Skip to main content
Vraag

Geen stabiele Wifi verbinding sinds een paar dagen

• 27 februari 2025
  • 23 reacties
  • 182 keer bekeken

Sinds 3 dagen probeer ik een stabiele wifi verbinding te krijgen.  Telkens valt hij weg. Meerdere keren gereset,  inclusief super wifi. Geen resultaat.  Ook zonder superwifi continu uitval. Hij schakelt dan over naar de 5G van Odido, waar ik nooit problemen mee heb.

Klantenservice erg moeilijk bereikbaar. Morgen nog 1 dag proberen dan ben ik er klaar mee en ga weg bij KPN.

23 reacties

• Auteur
  • Topper
  • 13 reacties
  • 28 februari 2025

Net telefonisch contact gehad.  Modem blijkt defect na update. Krijg nu een nieuwe opgestuurd. 

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@Ronnyw11, goed om te lezen dat je al contact hebt gehad en er actie is ondernomen. Laat je weten of het met het nieuwe modem is opgelost?

• Auteur
  • Topper
  • 13 reacties
  • 6 maart 2025

Nieuwe modem aansluiting ging prima gisteren, alle 3 SuperWifi groen.

Vandaag meerdere keren geen internet. Ook snelheid is lager dan ik gewend ben, waar ik ook zit.:-(

• Auteur
  • Topper
  • 13 reacties
  • 6 maart 2025

Wifi verbeteren via de app lukt niet. Zegt telkens dat de bestelling onderweg is......zucht:-(

• Topper
  • 17 reacties
  • 7 maart 2025

Ik heb dit ook op al onze iPhones en iPads sinds de laatste modem update. De bekabelde ethernet verbindingen doen het wel, ook mijn laptop doet het. Zijn het bij u alleen de OS apparaten of ligt alles er dan  uit? 
overigens werk het  dan weer voor een tijdje door WiFi op iPhone kort uit en weer aan te zetten…

• Auteur
  • Topper
  • 13 reacties
  • 7 maart 2025

Dat zou kunnen. Mijn vrouw heeft een iPhone en ze heeft er meer last van. Ik gebruik een Android en heb dan vaak nog verbinding.

Jasper van KPN
Moderator

Het nieuwe modem had nog geen verbetering gegeven dus. Als je via de stappen in het onderstaande artikel inlogt en daarna het Wifi beveiligingsniveau naar WPA2 zet, geeft dat een verbetering?

• Auteur
  • Topper
  • 13 reacties
  • 7 maart 2025

Hij stond al op WPA2

• Auteur
  • Topper
  • 13 reacties
  • 8 maart 2025

Nog steeds,  de hele dag door valt de verbinding weg😡

Jasper van KPN
Moderator

Wat doen de lampjes op het modem op het moment dat je merkt dat de verbinding wegvalt? Het hoeft niet per se aan de Wifi verbinding te liggen, het kan ook zijn dat de gehele verbinding wegvalt.

Het kan sowieso makkelijker zijn om dit telefonisch te bespreken, via een terugbelafspraak. Dan kan er direct met je meegekeken worden, dat gaat sneller dan wij het via deze weg kunnen.

• Auteur
  • Topper
  • 13 reacties
  • 11 maart 2025

Vandaag meerdere keren ging mijn telefoon naar mobiel Internet,  omdat de verbinding weg viel. Alle lampjes branden dan continu groen.

Jasper van KPN
Moderator

Dan kan het toch het makkelijkste (en snelste) zijn om de terugbelafspraak te maken. Via deze weg zijn we altijd later zoals je merkt, en via die weg kan er direct met je meegekeken worden.

• Auteur
  • Topper
  • 13 reacties
  • 16 maart 2025

Ja, goed idee.  De verbinding wordt met de dag slechter.  Echt hopeloos. 

• Auteur
  • Topper
  • 13 reacties
  • 17 maart 2025

Jasper van KPN
Moderator

Die snelheid is heel erg laag inderdaad! Had je de terugbelafspraak inmiddels kunnen maken? Is het daarmee gelukt?

• Auteur
  • Topper
  • 13 reacties
  • 20 maart 2025

Ja, blijkbaar is het een groot landelijk probleem met de SW wit, waar ze nog geen oplossing voor hebben. Ze bellen me volgende week terug.

• Topper
  • 17 reacties
  • 20 maart 2025

Dank je ​@Ronnyw11 dan was al mijn efforts resetting SW1 punten en modem voor niets… en moeten we wachten. Was wel zo handig geweest als dat breder gecommuniceerd werd

• Auteur
  • Topper
  • 13 reacties
  • 20 maart 2025

Ja, blijkbaar weet men dit al lang bij KPN, maar houdt men de kaken op elkaar, omdat er geen oplossing voor is. 

Nu blijven duizenden mensen dagelijks weer om de SW aan de praat te krijgen,  met of zonder helpdesk.

Angela1976
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 20 maart 2025

Hier hetzelfde probleem. Heb al twee keer monteur binnen gehad. De laatste monteur gaf idd aan dat de witte versterkers (bedraad aangelegd) niet meer werken na de laatste update. Ik heb drie nieuwe (zwarte) versterkers aan moeten schaffen. Probleem wel opgelost maar E 184,-- armer want moet deze zelf betalen. Klacht ingediend over de kosten. Nu willen ze de helft vergoeden maar de andere helft is voor mijn rekening volgens KPN. 

• Helper
  • 42 reacties
  • 20 maart 2025
Angela1976 schreef:

Hier hetzelfde probleem. Heb al twee keer monteur binnen gehad. De laatste monteur gaf idd aan dat de witte versterkers (bedraad aangelegd) niet meer werken na de laatste update. Ik heb drie nieuwe (zwarte) versterkers aan moeten schaffen. Probleem wel opgelost maar E 184,-- armer want moet deze zelf betalen. Klacht ingediend over de kosten. Nu willen ze de helft vergoeden maar de andere helft is voor mijn rekening volgens KPN. 

Interessant. Dus je instabiele wifi netwerk werkt wel goed met de zwarte superwifi punten?

Hoelang heb je die zwarte dingen al (omdat bij sommigen de problemen na een bepaalde periode weer terugkomen).

Ik zie hier op het forum veel problemen met de witte wifi-punten na de modem-update, waaronder ik zelf. 

Ik zou het niet accepteren om te betalen, zij hebben dit probleem veroorzaakt.

Tevens heeft de KPN monteur zelf aangegeven dat de witte niet meer werken, dus niet jouw probleem, niet jouw kosten!

Angela1976
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 20 maart 2025

Eens maar kom er maar eens door bij KPN …. heb al gebeld met klantenservice en klachtenformulier ingevuld. Telefonisch is klacht afgewezen. Na invullen klachtenformulier kon er ineens de helft af maar ben het er idd nog steeds niet mee eens. Moet nog kijken of er ergens een geschillencommissie is. De zwarte versterkers werken nu al een week prima. ( de eerste monteur had kanaal handmatig op modem aangepast, dit wordt echter automatisch weer teruggezet vertelde de 2e monteur, deze oplossing heeft maar een dag gewerkt )

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 20 maart 2025

Ongelovelijk hoeveel mensen hier last van hebben. Ik heb zelf ook maar een topic gemaakt (niet dat dat iets uitmaakt...)

Het zou heel fijn zijn als er meer communicatie vanuit KPN komt hierover. Ook een melding van “We werken er aan” is al prettiger dan het stilzwijgen dat nu gebeurt.

Zijn er uberhaupt mogelijkheden om te klagen bij KPN? Contactgegevens zoeken op de website is nogal uitdagend…

• Helper
  • 42 reacties
  • 20 maart 2025

Je kan een klacht indienen, even zoeken op klacht op de kpn website.

Dat helpt trouwens niks, ook daar kunnen je niet verder helpen, weten ze niks over de status en kunnen ze geen contact opnemen met dat speciale opgerichte modemteam.

Ze kunnen wel een storingsformuliertje invullen en dan hebben ze je modem serienummer nodig. Daar hoor je dan ook weer niks van voorlopig (bij mij 6 dagen geleden ingevuld en nog niks gehoord).

Het is gewoon een groot zooitje bij KPN, ze weten niks van elkaar, communiceren niks onderling en de klanten horen ook niks.

Je zou toch zeggen dat ze die oude werkende update weer kunnen uitrollen, voor die update werkte alles prima.

Ik ben er helemaal klaar mee. Ik wacht nog een paar dagen, dan zit ik aan de 4 weken, en dan ga iik ze maar ik gebreke stellen ivm niet leveren product en daarna proberen mijn lopende contract te ontbinden.

Reageer