Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

• Deelnemer
  • 9 reacties
  • 11 oktober 2020
Stan Peeters schreef:

Het nieuwe tv menu is al weken ontzettend traag, graag wil ik terug naar het oude menu en of een passende andere oplossing, upgrade naar een nieuw tv kastje bijvoorbeeld. Als dit nog langer als 2 weken aanhoud stap ik over, net zoals ik dat ook al met mobiel gedaan heb vanwege kpn's belachelijke prijzen.

Terug naar het oude menu gaat niet. Upgraden naar een nieuw tv-kastje kan alleen als het oude kapot is of als je overschakelt naar 4K (mocht je dat nu nog niet hebben). De derde optie laat ik helemaal aan jezelf over ;-)

Wat is de oplossing dan? Kpn doet een update, het werkt niet fatsoenlijk en klanten blijven maar betalen voor een half werkend abbonement....

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 182 reacties
  • 11 oktober 2020

Mijn oude 2260 is omgeruild (wachttijd tot 20 seconden) en ik was eventjes licht positief met een wachttijd van 2 seconden voor de gids.

Nu is plotseling ook hier de PIP verdwenen.

Is mijn nieuwe kastje opeens een zwart gat geworden?

Ik heb geen aankondiging gezien van KPN dat we gaan terugrollen.

Jammer dat we nog steeds niet op het niveau van 3 jaar geleden zitten.

't zal wel weer zo'n agile project zijn waarin de baas belangrijker is dan de klant.

Informeren kost echt heel weinig.

Imarco
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 227 reacties
  • 11 oktober 2020

KPN is helaas heel slecht in communiceren (vreemd voor een telecombedrijf… :relaxed: )

Ze doen wat ze zelf goed achten, zonder klanten ook maar ergens over te informeren. Men denkt “dat zien ze vanzelf wel” en hebben het gewoon maar te slikken.

Men kan simpel iedereen informeren door een bericht te sturen naar de ontvangers. Daar hebben ze helaas niet voldoende fatsoen voor…

JohnHabraken
Deelnemer
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 11 oktober 2020
joop2011 schreef:
JohnHabraken schreef:
Erik_ schreef:

** waarom deze complete tekst in je antwoord / reactie?  

Het nieuwe menu loopt wel regelmatig vast. Ik heb al een harde reset gegeven door stroom eraf te halen, maar de decoder loopt iedere avond wel twee of drie keer vast. 😬

De spanning (stoom in de volksmond) eraf halen is een kleine reset.

Doe de grote reset, terug na fabrieksinstellingen en nieuwe software.

Zie hier. 

Mocht je last hebben van spontaan herstartende KPN IPTV decoder, meld het dan a.u.b. hier. 

Alles uitgevoerd maar loopt toch op een zondag middag, vier keer vast. Helaas 🙁

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 11 oktober 2020
Stan Peeters schreef:

Het nieuwe tv menu is al weken ontzettend traag, graag wil ik terug naar het oude menu en of een passende andere oplossing, upgrade naar een nieuw tv kastje bijvoorbeeld. Als dit nog langer als 2 weken aanhoud stap ik over, net zoals ik dat ook al met mobiel gedaan heb vanwege kpn's belachelijke prijzen.

Het nieuw menu is al maanden traag. Wordt ook niet veel beter.

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • 344 reacties
  • 11 oktober 2020
wjb schreef:
TMG1961 schreef:
Katana321 schreef:

Als ik in de gids op een programma in de toekomst klik (met de OK-toets), dan zie ik meteen de info van die uitzending. Dat is toch wat je wilt?

Alleen als je niet de optie om met 1 keer op ok te klikken naar het  geselecteerde programma te gaan. Als je de optie 1 keer op ok klikken aan hebt staan ga je direct naar het programma en niet naar de informatie. 

Maar bij programma's in de toekomst kom je dan toch op dat informatiescherm?

Bij een programma dat later begint werkt de ok om beschrijving te zien wel. Maar een programma dat op een andere zender is op dezelfde tijd werkt het niet. Dan moet je eerst naar dat programma toe en dan zie je via 2 keer gele knop drukken de beschrijving

Fred_V
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 54 reacties
  • 11 oktober 2020
Anneke-Anna schreef:
Imarco schreef:

‘A new viewing experience’ krijgt zo wel een op de lachspieren werkende betekenis… :grinning:
( ‘a new level of annoyance’ zou beter passen… )

Vond het stukje “providers must give their customers first-class products“ veel leuker, iedereen kosteloze omruil voor de 5202 😎✊ 
Of het nou wel of niet ‘milieu groen’ is. 

De omruil zou een snelle oplossing zijn voor het probleem. De overwegingen die KPN moet maken:

• Terug naar het oude platform. Nee, vernietiging van kapitaal in de nieuwe omgeving. Ook niet gewenst vanwege toekomst en het gemak van 1 ontwikkelplatform.
  • Performance fixen voor 2952(v2). Kastjes hebben of te weinig geheugen of het huidige ontwikkelplatform levert mogelijk niet efficiente code voor dit type STB.
  • Omruil naar 5202: Hoge kosten versus hoge ontwikkelingskosten om de traagheid te fixen. Hardware kosten zijn relatief laag vergeleken met software ontwikkeling.
  • Klanten nog langer met deze trage kastjes opzadelen versus opzeggers. Of na omruil zeer tevreden klanten.
  • Geef openheid van zaken KPN
  • Zelf een 4K abonnement nemen om het probleem te fixen. Nee, ik had een prima werkend systeem.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2588 reacties
  • 11 oktober 2020

@PA0FVH, vergeet de 2260 niet in het rijtje 😉 Zijn ook veel meldingen over.

De 2952 lijkt de boventoon te voeren, maar de 2260 begint ook meer en meer kuren te krijgen. 

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • 344 reacties
  • 11 oktober 2020

Wanneer wordt dat **** spontane opstarten verholpen? Zit ik Topgear te kijken start die ^&*((&^%$$% pokke ontvanger weer eens spontaan op. Ik betaal geen 62 euro per maand voor een %^&*( ontvanger die regelmatig spontaan op de allerbelabberdste tijden opstart om vervolgens minuten lang geen tv te hebben.

• 0 reacties
  • 11 oktober 2020
Anneke-Anna schreef:

De 2952 lijkt de boventoon te voeren, maar de 2260 begint ook meer en meer kuren te krijgen. 

@Anneke-Anna , weet je zeker dat het de 2952 is en niet de 2952-v2. Ik heb van spontaan opstarten helemaal geen last meer. Het zijn volgens mij duidelijk 2 totaalverschillende STB’s

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • 344 reacties
  • 11 oktober 2020

Chatten met KPN helpt ook geen ene moer. Je krijgt alleen standaard antwoorden en standaard oplossingen die het probleem niet oplossen. Toch fijn dat KPN zich niets aantrekt van zijn klanten. We zijn alleen goed om te betalen. Als we klagen doen ze net alsof ze doof zijn.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2588 reacties
  • 11 oktober 2020
TMG1961 schreef:

Chatten met KPN helpt ook geen ene moer. Je krijgt alleen standaard antwoorden en standaard oplossingen die het probleem niet oplossen. Toch fijn dat KPN zich niets aantrekt van zijn klanten. We zijn alleen goed om te betalen. Als we klagen doen ze net alsof ze doof zijn.

Het helpt niet, want ik ben ‘ook maar’ een klant, maar zie het beeld van jouw enorm trage ontvanger nog voor me, :scream: dus deze heb je virtueel wel verdiend 🥃 😉

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • 118 reacties
  • 11 oktober 2020
TMG1961 schreef:

Chatten met KPN helpt ook geen ene moer. Je krijgt alleen standaard antwoorden en standaard oplossingen die het probleem niet oplossen.

De problemen kunnen niet door een chat(bot) of helpdek/servicedesk opgelost worden, bij deze ellende moet een hogere manager een pijnlijke beslissing nemen, en dat durven ze overduidelijk niet.

Beter klanten dan gezicht verliezen.

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • 344 reacties
  • 11 oktober 2020
Anneke-Anna schreef:
TMG1961 schreef:

Het helpt niet, want ik ben ‘ook maar’ een klant, maar zie het beeld van jouw enorm trage ontvanger nog voor me, :scream: dus deze heb je virtueel wel verdiend 🥃😉

Dank je, ze waren lekker :)

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2588 reacties
  • 11 oktober 2020
CorL schreef:
Anneke-Anna schreef:

@Anneke-Anna , weet je zeker dat het de 2952 is en niet de 2952-v2. Ik heb van spontaan opstarten helemaal geen last meer. Het zijn volgens mij duidelijk 2 totaalverschillende STB’s

De V-tjes laat ik voor mijn gemak gewoon weg. Ik denk dat ik redelijk goed weet om welke ontvangers het gaat. Daarbij werk ik niet voor KPN, dus mijn antwoorden zijn dan ook niet van super belang ;-) 

hjkok46
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 17 reacties
  • 11 oktober 2020

vreemd om hier alleen een vraag te kunnen stellen maar geen directe klacht te kunnen deponeren. sinds 1 week een ongevraagd nieuw menu waarvan de gids niet vooruit te branden is. 3 herinneringen aan zetten voor een avond kost al snel een kwartier en moet je steeds de gids opnieuw aanzetten voor nee volgende herinnering, hetgeen in het verleden lekker snel ging met de blauwe knop. waardeloze vernieuwing die qua scherpte er wel mooier uitziet maar het pop-up beeld mist in de gids wat erg vervelend is. als je een kwartier nodig hebt om 3 programma's te programmeren mis je dus een kwartier je bestaande uitzending. flut werk en zeker slecht getest,

Admin: bericht samengevoegd met lopend topic over het nieuwe menu

hjkok46
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 17 reacties
  • 11 oktober 2020
Candydate schreef:

Ook ik ben zwaar ontevreden over het nieuwe menu. Ik mis het kleine tv beeld wat bij de vorige versie wel zichtbaar was. Het is traag en na een opname terug te hebben gekeken kun je deze niet meteen na het stopzetten wissen uit je lijst… Zo zijn er nog meer verslechteringen… normaal is een nieuwe versie gebruiksvriendelijker maar alles heeft meer handelingen nodig al met al is de bediening erg omslachtig geworden…. 

Ben geheel mee eens. dit is geen verbetering maar een verslechtering. flut werk. ziet er wel mooier uit, maar de bedoeling is dat ik de programma's kijk en niet het menu.

Forum|alt.badge.img+10
  • KPN Netwerk
  • 2476 reacties
  • 11 oktober 2020

Voor het indienen van klachten is er ook een pagina en een formulier:

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen.htm

• 13303 reacties
  • 12 oktober 2020
PA0FVH schreef:

Wat is de definitie van “niet onwerkbaar traag”.

Is dat zoals bij mij op een 2952v2 een performance van 3 - 4 seconden voor maakt niet welke AB handeling, gids in, gids uit. Ik ervaar 3 - 4 seconden als extreem traag en onwerkbaar. Zo te lezen staat de 2952v2 bij jouw zoon op de kamer en kijk je zelf via de veel snellere 8001 of 5202. Ruil eens een week van STB met je zoon en beoordeel dan opnieuw de traagheid.

Dat het niet als hinderlijk wordt ervaren, niet door mij maar ook niet door m'n zoon (en schoondochter).

Waarom denk je dat mijn zoon nog bij mij woont? Dit woont al jaren in z'n eigen huis. Het omruilen van een ontvanger is dan ook niet zinvol.

Hoopvol
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1391 reacties
  • 12 oktober 2020

Mijn idee is toch dat de nieuwe software en de daarbij behorende problemen íets te maken heeft met het interne geheugen van de ontvanger. Dit omdat er weinig tot geen klachten zijn van mensen met een Arris 5202.

Het is gewoon niet normaal dat er zoveel klachten zijn van herstartende ontvangers, traagheid, foutmeldingen bij terugkijken van programma's of opnames.

Specificaties van de diverse ontvangers.

Er zijn altijd uitzonderingen die zeggen dat zij geen probleem hebben met hun HMB2260. Ik zou graag willen testen of het met een Arris 5202 bij mij dan allemaal over is. Dan weten we het zeker.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 12 oktober 2020

Daar ben ik nog niet van overtuigd.

Waarom is het dan zo dat wij op onze HMB2260 een laadtijd voor de gids van ongeveer 2 seconden meten en verder eigenlijk geen problemen ervaren terwijl anderen veel hogere laadtijden voor de gids rapporteren en ook aangeven dat het bladeren door de gids en het starten van een uitzending traag gaat.

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • 344 reacties
  • 12 oktober 2020
Ward_ schreef:

Voor het indienen van klachten is er ook een pagina en een formulier:

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen.htm

En voordat je een antwoord krijgt ben je 2 weken verder en dan krijg je een standaard antwoord waar je niets aan hebt. Eigenlijk zou idereen gewoon massaal het tv abonnement moeten opzeggen per 1 december, misschien dat er dan iemand wakker wordt bij KPN. Want momenteel boeit het ze overduidelijk absoluut niets dat mensen problemen ervaren. 

Hoopvol
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1391 reacties
  • 12 oktober 2020

@wjb ik wist dat jij zou reageren, maar zoals ik al schreef. Ik wil graag proefpersoon zijn om dit te testen :)

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2588 reacties
  • 12 oktober 2020
Hoopvol schreef:

Er zijn altijd uitzonderingen die zeggen dat zij geen probleem hebben met hun HMB2260. Ik zou graag willen testen of het met een Arris 5202 bij mij dan allemaal over is. Dan weten we het zeker.

Ik heb het ‘geluk’ (wordt gewoon voor betaald) dat ik ook een prima werkende 5202 heb, die ik nu weer aangesloten heb, want de 2260 (wordt ook voor betaald), die ik ook heb, begon steeds vaker spontaan op te starten en de 2260 van mijn ouders idem. Heb ik weer een ‘boze’ vader aan de telefoon wat dat voor geklooi is (en dan druk ik me nog netjes uit) 

Imarco
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 227 reacties
  • 12 oktober 2020

Het is gewoon altijd terug te herleiden naar brakke firmware/software. Die zou op alle ontvangers moeten werken en is gewoon slecht geschreven. Veel huidige ‘softwareontwikkelaars’ hebben weinig verstand van de hardware (de ontvangers), daar moet je jezelf toch goed in verdiepen om te weten wat die wel en niet kan. (je kunt dan vooraf redelijk voorspellen waar het mis kan/zal gaan)

De verschillen per gebruiker komen waarschijnlijk ook door verschillen in internetverbindingen en hoe druk het op de server is (daar lijkt ook het nodige mis te zijn)

Verder is het natuurlijk een ‘crime’ om zoveel verschillende ontvangertypes te hebben, dat vraagt om problemen. Voor iedere ontvanger heb je aangepaste firmware nodig, da’s heel veel onnodig extra werk en maakt de kans op fouten veel groter. Ze zouden alle ontvangers identiek moeten maken (of hooguit 2 verschillende types)

Veel kans op een spoedig ‘herstel’ heb ik niet gezien er in drie maanden eigenlijk maar 1 of 2 klachten zijn opgelost. In dit tempo duurt het nog wel tot na 2025…

En waarom terugdraaien naar de oude versie niet meer zou gaan zou ik niet weten: natuurlijk kan dat. (alleen wil men dat niet bij kpn)