Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

ChannieM
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • 22 december 2020

Ik ben inmiddels al een tijdje aan het werken met het nieuwe menu, en voor alle nieuwe dingen is het zo dat het een kwestie van wennen is. Echter, 

Wat mij erg frustreert is het zeer trage menu van de gids en het menu zelf. Ik druk op een knop enoet gemiddeld 5 tot 10 seconden wachten voordat de ontvanger bedacht geeft dat hij wakker moet worden. 

Ook werkt de terug knop vaker niet dan wel. Erg irritant als je die altijd gebruikt hebt. 

Daarnaast vind ik het nieuwe menu van films huren wat wij regelmatig deden erg omslachtig en kan ik niet meer in 1 oogopslag zien welke nieuwe films er zijn toegevoegd. Daarnaast is het mij nog steeds een raadsel waar de nieuwe premiere films staan. En moet ik ontzettend veel categorien door om naar de nieuwste films te zoeken.  

Ik zit er ook erg aan te denken om om deze redenen, samen met andere problemen over te stappen naar ziggo. Wat de enige andere optie is. Helaas zijn daar de ervaringen net zo slecht mee. En is het een geval van kiezen tussen 2 slechte. In een tijd waar mensen meer televisie kijken heeft kpn het mogelijk gemaakt om zeker geen plezier te hebben van je provider.  

Ook heb ik vaker dan mij lief is de televisie ontvanger moeten herstarten om naar netflix te kunnen gaan omdat er weer een storing daar zit. Vervolgens ben je 10 keer bezig om opnieuw je wachtwoord in te voeren waarbij de ontvanger pas bij de elfde keer bedenkt dat ik hetzelfde wachtwoord al 10 keer eerder juist heb ingevuld en dan pas naar netflix kan. We spreken dan over 20 minuten die het ons kost om unerhaupt iets te kunnen zien 

Bij mij ook nog steeds vanaf de aanpassing eind september begin oktober is de tv gids erg traag. De tv is meerdere keren gereset en er is ook nieuwe software geïnstalleerd ( bij 3 tv's)

• Topper
  • 22 december 2020
Anneke-Anna schreef:
Katana321 schreef:
Anneke-Anna schreef:
wjb schreef:

Apart, ik ben benieuwd wat de oorzaak hiervan zou kunnen zijn want op onze HMB2260's werkt het vlekkeloos en snel.

Hebben jullie met V2 erachter of de eerste versie van het kastje? Hier de eerste. 
Weet niet in hoeverre dit uitmaakt trouwens. 

Ik heb ze allebei, dus een met v2 erachter en een zonder v2 erachter. Beide zijn even traag met het laden van de gids...

Apart, omdat wjb geen problemen ervaart en wij wel….

Ben wel benieuwd hoeveel meldingen hier nog meer over komen. Ook buiten het forum om. 

Hier nog 1 met een irritatie over die trage nieuw gids. Feitje: met de “oude” afstandsbediening (die ik nog had liggen) is het iets sneller dan met de nieuwe AB. Ik ben echt benieuwd, want helaas is mijn tv uit 2016 en kan ik dus niet die webtvapp ontvangen.

Maar ik irriteer me dus verschrikkelijk.

Bij mij is nog steeds vanaf de aanpassing eind september begin oktober de tv gids erg traag. De tv is meerdere keren gereset en er is ook nieuwe software geïnstalleerd ( bij 3 tv's). 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

• Topper
  • 22 december 2020
Paul_ schreef:

Hi all,

Bij dezen de bevestiging dat de update tegen de traagheid van de tv-ontvanger waar iedereen op zit te wachten zal dit jaar inderdaad niet meer worden uitgerold. Ik heb nog geen exacte datum, maar het is zeker dat het in 2020 niet meer gaat gebeuren. Zodra we wel een datum hebben zullen we dat hier natuurlijk laten weten.

Dat mag gerust ook elders. Bijvoorbeeld in de TV ontvanger zelf. Doen jullie nl ook regelmatig.

maar voorlopig is de ergernis verschrikkelijk. 

• Nieuwkomer
  • 22 december 2020

Het is een groot drama sinds laatste update. Zoals bij mijn ouders als bij mezelf thuis haperen de ontvangers enorm en de lag is niet te filmen. Responstijden van iedere handeling van 5 à 10 seconden zijn eerder regel dan uitzondering. Ik heb echt de neiging om de afstandsbediening door m’n tv te gooien, maar ja dat is een beetje zonde. Ik neem aan dat hier een hele grote compensatie voor komt vanuit KPN. Dit valt namelijk onder het leveren van een niet-deugdelijk product waardoor er juridisch sprake is van een wanprestatie. Normaal gesproken betekent dit recht op een vergoeding/geld terug. En die cadeaukalender maakt dit echt niet goed. Prioriteit moet liggen bij een goed werkend product!

• Nieuwkomer
  • 22 december 2020

Hoe kan het dat het zo verschrikkelijk traag gaat in het menu en de tv gids? Oorzaken? Het zwarte tv kijk kastje? De Experia Box v9? Is er misschien al een v10? Ik ben er nieuwsgierig. Ik ben al jaren een tevreden klant maar dit is wel erg belabberd.

• 22 december 2020

Ook hier waardeloos, die interactieve tv.

Traag en héél veel storingen.

Beeld schiet regelmatig op blauwe foutmelding.

Alle tips op de site al diverse malen uitgevoerd.

Tv kijken doe ik dan maar streaming via de gsm.

Waardeloos..…

Moet ik hier echt nog voor betalen??

Sinds kort lijkt het gewone internet er ook door beïnvloed te worden. Ook hier regelmatig storing. 

• Deelnemer
  • 22 december 2020

Wat een zooi die tv gids en de hele service hier. Alles moet via forums. Personeel dat je te woord kan staan is zeker te duur. 

Ja, het is niet meer de KPN van vroeger. Erg jammer is dit. Waarom niet eerst testen voordat ze iets nieuws uitbrengen. Dit gaat ze klanten kosten. 

• Nieuwkomer
  • 22 december 2020

Nou, weer wat nieuws erbij. Buiten dat we trage gids hebben, het beeld hapert, Netflix helft van de tijd zwart is en we geen opnames kunnen kijken, stopt nu de tv er ineens helemaal mee. Foutcode 143. Alles meerdere malen gereset en gedaan volgens website, maar niets. 
We hebben al maanden gedoe, maar nu is het weer wat nieuws. 
hoe wordt dit opgelost danwel gecompenseerd?

Ja gratis eredivisie en een kerstfilm hoeft voor mij niet. Ik wil gewoon fatsoenlijk tv kijken. Dus KPN doe wat je moet doen en dat is kwaliteit leveren

• Nieuwkomer
  • 22 december 2020

Het is echt heel vervelend dat de interactieve tv zo ontzettend langzaam is geworden. Het is iedere dag een hoop ergenis! Mijn geduld is wel op nu. Wanneer gaan jullie hier iets aan doen? Ben op het punt om naar een ander over te stappen.

wjb
Superuser
  • 22 december 2020
JudithSch schreef:

Foutcode 143.

Welk type TV ontvanger heb je?

Welke Experia Box heb je?

Is de TV ontvanger rechtstreeks op de Experia Box aangesloten of zit daar een "draadloze" verbindingsset en/of switch tussen en van welk merk en type dan?

• Nieuwkomer
  • 22 december 2020
wjb schreef:
JudithSch schreef:

Foutcode 143.

Welk type TV ontvanger heb je?

Welke Experia Box heb je?

Is de TV ontvanger rechtstreeks op de Experia Box aangesloten of zit daar een "draadloze" verbindingsset en/of switch tussen en van welk merk en type dan?

arcadyan HMB 2260 V2 

experia box v10  en daar is het rechtstreeks op aangesloten

peter-keetfm
Wijsgeer
wjb schreef:
JudithSch schreef:

Bij mij ook, er is al van alles gedaan. Maar volgens de klantenservice (zo juist aan de lijn gehad) zou het eind januarimoeten zijn  opgelost.

wjb
Superuser
  • 22 december 2020
JudithSch schreef:

arcadyan HMB 2260 V2 

Hmmm, ik had gehoopt dat er een "draadloze" verbindingsset in het spel was maar helaas.

Ik ga er niet vanuit dat er ineens iets mis zou zijn met de netwerkkabel tussen V10 en TV ontvanger maar je zou de stekkers aan beide zijden eens opnieuw kunnen steken.

• Nieuwkomer
  • 22 december 2020

Mijn afstandsbediening reageert prima met aan en uitzetten, zappen en geluid maar zeer traag als ik op gids druk. Ook in de gids is hij traag.

Hoe is dit op te lossen?

• Nieuwkomer
  • 22 december 2020
wjb schreef:
JudithSch schreef:

arcadyan HMB 2260 V2 

Hmmm, ik had gehoopt dat er een "draadloze" verbindingsset in het spel was mar helaas.

Ik ga er niet vanuit dat er ineens iets mis zou zijn met de netwerkkabel tussen V10 en TV ontvanger maar je zou de stekkers aan beide zijden eens opnieuw kunnen steken.

Dank voor je tips. Inmiddels doet ie het weer. 😀

peter-keetfm
Wijsgeer

Denk dat er een storing is 

Het is nooit zo traag geweest 

Gids lijkt haast niet te laden 

Bij de 2260 

• Deelnemer
  • 22 december 2020

Tja wat moet je hier aan toevoegen.

Ik kwam kijken of er oplossingen zijn voor het trage gedrag en de foutmeldingen die wij de laatste tijd ervaren. Het ziet er niet naar uit dat die er zijn, anders dan wachten op een update ergens in januari.

De antwoorden van KPN via dit forum zijn algemeen en helpen niet.

Alles bij elkaar behoorlijk teleurstellend, zeker als je kijkt naar het bedrag dat we maandelijks betalen. Voor een premium bedrag verwacht ik premium kwaliteit.

• Nieuwkomer
  • 22 december 2020

Het is nu 22 december 2020, hoe lang laat KPN z'n klanten nog ergeren aan deze zeer waardeloze situatie. Het is en blijft traag. Ondanks alle opmerkingen en adviezen.

Een zeer teleurgestelde KPN klant.

• Topper
  • 22 december 2020

Ben daar ook wel een beetje klaar mee.

Ben ook een voormalige Telfort klant en nood gedwongen overgezet naar KPN.

Telfort had nooit problemen.

Met het nieuwe menu is het een ramp.

Moet niet langer duren zo want anders stap ik ook over.

Zijn aanbieders genoeg en nog goedkoper ook.

Heb het lang aangekeken maar mijn geduld raakt op.

mauriceekkelboom
Nieuwkomer

Sinds de update is het een groot drama, als ik in of uot de gids wil moet ik 3 tot 4 seconden wachten voor er iets gebeurt.  Wanneer komt hier wen oplossing voor. Ik ben al vanaf 13 oktober op messenger via FB bezig maar er is nils geen vooruitgang.  Ik erger mij kapot.:rage: