Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

• Deelnemer
  • 9 reacties
  • 22 januari 2021
Doornekamp33 schreef:
Bas7570 schreef:

Complimenten voor het eindelijk voor elkaar krijgen van een snel menu...inderdaad het menu is weer ouderwets snel....en door…

Oja kan mij nu druk maken om beter en snellere internet in huis....ja krijg nu 2 kastjes WiFi - versterkers...oeps vergeten dat eigenlijk alle poortjes al bezet zijn....je kent het wel ps4...tv...tv-kastje

Toch geen enkel probleem, kabeltje los van 1 van 1 van die kastje en in de experia wifi, kabeltje vanaf de experia wifi naar het afgekopelde kastje, en dat maal 2.😉

Ik heb geen kabel- en of wandgoten in huis liggen!  Moet naar verdieping en zolder toe en niet eerst horizontaal en nieuwe kabels bijleggen, gaten bij boren...via wifi wordt t een stuk makkelijker...volgens mij dient kpn vlgs verkoop praatje...WiFi voor je hele huis aanbieden zoals bij een nieuw abonnement het er wel bij zit...bestamde klanten verder in de kosten jagen...lijkt mij niet de bedoeling.

Alpha89
Helper
Forum|alt.badge.img+4
  • Helper
  • 157 reacties
  • 22 januari 2021

Ik wil gewoon even kwijt dat Dark Mode super fijn is! Super bedankt!

Installatie ging ook goed!

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 22 januari 2021
Jasper schreef:

@Mrk84 het klopt wat Anneke-Anna zegt. Waarschijnlijk heb je nog een Motorola ontvanger (gehad), heb je daarover al contact gehad? Als dat niet zo is kan je jouw forumprofiel volledig invullen, zodat we die Motorola kunnen afmelden. Komende maand worden de ontvangers die de nieuwe menu's nog niet hebben overgezet, jouw aansluiting kan dan worden meegenomen.

@Katana321 ook bij jou heeft Anneke-Anna het bij het rechte eind. Mensen met een 2260 of 2952 die het Pluspakket of Pluspakket én ESPN al hebben, krijgen een filmvoucher.

Voor iedereen: we hebben het topic geüpdatet met informatie over de compensatie rondom het trage menu van de tv-ontvanger:

Tot en met 28 februari 2021 kan iedereen gratis 8 zenders uit het Pluspakket bekijken en aankomend weekend ook naar alle ESPN Compleet-kanalen, met onder andere de topper Feyenoord - AZ. Klanten met een 2260 en 2952 TV ontvanger die al het Pluspakket of het Pluspakket én ESPN hebben, krijgen een voucher voor een gratis film uit een speciale selectie. Het kan zijn dat je al bericht hebt gehad over de filmvoucher, zo niet, dan krijg je deze uiteraard nog! Veel kijkplezier!

Beste Jasper. Ik heb nog geen mail van KPNiks gehad. Bovendien heb ik altijd al het pluspakket en FOX (bekt lekkerder), dus dan zou ik volgens jou een gratis film mogen kijken?! Ik kan je vertellen dat ik zelden tot nooit film kijk. Ik kan het aantal door mij gekeken films de laatste 10 jaar op 1 hand tellen!! Dus dat hoef ik ook niet. Wat een K compensatie en minachting voor klanten die grote problemen hebben gehad de afgelopen maanden, waaronder ik, zeker een maand of 6. Ik wil graag een mail met een betere compensatie waar waardering voor een dik betalende klant uit spreekt. Ik betaal verdorie deze maand (verhoging van bijna 10 euro) bijna 86 euro voor alles in 1. Met maar 1 box en tv kastje en niet eens super snel glasvezel internet, want nog niet beschikbaar op mijn adres. Internet betaal ik voor 100MB, maar mag blij zijn dat ik de 55 MB haal. En die 86 euro is exclusief mijn mobiel abonnement. Triest van jullie!

• 3 reacties
  • 22 januari 2021

Uitermate minachtend naar alle klanten die problemen gehad hebben.

Dan maar wat minder goede winstcijfers dit jaar. Maar wel tevreden klanten.

Forum|alt.badge.img+2
  • Topper
  • 66 reacties
  • 22 januari 2021

Beste XS4ALL-klant,

Alstublieft: wat extra kijkplezier

We hebben u laatst op de hoogte gebracht van een vertraging in het tv-menu en de tv-gids. Nu het tv-menu en de tv-gids weer sneller werken, willen we u bedanken voor uw geduld. Daarom geven we u graag wat extra kijkplezier – voor ieder wat wils.
Extra zenders voor u tot 1 maart
Wij hebben vanaf vandaag de volgende zenders voor u opengezet: Nick Jr., Nick Toons, Nick Music, Discovery Science, MTV Music, Eurosport 2, Animal Planet en Comedy Central Extra. U kunt ze kosteloos blijven kijken tot 1 maart 2021, u hoeft hier niets voor te doen. Na 28 februari zijn de zenders automatisch weer afgeschermd.
Dit weekend: live voetbalwedstrijden
Ook zetten wij alle ESPN Compleet-zenders dit weekend voor u open. Hoeft u niets voor te doen. Op de ESPN Compleet-zenders kijkt u naar live Eredivisieduels zoals Feyenoord – AZ, PSV – RKC Waalwijk en Fortuna Sittard – Ajax. U vindt de ESPN zenders op kanaal 221 t/m 226.
Veel kijkplezier!

Met vriendelijke groet,

Jörg Kramer
Directeur Klantenservice

Beste Jörg Kramer, het duurt nog steeds 4 seconden voordat de gids geopend is.

Die extra zenders kijk ik toch nooit naar en voetbal kan me gestolen worden.

Als jullie mij een jaar lang Ziggo Sport Racing met Formule 1 zouden aanbieden, dan zou ik pas tevreden zijn plus 3 maanden gratis televisie.

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • 27 reacties
  • 22 januari 2021

Uiteraard minachting naar klanten, staat niet centraal bij KPN.  Aandeelhouders staan centraal.

Kijk hoe ze XS4ALL verder ingelijfd hebben ondanks het vele verzet, luisteren totaal niet naar klanten.

Dus verwacht niet teveel en hebben een redelijke monopoly positie waardoor ze denken het te redden, maar ik verwacht dat deze arrogantie het uiteindelijk gaat verliezen! 

Ik kijk uit naar Freedom, die hebben alles nog niet op orde maar kan een goed keuze kandidaat zijn.

De zenders die ze ter compensatie aanbieden is een aanfluiting, schandalig voor woorden en het ergste is ook nog de manier zoals het gepresenteerd wordt. Heel teleurstellend maar was te verwachten. 

Moest ik even kwijt!

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 34 reacties
  • 22 januari 2021

Bedankt voor uw geduld

U hebt laatst een bericht gekregen van ons over de oplossing voor het trage tv-menu. We hebben uw tv-ontvanger nu geüpdatet, waardoor het tv-menu weer snel werkt. We willen u nogmaals bedanken voor uw geduld. Daarom geven we u graag wat extra kijkplezier voor jong en oud.

1. De problemen zijn nog niet opgelost
  2. Huidige compensatie kunnen ze stoppen waar het licht niet schijnen kan. Ik wil een werkbaar product, gelijk aan oude software (snelheidstechnisch).
  3. Mijn geduld is enkele maanden geleden al op geraakt

Wat gaan we hier aan doen KPN?

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 22 januari 2021

Enkele malen contact gehad over trage tv. Werd telkens gezegt dat het een grote storing was en tijd nodig was om dit op te lossen. Is in mijn ogen geen storing, is gewoon een foute update die niet goed getest was. Enkele dagen terug een mail gehad dat het probleem met trage tv opgelost zou zijn terwijl dat toen echt niet zo was.  Vandaag een mail gehad dat de trage tv opgelost zou zijn, en inderdaad, het reageert nu best snel. Daarbij wordt gemeld  " bedankt voor uw begrip"  en krijg je een code om een film kosteloos te huren. Nou, ik heb er helemaal geen begrip voor. Naar mijn mening betaal ik maandelijks best veel geld voor tv, en dan erg lang moet wachten dat een "storing" die door KPN zelf veroorzaakt wordt opgelost wordt, en dan afgescheept wordt met een code om kosteloos uit een selectie erg oude films  een film mag kiezen. Ik vindt dit een erg slechte zaak.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 23 januari 2021

@Erik_ 
Is het een idee om in de sticky erbij te vermelden, indien men de software nog niet ontvangen heeft, de klant het beste kan bellen voor een nog niet afgemelde Motorola check? 

• 0 reacties
  • 23 januari 2021
Bas7570 schreef:
Doornekamp33 schreef:

Ik heb geen kabel- en of wandgoten in huis liggen!  Moet naar verdieping en zolder toe en niet eerst horizontaal en nieuwe kabels bijleggen, gaten bij boren...via wifi wordt t een stuk makkelijker...volgens mij dient kpn vlgs verkoop praatje...WiFi voor je hele huis aanbieden zoals bij een nieuw abonnement het er wel bij zit...bestamde klanten verder in de kosten jagen...lijkt mij niet de bedoeling.

Waar heb je die voor nodig dan, je kan een experia wifi heel mooi vlakbij het TV kastje* plaatsen en de kabel die nu in het TV kastje in de experia WiFi doen en dan een kort kabeltje naar het TV kastje*, dus gewoon doorlussen zoals je het mooi kunt zeggen.

*Je kan er ook Playstation of TV of wat dan ook voor lezen, net waar die 3 of 4 lan kabels naar toe lopen.

Als je nog geen kabels naar boven toe hebt lopen word het lastiger, maar zou ik die zeker eens gaan aanleggen, gaat niks boven een goede kabel verbinding in huis, iets met WiFi doorlussen zoals de superwifi geeft ook vaak problemen, een kabel kan niet storen iets wat draadloos gaat wel.

Nu genoeg off topic, wil je er meer over hebben maak dan even een nieuw topic aan met het probleem.

On- Topic, heb nu een tijdje de donkere modus geprobeerd, was even wennen maar wat een verademing tegenover dat in mijn ogen en mijn eigen mening oogverblindend lelijk blauw, top gedaan.

• Topper
  • 20 reacties
  • 23 januari 2021

Jippy!!! 

Vanochtend een mail gekregen van KPN:

"We willen u nogmaals bedanken voor uw geduld.

Daarom geven we u graag wat kijkplezier voor jong en oud.

Een voucher voor een gratis film".:hugging:

Wat gul van de KPN, heel erg bedankt daarvoor.

Dat maakt langer dan een half jaar ergeren aan het tv kijken goed!

Lisa
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud moderator
  • 7930 reacties
  • 23 januari 2021

@jobje73 Je hebt geen mail ontvangen en kunt geen gebruik maken van de compensatie terwijl je wel storing hebt gehad? Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? 

wjb
Superuser
  • 74645 reacties
  • 23 januari 2021
Lisa schreef:

Je hebt geen mail ontvangen en kunt geen gebruik maken van de compensatie terwijl je wel storing hebt gehad? 

Ik heb wel een mail ontvangen terwijl ik geen storing heb gehad. Moet ik nu ook mijn profiel invullen? :wink:

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 23 januari 2021

Ik heb last van haperend geluid en een gids if menu die af en toe heel langzaam laad. Ik lezen op het forum van kpn en ik lees dat er een software-update aan komt met een nieuw tv menu. Dit moest op 20 Jan zijn afgerond. 21 januari nog niets. Ik weer verder zoeken op het forum. Lees ik dat wanneer je een Motorola ontvanger hebt dat je dat de update niet krijgt. Dat verteld natuurlijk niemand je. 

gebeld met KPN 08.30 uur. Ja meneer dat klopt we gaan u ontvanger omruilen. O nee het systeem heeft een storing. Belt u aan het einde van de dag maar eens terug. Om 11.30 terug gebeld. Ja klopt we gaan u een nieuwe ontvanger sturen en dan kunt u de oude retour sturen. De nieuwe software is meteen beschikbaar.

De volgende dag de ontvanger opgehaald. Krijg ik een Arris vip 2952 uit 2014. Ik had zelf ook nog de 2952 V2 uit 2016. Raar dat ik een 7  jaar oude ontvanger krijg. Maar goed. Ik de ontvanger aangesloten. Gaat de nieuwe software ophalen. Ik denk nu komt het goed. Nee hoor gewoon weer het oude tv menu.

ik bellen met kpn. Wachttijd 8 tot 12 minuten. Na 11 ½ minuut verbreekt kon de verbinding. Ik weer bellen. Na 11 minuten contact. Ik krijg iemand aan de lijn die er helemaal niets van snapt. Hij gooit in eerste instantie de modem en de ontvanger door elkaar. Hij kijkt steeds zelf in het kpn systeem of hij een oplossing kan vinden. Hij komt er niet uit. Hij zegt dat er landelijk nieuwe software wordt uitgerold en dat ik daar op moet wachten. Ik vertel dat we deze fase al voorbij zijn. Ik word in de wacht gezet. Als de verbinding maar niet verbroken wordt. Hij is er weer. Hij zegt om de twee zinnen tegen mij “begrijp u” ik word het zat maar blijf netjes. Hij komt er nog steeds niet uit. Ik word weer in de wacht gezet. Na een paar minuten is hij er weer. Ik kan de software van u ontvanger verwijderen en dan gaat hij nieuwe software ophalen. Dat had de ontvanger net gedaan bij de eerste installatie. Ik vraag welke software ik terug krijg. Dat weet hij niet. Hij zegt mij dat mijn omruil gepland staat tot de 25e. De 26e moet ik mijn ontvanger aan en uit zetten en wanneer het dan nog niet in orde is maar weer eens bellen.

Waarom kan niemand mij vertellen hoe ik de nieuwe software krijg.

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22057 reacties
  • 23 januari 2021

De software update die pas uitgerold is geeft geen nieuw menu.  Je ziet er dus niets van. Maar welke problemen heb je precies?

wjb
Superuser
  • 74645 reacties
  • 23 januari 2021

Als het goed is wordt jouw aansluiting in februari in een zogenaamde "veegbatch" opgenomen waarmee de TV ontvangers dan voorzien zullen worden van het nieuwe menu.

Voorwaarde is wel dat die Motorola netjes verwijderd is van jouw aansluiting.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 23 januari 2021
Lisa schreef:

@jobje73 Je hebt geen mail ontvangen en kunt geen gebruik maken van de compensatie terwijl je wel storing hebt gehad? Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? 

Houd toch op. Ik post hier al redelijk vanaf het begin van het nieuwe menu en gids over mijn ‘ervaringen’ en belevenissen met het nieuwe menu en vooral de gids. Moet ik dan dingen gaan bewijzen?

Frans Jozef schreef:

Jippy!!! 

Vanochtend een mail gekregen van KPN:

"We willen u nogmaals bedanken voor uw geduld.

Daarom geven we u graag wat kijkplezier voor jong en oud.

Een voucher voor een gratis film".:hugging:

Wat gul van de KPN, heel erg bedankt daarvoor.

Dat maakt langer dan een half jaar 

Sarcasme druipt er vanaf. En wat een toptitels om uit te kiezen. Maar liefst 26 oude titels.

• Deelnemer
  • 8 reacties
  • 23 januari 2021

Beste Jörg Kramer,

hartelijk bedankt voor het extra kijkplezier wat u gratis weg geeft.

KPN zou zich héél diep moeten schamen om deze mail naar hun trouwe klanten te sturen die ruim een half jaar doffe ellende met het modem hebben mee gemaakt.

Een half jaar korting op het abonnement, of een gratis wifi versterker, dat zou een tegemoetkoming zijn geweest.

Dan zeg je als KPN pas “sorry” tegen je klanten.

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • 6479 reacties
  • 23 januari 2021

@Erik_ Is er trouwens een redenen waarom ik het excuus mailtje van 2 weken terug van de recente HTML update nooit gekregen heb? Ik probeer mij eigenlijk al 3 jaar in te schrijven voor degelijke mailtjes, maar helaas wordt mijn verzoek steeds geweigerd. Ik vind het wel fijn dat ik niet overgeslagen wordt in deze update mails omtrent het tv menu. :)

• Topper
  • 12 reacties
  • 23 januari 2021

Ik begrijp dat KPN de klanten tegemoet wil komen met extra tv zenders maar persoonlijk heb ik er niet zoveel aan. Sport 1 is al gratis te zien en sport 2 tm 6 is alleen sporadisch handig als er veel wedstrijden zijn op hetzelfde tijdstip. Wat pluspakket betreft is alleen TV192 een zender die ik echt mis in het basispakket maar die zender heeft KPN er heel slim uit de aanbieding gehaald.

Dus als KPN iets wil compenseren geef dan toegang tot alle kanalen in het pluspakket.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22057 reacties
  • 23 januari 2021

Dat zou leuk zijn inderdaad maar daar moeten de betreffende zenders mee akkoord gaan. Als die zeggen dat willen we niet dan houdt het op.

Lisa
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud moderator
  • 7930 reacties
  • 23 januari 2021

Ja! @wjb, graag! dan geven we jouw voordelen aan Jobje73:stuck_out_tongue_closed_eyes:

@jobje73. Nee dat hoeft uiteraard niet. Ik verbaasde me er gewoon over:sweat_smile: . Geen idee waarom je geen mail hebt gehad. Zijn (ongeacht je de mail ontvangen hebt, of niet) de zenders bij jou niet opengezet? 
Zou je jouw postcode, huisnummer en klantnummer nog kunnen toevoegen aan je profiel? Dan kijk ik mee. 

@Chrizziey Dezelfde vraag voor jou. Geen mail, wel de zenders? Is het mailadres, waarmee je inlogt op het Forum, ook het mailadres waarop je onze mails zou willen ontvangen? Ik vraag graag even na of je in de distributielijst staat. 

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • 6479 reacties
  • 23 januari 2021
Lisa schreef:

@Chrizziey Dezelfde vraag voor jou. Geen mail, wel de zenders? Is het mailadres, waarmee je inlogt op het Forum, ook het mailadres waarop je onze mails zou willen ontvangen? Ik vraag graag even na of je in de distributielijst staat. 

@Lisa Nee dat niet, ik heb dat mailadres even in mijn persoonlijke opmerkingenveld geplaatst. De zenders kan ik niet checken, omdat ik momenteel nog de actie '’Pluspakket eerste 3 maand gratis'’ heb. 

PeterG
Superuser
  • 61170 reacties
  • 23 januari 2021

Wel de ESPN zenders, @Chrizziey ? (221 e.v.)