Skip to main content
Beantwoord

Nieuwe afstandsbediening bedient niet het geluid van de Soundbar

• June 13, 2025
  • 8 reacties
  • 90 keer bekeken

Ik heb een nieuwe KPN afstandsbediening hoe krijg de harder en zachter geluidsknop over mijn Bose soundbar en niet over mijn tv ik krijg dit niet voor elkaar

Beste antwoord door Arjan van B

je koppelt de AB van de KPN decoder óf met je tv-toestel óf met de Bose, mits deze dat ondersteunt.

Het kan dus niet op beide.

Ik weet niet of het voor deze Bose ook geldt (heeft de soundbar wel een infraroodontvanger?), maar in het algemeen kun je de afstandsbediening van de TV+ Box wel tegelijkertijd voor televisie en geluidsinstallatie instellen:

Dus ​@Brejo, als je Bose soundbar een infraroodontvanger heeft, en als het over de TV+ Box gaat, zie dan “Afstandsbediening afstemmen op de geluidsinstallatie” in:

En ​@Brejo, werkte het met de vorige afstandsbediening wel?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 13, 2025

Beste ​@Brejo je koppelt de AB van de KPN decoder óf met je tv-toestel óf met de Bose, mits deze dat ondersteunt.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 13, 2025

Hoi Jan d ik wil alleen geluid harder en zachter via Böse kan dat

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • June 13, 2025

je koppelt de AB van de KPN decoder óf met je tv-toestel óf met de Bose, mits deze dat ondersteunt.

Ik weet niet of het voor deze Bose ook geldt (heeft de soundbar wel een infraroodontvanger?), maar in het algemeen kun je de afstandsbediening van de TV+ Box wel tegelijkertijd voor televisie en geluidsinstallatie instellen:

Dus ​@Brejo, als je Bose soundbar een infraroodontvanger heeft, en als het over de TV+ Box gaat, zie dan “Afstandsbediening afstemmen op de geluidsinstallatie” in:

En ​@Brejo, werkte het met de vorige afstandsbediening wel?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 13, 2025

Beste ​@Arjan van B ik schreef ook dat je met de AB van de decoder niet èn de tv kunt bedienen èn de Bose, maar slechts 1 van de 2, dus of de tv of de Bose.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • June 13, 2025

Dat schreef je inderdaad ​@JanD, maar dat klopt dus niet. 🤓 (Voor de TV+ Box.)

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • June 13, 2025

Ik heb een nieuwe KPN afstandsbediening hoe krijg de harder en zachter geluidsknop over mijn Bose soundbar en niet over mijn tv ik krijg dit niet voor elkaar

Welke KPN tv ontvanger heb je? 

Mocht je de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) hebben, zie dan hier (voor geluidsinstellingen) en hier voor KPN ab koppelen.

Zie ook deze topic.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 13, 2025

Dat schreef je inderdaad ​@JanD, maar dat klopt dus niet. 🤓 (Voor de TV+ Box.)

Dus je kunt met de AB van de KPN tv-decoder meerdere extra apparaten koppelen aan de AB en niet alleen een tv-toestel?

Dat is nieuw voor mij, maar als je daar een bron voor hebt, vind ik het prima, dan leer ik ook weer bij. ​@Arjan van B 

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • June 14, 2025

@JanD, een bron is bijvoorbeeld de eerste link in mijn eerste reactie. Specifiek:

Als je de volgorde op de Kennisbank volgt [...] moet dit kunnen. Je bedient dan het geluid via je homecinema maar je televisie met de aan/uit.

[De bron-knop] is gekoppeld aan je televisie om de ingang te selecteren.

En in mijn link naar de Kennisbank is “ook” in “Wil je met deze afstandsbediening ook het volume van je home cinema-set kunnen bedienen?” het codewoord.