Skip to main content
Beantwoord

Waarom is radiozender Joe niet via KPN te beluisteren?

• 2 februari 2024
  • 67 reacties
  • 2529 keer bekeken

Waarom is radiozender Joe nog steeds niet via KPN te beluisteren?

Beste antwoord door Noordzee

Hallo @Keescp ,

De eigenaar van deze radiozender zal met KPN moeten onderhandelen over de doorgifte. Kennelijk is er nog geen overeenkomst gesloten met KPN.  KPN zal pas hierover iets publiceren als er inderdaad daadwerkelijk een akkoord is gesloten.

Je kunt eventueel jouw idee deponeren in dit topic: 

Bekijk origineel

67 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36497 reacties
  • Antwoord
  • 2 februari 2024

Hallo @Keescp ,

De eigenaar van deze radiozender zal met KPN moeten onderhandelen over de doorgifte. Kennelijk is er nog geen overeenkomst gesloten met KPN.  KPN zal pas hierover iets publiceren als er inderdaad daadwerkelijk een akkoord is gesloten.

Je kunt eventueel jouw idee deponeren in dit topic: 

• 0 reacties
  • 3 februari 2024

@Keescp Er zijn vele radio apps in de Playstore waarin deze zender wel zit, zoals bijv. myTuner. Werkt bovendien beter dan de radio van KPN op de TV+ box, die steeds even wegvalt.

JanR1981
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • 338 reacties
  • 30 april 2024
Keescp schreef:

Waarom is radiozender Joe nog steeds niet via KPN te beluisteren?

Het volgende lees ik nu op de site van Joe:

Vanaf 1 mei zijn we ook te ontvangen via Ziggo en Vodafone. KPN volgt later.

https://joe.nl/hoe-luister-ik

• Topper
  • 16 reacties
  • 2 augustus 2024

Na de toevoeging van extra radiozenders nog altijd geen Joe, waarom wordt er niet geluisterd naar klanten hier en wordt er wederom een Nederlandsstalige zender toegevoegd uit Brabant Hebben we met radio nl, continu, gigant fm nog niet genoeg daarvan?

Dat kink is toegevoegd goede zaak maar waarom JOE nog steeds niet, het is belachelijk. 

Gertjan Woudenberg
Helper
Forum|alt.badge.img+3

@KPN: Waarom duurt het zo lang en waarom is KPN één van de laatste providers die Joe nog moet toevoegen? 

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30
  • Moderator
  • 30822 reacties
  • 5 augustus 2024

Ik heb hier inderdaad nog geen informatie over! Als we JOE toe gaan voegen, zullen we klanten hier zeker over informeren. Je zult het dan ook op de community lezen!

JanR1981
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • 338 reacties
  • 11 oktober 2024
Marcia van KPN schreef:

Ik heb hier inderdaad nog geen informatie over! Als we JOE toe gaan voegen, zullen we klanten hier zeker over informeren. Je zult het dan ook op de community lezen!

@Marcia van KPN  Koning Willem-Alexander is onlangs ook op bezoek geweest in de studio van JOE. https://radiowereld.nl/medianieuws/2024/10/koning-willem-alexander-live-in-de-studio-bij-joe-filmpje/
Er luisteren vrij veel mensen naar deze radiozender. Ze hebben zo’n 5 tot 6% marktaandeel. Heel vreemd dat er nog steeds geen enkele voortgang in zit. KPN kan toch een termijn geven wanneer ze JOE verwachten door te geven. Bijv. dit kwartaal of eerste kwartaal 2025. Dat heeft Ziggo ook gedaan. Werd nog een keer uitgesteld, maar dan weten de abonnees tenminste waar ze aan toe zijn.

PeterG
Superuser
  • 61006 reacties
  • 11 oktober 2024

Tja. Sinds een jaar of 11 gebruik ik voor JOE nu nood gedwongen FM weer. Deze zender komt gelukkig volle bak binnen maar is toch niet zo zuiver als digitaal. 

In de slaapkamer heb ik echter alleen kpn.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3397 reacties
  • 11 oktober 2024

Joe kan je luisteren via een internet radio player, voeg volgende URL toe in favorieten. Ik gebruik b.v. foobar2000, volledig opensource en reclame vrij.

https://stream.joe.nl/joe/aachigh - DAB+ kwaliteit
https://stream.joe.nl/joe/aaclow - DAB kwaliteit
https://stream.joe.nl/joe/mp3 - FM kwaliteit

PeterG
Superuser
  • 61006 reacties
  • 11 oktober 2024

Ja, je kunt 10.000-en zenders via internet beluisteren. Maar dat schiet wel voorbij aan het aanbod van een Nederlandse provider.

Ikzelf heb de app MyTuner er ook op. Daar staat ie ook in. In totaal enkele duizenden zenders uit vrijwel de hele wereld. Maar hier gaat het om het aanbod via KPN. Effe drie cijfertjes intoetsen 8xy is oneindig veel makkelijk dan dat gedoe via internet en extra apps.

JanR1981
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • 338 reacties
  • 11 oktober 2024
PeterG schreef:

Ja, je kunt 10.000-en zenders via internet beluisteren. Maar dat schiet wel voorbij aan het aanbod van een Nederlandse provider.

Ikzelf heb de app MyTuner er ook op. Daar staat ie ook in. In totaal enkele duizenden zenders uit vrijwel de hele wereld. Maar hier gaat het om het aanbod via KPN. Effe drie cijfertjes intoetsen 8xy is oneindig veel makkelijk dan dat gedoe via internet en extra apps.

Precies! Ik vind het heel handig om bijvoorbeeld 808 in te toetsen en dan heb ik direct SkyRadio.

Heb vandaag de 80’s Top 800 op Joe geluisterd via de RadioNed+ app op de Apple TV. Dat werkt best goed, maar het is omslachtig. Via de KPN ontvanger is het ‘s ochtends een kwestie van versterker op de juiste ingang zetten, KPN ontvanger aan, evt. wisselen van tv naar radio en klaar. Vind ik veel prettiger dan eerst de tv aan te moeten zetten, app starten etc.

En los daarvan hoort een zender die landelijk zowel op FM als DAB+ te ontvangen is gewoon in het radio aanbod van KPN. Ik hoop dat er hier nu eindelijk eens duidelijkheid over komt. KPN is denigrerend grote provider die JOE nog niet doorgeeft.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30
  • Moderator
  • 30822 reacties
  • 14 oktober 2024
JanR1981 schreef:
Marcia van KPN schreef:

@Marcia van KPN  Koning Willem-Alexander is onlangs ook op bezoek geweest in de studio van JOE. https://radiowereld.nl/medianieuws/2024/10/koning-willem-alexander-live-in-de-studio-bij-joe-filmpje/
Er luisteren vrij veel mensen naar deze radiozender. Ze hebben zo’n 5 tot 6% marktaandeel. Heel vreemd dat er nog steeds geen enkele voortgang in zit. KPN kan toch een termijn geven wanneer ze JOE verwachten door te geven. Bijv. dit kwartaal of eerste kwartaal 2025. Dat heeft Ziggo ook gedaan. Werd nog een keer uitgesteld, maar dan weten de abonnees tenminste waar ze aan toe zijn.

Als het aan mij lag, dan voegden we de zender pér direct toe. Maar het ligt niet aan mij😭. Zonder grappen: weet dat we deze feedback regelmatig doorgeven. Er zijn meer mensen die JOE graag in het pakket zouden willen zien. Vooralsnog heb ik geen nieuws. Mocht het gaan komen, dan delen we dit sowieso in het topic hieronder. Als je klikt op ‘topic volgen', krijg je een mailtje als daar een nieuwe reactie in komt. 

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • 613 reacties
  • 27 december 2024

De tekst op de website van Joe - Zo luister je naar JOE met 'KPN volgt later' is weggehaald.

Er staat nu:

• Op je televisie naar JOE luisteren? Daarvoor moet je bij Delta, Caiway, Odido, Ziggo of Vodafone zijn!

PeterG
Superuser
  • 61006 reacties
  • 27 december 2024

Oh jee.

Nou. Dan toch maar de app "Radio FM" installeren. Die heeft JOE, FIP en andere.

Ik had eerst MyTuner, overigens bijna gelijk aan Radio FM qua lay-out. Maar MyTuner wordt verbroken door de screensaver. 

Voor liefhebbers van Duitse radio is ARD audiothek zeer aan te bevelen. Alle zenders van de publieke omroepen. Ook de thema zenders. 

JanR1981
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • 338 reacties
  • 27 december 2024
Sebas14 schreef:

De tekst op de website van Joe - Zo luister je naar JOE met 'KPN volgt later' is weggehaald.

Er staat nu:

• Op je televisie naar JOE luisteren? Daarvoor moet je bij Delta, Caiway, Odido, Ziggo of Vodafone zijn!

Het zal wel met de doorgiftevergoeding te maken hebben. KPN zal waarschijnlijk een bepaald bedrag periodiek moeten betalen voor doorgifte van JOE. Voor de andere toegevoegde radiozenders, zoals Kink, Hittzz en JND, zal wel weinig of niets betaald worden. Wel jammer, ik luister zelf weinig naar JOE en kan ook wel op andere manieren luisteren. Maar ik vind het wel logisch dat een landelijk te ontvangen radiozender met een marktaandeel van zo’n 4 tot 5% gewoon wordt doorgegeven bij KPN.

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • 613 reacties
  • 27 december 2024
PeterG schreef:

Oh jee.

Ik had eerst MyTuner, overigens bijna gelijk aan Radio FM qua lay-out. Maar MyTuner wordt verbroken door de screensaver. 

Dat gebeurd bij RadioNED+ ook als je hem op de 'Now Playing' scherm zet. De screensaver zou in deze functie uitgeschakeld moeten blijven. Daar ga ik nog even een bericht op loslaten.

JanR1981 schreef:

Het zal wel met de doorgiftevergoeding te maken hebben. KPN zal waarschijnlijk een bepaald bedrag periodiek moeten betalen voor doorgifte van JOE. Voor de andere toegevoegde radiozenders, zoals Kink, Hittzz en JND, zal wel weinig of niets betaald worden. Wel jammer, ik luister zelf weinig naar JOE en kan ook wel op andere manieren luisteren.

De herschreven tekst op de site van joe.nl geeft mij een gevoel dat KPN en DPG Media er inderdaad niet zijn uitgekomen met de doorgiftevergoeding. 

In ieder geval op korte termijn niet. Dan zijn ze al best lang bezig. Vorig jaar december 2023 kwam JOE al beschikbaar bij Odido en Delta.

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 1190 reacties
  • 28 december 2024

misschien kan kpn of JOE radio zelf hierin een uitleg geven / navraag doen

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3397 reacties
  • 28 december 2024
JanR1981 schreef:

Het zal wel met de doorgiftevergoeding te maken hebben. KPN zal waarschijnlijk een bepaald bedrag periodiek moeten betalen voor doorgifte van JOE. 

Het is wel de vraag wie aan wie moet betalen voor de doorgifte? Vroeger bij bijna monopolist Casema (Ziggo) moesten de radio zender geld betalen voor doorgifte in kabel. Als normale burger heeft man natuurlijk geen zicht in verhandeling tussen bedrijven, maar ik twijfel dat een NL provider geld gaat betalen voor doorgifte van een NL radio in zijn netwerk.

Overigens, ik luister vaak Joe via DAB, maar ik kan niet iets vinden, wat Joe uniek maakt in vergelijking met zig andere oldie zenders.

TvG2016
Helper
  • 416 reacties
  • 28 december 2024

De tijd dat providers per definitie voor doorgifte aan zenders betalen die ligt inmiddels achter ons. Dit geldt alleen nog voor een deel van de tv-zenders uit het basispakket. Bij verlenging van contracten van nichezenders en nieuwe radiozenders als jou moeten de zenders in de handen wrijven dat niet KPN aan hen maar zij aan KPN voor distributie moeten betalen. Ik denk dat je in het verlengde hiervan de situatie met JOE bij KPN moet bezien.

PeterG
Superuser
  • 61006 reacties
  • 28 december 2024

Kortom. Joe wil niet betalen danwel niet wat kpn wil. En kpn wil niet verlagen. 

Ik neem aan dat je dat bedoelt TvG2016?

JanR1981
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • 338 reacties
  • 29 december 2024
PeterG schreef:

Kortom. Joe wil niet betalen danwel niet wat kpn wil. En kpn wil niet verlagen. 

Ik neem aan dat je dat bedoelt TvG2016?

Denk dat de provider een doorgiftevergoeding betaalt aan de radio- of tv-zender. En daar is discussie over, zie ook hier: 

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-zet-doorgiftevergoeding-tvzenders-op-de-schop/

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • 613 reacties
  • 29 december 2024

Zou het misschien kunnen dat DPG media (net als bij Ziggo) ook de themakanalen beschikbaar wilt/wou hebben op de digitale radiokanalen bij KPN?

Met de themakanalen bedoel ik dus: Qmusic Foute Uur, Nederlandstalig, Thema,  Non-Stop, Top40 en 90s&00s.

Bij Ziggo kwam in mei j.l. deze kanalen er ook bij toen JOE werd toegevoegd. Non-Stop had Ziggo al langer.

• 769 reacties
  • 29 december 2024

Een pakket deal is natuurlijk niet vreemd. Maar we kunnen er dus vanuit gaan dat gaat voorlopig niet gebeuren.

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 5 januari 2025

Want het is veel logischer om een tv van 300 Watt aan te zetten dan alleen je interactieve tv kastje en je versterker! 

Ik betaal ruim €60,- per maand voor radio en tv zonder welke extra dienst dan ook.

Als je op google naar "Joe en Kpn" zoekt weet je genoeg! 

PeterG
Superuser
  • 61006 reacties
  • 5 januari 2025

Je eerste alinea snap ik niet ​@Spiderman .

Een tv verbruikt tegenwoordig maar 100 - 130 watt. En het geluid is vaak maar 10 watt.

Voor radio heb ik juist mijn versterker van 290 watt en speakervermogen van 140 watt. En het kastje van kpn of voor Joe de FM tuner erin.

Overigens gaat Joe naar mijn mening niet bij kpn komen. Kpn gaat niet akkoord met de voorwaarden waaronder Joe met andere providers overeenkomst heeft. Joe gaat, ten opzichte van die eerdere overeenkomsten ook niet akkoord met andere (lagere natuurlijk) voorwaarden. Dan gaan die andere providers weer mopperen. Kortom. Joe komt niet in het kpn pakket.

Bron: https://joe.nl/zo-luister-je-joe-op-je-televisie

Reageer