Skip to main content
Beantwoord

Wifi weg na waarschijnlijk update

• 16 mei 2025
  • 29 reacties
  • 206 keer bekeken

Waarschijnlijk een kleine update gehad volgens kpn medewerker. Mijn extra wifi verbinding 2.4 ghz is daardoor uitgezet. Al mijn camera's werkten niet meer. Zeer waardeloos; hoe dan??? Ook mijn gast wifi werkte niet meer en daar staan ook een hoop dingen op. Dit leek eerst niet goed te komen, maar na een tijdje zelf tobben ben ik erachter gekomen dat ik al mijn apparatuur opnieuw moest aanmelden. Waarom? Omdat er een paar sukkels de netwerknaam van guest in gast hebben veranderd. Hoe dan 👹. Niet te doen dit. Vreselijk. En daar moet je dan dik €70 in de maand voor betalen. Zoveelste keer in korte tijd dat het niet goed gaat pffff

Beste antwoord door Erik van KPN

Hoi ​@René Breda, welkom terug! Vervelend dat dit gebeurde. Ben jij gemigreerd van oudere firmware naar KPN Software, of zat je al op KPN Software en heb je een update gekregen?

Bij migratie proberen we zoveel mogelijk instellingen over te nemen, maar lukt dat niet altijd. Dit omdat je dan echt helemaal overgaat naar nieuwe Software. Dat kan zich dan uiten in instellingen die uit staan terwijl het eerst aan stond en vice versa. En het gebruiken van standaardbenamingen voor extra en/of gastwifi. Zat je al op de KPN Software en heb je de update gekregen naar de meest recente versie? Dan zou in principe er niets met je instellingen moeten gebeuren. Maar ook daarin, helemaal 100% garanderen kunnen we nooit. 

Kan me voorstellen dat dit een minder leuke verrassing is om achter te komen als je op afstand bent. Gelukkig lees ik dat je de boel wel hebt kunnen herstellen.

Bekijk origineel

29 reacties

jimny
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • 1915 reacties
  • 16 mei 2025

@René Breda   Welk modem heb je precies is dat een V10 modem  in dat geval moet je onderstaande eens doornemen

• Auteur
  • Topper
  • 18 reacties
  • 16 mei 2025

Box 12

jimny
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • 1915 reacties
  • 16 mei 2025

@René Breda  hieronder de link van de V12 met name het resetten

• Auteur
  • Topper
  • 18 reacties
  • 16 mei 2025

Maar mijn probleem is opgelost. Het gaat er alleen om hoe ik in die problemen kom. Echt ongelovelijk. Dingen uitzetten en wifinaam naar Nederlands vertalen. Leuk ook als je op vakantie bent en nergens meer bij kan. Heb ik vorig jaar ook al gehad. Word hier heel boos van

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32
  • Moderator
  • 29090 reacties
  • Antwoord
  • 19 mei 2025

Hoi ​@René Breda, welkom terug! Vervelend dat dit gebeurde. Ben jij gemigreerd van oudere firmware naar KPN Software, of zat je al op KPN Software en heb je een update gekregen?

Bij migratie proberen we zoveel mogelijk instellingen over te nemen, maar lukt dat niet altijd. Dit omdat je dan echt helemaal overgaat naar nieuwe Software. Dat kan zich dan uiten in instellingen die uit staan terwijl het eerst aan stond en vice versa. En het gebruiken van standaardbenamingen voor extra en/of gastwifi. Zat je al op de KPN Software en heb je de update gekregen naar de meest recente versie? Dan zou in principe er niets met je instellingen moeten gebeuren. Maar ook daarin, helemaal 100% garanderen kunnen we nooit. 

Kan me voorstellen dat dit een minder leuke verrassing is om achter te komen als je op afstand bent. Gelukkig lees ik dat je de boel wel hebt kunnen herstellen.

• Auteur
  • Topper
  • 18 reacties
  • 23 mei 2025

Problemen niet allemaal opgelost. Na vele telefoontjes zou ik gebeld worden met iemand die er meer verstand van heeft en krijg ik een mevrouw die er helemaal geen verstand van heeft en kon mij ook niet doorverbinden. Schandalige zooi dit. Ben zo klaar met jullie

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32
  • Moderator
  • 29090 reacties
  • 26 mei 2025

Oei, jammer dit te horen, René. Wat is er op dit moment nog niet opgelost? Dan kunnen we kijken of we dat alsnog verholpen kunnen krijgen.

• Auteur
  • Topper
  • 18 reacties
  • 26 mei 2025

Zoals ik tegen iedereen al gezegd heb is het sinds glasvezel ellende en is mijn wifi zwakker. Iedereen blijft zeggen niet waar en dat irriteert mij enorm. Heb na hoop moeilijk gedoe een wifi versterker met korting gekregen en dat vind ik eigenlijk niet oke. En nu heb ik er nog een nodig om het weer te krijgen als voorheen en dan krijg ik weer deze discussie. Ik vind dit zo niet oke. Krijg ook steeds mensen aan de lijn die er geen zak van snappen. Moe van. Beter naar Ziggo denk ik; daar krijg ik ze gratis tot het goed is. En zoals ik al vertelde; voor de glasvezel werkte het prima. Ik betaal een godsvermogen per jaar aan internet, tv en mobiel en nu schuiven jullie dit ook nog in mijn schoenen. Niet oke

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32
  • Moderator
  • 29090 reacties
  • 27 mei 2025

Overgaan naar glasvezel verandert aan je basis internet verder niets. Dat wordt in feite juist beter omdat je een minder storingsgevoelige verbinding hebt, en eentje die ook een hogere uploadsnelheid aankan. Maar ik begrijp dat sindsdien jouw wifi specifiek minder is geworden. Dat is iets dat oplosbaar is, maar hoe dat op te lossen is, verschilt per situatie. En het kan betekenen dat er aanvullende apparatuur nodig is. Ik wil je dan toch graag wat meer vragen stellen om te achterhalen wat er nou precies aan de hand is, zodat we ook gerichte oplossingen kunnen zoeken. 

Je wifi is dus zwakker. Bedoel je hiermee dat je wifi minder ver reikt in je huist? En dat jouw apparaten sneller geen internet hebben, of overspringen naar mobiel internet?

Of bedoel je dat je nog wel overal in huis wifi hebt, maar dat de snelheid van de wifi minder is geworden?

Je hebt een Box 12 gaf je al aan. Waar in huis staat deze?

En je noemt ook een wifi versterker. Is dat een SuperWifi 1 (wit) of 2 (zwart)? Hoe branden daarop de lampjes en hoe is deze verbonden met je Box 12, draadloos of met een kabel? 

• Auteur
  • Topper
  • 18 reacties
  • 27 mei 2025

Ik heb last van minder ver reikende wifi. Mijn box 12 staat op de eerste verdieping aan de voorkant van het huis tegen te hal in het midden van de verdieping. Aan de andere kant van de hal staat in de kamer aan de achterkant mijn slimme batterij; zonder super wifi 2 die daar nu draadloos staat valt deze steeds weg. De super wifi brandt altijd groen. Deze had ik voorheen niet nodig en moet ik deels betalen. Op begane grond staat ook een super wifi 2 bedraad; zonder deze, die ik al langer heb, ook daar wegvallende wifi. In de schuur aan de voorkant staat mijn zonnepanelen omvormer hemels breed zo'n 5 meter van de box 12; deze wifi valt ook steeds weg. Ook daar heb ik nu een extra wifi box nodig om die verbinding ter houden ( dit heb ik al uitgeprobeerd door de box op de eerste verdieping te verplaatsen, maar dan valt mijn batterij dus steeds uit). Ik heb rondom Ring camera's hangen die ook sinds de glasvezel steeds verbinding verliezen of net aan behouden. Om alles op te lossen moet ik dus nog een wifi box erbij kopen en gezien de problemen die er pas zijn sinds glasvezel heb ik helemaal geen zin meer om daar weer geld aan uit te geven; zeker ook omdat ik al bijna €1000 per jaar aan KPN betaal. En dan krijg je iemand aan lijn die er nog elke euro uit wil trekken voor een extra super wifi box; alsof jullie dat de hoofdprijs kost. Ik vind het allemaal zeer klant onvriendelijk.Dan heb ik nog een zolder en daar gaat het redelijk; heb daar niet veel nodig. Maar ik ben KPN erg zat.

• Auteur
  • Topper
  • 18 reacties
  • 28 mei 2025

Kleine correctie: Ik betaal €1400 per jaar 😏

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 10397 reacties
  • 28 mei 2025
René Breda schreef:

Kleine correctie: Ik betaal €1400 per jaar 😏

Dat is wel heel erg veel voor een vaste thuisverbinding@René Breda , dat is bijna €117 per maand.

Hoe kom je aan dat bedrag?

• Auteur
  • Topper
  • 18 reacties
  • 28 mei 2025

Inclusief 2x mobiel

• Auteur
  • Topper
  • 18 reacties
  • 28 mei 2025

Vorige week iemand gesproken die mij terug liet bellen door mensen die meer kunnen; kreeg een vrouw aan de lijn die bijna niet eens wist wat internet was. Die meneer die mij vorige week had gebeld zou vanochtend om 11.00 uur ( deze tijd afgesproken omdat anders lastig ging worden) terug bellen om te overleggen hoe het gegaan was; deze moet nog bellen 👹.

Triest allemaal

• Auteur
  • Topper
  • 18 reacties
  • 28 mei 2025

Die meneer die mij zogenaamd terug zou bellen heeft mij metingen laten doen met kpn speedtest. Zelfs als ik naast de box 12 sta of naast een bedrade super wifi is de snelheid contant anders. Een natuurlijk is wifi niet constant gelijk, maar hij verschilt elke minuut wel 50%

Die meneer vond dat ook niet normaal, maar hij heeft wat dingen op afstand gedaan en ik zou het een klein weekje testen om vandaag dus ook nog even te overleggen. Niets veranderd!!!

Maar ja......is blijkbaar teveel moeite om een afspraak na te komen

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32
  • Moderator
  • 29090 reacties
  • 3 juni 2025

Even een klein stapje terug, ​@René Breda. Je zegt dat je op een bedraad aangesloten SuperWifi ook een sterk wisselende snelheid ervaart. Heb je ook getest met een bekabeld apparaat direct op je Box 12? Zo niet, zie je kans dat nog te doen? Dan kunnen we eerst vaststellen of er daar al iets misgaat. Of dat het toch echt in de wifi zit.

• Auteur
  • Topper
  • 18 reacties
  • 3 juni 2025

Ik heb 1 pc bekabeld staan. Ik ga dat testen en kom er op terug

• Auteur
  • Topper
  • 18 reacties
  • 9 juni 2025

Inmiddels monteur geweest. Hij heeft dingen gezien in de soft van box 12 die hij ook nog niet eerder had gezien. Voor nu even opgelost. Het bereik van mijn wifi nog steeds zeer matig. Heb nog een 3e super wifi nodig om het op te lossen. Moe van. Volgens monteur staat alles goed en dicht genoeg bij elkaar en zou het moeten werken. Niet dus!!!!

Geen zin meer in KPN eigenlijk

• Auteur
  • Topper
  • 18 reacties
  • 9 juni 2025

Inmiddels doet na monteur bezoek ook mijn vaste telefoon het niet meer en mijn verbinding nog steeds matig tot slecht. Probeer nu te tobben met een oude Experia wifi erbij wat niet lukt.

Gaat iemand hier nog serieus wat aan doen of laten jullie mij gewoon tobben???

Bedankt 😏

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32
  • Moderator
  • 29090 reacties
  • 13 juni 2025

Da's gek dat je telefoon het niet meer doet, René. Is dat inmiddels opgelost? Want ik verwacht niet dat dit per sé verband houdt met de rest van de issues die jij ervaart. In het algemeen zou ik je op dit punt toch echt aanraden om opnieuw contact op te nemen zodat een collega mee kan kijken. Plan hiervoor makkelijk een terugbelafspraak. Dan bellen we je per direct of op een moment dat jou uitkomt.

Wat betreft de Experia Wifi. Deze werkt niet samen met een modem op de nieuwe Software. Dus dan zul je daar apart op moeten inloggen om handmatig de wifi instellingen aan te passen naar hoe je ze wilt hebben. Daarna zou de Experia Wifi moeten werken. Maar houd wel in het achterhoofd dat deze niet meedoet in de mesh. Dus dat er geen naadloze overgang is van verbinden met de wifi van de Experia Wifi naar die van het modem of een van de SuperWifi.

• Auteur
  • Topper
  • 18 reacties
  • 13 juni 2025

Na voor de zoveelste keer niet terug gebeld worden door jullie zelf maar weer boos gebeld. Kreeg iemand aan de lijn die nu heel erg zijn best heeft gedaan voor mijn. Vanalles geprobeerd en gedaan en overlegd. En met hopelijk een oplossing gekomen die gaat werken? Dat is nog even afwachten. Ook mijn abonnement is iets aangepast aan snelheid in mijn voordeel voor alle ellende die ik gehad heb en er zou niets aan mijn abonnement veranderen. Ik heb het 2 uur durende gesprek met een goed gevoel afgesloten. 

De volgende dag was dat gevoel weer weg toen ik een bericht van KPN krijg dat ik van level 3 naar level 2 was gegaan??? Hoe dan??? en dat ik mijn Netflix standaard nu zelf moet betalen. Ik kan nu gaan schelden, maar daar ben ik ook wel een beetje klaar mee. Als ik dit op mijn rekening ga zien gaat ondanks dat ik mij voor langere tijd heb vastgelegd alles letterlijk het raam uit.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • 15392 reacties
  • 16 juni 2025

Wat jammer dat het goede gevoel maar van korte duur was ​@René Breda 😕 Kan het wellicht zijn dat er een extra optie van je abonnement verwijderd is? Dat zou kunnen verklaren waarom je een level omlaag bent gegaan. Om dit verder te laten uitzoeken, wil ik je toch aanraden om nogmaals contact te zoeken met de telefonische helpdesk, zodat nagegaan kan worden wat dit heeft veroorzaakt!

René Breda schreef:

En met hopelijk een oplossing gekomen die gaat werken? Dat is nog even afwachten.

Wat is deze oplossing precies? En weet je al of het werkt of niet?

• Auteur
  • Topper
  • 18 reacties
  • 16 juni 2025

Of het werkt is mij nog niet duidelijk. Alleen dat er administratief vanalles fout gaat en dat ik dat nu zelf (Ook via de klantenservice te horen gekregen) met klacht en alle info zelf op moet gaan lossen bij jullie klachtenservice. Echt vreselijk. Alsof ik er nog niet genoeg ellende van gehad heb. Echt zo slecht dit. 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32
  • Moderator
  • 29090 reacties
  • 21 juni 2025

Wil jij je forumprofiel eens invullen, ​@René Breda. Tot op heden hebben we vooral in het algemeen gesproken. Maar ik denk dat het inmiddels toch wel handig is als ik ook daadwerkelijk even meekijk. Maar daar heb ik je gegevens voor nodig.  

• Auteur
  • Topper
  • 18 reacties
  • 21 juni 2025

Dat vind ik erg aardig, maar er zijn al meerdere mensen in mijn pc geweest en heeft niets geholpen. En beloftes die gemaakt zijn door 2 mensen om mij tegemoet te komen worden teniet gedaan door een eikel van de klantenservice; die beloftes waren niets waard zei hij en die man had daar niets mee te maken. Diep trieste organisatie

Ik ben klaar met KPN

Reageer