Skip to main content
Beantwoord

iPhone 11 en geen internet 4G

  • 11 June 2024
  • 69 reacties
  • 1897 keer bekeken

Sinds zaterdag 9 juni 2024 geen of heel soms heel trage internetverbinding via 4G. Alles geprobeerd (tot en met hele reset van mijn iPhone 11), stappenplannen, netwerkverbindingen checken enz. niets helpt. Sinds vandaag ook belproblemen, mensen kunnen mij niet horen praten.

Medewerker KPN gebeld en begrijp dat probleem is erkend en al enkele weken wordt onderzocht zonder dat er reeds oplossing is. Mogelijk volgt er - zeker als het lang duurt - een compensatieregeling. 

Vragen

  • zijn er meer klanten van KPN met Iphone problemen? Geldt dit alleen Iphone 11 of meer modellen?
  • Gaat KPN ons actief op de hoogte houden?

 

 

Ik heb nu al 4 maanden geen internet en 2 sms’jes gehad dat kpn het probleem niet heeft opgelost. Dus nee, kpn neemt zelf geen initiatief 


Maar Wilgraaghulp, ben je dan in die tijd niet al lang overgestapt naar een andere provider? Ik lees trouwens dat KPN sms’jes zou sturen om je op de hoogte te houden, maar ik heb de sinds mijn melding/klacht drie weken geleden helemaal niets meer gehoord.


Nog een toevoeging, ik belde net zelf weer met KPN (voor de 3e keer) en deze medewerker vertelde dat mijn telefoon overschakelt naar een netwerk van zo’n 20 jaar geleden. Er staat dan ook linksboven qua verbinding geen KPN 4G, maar KPN E. En dan werkt niks meer op mijn telefoon, geen internet en ik kan dan niet bellen en gebeld worden. Helaas kon ook deze medewerker totaal geen toezegging doen wanneer ik iets zou horen over een eventuele oplossing.

Ik vind het echt te bizar voor woorden. Ik heb een duur (onbeperkt) abonnement waar ik nu helemaal niets aan heb. De facturen blijven gewoon binnen komen. @KPN doe daar iets aan!


Tussen 6 juni en nu heb ik 5 update smsjes ontvangen, (op 25 juni, 10 juli, 12 juli, 18 juli en 29 augustus). Die laatste was wel opvallend: Beste klant, we vinden het heel vervelend dat je nog steeds verbindingsproblemen ervaart met je mobiele toestel. We werken hard aan een oplossing en begrijpen heel goed dat we je geduld enorm op de proef stellen. We houden je per sms op de hoogte. Helaas kunnen onze medewerkers je momenteel niet verder helpen. Groet, KPN

maw val ons vooral niet lastig.

 

Voor mij is de reden dat ik nu nog niet heb opgezegd, dat alles met elkaar gekoppeld is, ik heb ook internet en tv van kpn en dat is na heel veel problemen nu eindelijk goed lopend. En met mijn dochter deel ik ook MB’s. Daarbij wil ik mijn nummer graag houden en loopt officieel mijn contract nog. En is mij door een KPN medewerker aan de telefoon al fijntjes medegedeeld dat ik helemaal niet kan opstappen gezien het abonnement. 

 

 


@Josine1975 Ja ik heb precies hetzelfde. Ook tv en internet thuis van KPN. En mijn mobiele abonnement en een kidsabonnement. Dan heb je die combinatiekortingen ook. Ik wil het liefst alles opzeggen, maar zit nog tot mei 2025 vast aan internet/tv thuis.


Ik heb net gebeld voor een leen toetsen, maar die geven ze niet. Werd gelukkig wel vrindelijke geholpen en samen weer een klacht in gediend bij kpn. 
 

maar goed, met vriendelijk zijn los je het probleem niet op kpn 


Nou ik werd vanmorgen (om kwart over 😎 gebeld vanwege mijn klacht door iemand die duidelijk de opdracht had gekregen korte metten te maken met klacht indieners. Ik moest maar gewoon geduld hebben, het was en blijft een ingewikkeld probleem. En steeds klachten indienen is geen oplossing, is de korte samenvatting van het gesprek.

Alsof ik de boosdoener ben, terwijl KPN al vier maanden niet levert. 


Pfff ik ga echt blijven aandringen op een leen telefoon. Ik wacht ook nog op een telefoontje 


@Wilgraaghulp succes! 


Misschien eens met zn allen naar Radar of Kassa kijken of de media kan helpen?


Ja heel tof idee. Ik zal eens kijken of ik een nieuw toppic aan kan maken om meer gedupeerde te verzamelen en misschien heeft iemand ervaring mee om dit op te pakken 


In een andere berichtenstroom op deze community hoorde ik inderdaad ook iemand over Radar. Diegene riep op om de redactie te benaderen. Als zoveel mogelijk mensen dat doen, zet KPN er misschien meer vaart achter. En worden andere mensen ook gewaarschuwd. Kan natuurlijk wel een enorme golf aan nieuwe klachten opleveren voor KPN.

https://radar.avrotros.nl/pagina/tip-de-redactie-60001


Inmiddels hebben wij (ik en mijn vriendin) 3 weken geleden een klacht ingediend. Nooit meer wat van gehoord. Het begint echt wel een beetje triest te worden bij KPN. Ik heb mijn iphone 11 maar zelf omgeruild voor een 15, maar mijn vriendin (met iphone 13 pro) heeft nog steeds problemen. Ik merk dat ik ook met mijn apple watch dezelfde problemen ervaar. Zometeen maar weer eens bellen. Wat een topservice van een zogenaamde premiumprovider 🤣.


Wel een verhelderend artikel in NRC

https://www.nrc.nl/nieuws/2024/09/13/het-stille-updateleed-van-kpn-en-apples-oude-iphones-a4865590

@Guustaafs heb jij met je iPhone 15 geen problemen meer? Ik overweeg ook om maar een nieuw toestel te kopen.


Ik heb zojuist de klantenservice gebeld. Bleek mijn klacht helemaal niet te zijn ingediend door de medewerker die ik begin aug aan de lijn had 😞 Dus nu opnieuw ingeschoten. Wachttijd ongeveer 14 dagen voor een reactie. De tweede ronde! Pfff
@Josine1975 ja, sindsdien geen problemen meer. Het ligt aan de combinatie tussen toestel en netwerk. Ik weet inmiddels dat in ieder geval de iphone 11 en 12 pro dit probleem hebben.


Afgelopen vrijdag  in NSC dagblad https://www.nrc.nl/nieuws/2024/09/13/het-stille-updateleed-van-kpn-en-apples-oude-iphones-a4865590 , eindelijk wat landelijke aandacht


@Tondij 

 

Je moet een abonnement hebben bij het nrc om het artikel te lezen.


Klopt , misschien wordt het nog ergens gedeeld in de media , hieronder 

Citaat

Het stille updateleed van KPN en Apple’s oude iPhones

Duizenden klanten van KPN kampten met langdurige storingen, nadat een update verkeerd uitpakte op sommige oudere iPhones. Wie gaat dat betalen, Apple, KPN of de gebruikers?

Had een klein beetje hoop dat ios 18 een oplossing zou bieden, Helaas. Inmiddels 90% van de dag niet meer bereikbaar. Geen 4G terwijl het gewoon in beeld staat, telefoontjes die niet doorkomen.  Om knettergek van te worden. 

Waar blijft de aanbieding van KPN om mijn toestel ( iphone 11) om te ruilen voor een werkend exemplaar. Dit hele verhaal is inmiddels een schande voor KPN

En met die SMSjes schiet ik niets op, daardoor kan ik niet internetten en bellen.  Wordt zo langzamerhand gedwongen om een nieuw toestel te gaan kopen terwijl deze nog prima voldeed. 


Reageer