Skip to main content
Vraag

Bereik volumeknop afstandsbediening tot TV is te kort

• 21 december 2024
  • 29 reacties
  • 326 keer bekeken

Toon eerste bericht

29 reacties

• Auteur
  • Topper
  • 11 reacties
  • 13 januari 2025

​@Joshua55  ik heb even de moeite genomen om het op te meten. De tv is 1,46 x 0,84 en het kastje staat onder de tv, niet draadloos. Het is inderdaad wel een vrij grote Samsung Frame tv, maar niet zo groot als jij denkt. En tja, de afstand tot de tv is vrij groot, dat klopt. Echter een prima afstand om goed tv te kunnen kijken, geen enkel probleem. 

​@Arjan van KPN  Je schrijft nog iets interessants: dat bij jou de afstandsbediening op de soundbar is afgesteld. Kan ik dat bij instellingen controleren of dat bij ons ook zo is afgesteld? Misschien is dat nog een oplossing, of is dit een rare opmerking van mij. Ik heb hier niet zoveel verstand van. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1224 reacties
  • 14 januari 2025

Ik verwacht dat je nieuwe afstandsbediening weer hebt afgestemd op je Samsung Frame tv. Je dient even te kijken of het ook handig is voor jou om de afstandsbediening op je geluidssysteem af te stellen. Wat dan wel goed moet werken is HDMI CEC, want je kunt dan met de KPN afstandsbediening niet meer de tv aanzetten. Dat moet dan voortaan gaan via HDMI CEC. Hoe je dat instelt op de KPN TV+ box lees je in de link hieronder over de beeldinstellingen. En zet deze functie ook aan in op Samsung Frame toestel. 

Voor het afstemmen van de KPN afstandsbediening op je geluidssysteem kun je controleren of er een code voor jouw merk in de lijst staat die je kunt vinden op http://www.kpn.com/hc. Dan dien je eerst de huidige infraroodcode uit de afstandsbediening te verwijderen via deze methode. Daarna kun je de instructie volgen op de PDF die je downloadt als je gaat naar kpn.com/hc. 

Laat maar weten of dit voor jou heeft gewerkt. 

Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • 1120 reacties
  • 15 januari 2025
Arjan van KPN schreef:

Wat dan wel goed moet werken is HDMI CEC, want je kunt dan met de KPN afstandsbediening niet meer de tv aanzetten.

Hoewel HDMI CEC absoluut handig is, is het volgens je collega niet noodzakelijk:

Spoiler: ja, dat kan. De code voor de televisie hoef je dus ook niet te verwijderen voordat je diezelfde afstandsbediening ook afstemt op een home cinema-set.

(En daarom is het ook zo raar dat "TV" en "bron" niet meer werken als je het geluid direct via de TV+ Box regelt. Maar dat is niet de optie die nu voorgesteld wordt.)

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1224 reacties
  • 16 januari 2025

Goede correctie ​@Arjan van B. Dus voor de duidelijkheid: De afstandsbediening is én te koppelen aan de tv én aan je home cinema set/soundbar. 

Reageer