Skip to main content

Live kijken en terugspoelen werkt nog steeds niet goed. (NPO1)

En eigenlijk moet je ongeveer elke dag opnieuw opstarten om alle functies goed te kunnen gebruiken en het systeem een beetje snel te houden.......

Wat hebben we een spijt van de overstap van de oude kastjes naar TV+. Zou geen enkel voordeel weten t.o.v. de oude setup.

Alles gaat trager, menu/gids is traag, zappen is traag.

Gids niet altijd even logisch (2x 'terug'  is naar NPO1), op de home knop drukken kan je niet terug naar de zender waar naar je aan het kijken was.... 

Wat is wel een voordeel is is dat het goedkoper is maar dat is te merken ook. Had liever dat 10tje per maand over voor een beter systeem.

 

Zo, frustratie er even uit. Lezen jullie mee KPN?

 

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt aorigineel topic]

TV+

  1. KPN tv+ decoder Sagemcom DIW7022
  2. KPN tv+ app

Maar als ik het goed lees, heb je de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

 

Kijk of hij op Multicast staat en of “beste beeldinstellingen” aan staat.

 

Via WIFI of via UTP kabel?

 

Heb je koper of glasvezel?

Indien koper, wat is jouw echte downloadsnelheid?

 

Een moderator (KPN medewerker) leest mee, maar i.v.m. drukte kan dat een paar dagen duren.


2x DIW7022, 1x beneden, 1x boven.

Beneden rechtstreeks (bekabeld) op Fritzbox, staat op multicast en beste instellingen.

Boven via powerline (ging altijd prima), staat boven op  Unicast (anders is het boven helemaal niet te doen). Boven standaard instellingen, niet de beste. Ook maar tv die niet fulll HD is. Maakt dus toch niet uit.

 Niks via wifi dus.

Alles komt binnen via DSL, komt binnen met 105+mb. 100mb abonnement. Alles gaat via Fritzbox 7590.

Daarvoor (eindelijk) tevreden met oude kastje. Waa daar eindelijk op orde qua software.

 


 

Boven via powerline (ging altijd prima), staat boven op  Unicast (anders is het boven helemaal niet te doen). Boven standaard instellingen, niet de beste. Ook maar tv die niet fulll HD is. Maakt dus toch niet uit.

 

Door de steeds grotere verstoring en belasting op het 230 volt netwerk, werken de powerlines steeds minder goed of zelfs helemaal niet.

Als je geluk hebt, werken ze, maar vooral voor tv is het heel erg gevoelig.

Beste oplossing is vaste UTP kabels.

2de optie is via WIFI.

 

Zie hier, wat de beste mogelijkheden zijn.

Groene lijn is UTP kabel.

 


Heb al jaren dat powerlan systeem en werkt perfect, tot de tv+ kastjes. Wifi heb ik ook geprobeerd maar ondanks wifi6 (UniFi), door heel het huis perfect ontvangst (3 accesspoints), gaat dat slechter dan de powerlan.

Beneden, direct op de Fritzbox, gaat ook niet al te best maar dat wijst ik echt aan het tv+ systeem.

Zo blijkt maar weer.... Het is (veels) te snel er doorgedrukt. Was bij het vorige systeem ook zo.

 


Goed, hier weer verder.…

 

Vraag van ander topic hieronder:

---------------------------------------------------------------------------

Buitenom dat ik niet weet waar dit anders te melden/vragen vindt ik dit tv+ kastje maar matig. 

 

Geen TV+ maar TV-.

 

We gaan een weg in waarvan de ontwikkeling nog in volle gang is. We kopen/betalen iets wat dus nog niet af is. En dat bijt, weer.

 

De TV+ is direct aangesloten op de Fritzbox, heb dsl 100mb en het systeem is een stap terug t.o.v. het oude kastje.

 

Moet om de dag opnieuw opstarten omdat het systeem merkbaar trager wordt. En de tv gids bv is al zo traag.

 

Heb, om wat snelheid te winnen, de kastjes al op Unicast gezet wat iets helpt. Maar de tv gids .....hij moet altijd nadenken wat te laten zien. Eerst krijg je oude gegevens te zien en dan moet hij verversen.

 

Ook is het tv beeld als je op de gids drukt ineens weg of zwart. Opnieuw opstarten en het is weer goed.

 

Kunnen wij nog terug naar het oude systeem?

----------------------------------------------------------------------------

Rest mij nog te vermelden dat er geen switch tussen het tv+ kastje en de Fritzbox zit, echt rechtstreeks.

 

En gisteren opnieuw opgestart, en vanmorgen weer. We keken een opname (bij opgeslagen) en deze liep 2x vast. Bevriezend beeld, film op stop. En blijft zo staan.

Kon wel weer terug naar tv maar weer starten van het bekijken stopte de film weer na 10 seconden.

En bij het terug gaan naar tv kijken ook even op de gids gedrukt. Dan weet het tv kastje ook even niet wat live tv is. Zwarte beeld (rechts boven waar de tv doorgaat) , knipperen, weer zwart beeld, weer beeld.

 

Na opnieuw opstarten konden weer weer de film afkijken en ook weer normaal tv kijken.


Gids niet altijd even logisch (2x 'terug'  is naar NPO1), op de home knop drukken kan je niet terug naar de zender waar naar je aan het kijken was....

Binnen de menu’s leidt de terugknop “naar boven”, en dat heeft KPN bewust zo gedaan. (En misschien volgt dat de Google Android TV richtlijnen.) Dus in lijsten (zoals de gids) leidt één keer “terug” naar het begin van die lijst (met P+/P- ga je een pagina omhoog/omlaag in een lijst). En nog vaker “terug” gaat nog verder naar boven richting het menu bovenin.

Maar: sinds januari kun je “terug” langer ingedrukt houden om wel terug te gaan naar de live uitzending die je het laatst aan het kijken was. In de gids werkt nogmaals drukken van “gids” ook. (Mits je inmiddels niet op andere schermen geweest bent.) En de Comfort+ voor TV+ afstandsbediening heeft ook een “TV” knop. Maar die mist dan wel andere handige knoppen.

(Meer tips in Hoe kan ik een handleiding krijgen van mijn nieuwe afstandsbediening?)


Bedankt voor deze tips. 

Die lang terug is wel handig.

Nu nog stabiel krijgen, en sneller.


Mam man man, wat een systeem. Nu gaat ze zender waar je naar toe zapt gelijk op pauze....elke zender…

Met + en - maar ook met getallen op de afstandsbediening intoetsen.

Hier kan je zeker geen filmpjes in plaatsen zonder het eerst op joetjoep te zetten.


Ik weet niet wat hier mis gaat maar dit is niet hoe het hoort te functioneren.  

ik lees wel iets over homeplugs/draadloze verbindingsets . Die kunnen zeker invloed hebben op de kwaliteit. 

Als verder alles rechtstreeks is aangesloten en je ervaart nog steeds deze issues is het verstandig om met 0800 0402 te bellen en een één op één analsye te laten doen.  Misschien heeft het kastje kuren? 


Zoals gezegd, hij zit rechtstreeks in de Fritzbox.


Ik weet niet wat hier mis gaat maar dit is niet hoe het hoort te functioneren.  

ik lees wel iets over homeplugs/draadloze verbindingsets . Die kunnen zeker invloed hebben op de kwaliteit. 

Als verder alles rechtstreeks is aangesloten en je ervaart nog steeds deze issues is het verstandig om met 0800 0402 te bellen en een één op één analsye te laten doen.  Misschien heeft het kastje kuren? 

"Dit is niet hoe het hoort te functioneren" hahaha

Maar is bij heel veel mensen wel het geval dus zo een opmerking snijdt totaal geen hout

En dan de zoethoud-suggestie om te bellen.

Kan iemand hier aangeven die gebeld heeft dat het daarna is opgelost?

Voor de duidelijkheid ongelooflijk veel klanten geven aan hoe slecht KPN plus tv is , maar KPN blijft maar gewoon niet het boete kleed aantrekken en doet alsof het zgn allemaal op te lossen is.

Oh ja, gisteren ondanks nog maar 33% gebruikt toch weer heel erg veel opgenomen programma's als sneeuw voor de zon kwijt.

Oplossing niet nodig want is er natuurlijk niet maar gelukkig is " Dit niet hoe het hoort te functioneren"

Wat een flut product.


Ik weet niet wat hier mis gaat maar dit is niet hoe het hoort te functioneren.  

ik lees wel iets over homeplugs/draadloze verbindingsets . Die kunnen zeker invloed hebben op de kwaliteit. 

Als verder alles rechtstreeks is aangesloten en je ervaart nog steeds deze issues is het verstandig om met 0800 0402 te bellen en een één op één analsye te laten doen.  Misschien heeft het kastje kuren? 

"Dit is niet hoe het hoort te functioneren" hahaha

Maar is bij heel veel mensen wel het geval dus zo een opmerking snijdt totaal geen hout

En dan de zoethoud-suggestie om te bellen.

Kan iemand hier aangeven die gebeld heeft dat het daarna is opgelost?

Voor de duidelijkheid ongelooflijk veel klanten geven aan hoe slecht KPN plus tv is , maar KPN blijft maar gewoon niet het boete kleed aantrekken en doet alsof het zgn allemaal op te lossen is.

Oh ja, gisteren ondanks nog maar 33% gebruikt toch weer heel erg veel opgenomen programma's als sneeuw voor de zon kwijt.

Oplossing niet nodig want is er natuurlijk niet maar gelukkig is " Dit niet hoe het hoort te functioneren"

Wat een flut product.

Als je belt kan iemand éém op één meekijken ,  Opnames horen niet zomaar te verdwijnen dus daar kan de medewerker dan ook gelijk naar kijken, 

Ik kan je vertellen dat heel veel issues te maken hebben met de manier van aansluiten, de kwaliteit van het internet etc.  Of dat bij jou ook het geval is, komen we pas achter als een grondige analyse is gedaan. Daar is dit forum niet voor. Is het product feilloos? Nee,  er zijn echt nog wel wat bugs maar wat jij beschrijft kan echt veel beter. Ik zou gewoon even bellen. 


En die grondige analyse, kan ik die ook zelf doen?


Ongetwijfeld, dit is gewoon weer zo een Premier Schoof-achtig antwoord.

Een quasi interessante standaard zin die helemaal niets betekent.


Valt me nu ook op dat de gids niet eens beeldvullend is. De onderste regel komt maar half in beeld.

4K scherm, HDR staat aan, alles maximaal.

Hoort dat zo?

 


Natuurlijk niet, maar als je belt gaan ze het stap voor stap heel erg langdurend niet oplossen en daarna ook  vooral niets delen in de community zodat we met z'n allen honderd keer dat nr gaan bellen voor hetzelfde probleem.


De onderste regel komt maar half in beeld.

Dit topic wordt een beetje een allegaartje. Maar goed, dit uit de Kennisbank verklaart dat misschien:

Schermpositie

De schermpositie staat standaard op 100%. Je kunt het scherm verder inzoomen of uitzoomen.

Het kan voorkomen dat de laatste regel in de tv gids half zichtbaar is. Dit ‘eraf vallen’ van de onderste regel ontstaat doordat de TV een andere manier van weergave toepast en zelf dingen vergroot. Dit kun je verhelpen door het zoompercentage op 90-93% te zetten.


En die grondige analyse, kan ik die ook zelf doen?

tot op zeker hoogte. Alles wat je zelf kunt oplossen staat uitgelegd in onze kennisbank artikelen:

https://community.kpn.com/internet-en-thuisnetwerk-128

https://community.kpn.com/kpn-tv-en-streaming-129

 

Maar als nou blijkt dat de toevoer van het signaal niet deugt of er is wel méér aan de hand, heb je een medewerker nodig die de lijn en de hardware doormeet. 


De onderste regel komt maar half in beeld.

Dit topic wordt een beetje een allegaartje. Maar goed, dit uit de Kennisbank verklaart dat misschien:

Schermpositie

De schermpositie staat standaard op 100%. Je kunt het scherm verder inzoomen of uitzoomen.

Het kan voorkomen dat de laatste regel in de tv gids half zichtbaar is. Dit ‘eraf vallen’ van de onderste regel ontstaat doordat de TV een andere manier van weergave toepast en zelf dingen vergroot. Dit kun je verhelpen door het zoompercentage op 90-93% te zetten.

Wat een rare instelling.... 🫤


Het is overigens al 2 dagen "stabiel". Niks gewijzigd in de setup.

Staat nu zelfs op multicast.

Fingers crossed 


Ik weet niet wat hier mis gaat maar dit is niet hoe het hoort te functioneren.  

ik lees wel iets over homeplugs/draadloze verbindingsets . Die kunnen zeker invloed hebben op de kwaliteit. 

Als verder alles rechtstreeks is aangesloten en je ervaart nog steeds deze issues is het verstandig om met 0800 0402 te bellen en een één op één analsye te laten doen.  Misschien heeft het kastje kuren? 

"Dit is niet hoe het hoort te functioneren" hahaha

Maar is bij heel veel mensen wel het geval dus zo een opmerking snijdt totaal geen hout

En dan de zoethoud-suggestie om te bellen.

Kan iemand hier aangeven die gebeld heeft dat het daarna is opgelost?

Voor de duidelijkheid ongelooflijk veel klanten geven aan hoe slecht KPN plus tv is , maar KPN blijft maar gewoon niet het boete kleed aantrekken en doet alsof het zgn allemaal op te lossen is.

Oh ja, gisteren ondanks nog maar 33% gebruikt toch weer heel erg veel opgenomen programma's als sneeuw voor de zon kwijt.

Oplossing niet nodig want is er natuurlijk niet maar gelukkig is " Dit niet hoe het hoort te functioneren"

Wat een flut product.

Als je belt kan iemand éém op één meekijken ,  Opnames horen niet zomaar te verdwijnen dus daar kan de medewerker dan ook gelijk naar kijken, 

Ik kan je vertellen dat heel veel issues te maken hebben met de manier van aansluiten, de kwaliteit van het internet etc.  Of dat bij jou ook het geval is, komen we pas achter als een grondige analyse is gedaan. Daar is dit forum niet voor. Is het product feilloos? Nee,  er zijn echt nog wel wat bugs maar wat jij beschrijft kan echt veel beter. Ik zou gewoon even bellen. 

Als het is dat heel veel issues te maken heeft met de manier van aansluiten en de kwaliteit van internet etc is snap ik helemaal niet dat dit systeem er is.

Te gevoelig met bijkomende problemen.


Ik herken bij sommige dingen wel een patroon.

Met name kijken van een film van bv "films" vanuit bv het pluspakket is daarna de tv gids wispelturig. En hier bedoel ik dat de gids moeite heeft met laden, het beeld van de uitzending welke dan bezig is op zwart gaat en dan weer in beeld is rechtsboven. Ook geluid stopt dan.

Dit gaat pas over als je opnieuw opstart.


Gisteren was het tv kastje beneden in "beperkte modus".

Gids werkt dan niet, apps werken niet. Je kan alleen een paar zenders tv kijken. Beeld was prima (niet slechter).

Kast opnieuw opgestart, modem opnieuw opgestart, nog steeds beperkte modus.

Na zo'n 1/2 uur was het opgelost zei het tv kastje in beeld. Maar was nog steeds niet goed. Nog steeds was het beperkt. Na een kwartier werkte alles ineens weer.

Wat is dit voor soort melding en hoe kan je dit voorkomen?


Dat was omdat er gisteren een algehele storing was: 

 

Ik begrijp je frustratie van TV+, ik was in het begin ook niet echt te spreken maar de laatste maanden gaat het eigenlijk prima. Jullie klachten herken ik gelukkig niet. Heb je nu al eens contact gehad, want ondanks dat je internet 100Mbit download aangeeft kan er toch wat anders aan de hand zijn. 


Snap deels je antwoord maar voordat we op tv+ zaten hadden we nooit van dit soort problemen. Dus waarom nu wel? 

Dan is mijn eerste gedachten dat het toch aan het nieuwe systeem ligt en niet aan wat er al was.

 


Reageer