Bij de oude tv kast zat er een aan sluiting op voor uitgang geluid daar hadden wij de Oticon kast aan gesloten zodat het geluid van de TV naar de hoortoestellen ging . Kon mij vrouw via de app het geluid harder of zachter zetten op haar oren werkte perfect.
Nu met die nieuwe TV kastje die veel kleiner is zit er geen aansluiting op. Nu kan ze het kastje niet meer gebruiken.
De nieuwe KPN TV+ Box heeft inderdaad geen analoge aansluiting meer.
De TV+ box heeft alleen een optische audio aansluiting. Het is dus fijn als jullie Oticon ook een optische audio ingang heeft. Dat heet S/PDIF (Sony/Philips Digital Interface Format).
Mogelijk heeft de Oticon geen optische ingang. Dan kun je bij KPN deze audioconverter kopen. Je moet alleen zelf zorgen voor een simpel audiokabeltje: standaard aan beide kanten een rode en witte tulp.
De nieuwe KPN TV+ Box heeft inderdaad geen analoge aansluiting meer.
De TV+ box heeft alleen een optische audio aansluiting. Het is dus fijn als jullie Oticon ook een optische audio ingang heeft. Dat heet S/PDIF (Sony/Philips Digital Interface Format).
Mogelijk heeft de Oticon geen optische ingang. Dan kun je bij KPN deze audioconverter kopen. Je moet alleen zelf zorgen voor een simpel audiokabeltje: standaard aan beide kanten een rode en witte tulp.
Vergeet niet de S/PDIF output in te schakelen om die uitgang te kunnen gebruiken. En optische kabeltjes hebben vaak een beschermdopje dat je eraf moet halen voordat je het kabeltje in de aansluiting duwt.
Afhankelijk van de geluidsformaten die jullie Oticon apparatuur ondersteunt, moet je de audiokwaliteit van de TV+ Box misschien wel op Stereo laten staan. Voor zover ik weet is dat de standaardinstelling. In ieder geval wordt die ene instelling gebruikt voor zowel het geluid via HDMI als het geluid via de optische uitgang. (Zie punt 38 van de Feature requests KPN TV+ Box.)
Mensen allemaal bedankt vandaag is het binnen gekomen en heb het gelijk aan gesloten en het werkt toppy. De vrouw is blij dan ben ik ook blij dus allemaal bedankt ook namens mijn vrouw moest ik zeggen.
Ja zekers erg blij we hadden het gevraagd bij kpn omdat we storing hadden en wazig antwoord nu is het op gelost vreemd dat ze bij KPN zelf niet wisten en hier wel.
Laten we dat maar in het midden laten @Erwin van KPN . Ik kreeg vrijdag kort na elkaar twee notificaties “beste antwoord”, maar dit antwoord lijkt me beter voor iedereen met dezelfde vraag.
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.