Mijn Nederlandse ondertiteling wordt te hoog van de onder rand weergegeven vergeleken met de normale ondertiteling die je ziet bij bv een Engelse film ziet , is dit op te lossen ?
Hallo
Nee, je kunt alleen de tekengrootte en de ondertitelstijl aanpassen. Lees daar meer over in:
Hoi
Het is een bug in de uitlijning van multicast. En al heel lang bekend, eigenlijk nooit goed geweest. Ik denk niet dat het ooit opgelost wordt.
In de beeldinstellingen de videomodus op “unicast” zetten is de enige manier om het nu beter te krijgen. Maar dat geeft een wat lagere beeldkwaliteit, en weer andere problemen met de kleur van de ondertiteling. Waar ook niks aan gedaan wordt.
Je kunt het verschil trouwens snel zien door even te pauzeren, want terugkijken/opnemen/pauzeren gebruikt altijd unicast.
(Als je in de beeldinstellingen teruggaat naar “multicast” moet je ook zelf even “Automatisch beste kwaliteit” instellen. Gaat niet vanzelf. Vind ik ook een bug.)
Bedankt voor jullie reactie
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.