Skip to main content
Vraag

De iTV app van KPN met Chromecast ondersteuning

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1524 reacties

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 16 juni 2018
LamberrR schreef:
Is het mogelijk om meerdere Chromecasts te gebruiken (voor meerdere TV's natuurlijk)?
Zo ja, hoe bepaal ik dan op welke Chromecast ik wil kijken?
Zeer zeker, je kunt de Chromecast of Android TV dan selecteren.

De "Woonkamer" is mijn Sony Android televisie en de "Chromecast achter" is de Chromecast gekoppeld aan de televisie in onze tuinkamer.

XpDieto
Helper
  • Helper
  • 25 reacties
  • 18 juni 2018
Oplossing voor Android gebruikers:
https://apkpure.com/kpn-interactieve-tv/com.kpn.epg/download/74-APK?from=details%2Fversion

Marina_
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+19
  • Oud Moderator
  • 8060 reacties
  • 18 juni 2018
Hoi @XpDieto, dit is een mogelijkheid, maar we ondersteunen deze versie niet meer. Let er wel op, zodra klanten de link aanklikken wordt de download meteen gestart. Dit is misschien niet even wenselijk voor iedereen.

• Topper
  • 27 reacties
  • 18 juni 2018
XpDieto schreef:
Oplossing voor Android gebruikers:
https://apkpure.com/kpn-interactieve-tv/com.kpn.epg/download/74-APK?from=details%2Fversion

Deze app werkt prima. Bedankt!

• Topper
  • 27 reacties
  • 18 juni 2018
Marina_ schreef:
Hoi @XpDieto, dit is een mogelijkheid, maar we ondersteunen deze versie niet meer. Let er wel op, zodra klanten de link aanklikken wordt de download meteen gestart. Dit is misschien niet even wenselijk voor iedereen.

Beter een versie die werkt en niet ondersteund wordt, dan een versie die niet werkt en wel ondersteund wordt!

Uw nederige klant met een Samsung Tablet E, die smartelijk en onderdanig wacht op antwoord op een gestelde vraag.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 18 juni 2018
Bij het willen open van iTV, krijg ik de bootschap dat de oude app niet meer werkt en dat ik moet upgraden naar iOS 10, Fijn, iOS 10 is niet beschikbaar voor mijn Ipad 2 en zal ook niet beschkbaar komen. Heel fijn dus. Wil ik TV blijven kijken mijn tablet, dan zal ik een nieuw duur tablet moeten kopen terwijl er aan mijn huidige niets mankeert. Ik denk dat veel mensen een nog goed werkend oud tablet hebben die van jullie upgrade het slachtoffer zijn. Toch maar terug naar ZIGGO????

Marina_
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+19
  • Oud Moderator
  • 8060 reacties
  • 18 juni 2018
Hoi @Kruimeltjes, we proberen op zoveel mogelijk reacties te antwoorden, maar in veel gevallen staat het antwoord al in dit topic. We zijn ervan op de hoogte dat op verschillende tablets/telefoons de app niet optimaal of niet werkt. Het wordt onderzocht en er wordt gekeken naar een oplossing. We zullen het dus moeten afwachten.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 19 juni 2018
Marina_ schreef:
Hoi @Kruimeltjes, we proberen op zoveel mogelijk reacties te antwoorden, maar in veel gevallen staat het antwoord al in dit topic. We zijn ervan op de hoogte dat op verschillende tablets/telefoons de app niet optimaal of niet werkt. Het wordt onderzocht en er wordt gekeken naar een oplossing. We zullen het dus moeten afwachten.

Misschien gewoon de oude layout weer terug zetten? Klanten compenseren? Ik betaal hier toch voor en hij werkt nu op geen 1 apparaat meer hier. Op mijn samsung j5 kan ik met veel gestotter kijken, mijn tablet, een samsung tab e geeft een mooi zwart beeld. De ipad mini van mijn vriend moet je updaten maar die ios update kan helemaal niet meer..... en zijn samsung j3 geeft aan dat er iets fout gaat. Zit dus nu verplicht voetbal te kijken... Of netflix

• Topper
  • 27 reacties
  • 19 juni 2018
Atraps schreef:
Marina_ schreef:

Misschien gewoon de oude layout weer terug zetten? Klanten compenseren? Ik betaal hier toch voor en hij werkt nu op geen 1 apparaat meer hier. Op mijn samsung j5 kan ik met veel gestotter kijken, mijn tablet, een samsung tab e geeft een mooi zwart beeld. De ipad mini van mijn vriend moet je updaten maar die ios update kan helemaal niet meer..... en zijn samsung j3 geeft aan dat er iets fout gaat. Zit dus nu verplicht voetbal te kijken... Of netflix

Alles van Apple waarop ios 10 niet geladen kan worden, is niet meer geschikt voor deze app. Op alle andere klachten, zoals onze fijne Samsung Tab E, is het antwoord: Het is bekend, het wordt onderzocht. De waarheid is dat KPN geen rekening heeft gehouden met een van de meest verkochte chipsets van Mediatek.
Er valt dus niets meer te onderzoeken, het probleem is bekend. Ik heb maar niet gereageerd op het nietszeggende antwoordje van Marina, die waarschijnlijk het geneuzel van de ontwikkelaars moet doorgeven, onder het motto: verzin maar iets en hou het gepeupel stil.
Deze zgn upgrade, is de KPN ver maar dan ook ver boven het hoofd gegroeid, maar hou er rekening mee dat een dezer dagen ongetwijfeld het bericht zal komen, dat uw hardware verouderd is (niet waar) en als u gebruik wenst te maken van de app, dat u dan maar een goed tablet moet kopen.
Een beetje bekwaam bedrijf had dit relatief simpel probleem allang opgelost.

wilma_73
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 20 juni 2018
Marina_ schreef:
@wilma_73 en @Willemke44, dat is wel balen! 😞 Krijg je meteen zwart beeld bij het opstarten van de app of krijg je zwart beeld wanneer je een programma wilt bekijken? Wanneer je zwart beeld krijgt bij het laden wanneer je een programma wilt kijken, dan kan het ook betekenen dat je verbinding slecht is of dat jouw apparaat moeite heeft met het afspelen van de hoge beeldkwaliteit. In de app kun je eenvoudig een lagere beeldkwaliteit kiezen in de Instellingen. Dit doe je door op het Profiel icoon te klikken in de navigatiebalk onderin. Kies hier voor Instellingen en daarna Beeldkwaliteit. Hier kun je de beeldkwaliteit instellen voor WiFi en 3G/4G. https://interactievetv.nl/# werkt niet op een tablet, hiervoor is juist de app ontwikkeld. Vandaar dat je hier een zwart scherm te zien krijgt. Je kunt uiteraard nog eens kijken via een pc en/of laptop of https://interactievetv.nl/# dan wel werkt. Ik hoor graag jullie bevindingen @wilma_73 en @Willemke44
Helaas begint het nu weer, haperen en stilstaand beeld. Erg jammer dit

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 20 juni 2018
Allemaal leuk en aardig die discussie over oude IPads en non-ondersteuning voor IOS 10 of daarvoor, maar de app loopt ook mijn IPhone X met de allerlaatste snufjes en WiFi via glasvezel internet van om en nabij de 60mb/s of meer dan wel 4G voortdurend vast of blijft maar met zo’n leuk groen cirkeltje ronddraaien. Je moet de honderden recensies eens lezen in de App-store van Apple. Die zijn vrijwel allemaal vernietigend. Dit kan toch zo niet langer KPN?

MHRenkema
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 50 reacties
  • 20 juni 2018
MHRenkema schreef:
MHRenkema schreef:
Vandaag iTV gekregen. Mooi beeld, snel internet. Prima.
De iTV app geinstalleerd op een Nomu S10/Android 7.0 en Blackview 8000/Android 7.0.
Het casten met app gaat prima, maar afspelen op de telefoon niet, dan krijg ik als melding:

"sorry er ging iets fout verbind de pagina opnieuw fout bij het starten van de video (0) "
(Op de Blackview werd heel even getoond: kan niet afspelen op deze locatie. Daarna alleen maar bovenstaande melding.)

Ik heb de app ook al een keer een gedeinstalleerd en geinstalleerd. Maar het helpt niet. Iemand een idee omtrent de oorzaak? Telefoon issue? Android issue/setting? Of toch de app?

Alvast dank, Marten

Helemaal niemand? Als het domweg zo is dat Chinese telefoons niet ondersteunt worden hoor ik dat ook graag. Dan hoef ik nl niet verder te zoeken.
Dank, Marten

Joepie, bij mij werkt hij nu. Cheers, Marten

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 20 juni 2018
Tweeties schreef:
Je moet de honderden recensies eens lezen in de App-store van Apple. Die zijn vrijwel allemaal vernietigend.
Ook de recensies in de Google Play Store laten een vernietigend beeld zien. Ik zou mij als "productowner" toch ernstig zorgen maken over de feedback die door de abonnee gegeven wordt.

Overigens mag ik dan nog niet klagen met de iTV app op mijn Android devices. Zowel op mijn Huawei MediaPad M3 als op mijn OnePlus 5T draait de app best goed. Wel hoop ik dat er op korte termijn functionaliteit zal komen om een lijst van favoriete zenders in te stellen. Tevens hoop ik dat het niet lang meer duurt totdat ik ook opnames van HD-"Glas" zenders in de app kan terugkijken.

• Topper
  • 27 reacties
  • 22 juni 2018
Voor diegenen, die het gemist hebben. Vandaag heeft KPN de oude apps teruggezet.
Voor Android gebruikers: downloaden en automatisch upgraden uitzetten.
Voor ios: ondersteuning tot half juli, dan nieuwere ipad kopen.

• Topper
  • 27 reacties
  • 22 juni 2018
Kruimeltjes schreef:
Voor diegenen, die het gemist hebben. Vandaag heeft KPN de oude apps teruggezet.

Aanvulling:
Dit is een bericht van totaaltv.nl.
Op iPad2 werkt app imderdaad weer
Blijkbaar om van het klagende gepeupel verlost te zijn gedurende wk voetbal.

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
Kruimeltjes schreef:
Ik keek net in de Appstore van Apple, en in de Google playstore, maar ik zie de oude er niet tussen staan. ?

• Helper
  • 110 reacties
  • 22 juni 2018
Helaas niet voor ipad mini.

• Topper
  • 27 reacties
  • 22 juni 2018
PA3FAT schreef:
Helaas niet voor ipad mini.

Geen idee voor de mini. k weet wel dat het op de iPad2 van de vrouw weer werkt. Misschien opnieuw installeren?

Android
Een paar berichten terug is een link geplaatst naar een Android versie. Die werkt goed op mijn samsung tanlet e..

Gr.,

• Helper
  • 110 reacties
  • 22 juni 2018
zie nog steeds de 4 juni versie en die wil niet installeren ivm >=iOS 10.

• Topper
  • 27 reacties
  • 22 juni 2018
PA3FAT schreef:
zie nog steeds de 4 juni versie en die wil niet installeren ivm >=iOS 10.

Maar dat maakt niets uit toch. De iPad2 wertk ook niet met ios 10.
Op het koment dat KPN de noel veranderde, kreeg ik de noodschap app werkt niey, upgrade beschikbaar voor ios 10.
Die kan nooit op een ipad2 of miji. Dus die app kan je rustig dowmloaden, want je kan er niets mee 'kaduuk' maken. De app die op de op de ipad2 stons was alleen geachikt voor ios10 en werkte niet meer. Dus ik demk dat ze de oude backend hebben teruggezet.
Gewoon proberen, kan niets fout gaan. Als ie nu niet werkt, werkt de app na 1/2 juli zeker niet zonder ios10

• Helper
  • 110 reacties
  • 22 juni 2018
hij wil niet eens downloaden omdat ik iOS 9.n heb.

• Helper
  • 110 reacties
  • 22 juni 2018
Misschien dat ik nog even geduld moet hebben en spullen voor de mini nog klaargezet moeten worden??

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 22 juni 2018
Kruimeltjes schreef:
Ook voor Android gebruikers met Android 4.2 of ouder zal het half juli over en uit zijn. De oude backend, waar die oude apps mee communiceren, gaan rond die tijd toch echt op zwart.

• Topper
  • 27 reacties
  • 22 juni 2018
PA3FAT schreef:
hij wil niet eens downloaden omdat ik iOS 9.n heb.

Bizar. Ik kan de App KaPN interactieve TV app dowmloaden en openen vanuit de playstore.
Ios versie: 9.3.5 (13g36), wel ipad 2
Dan weet ik het ff ook niet meer. Zijn er nog meer lezers met een ipad mini?

• Topper
  • 27 reacties
  • 22 juni 2018
[quote=wjb]
Kruimeltjes schreef:
Ook voor Android gebruikers met Android 4.2 of ouder zal het half juli over en uit zijn. //

Te hopen dat tegen die tijd de problemen met de lage android nummers zijn opgelost. 😁 Mijn Tab E 2werkt op Android 4.4