Skip to main content

IGMP Snooping - Foutcode STB-NMC-400

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

56 reacties

• Topper
  • 12 reacties
  • 4 november 2021

Beste KPN, ik heb hetzelfde probleem, twee Netgear gs108ev3 achter de mijn V12 modem. Eveneens vier unifi AP AC lite access points. 

Alle twee de IPTV kastjes achter 1 poort op de V12 modem. En eveneens de stb-nmc-400 foutmeldingen.

Is het mogelijk dat ik ook weer een V10 kan krijgen?  

wjb
Superuser
  • 74440 reacties
  • 4 november 2021

Trek die vier unifi AP AC lite's eens los. Heb je het probleem dan nog steeds?

• Topper
  • 12 reacties
  • 4 november 2021

Nou heb net alles een schop gegeven (switches, modem, unifi's) lijkt nu weer even goed te gaan. Ik kan er geen pijl op trekken.

Als het weer voorkomt zal ik de unifi's eens alleen eruit halen. (wordt de vrouw en kinderen niet blij van, hehe)

• Deelnemer
  • 9 reacties
  • 6 februari 2022

Is hier inmiddels nu al een concrete oplossing voor in zicht? Wij hebben al jaren KPN en hebben al die tijd een netwerk van Ubiquiti Unifi switches en Wifi punten en hebben dit probleem nooit gehad. Een poosje geleden na een update van de Experiabox 12 (te zien aan de nieuwe interface die er ineens was bij het inloggen en het ontbreken van alle custom settings) is bij ons dit probleem ook gestart.

Nu ben ik niet de grootste expert, maar het feit dat opnames terugkijken gewoon werkt en een seconde de livestream pauzeren bij ons ook werkte, gaf al snel een indicatie dat er iets mis is met het multicast-verkeer. In mijn Ubiquiti-omgeving staat IGMP-snooping echter gewoon aan (voor zover mij bekend is dit een vinkje) en bovendien heb ik hier nooit wat aan veranderd, dus lijkt het mij dat de update van KPN debet is aan de plotselinge storing.

Nu is het zo dat we het momenteel nog redelijk redden met de pauze-en-doorgaan-truc, maar ik had toch wel verwacht dat (gezien het aantal berichten op het forum) er inmiddels wat schot in de zaak zou zitten bij het oplossen hiervan.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 2 augustus 2022

Ik wil graag mijn ervaring delen met deze foutmelding, en hoe ik deze heb opgelost. 

Ik maak gebruik van de KPN WiFi versterker (oud model) onbewust had ik deze via WiFi verbonden als extender, ipv via een kabel. 

Na het trekken van een ethernet kabel, heb ik deze op de verkeerde poort aangesloten (uitgang) Hierdoor ontstond als het ware een “loop” van het televisie verkeer. 

het aansluiten van de kabel op de juiste poort van de WiFi versterker en wat rommelen met de instellingen (extender mode uitzetten, acces point mode aanzetten) was het probleem opgelost 

• Topper
  • 18 reacties
  • 23 oktober 2022

Dankzij dit topic ben ik erachter gekomen dat mijn HP printer (Deskjet 2540) de oorzaak is van de STB-NMC-400 foutmeldingen die ik ervoer. Ik had loopback prevention op mijn managed switches (TP-Link SG105E en SG108E) uitgezet omdat anders de printer niet werkt. Maar blijkbaar zorgt dit ook voor verstoringen op de TV-ontvanger. Als ik de printer uitzet werkt de TV-ontvanger weer feilloos.