Skip to main content
Vraag

'KPN' komt onaangekondigd bij mijn bejaarde moeder binnen

• 14 februari 2025
  • 8 reacties
  • 437 keer bekeken

Teun van de Sluis
Nieuwkomer

Zojuist 18:30 bij mijn 86 jarige schoonmoeder een “ mogelijke” KPN medewerker binnen geweest. Om in de kast naar de aansluiting te kijken. Dit kan echt niet!! Hoe moeilijk is het om dat te begrijpen. Deze methode van KPN kan gezien de vele meldingen van ouderen die opgelicht worden door criminelen in officiële kleding echt niet meer.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22753 reacties
  • 14 februari 2025

Begrijpelijk dat je hiervan toch een beetje schrikt? Maar anderzijds is de vraag hoe het anders zou moeten. Is er helemaal geen aankondiging geweest dat er iemand een keer langs zou komen? 

• 6889 reacties
  • 14 februari 2025
Teun van de Sluis schreef:

Zojuist 18:30 bij mijn 86 jarige schoonmoeder een “ mogelijke” KPN medewerker binnen geweest. Om in de kast naar de aansluiting te kijken. Dit kan echt niet!! 

Waarom niet? Wat is er mis met gewoon aanbellen bij iemand? Ja er zijn oplichters actief. Maar dat wil toch niet zeggen dat je nu opeens niet meer bij iemand aan mag bellen? Wat helpt dat tegen oplichters? Niks toch?

Teun van de Sluis
Nieuwkomer

Joep, Inderdaad zonder aankondiging, en om 18:30. En Marlon92, kan je je voorstellen dat een alleenstaande Oma van 86 zich geïntimideerd voelt en geen nee durft te zeggen. En dat deze “ monteur” vervolgens in je woonkamer/kast moet zijn. Als dit vooraf aangekondigd was hadden wij als kinderen beleefd geweigerd. Fijn weekend. Teun

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 14 februari 2025

Ik geef je groot gelijk dat je dit aankaart ​@Teun van de Sluis, ook ik vind zoiets niet kunnen. Een alternatief heb ik niet echt. Een sticker met de tekst "zonder afspraak gaat de deur niet open" is een aardig idee maar aan de andere kant ook een "uitnodiging" voor kwaadwillenden. Dat lijkt me dus ook niet echt een oplossing.

Mijn ouders (90+) wonen sinds een jaartje of twee in een appartementencomplex met een gezamenlijke hoofdingang. Ik heb hen op het hart gedrukt ze een onbekend iemand niet binnen mogen laten als die persoon aan hun (binnen)voordeur aanbelt zonder dat ze hem/haar zelf via de intercom bij de hoofdingang hebben binnengelaten. Het is gelukkig nog niet voorgekomen maar ik hoop dat ze mijn woorden goed ingeprent hebben en zich zullen herinneren mocht het wel een keer gebeuren.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28411 reacties
  • 18 februari 2025

Hoi ​@Teun van de Sluis .  Ik snap je verhaal maar ik heb geen oplossing.  Het staat bedrijven vrij om de deur langs te gaan en blijkbaar is het rendabel want anders gebeurde het niet.   

Of dit KPN was kan ik onmogelijk nagaan.  We werken, als het om service issues gaat, ALTIJD op afspraak. Dat neemt niet weg dat we periodiek mensen in de arm nemen om deur tot deur te verkopen. De verkoper kan zich dan aan de de deur identificeren als KPN medewerker. 

Als jouw ouders daar niet van gediend zijn is het denk ik belangrijk dat ze niet voor vreemden en/of zonder afspraak open doen.  

Nogmaals, en op persoonlijke titel - ik ben er zelf ook niet van gediend maar je mag in Nederland gewoon bij de deuren langs en ik zie dat de komende tijd ook niet veranderen. 

PeterG
Superuser
  • 65529 reacties
  • 18 februari 2025

Dat hoeft helemaal geen kpn-er te zijn ook.

Bij mijn bovenburen kwam iemand 'van’ de woningbouw een inspectie doen. Na navraag bij de woningbouw wisten ze van niks en stond ook niks in het systeem. 10 dagen later werd er ingebroken…

'Ze’ lullen zich bij ouderen zo het huis in. Om te zien of er wat te halen is.

En een inspectie voor glasvezel werd hier per e-mail aangekondigd. Via het kpn adres.

Maar als je bij Ziggo zit heb je geen kpn e-mail bijvoorbeeld.

VERDER zijn er bedrijven actief die op provisie abonnementen verkopen van internet/tv providers en ook energiebedrijven. Altijd aan de deur te woord staan (afwijzen 😉; sorry, geen tijd. Ben al heel tevreden, etc. ) en nooit helemaal binnenlaten.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 18 februari 2025
Erwin van KPN schreef:

De verkoper kan zich dan aan de de deur identificeren als KPN medewerker. 

Maar zo’n verkoper heeft, neem ik aan, binnen niets te zoeken … toch? Ik neem aan dat KPN hele duidelijke afspraken maakt met de mensen die deur tot deur verkopen doen over wat wel en wat niet toegestaan is in het contact met een prospect.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28411 reacties
  • 19 februari 2025
wjb schreef:
Erwin van KPN schreef:

De verkoper kan zich dan aan de de deur identificeren als KPN medewerker. 

Maar zo’n verkoper heeft, neem ik aan, binnen niets te zoeken … toch? Ik neem aan dat KPN hele duidelijke afspraken maakt met de mensen die deur tot deur verkopen doen over wat wel en wat niet toegestaan is in het contact met een prospect.

Ja hoor, dat klopt.  

Ik weet ook helemaal niet wie dit was.  Als dit KPN gerelateerd was kan het iemand van KPN Netwerk geweest zijn. Omdat er glasvezelplannen zijn en ze een voorschouw doen.  Maar, zoals gezegd.. ik kan dat niet inzien. Speculatie. 

KPN Community
15 jaar!

En dat vieren we graag samen met jou.
Vier je het met ons mee?

Jubileum topic