Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 17 december 2020

Ik zit ook erg te denken aan overstappen, nu een oplossing nog steeds niet in zicht is. Mijn contract voor tv en internet loopt af, al in 2018, helaas mijn mobiel abonnement niet. Daar heb ik korting op vanwege alles in 1. Die heb ik in mei verlegd, net voor de gedoe met het nieuwe menu en gids. Als ik dit van te voren had geweten, had ik nog even gewacht met verlengen. Het zou KPN sieren om klanten te compenseren door ze onder het mobiel contract uit te kunnen laten komen.

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • 340 reacties
  • 17 december 2020

Via klachten formulier KPN een laatste kans gegeven om het probleem op te lossen. Doen ze dit niet bel ik en zeg ik alles op.

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
jobje73 schreef:

...Daar heb ik korting op vanwege alles in 1. Die heb ik in mei verlegd, net voor de gedoe met het nieuwe menu en gids. Als ik dit van te voren had geweten, had ik nog even gewacht met verlengen. Het zou KPN sieren om klanten te compenseren door ze onder het mobiel contract uit te kunnen laten komen.

Dat gaan ze echt niet doen. Het scheelt je €5 per maand. Je zult dus zelf af moeten wegen of het je dat waard is. 

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 17 december 2020
SledgehammerNL schreef:
jobje73 schreef:

...Daar heb ik korting op vanwege alles in 1. Die heb ik in mei verlegd, net voor de gedoe met het nieuwe menu en gids. Als ik dit van te voren had geweten, had ik nog even gewacht met verlengen. Het zou KPN sieren om klanten te compenseren door ze onder het mobiel contract uit te kunnen laten komen.

Dat gaan ze echt niet doen. Het scheelt je €5 per maand. Je zult dus zelf af moeten wegen of het je dat waard is. 

En dubbele belminuten en data..

Bovendien: als ik overstap, wil ik helemaal van KPN af zijn, niet half!

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
jobje73 schreef:
SledgehammerNL schreef:
jobje73 schreef:

En dubbele belminuten en data..

Bovendien: als ik overstap, wil ik helemaal van KPN af zijn, niet half!

Daar heb je gelijk in..

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12914 reacties
  • 17 december 2020
Jack van Dijk schreef:

6 maanden na de update en geen verbetering. Ik heb het KPN tv pakket opgezegd. 

Ik kan me enkele jaren geleden nog herinneren toen ik nog klant van Ziggo was.

De Humax 5200C was 1 groot drama, na een jaar werkte hij nog steeds niet goed.

En ook de huidige box, heeft lang geduurd voordat het een beetje werkte.

Wat ik hiermee wil zeggen, helaas hebben alle providers wel eens software problemen met de hardware.

Ik praat het hiermee niet goed, maar ik stap in ieder geval niet over.

En wat is 8 seconde op een mensenlever? Als je steeds 8 seconde moet wachten lijkt het al gauw lang, kijk maar bij een stoplicht als je wacht totdat het groen wordt. 

• 0 reacties
  • 17 december 2020

Hoi @joop2011 

8 seconden is niks anders dan frustratie.
Wat je oploopt als je gedurende het bedienen van je tv daar doorlopend mee geconfronteerd gaat worden als je wil zappen.
Wij mensen doen dat schijnbaar vaak. Zappen dus

En voor een stoplicht wachten en het staat iedere keer maar 8 seconden op groen, en je bent de nummer 50 in de rij. dan ziet wachten er ineens ook anders uit.
Het gaat niet om de seconden, het gaat om de factor verloren tijd.

Paul Sprangers
Helper
Forum|alt.badge.img
VanOosten schreef:

Ook irritant is dat het beeld niet meer op de achtergrond door gaat bij het kijken in de gids.

Kan ik nog terug naar dit menu ?

In het nieuwe menu zijn sommige van de oude instellingen een keuze geworden, waaronder ook het beeld dat op de achtergrond doorgaat in de gids: Menu → Instellingen → TV Menu.

Het menu is dan wel erg traag geworden, maar het loont toch de moeite om het eens helemaal te doorlopen.

Jeroen 2
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • 24 reacties
  • 17 december 2020

Ik heb vandaag contact opgenomen met KPN om te polsen naar mogelijke compensatie voor de ongemakken, dit maal via de chatfunctie. Op twee fronten iets wijzer geworden wat jullie wellicht ook interesseert:

• KPN werkt aan een nieuwe update die voor de kerst af zou zijn, en naar waarschijnlijkheid in week 1 of 2 van januari wordt uitgerold.
  • KPN gaat qua compensatie voor het performance-probleem op dít moment niks doen. De verwachting wordt wel uitgesproken dat KPN hier achteraf iets aan zal gaan doen als compensatie voor het ongemak, maar dit gebeurt dan pas nadat alles is opgelost zo werd mij gemeld. 

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 17 december 2020

Het nieuwe menu blijft bij ons verschrikkelijk traag.

Ondanks toezeggingen geen enkele verbetering.

Het werd nog trager.

Ergerlijk.

Gelukkig binnenkort glasvezel van een andere provider.

En dan maar opzeggen bij kpn.

Patrick160773 schreef:

Beste KPN,

ik betaal iedere maand de hoofdprijs, maar krijg er niet de kwaliteit voor.

In mijn gezin begint de ergernis van het trage menu ( 7 seconden wachten voordat er iets gebeurd ) nu de overhand te nemen.

Iedere keer resetten is toch geen oplossing, kom op man.

Als een verbetering niet werkt, waarom zet je dan de oude software niet gewoon terug en plaatsen jullie de nieuwe software pas wanneer dit ECHT GOED is getest?

Een extra, onbeduidend, gratis pakket aanbieden om je klanten zoet te houden vind ik zelfs kinderlijk.

De mensen willen geen extra gratis pakket, die willen waar voor hun geld.

En als jullie dat niet waar kunnen maken dan moet je prijs aanpassen naar het niveau van je service/kwaliteit.

OMLAAG dus met die abonnementskosten  !!

Een KIA kost immers ook minder dan een Mercedes.

Ik sluit mij aan bij voorgaande loop namelijk tegen hetzelfde problerm aan... trage  menu..was eerst rond de 3 sec.. nu al richting 8 sec.. :nerd:

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 17 december 2020

Bij het switchen van kanalen op tv duurt het te lang voordat er iver geschakeld wordt.

Ook het gaan naar menu duurt te lang 

Wat kan iknhier aan doen heb kastje al een reset gedaan

Admin: verplaatst naar verzameltopic

Kaljo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 224 reacties
  • 17 december 2020

Zit je rustig iets terug te kijken, klapt er uit en zit je terug in Live-TV. 

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 17 december 2020

Als ik met nieuwe Kpn 4K box van kanaal verander dan duurt het ca 2 sec voordat het geluid veranderd. Dit is pas sinds de laatste update van bic en afstandbediening.

Admin: bericht verplaatst naar verzameltopic

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 17 december 2020

Interactieve zeer traag bij keuze en menu.

Admin: samengevoegd met verzameltopic

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 17 december 2020
genetic schreef:

Hoi @joop2011 

8 seconden is niks anders dan frustratie.
Wat je oploopt als je gedurende het bedienen van je tv daar doorlopend mee geconfronteerd gaat worden als je wil zappen.
Wij mensen doen dat schijnbaar vaak. Zappen dus

En voor een stoplicht wachten en het staat iedere keer maar 8 seconden op groen, en je bent de nummer 50 in de rij. dan ziet wachten er ineens ook anders uit.
Het gaat niet om de seconden, het gaat om de factor verloren tijd.

Precies.

Plus, wel eens, is bij mij geen dik half jaar met zoveel andere gerelateerde storingen. 

Ik betaal voor kwaliteit, daarom was ik ook klant geworden bij KPN, ik betaal niet voor prutswerk, wat mij nu wel door de strot wordt gedrukt. 

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 17 december 2020

tv ontvanger reageert erg traag op commando's vanuit de afstand bediening.

Ik heb geen tweede ontvanger.

Deze tv ontvanger is nog afkomstig vanuit mijn telfort contract en is slecht gaan reageren na de laatste update van  kpn.

wie heeft hier een verklaring voor

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • 81 reacties
  • 17 december 2020
Paul_tft schreef:

Ik heb lang gewacht en het forum gevolgd.

Was van mening dat er genoeg gereageerd werdt en mijn bijdrage niet nodig was.

Ik kom van Lijbrandt met Amino kastje. Perfect werkend en snel. Hd glas e.d. gewoon onder het zelfde nummer dus niet 1 en 661 enzo prima beeld. Toen verplicht over van Amino naar arris. Slechter beeld en omslachtiger. Hoe zo de zelfde kwaliteit maar dan voor een lagere prijs. Net voor dat ik over moest nar Kpn kwam het nieuwe menu ook bij Telfort. Wat een drama. Ondertussen gaat het van kwaad tot erger. Alles is zo traag als dikke ....... je weet wel.

Zeg maar gerust een slechtere kwaliteit dan ik gewend ben maar dan voor een hogere prijs.

Nog een ontevreden Kpn klant. Niet dat ik de indruk heb dat Kpn daar wakker van ligt maar toch.

Hier nog 1, maar dan van XMSNet. 
met als aanvulling nog een prijsstijging van ruim €15/maand in 1 jaar tijd want de Aminos waren gekocht en al 9 jaar oud en nog steeds perfect werkend.  We hadden er 4 a 200 GB opnames en onbeperkt houdbaar. :disappointed_relieved:
Vandaar mijn onderschrift

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • 81 reacties
  • 17 december 2020
joop2011 schreef:
Jack van Dijk schreef:

6 maanden na de update en geen verbetering. Ik heb het KPN tv pakket opgezegd. 

Ik kan me enkele jaren geleden nog herinneren toen ik nog klant van Ziggo was.

De Humax 5200C was 1 groot drama, na een jaar werkte hij nog steeds niet goed.

En ook de huidige box, heeft lang geduurd voordat het een beetje werkte.

Wat ik hiermee wil zeggen, helaas hebben alle providers wel eens software problemen met de hardware.

Ik praat het hiermee niet goed, maar ik stap in ieder geval niet over.

En wat is 8 seconde op een mensenlever? Als je steeds 8 seconde moet wachten lijkt het al gauw lang, kijk maar bij een stoplicht als je wacht totdat het groen wordt. 

Dat wachten is onhandig en frustrerend maar idd rustig ademhalen en je komt er wel. 

Maar een paar x per week geen opnames kunnen zien, niet kunnen pauzeren niet kunnen vervolgen maw in de basis geen tv kunnen kijken is anno 2020 wel triest. Zeker als het een gevolg is van een verbetering. En daar mogen we best boos over zijn. 

Jooa48
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 16 reacties
  • 17 december 2020

Volgens mij wordt het steeds trager bij KPN 

het is niet meer te doen zo traag.

DOE ER EENS WAT AAN !

• Topper
  • 11 reacties
  • 17 december 2020

Beste kpn 

Dat jullie alles willen verbeteren oke, MAAR test dat eerst. En niet zomaar een update eroverheen te gooien .

Ik word de laatste tijd stik chagrijnig van jullie geprul met updates dan weer downgrade's :rage::rage:

Iedere keer weer een verrassing of ik iets kan opnemen of zappen zonder een groot stuk van de uitzending te moeten missen .en dan nog maar te zwijgen van de ellende die ik heb gehad met de nieuwe v10 experia box ,

Grovert
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • 76 reacties
  • 17 december 2020

Starten van de gids: 11 seconden

Vanuit de gids terug naar tv kijken: 12 seconden

Terugkijken van opnames: foutmelding

Gaat lekker zo... :zipper_mouth:

• 0 reacties
  • 17 december 2020

Hoi allemaal,

Misschien kun je dit ondernemen als je aan het wachten bent.
Volgens mij kun je met veel oefenen {En daar heb je de tijd voor}
Supersnel worden.:joy:

Jooa48
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 16 reacties
  • 17 december 2020

🤣😂🤣

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 17 december 2020
Casper30 schreef:

tv ontvanger reageert erg traag op commando's vanuit de afstand bediening.

Ik heb geen tweede ontvanger.

Deze tv ontvanger is nog afkomstig vanuit mijn telfort contract en is slecht gaan reageren na de laatste update van  kpn.

wie heeft hier een verklaring voor

??