcode e016-0 met mijn digitenne ook al handmatig laten zoeken op rf-kanaal 27 regio zuid Holland nog steeds het zelfde graag hulp hier meegroeten mike

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14915 reacties
  • 1 augustus 2021

Hi @Mike1684, ik heb je ontvanger een zetje gegeven waardoor je binnen een uur alle zenders weer zou moeten zien :slight_smile:

Mocht dat niet het geval zijn, dan kan je stap 3 uit het startbericht van dit topic volgen!

Noordzee schreef:

Stap 3) Handmatig zoeken naar zenders

Als dat toch niet lukt, dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

• Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

• Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

• Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder (zie: blauwe coulomn).
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

We zijn benieuwd of het gelukt is en of je weer beeld hebt, dus laat het vooral aan ons weten in een reactie. :blush:

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 1 augustus 2021

Goedemorgen Maja

Hij werkt weer super bedankt.

Groeten Mike

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14915 reacties
  • 1 augustus 2021
Mike1684 schreef:

Goedemorgen Maja

Hij werkt weer super bedankt.

Groeten Mike

Top, graag gedaan!

• Topper
  • 20 reacties
  • 3 augustus 2021
Erik_ schreef:

Goedemorgen, @SjakieDO! Ik zie dat ESPN inderdaad niet actief is op je ontvanger maar wel in je abonnement zit. Dus dat heb ik bij dezen voor je rechtgetrokken. Je zou binnen een kwartier ongeveer ESPN weer moeten kunnen zien. 

Hallo @Erik_ , helaas op dit moment nog geen ESPN op mijn tv.

kun je het nogmaals aanzetten

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

@SjakieDO Ik heb het nogmaals geprobeerd. Zou je de Digitenne ontvanger een uur op NPO1 willen laten staan? Dit geeft de ontvanger de kans om alle benodigde pakketjes binnen te halen.

• Topper
  • 20 reacties
  • 3 augustus 2021
Denise_ schreef:

@SjakieDO Ik heb het nogmaals geprobeerd. Zou je de Digitenne ontvanger een uur op NPO1 willen laten staan? Dit geeft de ontvanger de kans om alle benodigde pakketjes binnen te halen.

Staat al een tijdje op NPO1 maar nog geen espn

Rutger van KPN
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+15
  • Oud Moderator
  • 6908 reacties
  • 3 augustus 2021

@SjakieDO Vreemd dat het nog niet gelukt is, ik heb nogmaals een poging gedaan. 

Zou je kunnen laten weten of het nu gelukt is?

• Topper
  • 20 reacties
  • 3 augustus 2021
Rutger_ schreef:

@SjakieDO Vreemd dat het nog niet gelukt is, ik heb nogmaals een poging gedaan. 

Zou je kunnen laten weten of het nu gelukt is?

@Rutger_ helaas nog niets

moet ik soms nog iets anders doen?

Rutger van KPN
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+15
  • Oud Moderator
  • 6908 reacties
  • 3 augustus 2021

@SjakieDO Je hoeft niets anders te doen, het uur waarin dit zou moeten lukken is ondertussen ook voorbij. 

Ik ga een e-mail sturen naar 1 van mijn collega's om het via een omweg voor elkaar te krijgen. Zodra ik reactie heb zal ik het laten weten! 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

@SjakieDO het zou nu moeten werken!

• Topper
  • 20 reacties
  • 4 augustus 2021
Thomas schreef:

@SjakieDO het zou nu moeten werken!

@Thomas hij doet het weer. Dank je wel👍🏻

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 7 augustus 2021

Ik krijg alleen maar EO 16-0  OP een van mijn digitennes , let op de andere doet het wel

Het nummer staat bij mijn profiel

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23573 reacties
  • 7 augustus 2021
En om 160 schreef:

Ik krijg alleen maar EO 16-0  OP een van mijn digitennes , let op de andere doet het wel

Het nummer staat bij mijn profiel

Hi @En om 160 , ik heb het nu voor je geactiveerd, zou je dit over enkele minuten nogmaals willen proberen?

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 7 augustus 2021

Bedankt

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 8 augustus 2021

Ik krijg sinds vandaag een foutcode E016-0 op 1 van de 3 kastjes, ik begrijp dat ik dit niet zelf op kan lossen en vraag bij deze om hulp.

Bij abonnement hij aan dat ik geen abonnement bij fox sport heb maar dat heb ik wel, de andere kastjes doen het wel.

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 8 augustus 2021

Kan een moderator mij helpen? Profiel is aangepast met alle gegevens

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28505 reacties
  • 9 augustus 2021

Goedemorgen @Sandra72, welkom! Ik zie hier dat de ontvanger in kwestie wordt gezien als zijnde niet geactiveerd. Alleen ervaren we op het moment wat issues met het systeem waarin ik dat kan aanpassen. Wil zeggen dat ik hier nu direct nog niet iets aan kan doen. We komen hier later vandaag even op terug. 

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 9 augustus 2021

Hallo Erik, ik heb op dit moment contact met de klantenservice en inderdaad werkt het systeem niet meer, ze zijn er mee bezig!

Bedankt voor je reactie in ieder geval