Skip to main content
Sticky

Nieuwe internetabonnementen bij KPN: veilig is de standaard

Nieuwe internetabonnementen bij KPN: veilig is de standaard
Toon eerste bericht

107 reacties

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7639 reacties
  • 1 april 2025

Hoe bedoel je dit precies ​@Oberon 5?

Met een nummer van een andere provider gaat dit natuurlijk niet lukken. Maar misschien begrijp ik je verkeerd? Zou je het nader toe willen lichten? Alvast bedankt :)

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • 628 reacties
  • 1 april 2025
Henk2304 schreef:
Sebas14 schreef:
PeterG schreef:

Voor de nieuwe abonnementen/snelheden en dus prijzen dienen ze te verlengen naar een nieuw abonnement. En dat kan door eerst op deze link te klikken.

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet en vervolgens in te loggen met hun KPN ID.

Via deze link ☝️krijg ik wel een correcte prijs bij een persoonlijk advies om te verlengen.

Niet als je naar verlengen gaat via de app of via Mijn KPN op de website.

Top 👍

Maar met die link verleng je niet naar de nieuwe abonnementen en zet je gewoon je huidige abo voor weer 1 of 2 jaar vast met €5 of €7,50 korting de eerste 3 of 6 maanden. 

Als je nu een TV+ abonnement hebt (ik ben al een half jaar contractvrij) en je klikt op 'Persoonlijk advies' krijg je een aanbod met de nieuwe, huidige prijzen.

Niet op aanpassen klikken, dan kan je inderdaad alleen kiezen voor korting met de prijzen die nu in je abonnement zit.

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • 1017 reacties
  • 1 april 2025
vankol schreef:

Ik verleng ook niet meer met 2 jaar, sigaar uit eigen doos. 

Ook nu kan ik pas mijn abbo aanpassen na 2026.

Mijn lesje wel geleerd.

Hier idem, blijf ook nog meer dan een jaar aan de oude 100/100 Mbit/s prijs vast zitten, waarom KPN??

Sterker nog, zou ik nú naar 200/200 willen dan gaat mij dat als voormalig XS4ALL’er dik geld kosten, tw. €71,50 p.m. 

• Deelnemer
  • 8 reacties
  • 1 april 2025

Ik heb net verlengt van 100 naar 200 met een nieuw abonnement. 

Ik kan verlagen naar 100 voor - € 7.50

Zou ik volgende maand terug kunnen naar 200 voor + € 1,00?

Forum|alt.badge.img
Alexandra van KPN schreef:

Voor wie er niet uit komt met zijn huidige pakket en het eventueel kiezen voor iets nieuws of anders, je kunt een belafspraak maken voor hulp hierbij en om alle mogelijkheden door te nemen.

@Alexandra van KPN, dat heb ik vandaag gedaan, ik kwam er niet helemaal uit wal ik wil en/of het slim is over te stappen heb ik een belafspraak gehad.

ik lees immers in je openingspost

“Kan ik overstappen naar één van deze abonnementen?

Ja, dat kan! Ben je buiten contract….”

Volgens je Collega kan ik mijn huidig contract alleen maar verlengen en niet overstappen als ik het zou willen. Overstappen naar één van de nieuwe abonnementen zou alleen mogelijk zijn  als ik mijn huidig contract voor minimaal 6mnd zou opzeggen. Dus ik moet eerst overstappen naar een andere provider om vervolgens weer terug te komen?!😳

Of zit je voor “eeuwig” aan je contract verbonden wat je alleen maar kan verlengen?

Nu weet ik niet wat “ buiten contract” betekend maar mijn contractperiode is bijna een jaar geleden afgelopen.

Zou je misschien hier iets meer duidelijkheid in willen geven.

alvast dank

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15

Goedenavond ​@G.H.M.Meuwissen dat antwoord wat je ontvangen hebt bevreemd mij enigszins. Buiten contract houdt dan inderdaad in dat je eerste contractperiode is afgerond. Dat is zoals je aangeeft al weer even terug. Dus ik kan het advies niet helemaal plaatsen. Als je inlogt via MijnKPN. krijg je dan de nieuwe abonnementen wel te zien?

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 1 april 2025

@Remco van KPN, Het is onmogelijk om via de MijnKPN app een Hussel abonnement te verlengen / om te zetten naar een TV+ abonnement en mocht dat via de MijnKPN app wel mogelijk zijn dan zit die optie blijkbaar heel goed verstopt, ik heb hem nog niet kunnen vinden.

Dicksooo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 161 reacties
  • 1 april 2025
Berrie_Kaas schreef:

Sterker nog, zou ik nú naar 200/200 willen dan gaat mij dat als voormalig XS4ALL’er dik geld kosten, tw. €71,50 p.m.

@Berrie_Kaas in de XS4ALL propositie kost 200/200 even veel als 1000/1000, beide €71,50 (tot aan de volgend inflatiecorrectie per 1 Juli).

Maar waarom heb je eerder verlengd? Voor een paar knaken verschil?

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • 1017 reacties
  • 1 april 2025
Dicksooo schreef:
Berrie_Kaas schreef:

@Berrie_Kaas in de XS4ALL propositie kost 200/200 even veel als 1000/1000, beide €71,50 (tot aan de volgend inflatiecorrectie per 1 Juli).

Maar waarom heb je eerder verlengd? Voor een paar knaken verschil?

Idd. ​@Dicksooo , voor een paar knaken winst in het eerste jaar. Dit is zeker de laatste keer dat ik voor 2 jaar heb getekend. 1000/1000 is voor mij echt overbodig, 200/200 zou mooi zijn maar niet voor de geoffreerde prijs.

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2353 reacties
  • 1 april 2025
wjb schreef:

@Remco van KPN, Het is onmogelijk om via de MijnKPN app een Hussel abonnement te verlengen / om te zetten naar een TV+ abonnement en mocht dat via de MijnKPN app wel mogelijk zijn dan zit die optie blijkbaar heel goed verstopt, ik heb hem nog niet kunnen vinden.

Kan alleen via de verlengshop link, niet via mijn KPN of de app.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Dit klopt inderdaad. En belangrijk is dus dat je huidige contractperiode afgelopen is, Het zou telefonisch geen probleem moeten zijn om het te regelen in dat geval. 

@G.H.M.Meuwissen Ik snap dat dat verwarrend was, als ik je verhaal zo lees. Het klinkt alsof je contract nog niet afgelopen is, waardoor je nog niet over kunt naar een van de nieuwe abonnementen. Je kunt dit makkelijk nakijken via MijnKPN of de MijnKPN app. Als je daar naar jouw abonnement toe gaat, zie je een stukje naar beneden de einddatum van je huidige contract. Zo gauw die einddatum verstreken is, kan onze klantenservice je helpen met de overstap naar een van de nieuwe abonnementen, als je dat wilt.

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 2 april 2025

Voor wie er niet uit komt met zijn huidige pakket en het eventueel kiezen voor iets nieuws of anders, je kunt een belafspraak maken voor hulp hierbij en om alle mogelijkheden door te nemen.

Waarom moet het bij KPN altijd zo nodeloos ingewikkeld@Alexandra van KPN . De collega's van Ziggo en Odido maken nieuwe abonnementen direct en voor iedereen beschikbaar, dus kan na de ingangsdatum iedereen eenvoudig via de "mijn" omgeving een nieuwe variant kiezen.

Mijn 100mbit abonnement omzetten à €42,50 pm naar 200mbit via de mijn omgeving kost me €50, terwijl de prijs €43,50 is. Dan weer een belafspraak inplannen om het alsnog voor elkaar te krijgen. Wat een gedoe. Straks weer met gierende banden terug naar een van de concullega's die hier beduidend klantvriendelijker mee omgaan.

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13

Hoi allemaal,

Ik wil even aangeven, dat je het internet abonnement ook kunt vernieuwen naar de nieuwste propositie, dit is anders dan verlengen waar over gesproken wordt binnen deze topic.
Bij vernieuwen wordt je alleen overgezet met het internet gedeelte naar de nieuwste propositie, en blijft de einddatum van je contract onveranderd.

Vernieuwen is dus heel wat anders dan verlengen, en blijkbaar weten daar veel mede klanten niets over, aangezien er alleen wordt gesproken over verlengen van het contract.

Zelf heb ik mijn internet gedeelte ook vernieuwd naar de nieuwste 200 Mbit/s voor 43,50 euro, en daarbij is de einddatum van mijn contract gelijk gebleven, en dus niet veranderd.

Veel mensen denken bij vernieuwen aan verlengen, maar dat is dus niet het geval.
Als je de klantenservice belt, moet je dus duidelijk en helder aangeven dat je alleen het internet gedeelte wilt vernieuwen naar de nieuwste propositie.
Zeg daarbij ook duidelijk dat het dus niet om een verlenging gaat.

Het hangt er misschien wel vanaf wie je te spreken krijgt, want ook medewerkers van de klantenservice zien vernieuwen als verlengen, en dat is dus niet het geval.

Ik heb het met één telefoontje kunnen regelen, en de medewerkster begreep ook gelijk wat ik bedoelde, en heeft mij zonder problemen omgezet naar de nieuwste internet propositie. 
Zonder dat mijn contract is verlengd!

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 2 april 2025

Dit klopt inderdaad.

Heb je een link voor mij want, met alle respect, ik kan niet vinden waar ik mijn Hussel abonnement kan verlengen naar een TV+ abonnement.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36772 reacties
  • 2 april 2025

@wjb 

Dat kan (mits contractvrij) via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8444 reacties
  • 2 april 2025

Beste ​@Michel.uit.Arnhem is er ook een link om het via de pc te regelen i.p.v. te bellen?

Ik bedoel dus het internetabo vernieuwen.

Een moderator mag uiteraard ook reageren.😎

PeterG
Superuser
  • 61274 reacties
  • 2 april 2025

Zie de reactie van ​@Noordzee voor die van jou ​@JanD .

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8444 reacties
  • 2 april 2025
PeterG schreef:

Dat werkt dus niet ​@PeterG , want dat is verlengen en dat kan ik nog niet, het gaat om vernieuwen van het internetabo naar 200Mbit/s wat ​@Michel.uit.Arnhem binnen contract wel gelukt zou zijn.

PeterG
Superuser
  • 61274 reacties
  • 2 april 2025

Oh dat. ​@Michel.uit.Arnhem geeft toch aan dat dat alleen telefonisch kan ​@JanD .

PS werken bij jou de e-mail notificaties ook niet?

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
JanD schreef:

Beste ​@Michel.uit.Arnhem is er ook een link om het via de pc te regelen i.p.v. te bellen?

Ik bedoel dus het internetabo vernieuwen.

Een moderator mag uiteraard ook reageren.😎

Hoi ​@JanD 

Nee, daar is geen link voor op de website van KPN.
Vernieuwen van propositie kan alleen telefonisch geregeld worden.
De link waar mede Community leden ​@Noordzee en ​@PeterG naar refereren, is alleen bedoeld om je contract te verlengen met een 1- of 2- jarig contract.

Vernieuwen is heel wat anders dan verlengen, en kan dus alleen via de telefonisch klantenservice.

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
JanD schreef:
PeterG schreef:

Dat werkt dus niet ​@PeterG , want dat is verlengen en dat kan ik nog niet, het gaat om vernieuwen van het internetabo naar 200Mbit/s wat ​@Michel.uit.Arnhem binnen contract wel gelukt zou zijn.

Jazeker! bij mij was het zo geregeld.
Ik zit inmiddels op de nieuwste propositie, en heb dus het internet abonnement van 200 Mbit/s down- en upload voor 43,50 euro.

Daarbij is mijn contract einddatum dus onveranderd gebleven.

Daarnaast is het verschil tussen verlengen en vernieuwen, dat je bij verlengen een korting kunt krijgen voor de duur van een X aantal maanden, en bij vernieuwen krijg je dat vanzelfsprekend niet.

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
PeterG schreef:

Oh dat. ​@Michel.uit.Arnhem geeft toch aan dat dat alleen telefonisch kan ​@JanD .

Hoi ​@PeterG 

Klopt, ik krijg ook geen notificaties per e-mail bij nieuwe berichten op de community.
Blijkbaar gaat het ergens niet goed in het systeem.

Dicksooo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 161 reacties
  • 2 april 2025

Dag ​@Michel.uit.Arnhem , ik vind overstappen van de XS4ALL propositie naar een abonnement op de KPN propositie toch echt wel vernieuwen van propositie, en dat heb ik gisteren gedaan middels de ​@Noordzee link https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet  waarvoor nog hartelijk bedankt!

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27536 reacties
  • 2 april 2025
Michel.uit.Arnhem schreef:
PeterG schreef:

Hoi ​@PeterG 

Klopt, ik krijg ook geen notificaties per e-mail bij nieuwe berichten op de community.
Blijkbaar gaat het ergens niet goed in het systeem.

Ja, er is iets stuk.  We zijn in gesprek met de beheerder van het platform. Hopelijk snel gefikst.

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 2 april 2025
Michel.uit.Arnhem schreef:

Hoi allemaal,

Ik wil even aangeven, dat je het internet abonnement ook kunt vernieuwen naar de nieuwste propositie, dit is anders dan verlengen waar over gesproken wordt binnen deze topic.
Bij vernieuwen wordt je alleen overgezet met het internet gedeelte naar de nieuwste propositie, en blijft de einddatum van je contract onveranderd.

Vernieuwen is dus heel wat anders dan verlengen, en blijkbaar weten daar veel mede klanten niets over, aangezien er alleen wordt gesproken over verlengen van het contract.

Zelf heb ik mijn internet gedeelte ook vernieuwd naar de nieuwste 200 Mbit/s voor 43,50 euro, en daarbij is de einddatum van mijn contract gelijk gebleven, en dus niet veranderd.

Veel mensen denken bij vernieuwen aan verlengen, maar dat is dus niet het geval.
Als je de klantenservice belt, moet je dus duidelijk en helder aangeven dat je alleen het internet gedeelte wilt vernieuwen naar de nieuwste propositie.
Zeg daarbij ook duidelijk dat het dus niet om een verlenging gaat.

Het hangt er misschien wel vanaf wie je te spreken krijgt, want ook medewerkers van de klantenservice zien vernieuwen als verlengen, en dat is dus niet het geval.

Ik heb het met één telefoontje kunnen regelen, en de medewerkster begreep ook gelijk wat ik bedoelde, en heeft mij zonder problemen omgezet naar de nieuwste internet propositie. 
Zonder dat mijn contract is verlengd!

Ook dit lijkt een uitzondering te zijn, dus goed dat het jou gelukt is ​@Michel.uit.Arnhem !

De behulpzame dame aan de lijn die ik exact jouw stappen heb voorgelegd verzekerde me, ook na navraag bij haar supervisor, dat de nieuwe abonnementen alleen voor nieuwe klanten zijn. Vernieuwing was niet mogelijk.

@Alexandra van KPN & ​@Erwin van KPN ; wederom de vraag; waarom is dit voor jullie blijkbaar hogere wiskunde en wordt het zo ontieglijk klantonvriendelijk en moeilijk gemaakt? Mensen willen optioneel meer gaan betalen (€1 pm voor 200mbit of €6,50 voor 500mbit), maar je maakt t dusdanig moeilijk dat niemand dit gaat doen.

Reageer