Helaas ook in de ellende gekomen.
Mijn oude itv kastje VIP2952 valt nu regelmatig uit.
Gebeld erover en er is een nieuw kastje gestuurd de VIP5202.
Die krijg ik dus met geen mogelijkheid aan de praat.
Uiteraard de standaard dingen getest, utp kabel zit rechtstreeks op poort 3 van de Fritzbox. 7590AX
Die ziet hem ook, poort 4 geprobeerd, andere kabel op poort 3 en 4 geprobeerd helpt niet.
Toch maar de Fritzbox gereset hielp ook niet.
Melding is dat hij geen software kan downloaden. Deze blijft switchen: bericht kpn start op / foutmelding.
Haal ik de netwerk kabel eruit dan is de melding anders, sluit kabel aan, dat is ok.
Maar ik kom er niet langs.
VIP5202 naar service menu gereset, daar is het knopje verwijder software ook niet klikbaar/grijs want er staat nog geen software op neem ik aan.
Diagnose lukt niet want dan wil hij software downloaden en dat werkt niet. Kom ik weer in de loop.
Gebeld met KPN, die hebben ook geen idee. Ze zien de VIP5202 nog niet bij mij staan, zou dat een probleem kunnen opleveren?
Doordat ik een Fritzbox heb kunnen ze niet veel meer doen, lekker dan. Advies zet er een kpn modem tussen. (tja niet echt makkelijk)
Hier iemand een idee wat ik nog kan doen? Instelling in de Fritzbox die ik over het hoofd zie?
Oh ja oude kastje terug en die doet het gelijk. Ook bij fabrieksreset download hij de software dus de kpn server is bereikbaar.
Waar heeft de 5202 last van? Hopelijk weet iemand het anders gaat de 5202 volgende week retour en moeten we maar even verder brakken met de oude helaas.