Skip to main content
Sticky

De nieuwe KPN TV+ Smart TV app voor Android TV

• 8 januari 2025
  • 593 reacties
  • 19676 keer bekeken
De nieuwe KPN TV+ Smart TV app voor Android TV
Toon eerste bericht

593 reacties

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2715 reacties
  • 12 januari 2025
wjb schreef:
Katana321 schreef:

Wauw, wat een brakke interface, wat een slechte ervaring. Het navigeren in de gids en ook het switchen naar een andere zender gaat moeizaam. Het werkt eenvoudigweg niet intuïtief.

Dan zal je dus ook veel problemen hebben met de TV+ Box want die twee lijken al behoorlijk veel op elkaar.

Dat je in de gids niet per pagina kan bladeren en de cijfer toetsen niet kunt gebruiken zal vast en zeker in een volgende versie van de smart-TV+ app verholpen zijn en dan werkt de gids vrijwel gelijk aan die van de TV+ Box.

Ik hád problemen met de tv+ box toen ik die voor de pilot had. Die tv+ box heb ik ná de pilot ingeleverd. 

En idd had ik toen dezelfde kritiek als nu. Het is nu als het ware een deja-vu. Ik had en heb het gevoel dat zowel de interface v.d. tv+ box als ook de interface van deze tv+ app gemaakt is voor ‘touch’ en niet voor bediening met een afstandsbediening.

Probeer maar eens naar een andere zender te gaan waarvan je het kanaalnummer niet weet.

Probeer maar eens in de gids te kijken wat er op dit moment allemaal te doen is op de eerste 40 zenders. Ik krijg er een ‘knopjes-duim’ van…

En hoe vaak ik gisteravond met de ‘terugknop’ een ander scherm kreeg dan ik verwachtte…

Maar misschien zie ik dingen over het hoofd. Dus daarom nogmaals de vraag: heeft er iemand een gebruiksaanwijzing? Gewoon uitleg van de knoppen en hoe je snel ergens kunt komen. Tips en tricks dus. 

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 12 januari 2025
Jossam schreef:

Helaas blijkt het ook niet mogelijk om via de cijfers op de afstandsbediening naar een zender te gaan op de CHIQ android tv. Op de NIKKEI wel. 

Heel apart maar met de "gewone" smart-TV+ app werken ook op een Chromecast Google TV de cijfertoetsen niet terwijl deze met de bèta smart-TV+ app wel werken. En dat terwijl het versienummer van beide 8.60.03 is.

Ik kan sinds de nieuwe update niet meer naar een zender door via mijn afstandsbediening op een cijfer te drukken. Dat kon voorheen wel. 

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 12 januari 2025

Katana321 schreef:

Probeer maar eens naar een andere zender te gaan waarvan je het kanaalnummer niet weet.

In de gids werken de toetsen Channel up en down (P+ en P-) helaas nog niet en ook de minigids mist nog maar als die werken dan zie ik geen probleem om naar een andere zender te gaan waarvan je het zender nummer niet weet..

Katana321 schreef:

Ik had en heb het gevoel dat zowel de interface v.d. tv+ box als ook de interface van deze tv+ app gemaakt is voor ‘touch’ en niet voor bediening met een afstandsbediening.

Als je een afstandsbediening zoals die van de Chromecast Google TV gebruikt dan is het bedienen van de smart-TV+ app niet te doen maar als je een "gewone" afstandsbediening gebruikt dan valt er prima in te navigeren.

Zelf gebruik ik een Comfort+ afstandsbediening op mijn Chromecast Google TV en dat werkt prima.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 12 januari 2025
Meneerdenhartog schreef:

Ik kan sinds de nieuwe update niet meer naar een zender door via mijn afstandsbediening op een cijfer te drukken. Dat kon voorheen wel. 

Zie het bericht boven jouw bericht.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 12 januari 2025

Kan ik ook terug naar de oude app? Ik kijk via chromecast, is niet te doen. 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7574 reacties
  • 12 januari 2025

Wat gebeurt er precies wanneer je via de Chromecast kijkt ​@Marcodez

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 12 januari 2025
Marcodez schreef:

Kan ik ook terug naar de oude app? Ik kijk via chromecast, is niet te doen. 

Je gebruikt waarschijnlijk de afstandsbediening van de Chromecast, klopt dat?

Zelf heb ik een Comfort+ afstandsbediening met mijn Chromecast Google TV gekoppeld en dan werkt het (bij mij) uitstekend.

Ik mis nog wel wat functionaliteit (minigids) en het switchen van zender is heel traag maar verder is de smart-TV+ app gelukkig wel stabiel.

Je kunt overigens ook de onderstaande app gebruiken om jouw Chromecast te bedienen.

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 12 januari 2025

Als bonus heeft mijn nieuwe TV een nieuw smart OS (Philips Titan) waar ik de app zo te zien helemaal niet op kan krijgen.
Al met al ga ik mijn decoder maar weer opzoeken of vanaf mijn telefoon casten of zo. Zucht.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 12 januari 2025

Steve81 schreef:

... maar ik kan de auto update niet blokkeren.

Heb jij dan niet de optie "Apps automatisch updaten"?

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 12 januari 2025
wjb schreef:

Steve81 schreef:

... maar ik kan de auto update niet blokkeren.

Heb jij dan niet de optie "Apps automatisch updaten"?

Ah inderdaad, ik kan het voor alles uitzetten natuurlijk.  Nou ja dat scheelt dat alvast weer, thanks! En nu hopen dat een volgende versie wel weer bruikbaar is.

• 11 reacties
  • 12 januari 2025

Zoals al vaker vermeld. Graag zo snel mogelijk zappen zonder nummers op de afstandsbediening mogelijk maken (bijvoorbeeld chromeast). De minigids was hiervoor een top functionaliteit. Deze ‘update’ krijgt vooralsnog een dikke onvoldoende!

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 12 januari 2025
Sterh schreef:

Zoals al vaker vermeld. Graag zo snel mogelijk zappen zonder nummers op de afstandsbediening mogelijk maken (bijvoorbeeld chromeast). De minigids was hiervoor een top functionaliteit. Deze ‘update’ krijgt vooralsnog een dikke onvoldoende!

Die minigids zal vast en zeker terug gaan komen.

Tot die tijd …

• 11 reacties
  • 12 januari 2025
wjb schreef:
Sterh schreef:

Tot die tijd …

Dan wacht ik geduldig op de ontvangst van deze afstandsbediening die kpn uit coulance verstrekt? 🙃

• Helper
  • 27 reacties
  • 12 januari 2025
wjb schreef:
perjan schreef:

...Net een nieuwe TCL-tv gekocht waarop de app er gisteren nog hetzelfde uitzag als op de tv+ boxjes, maar na de update is het net alsof ik weer teruggegaan ben naar de HD-boxen van 2020. 

Vreemd want de nieuwe smart-TV+ app heeft meer overeenkomsten met de TV+ Box dan dat de oude smart-TV app had.

perjan schreef:

In de nieuwe app heb je weer die onoverzichtelijke gids ...

De gids in de nieuwe smart-TV+ app is juist in lijn gebracht met de gids op de TV+ Box.

Persoonlijk vind ik de nieuwe gids ook veel gebruiksvriendelijker dan die tegeltjes gids waarbij je slecht twee zenders tegelijkertijd kon zien en je je een ons bladerde om bij de andere zenders te komen.

Toen ik de TCL-tv net opgehangen had, en de app voor het eerst installeerde vorig weekend, kreeg ik ook de app die dezelfde interface had als op de TV+ kastjes en de iPad. Maar zaterdag kreeg ik ineens een update en nu ziet het er weer ouderwets uit. Ook na verwijderen en herinstalleren.

Als ik in de browser de play-store open, zie ik 2 KPN apps. TV+ en TV+ voor Android TV. De TV+ app lijkt op de TV+ settop box, maar is niet te installeren. De TV+ voor Android TV app is de enige die ik mag installeren op de TCL, maar heeft de oude interface. En een veel lagere beoordeling.

Verder geen Android apparaten in huis. Op iPhones en iPads maar ook op pcs en/of laptops werken apps of via de website alles goed en ziet de interface er hetzelfde uit als op de TV+ settop boxen. 

Probleem zou overigens ook opgelost zijn met een fatsoenlijke AppleTV app, maar het lijkt er op dat kpn probeert zo veel mogelijk boxen te verkopen...

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • 37 reacties
  • 12 januari 2025
Sterh schreef:
wjb schreef:
Sterh schreef:

Tot die tijd …

Dan wacht ik geduldig op de ontvangst van deze afstandsbediening die kpn uit coulance verstrekt? 🙃

Ik wilde net zeggen,dus omdat een app niet werkt zoals het moet,moet de klant €15 uitgeven ?  Ik heb allemaal cec apparaten dus ik gebruik de tv afstandbediening of  als de AB niet inde buurt ligt de ir app van OnePlus of de  AB in google tv  app

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 12 januari 2025

Hadden jullie ook in plaats van al die toeters en bellen gewoon een app kunnen maken waar je TV mee kunt kijken?

Deze doet het niet. crasht steeds, geeft geen beeld etc.

Hoe raar is het om voor een smart-tv met een (centrale) home hub, een app te maken van waaruit je andere streamingsdiensten kunt starten, terwijl dat al een basisfunctionaliteit van een smart-tv is.

Er zijn duidelijk wat rare prioriteringen geweest met de ontwikkeling (en release) van deze app. 

Al met al zitten wij nu zonder TV. Misschien toch maar op zoek gaan naar een adere provider met betere prioritering.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 12 januari 2025

perjan schreef:

Maar zaterdag kreeg ik ineens een update en nu ziet het er weer ouderwets uit.

Wat ziet er dan weer "ouderwets" uit?

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • 37 reacties
  • 12 januari 2025
Flipsels schreef:

Hadden jullie ook in plaats van al die toeters en bellen gewoon een app kunnen maken waar je TV mee kunt kijken?

Deze doet het niet. crasht steeds, geeft geen beeld etc.

Hoe raar is het om voor een smart-tv met een (centrale) home hub, een app te maken van waaruit je andere streamingsdiensten kunt starten, terwijl dat al een basisfunctionaliteit van een smart-tv is.

Er zijn duidelijk wat rare prioriteringen geweest met de ontwikkeling (en release) van deze app. 

Al met al zitten wij nu zonder TV. Misschien toch maar op zoek gaan naar een adere provider met betere prioritering.

De nieuwe app de instaleren ,oude app instaleren en automatisch update uitzetten. Dan werkt alles weer zoals het hoort.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 12 januari 2025
Flipsels schreef:

Gelukkig kan je ze, als je dat zou willen, allemaal uit zetten.

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 12 januari 2025
wjb schreef:
Flipsels schreef:

Gelukkig kan je ze, als je dat zou willen, allemaal uit zetten.

Heb ik ook gedaan. Had alleen wel graag TV willen kijken, daar is die app tenslotte voor. Maar dat doet 'ie dus niet. 

Ik had graag gehad dat ze moeite in gestopt hadden in een app waar je goed en gebruikersvriendelijk TV kunt kijken. Vandaar.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 12 januari 2025

Flipsels schreef:

Ik had graag gehad dat ze moeite in gestopt hadden in een app waar je goed en gebruikersvriendelijk TV kunt kijken. Vandaar.

Dat snap ik uiteraard. Het gekke is dat de ervaringen dus heel verschillend zijn. Zo ervaar ik geen problemen op mijn Chromecast Google TV en leek het er tijdens de bèta-test ook echt op dat de app technsch behoorlijk stabiel geworden was.

Ik sta dan ook echt te kijken van de hoeveelheid meldingen dat er überhaupt niet televisie gekeken kan worden of dat de app crasht. Ik hoop dat het developmentteam snel de oorzaak van die problemen weet te achterhalen

Jasper van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 16250 reacties
  • 13 januari 2025
wjb schreef:

Ik sta dan ook echt te kijken van de hoeveelheid meldingen dat er überhaupt niet televisie gekeken kan worden of dat de app crasht. Ik hoop dat het developmentteam snel de oorzaak van die problemen weet te achterhalen

Dat verbaasde mij ook inderdaad. Er komen nu andere dingen naar voren dan tijdens de test. We hebben uit onder andere dit topic een aantal modellen tv (vooral Philips en TCL) gekregen waarbij mensen problemen ervaren, die hebben we doorgegeven aan de ontwikkelaars zodat zij gericht kunnen kijken wat daar speelt. 

Voor de andere punten die genoemd zijn, alles is doorgegeven. Het punt dat ik volgens mij het meeste heb gelezen, de minigids (pijltje naar beneden tijdens kijken, snel zappen tijdens kijken, het is op verschillende manieren omschreven) heeft de aandacht. Ik ga er vanuit dat dat in een update wordt toegevoegd.
Ook de snelheid heb ik vaker langs zien komen, dat is ook doorgegeven en wordt bekeken.

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 13 januari 2025
PeterG schreef:

Hoi ​@D.G. .

Helaas vindt ik niets op dit LG type nummer bij Google.

Mijn Philips uit 2012 heeft HDMI CEC protocol. Daarmee kan de chromecast bediend worden via de originele Philips afstandsbediening. Met cijfers en zaptoetsen. 

Voor een TV dienst zijn die sowieso handig. 

Deze afstandsbediening met cijfers en zap toetsen werkt ook gekoppeld op de chromecast. 

@PeterG Mijn excuses, het type bleek met pen fout op de handleiding geschreven (schaam)
Voor de goede orde: Het is de 32” uitvoering van merk LG type LS3450 i.c.m. Chromecast Google TV HD

Bedankt voor de afstandsbediening tip, maar was tot nu toe juist happy met de simpelere Chromecast AB. Dat dat nu niet meer zo is, dat ligt toch echt aan de app. Ik hoop dan ook op verbetering daarvan.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 13 januari 2025

Beste KPN, 

Ook ik ben teleurgesteld. De interface is onprettig en omslachtig. Waarom een goed werkende app vervangen en downgraden?