Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

• Topper
  • 10 reacties
  • 26 januari 2021

Het langzame menu laden is opgelost. Het laadt nu binnen ongeveer een seconde.
Bedankt KPN !

En weer , zoal sz o vaak de laatste tijd, zit ik tegen een  ontvangerbeeld aan te kijken in happerende blokjes en stukjes, Ja het menu is sneller, maar dan kan ik alleen maar sneller naar de zender waar ik niet naar kan kijken.

Is het nu echt zo moeilijk? Een stukje hardware en software die bij elkaar passen?

wjb schreef:
Louis is goed schreef:

Vertel ons dat tenminste hoe we weer terug kunnen naar een oudere, maar wel werkbare, versie van die software kunnen gaan. Bied het aan!

Dat is een gepasseerd station. Het is niet alleen de software op de TV ontvanger maar ook een compleet nieuwe back-end en dat draai je niet zo maar even terug.

Dan maar gewoon old scool werken. Testen! En met alle apparatuur die je uit hebt staan, niet alleen die kekke nieuwe apparaatjes. Ook de basis installed base, zoals de VIP 2952

• 25 reacties
  • 26 januari 2021
keesie16 schreef:
KPNellend schreef:
PeterG schreef:

PeterG schreef: Heb je de ontvanger al eens even een halve minuut uitgezet met de schakelaar achterop?

KPNellend schreef: Die suggestie heb ik al 100 x gehoord afgelopen maanden

Omdat het bij mij altijd wel goed helpt geef ik die. Telkens weer.
Het is absoluut geen nonsens wat ik verkondig. Gelukkig zijn er mensen die dat wel inzien hier ( Joop2011 ).

Met kerst/oud en nieuw duurde het reageren v.d. ontvanger hier 16 seconden. Na 30 seconden uit nog maar 4. Maar er kwam elke dag een seconde bij dus tot de nieuwe HTML versie elke dag ff uit gehad.
Nu overigens anderhalve seconde (1½) met de nieuwe HTML versie. En (nog) niet uit gehad.

Kun je eigenlijk wel positief zijn of zit je in een coronadip?

Joop2011 schreef:  Ik vind dat je aan PeterG je excuses moet aanbieden (minimaal). 

Ik blijf hopen…. 

KPNellend schreef: Dat antwoord van hem slaat nergens op, dat is geen helpen, maar hetzelfde riedeltje herhalen wat al die gasten aan de telefoon je voor kauwen.

… die excuses en een positief geluid van KPNellend kunnen wij op ons buik schrijven.

KPNellend, waarom stap je eigenlijk niet over???? T-mobile heeft sinds een half jaar ook een nieuw tv platform met veel mogelijkheden, als je qua systeem IPTV niet wilt veranderen.
Of anders Ziggo, maar dat werkt heel anders.

@joop2011 , @KPNellend .

Ik geloof niet dat jij nou de persoon bent om mij te gaan vertellen wie wat aan bied. Zakelijk zitten er voor over stappen nog al wat haken en ogen en daar heb ik op dit moment even geen zin. 

Een positief geluid ga je van mij niet meer horen over KPN, daar voor hebben ze mij te veel laten zitten ondanks alle beloftes met een zakelijk contract. E.e.a heeft me honderden euro`s gekost zonder enige vorm van compensatie. Dan nog het niet kunnen leveren van een andere decoder omdat in ons postcode gebied geen Post.nl punt is, de grootste bullshit die er is met 10 supermarkten in deze gemeente. Ook daar heeft KPN geen oplossing voor. 

Ik laat het nog maar even voor wat het is, helaas gaat KPN met zijn glasvezel niet over mijn terrein meer heen, dat heb is nu geblokkeerd. Hier ligt het ongebruikt binnen. Maar de rest van het terrein zal op de oude situatie aangesloten blijven. Als KPN niets voor mij kan betekenen …………………………………..

Ik heb eens de mogelijk gekregen om apparatuur in een kpn shop om te wisselen, misschien is dat een mogelijkheid. 

Die zijn nou eenmaal dicht, of zit jij in een land waar er 1 open is ? Die KPN winkel is hier 1 km vandaan maar zelfs dat lukte niet toen allen nog open was. De volgende strategische stap van KPN is al die toko`s sluiten, dat levert meer op voor de aandeelhouders. Wij gaan meer betalen, moeten alles zelf gaan regelen en KPN strijkt de poen op. Nou ben ik maar een simpele aannemer, maar toch een stuk slimmer dan de meeste mensen ( vooral die denken dat ze er wat vanaf weten ) die op dit forum zitten. Ik kijk iets verder vooruit.

Maar goed, genoeg tijd verspilt op dit discuzeur forum. Morgen gaat om 5 uur de wekker en gaan we er weer tegen aan. 

Lucasb82
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 26 januari 2021

@Marcia_ 

Zoals je eerder aangaf heb ik in de gaten gehouden wanneer deze vertragingen er zijn.

Over het algemeen reageert het kastje na 2 á 3 op de afstandsbediening, dit is niet afhankelijk van zender of tijd. (we hebben het met meerdere afstandsbedieningen geprobeerd maar blijft traag reageren) Dit gebeurt zowel tijdens het zappen als door het menu/gids heen scrollen.

Boven op het traag reageren op de afstandsbediening gebeurt het volgende :

• Bij het wisselen naar de gids nog 4 á 5 seconden vertraging. We zien langzaam de gids verschijnen. Dit gebeurt bij alle zenders alleen bij npo lijkt het sneller te gaan. (dit is niet tijdstip afhankelijk). Bij het wegdrukken van de gids duurt het ook weer 1 á 2 seconden voordat het tv beeld verschijnt.

• Na een tijdje andere “bladzijde “in de gids scrollen duurt rond de 1 @á 2 seconden voordat deze verschijnt. (dit is niet afhankelijk van zender of tijd) (live TV staat dan uit, als deze aanstaat dan duurt het enkele seconden langer)

• Bij opnames duurt het tussen de 6 á 7 seconden voordat het opnamemenu verschijnt. Als we dan een opname starten hebben we 1 á 2 seconden zwart beeld waarna de opname start. (s’avonds is dit langer dan overdag). Het weg drukken van het menu duurt ook ongeveer 2 á 3 seconden.

• Tijdens het heen en weer zappen tussen de zenders blijft het beeld 1 á 2 seconden zwart. Bij commerciële zenders duurt dit langer. (Waarschijnlijk het decoderen)

• Het volgende probleem hebben sinds ongeveer twee weken in de avonduren (na 20:00), hebben we op alle zenders veel haperingen. Afgelopen week keken we hunted op npo3. Dit was op een gegeven moment niet meer te bekijken zonder haperingen. Ben naar andere zenders gegaan maar daar was het zelfde.

Voor iedereen die goed bedoeld advies geeft het volgende heb ik al gedaan, soft reset, hard reset, terug naar fabrieksinstellingen, kabels vervangen. Router gereset.

Daarnaast heb ik meerdere malen in de bèta programma al aangegeven dat het systeem tergend traag was, echter is dit nooit opgepakt. Door de gebrek aan reactie van kpn had ik geen zin meer om mee te werken aan de bèta.

Nu de positieve noot: het menu ziet er nette, gebruiksvriendelijker en gelikter uit.

• 0 reacties
  • 26 januari 2021

Voor de moderatoren: Waarom dit topic nog openhouden, als het merendeel hier aangeeft dat  het  probleem allang opgelost is???, Men klaagt nu wederom over niet ter zake doende zijnde  problemen, Neemt kennelijk graag gratis content in ontvangst, en gaat vervolgens weer over in de klaag modus….Stop nu eens met dit herhaal gedrag.

Wij zijn momenteel uiterst tevreden met de door ons geleverde en gehuurde door KPN diensten, alle klagers hier, zijn o.i indivuidule klachten..

De glasvezelverbinding is zoals ALTIJD onverminderd uitstekend! Thanx @Erik_  KPN!!

Het is opgelost , klaar!!

• Topper
  • 17 reacties
  • 26 januari 2021
Ceessie35 schreef:

Voor de moderatoren: Waarom dit topic nog openhouden, als het merendeel hier aangeeft dat  het  probleem allang opgelost is???, Men klaagt nu wederom over niet ter zake doende zijnde  problemen, Neemt kennelijk graag gratis content in ontvangst, en gaat vervolgens weer over in de klaag modus….Stop nu eens met dit herhaal gedrag.

Wij zijn momenteel uiterst tevreden met de door ons geleverde en gehuurde door KPN diensten, alle klagers hier, zijn o.i indivuidule klachten..

De glasvezelverbinding is zoals ALTIJD onverminderd uitstekend! Thanx @Erik_  KPN!!

Fijn dat het voor jou is opgelost. Dus waarom lees je deze reacties in het forum dan?  Anderen hebben blijkbaar nog steeds probleem en/of er is met de laatste update een nieuw probleem bijgekomen. Daar kan jij niet over oordelen.

Forum|alt.badge.img+2

Ligt het aan ons of is het 'bufferen' uit de software geschreven?

Live uitzending pauzeren en doorgaan werkt prima maar live uitzending pauzeren en terugspoelen duurt erg lang voordat er wat gebeurt. (Uiteraard na een tijdje tv kijken).

Soms lukt het ook helemaal niet (foutcode nmc-400)

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2672 reacties
  • 27 januari 2021
Martijn en Lies schreef:

Ligt het aan ons of is het 'bufferen' uit de software geschreven?

Live uitzending pauzeren en doorgaan werkt prima maar live uitzending pauzeren en terugspoelen duurt erg lang voordat er wat gebeurt. (Uiteraard na een tijdje tv kijken).

Soms lukt het ook helemaal niet (foutcode nmc-400)

@Martijn en Lies Zojuist getest op mijn 5202. Beide acties gaan hier idd ook traag. Maar geen foutcode.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2672 reacties
  • 27 januari 2021
Ceessie35 schreef:

De glasvezelverbinding is zoals ALTIJD onverminderd uitstekend! Thanx @Erik_  KPN!!

@Ceessie35 Mag ik vragen hoe bij jou de problemen zijn opgelost? Zijn die problemen opgelost door de laatste update? Of is er een andere actie gedaan?

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 27 januari 2021

Wat er nog opgelost moet worden is de traagheid die hier weer optreed op de 2260. Het sluipt er weer in na een aantal dagen. Van 1.5 seconden weer naar 3 seconden gids oproepen. Jammer. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

@Martijn en Lies, voor deze foutcode kun je het beste even een eigen topic aanmaken als je die blijft houden. Dit probleem staat namelijk los van de softwareupdate. 

• 0 reacties
  • 27 januari 2021

Ik herhaal mijn post nog maar even.

Het werkt hier nog niet naar behoren. Ik kan geen uitzendingen pauzeren en terugspoelen.

Want er komt af en toe wel aan moderator, maar mijn uitspraak: "Je kunt beter tegen een muur praten" wordt maar weer eens bevestigd.

Mijn situatie: ik wilde laatst iets terugkijken, maar het beeld bleef zwart. Toen ik uiteindelijk wilde terugzappen, reageerde het beeld ineens wel. Maar er viel niet te pauzeren en ook niet terug te spoelen.

Ook lopen er inmiddels drie topics over soortgelijke problematiek, maar daar is ook nog niet op gereageerd. Die gaan over bevriezend en later terugspringend beeld bij terugkijken.

Thomas schreef:

@Martijn en Lies, voor deze foutcode kun je het beste even een eigen topic aanmaken als je die blijft houden. Dit probleem staat namelijk los van de softwareupdate. 

Daar zijn er al twee van. (Twee topics). Inmiddels drie.

Moet er alleen wel gereageerd worden. 

Ceessie35 schreef:

De enige die hier klaagt, ben jij.

Jij bepaalt niet voor anderen of zaken ertoe doen.

En nogmaals: ontvolg mij. 

Thomas schreef:

@Thomas

Uit een soortgelijk topic van 16 uur geleden over dit soort problematiek: 

"Vandaag is er een monteur geweest en hij weet ook niet wat de oorzaak is. Hij vertelde dat het (waarschijnlijk) een software probleem is, oftewel een bug in de software en dat er maar 1 keuze is, en dat is wachten op een nieuwe software update." 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

@Mariish De foutmelding “Verbinding met zender verbroken, STB-NMC-400” is een foutmelding die aangeeft dat de ontvanger geen verbinding heeft met ons . Dit is vrijwel altijd een individueel issue en is vaak ook gewoon goed op te lossen. Dit staat los van deze update. 

Het niet kunnen pauzeren en doorspoelen hebben we  doorgegeven. 

Kun je proberen je berichten meer samen te voegen om het overzicht te bewaren? Ik heb dat nu voor je gedaan.

• Topper
  • 18 reacties
  • 27 januari 2021

Inmiddels na een update (19jan) is alles weer zoals het was en moet zijn. 

Response in nieuwe menu is weer normaal.

Bedankt KPN, zo was het en zo hoort het.

Jammer van die paar maanden frustratie.

Volgende keer maar alles in 1 keer goed doen???

Groeten.

Krijg gratis zenders vanwege het trage menu na het overzetten naar KPN.

Daar zitten ook tips bij over gratis ( 2 apparaten) KPN veilig en de gratis malware beveiliging van KPN. Nou het inloggen met mijn splinternieuwe KPN ID op deze diensten lukt dus niet! Na het zoeken naar het waarom niet, blijkt deze diensten niet gratis te zijn voor van Telfort overgezette klanten naar KPN.

KPN veilig voor 2 apparaten kost 5 euro pm op n paar centen na.

Tja, wat denk ik daar nu van?

*admin: verplaatst naar verzameltopic

• Helper
  • 44 reacties
  • 27 januari 2021

-Ik laat maar even zien hoe dat er uit zie bij waarneming gedaan door   Alle storingen< -27-01-2021

wjb
Superuser
  • 74440 reacties
  • 27 januari 2021
Thomas schreef:

De foutmelding “Verbinding met zender verbroken, STB-NMC-400” is een foutmelding die aangeeft dat de ontvanger geen verbinding heeft met ons . Dit is vrijwel altijd een individueel issue en is vaak ook gewoon goed op te lossen. Dit staat los van deze update. 

Het is wel frappant dat dit issue de laatste tijd veel meer dan voorheen voor lijkt te komen.

Ook ik heb deze melding vorige week één keer mogen ervaren terwijl ik weet dat mijn thuisnetwerk vlekkeloos werkt.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Deze melding is eigenlijk niet meer dan dat je ontvanger geen verbinding met ons heeft. Bij meer dan 90% van de gevallen is dit iets in het thuisnetwerk maar het kán ook iets buitenshuis zijn. In het laatste geval zal dit aan onze kant doorgegeven moeten worden via de juiste kanalen om dit op te laten lossen. Dit probleem lost zichzelf niet vaak op en het zou dan ook zonde zijn als je op een oplossing gaat zitten wachten terwijl het goed op te lossen is.  
Daarnaast lijkt het niet specifiek met deze softwareupdate te maken te hebben. 

Mocht je de melding dus vaker blijven krijgen wil ik je aanraden een eigen topic hiervoor aan te maken.

Hetzelfde geldt voor het pauzeren, opnemen en terugspoelen

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • 340 reacties
  • 27 januari 2021

Het probleem met een trage ontvanger is nog altijd niet volledig opgelost. Ja het is sneller dan het was maar inmiddels zit ik weer aan de 5-6 seconden voordat de tv gids op mijn antieke HMB2260 geladen is. 

Dus KPN, wat denken jullie te gaan doen zodat ik weer laad tijden krijg die gelijk zijn aan wat het was voordat jullie besloten de boel eens goed te gaan verzieken met een niet goed getest update??????????

• 0 reacties
  • 27 januari 2021
Thomas schreef:

Deze melding is eigenlijk niet meer dan dat je ontvanger geen verbinding met ons heeft. Bij meer dan 90% van de gevallen is dit iets in het thuisnetwerk maar het kán ook iets buitenshuis zijn. In het laatste geval zal dit aan onze kant doorgegeven moeten worden via de juiste kanalen om dit op te laten lossen. Dit probleem lost zichzelf niet vaak op en het zou dan ook zonde zijn als je op een oplossing gaat zitten wachten terwijl het goed op te lossen is.  
Daarnaast lijkt het niet specifiek met deze softwareupdate te maken te hebben. 

Mocht je de melding dus vaker blijven krijgen wil ik je aanraden een eigen topic hiervoor aan te maken.

Hetzelfde geldt voor het pauzeren, opnemen en terugspoelen

Ik heb dit nu al een paar keer gezegd: in dit topic zijn er al meerderen die er last van hebben en buiten dat heb ik er sinds gisteren zeker al vijf individuele topics over gezien.

Ik weet niet of het er heel veel duidelijker op wordt, al die individuele topics over hetzelfde. En daarbij vind ik het iets te toevallig. 

Ook loopt de visie hierover uiteen, namelijk dat een monteur bij iemand beweerde dat het wél aan de software ligt (en dat in een topic van gisteren). Hierbij wordt de foutcode overigens niet genoemd. 

Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • 12863 reacties
  • 27 januari 2021

@TMG1961, ik ga het doorgeven. Weet je ook nog hoe het eerst was? Nu geef je aan dat het verbeterd is, maar nog steeds 5 a 6 seconden. 

@Marisha Dat mag je vinden. Maar vaak is het echt wel op locatie hoor. Anders zouden we veel meer zien.

• Helper
  • 34 reacties
  • 27 januari 2021

Ik heb de gids graag verticaal. Het omschakelen duurt heel lang.

• 0 reacties
  • 27 januari 2021
Bart_Z schreef:

@TMG1961, ik ga het doorgeven. Weet je ook nog hoe het eerst was? Nu geef je aan dat het verbeterd is, maar nog steeds 5 a 6 seconden. 

@Marisha Dat mag je vinden. Maar vaak is het echt wel op locatie hoor. Anders zouden we veel meer zien.

Werd er over het nieuwe TV-menu ook niet gezegd dat het slechts enkelen betrof? Ik geloof er weinig van.

Er is diverse mensen gevraagd apart een topic te openen. Inmiddels zijn er diverse topics hierover, gestart door weer anderen, evenals dus meldingen in dit topic.

Op topics die hierover gaan is nog niet gereageerd, maar kennelijk weten jullie nu al dat het individuele problemen zijn.

@Bart_Z  Ik verzoek om mijn account definitief te verwijderen (of anonimiseren, hoe je het noemt). Het heeft toch geen zin om hier iets te melden.

• 2 reacties
  • 27 januari 2021

jullie bij kpn spreken elkaar allemaal tegen ik werd helemaal gek van die 400 melding maar dat was altijd bij 1 en dezelfde zender ,hier boven wordt gezegd dat het een probleem is dat los staat van de update en ik moest eerst maar even de update afwachten omdat die ook mijn probleem zou oplossen.Natuurlijk zag ik op een moment gelijk dat die update er door was ,maar vervolgens duurde het geen 5 minuten en ik had die 400 melding weer ,ik ben nog aan het overdenken wat erger is ,traag zender menu of 5 keer per uur vastlopen en onderbroken worden