Skip to main content

Je kunt geen 2 Afst.bedieningen aansluiten op je KPN box. Stel dat je huidige AB  het begeeft heb ik dan een probleem ??

Hallo ​@Aromeo80 ,

Een tijdelijk probleem, want je kunt dan gratis een vervangende afstandsbediening bestellen bij KPN. 

Dank voor je antwoord. Ik heb namelijk vandaag een tweede-nieuwe AB type DIW7022 als reserve gekocht.

De bestaande (een week oud) is geinstalleerd en functioneert goed

Kom er nu achter dat de box geen 2 AB's  gelijktijdig laat installeren .

Stel dat de nu werkende AB niet meer funktioneert kan je op dat moment je reserve AB wel installeren op de box??

Laat die dat op dat moment wel toe?

Jazeker, dan kun je die in gebruik nemen. Maar inderdaad werkt er maar eentje tegelijk.

Je hebt hierboven het antwoord al gekregen, maar voor de volledigheid:

Je kunt geen 2 Afst.bedieningen aansluiten op je KPN box.

Je kunt niet twee dezelfde KPN afstandsbedieningen koppelen met een TV+ Box. Maar wel twee verschillende, dus wel één gewone witte en één Comfort+. Die laatste heeft fijne knoppen, maar mist wel wat handige functies. Maar als je eigenlijk twee afstandsbedieningen had gewild: misschien toch te overwegen om de witte standaardafstandsbediening die je gekocht hebt om te ruilen voor zo’n Comfort+ voor TV+. Die kun je dan dus wel tegelijk met de witte gebruiken. En dan kun je, als de witte ooit kapot gaat, alsnog (gratis) een nieuwe witte bestellen.

En je kunt ook andere merken bluetooth afstandsbedieningen als extra koppelen. Maar dan werken waarschijnlijk niet alle knopjes.

Trouwens, vaak kun je de TV+ Box ook deels of helemaal bedienen met de afstandsbediening van je televisie, via het zogenaamde “HDMI CEC”. Dat moet je dan wel aanzetten in de TV+ Box (gek genoeg in de beeldinstellingen en natuurlijk voordat je KPN afstandsbediening stuk gaat) én in je televisie.

Tot slot: ik vind de knoppen op de standaard TV+ Box afstandsbediening erg matig. Ik heb voor iemand binnen een jaar al twee keer een nieuwe moeten bestellen, omdat de OK knop en de pijltjes slecht werden. Maar hoewel het ding enorm kraakte, was het niet meteen helemaal kapot. Kortom: er was tijd genoeg voor vervanging.

Welkom op de community ​@Aromeo80. Van de normale afstandsbediening kan er maximaal 1 tegelijk gekoppeld zijn inderdaad. Ik ben blij dat Arjan de Comfort+ afstandsbediening al noemt 🙂 Die afstandsbediening kan je wél als tweede afstandsbediening koppelen aan dezelfde TV+ Box. Hij geeft goede tips in zijn bericht die jou hierbij kunnen helpen.

Hoi ​@Aromeo80 

Hier kan ik de box ook bedienen met de afstandsbediening van mijn Samsung tv.

En via de Google Home app in m'n telefoon. 

Kom er nu achter dat de box geen 2 AB's  gelijktijdig laat installeren .

Geen twee witte. Maar wel één witte plus één comfort+, die is zwart.

En ja. Als je huidige afstandsbediening stuk gaat kun je direct de reserve witte aanmelden. 

Ook met mijn Philips TV-afstandsbediening kan ik de box bedienen.
Ik gebruik dat wel nooit maar het -kan- wel.

Hier kan ik de box ook bedienen met de afstandsbediening van mijn Samsung tv.

Ook met mijn Philips TV-afstandsbediening kan ik de box bedienen.

Maar dan hebben jullie wel eerst HDMI CEC in de TV+ Box aangezet. Dat moet je dus op tijd doen, als je bang bent voor een defecte afstandsbediening die niks meer doet.

Maar natuurlijk! En om dat te gaan gebruiken heb je geen werkende KPN afstandsbediening nodig. En dan kun je ook nog HDMI CEC op de TV+ Box aanzetten. 👍

Geluid moet je dan nog wel via de afstandsbediening van de televisie regelen. (Dat kan via die app alleen als je het geluid op de TV+ Box zelf laat regelen. Dat is oké als je de televisie echt voor niks anders gebruikt, en het oké vindt dat de optische uitgang ook geregeld wordt. En ook dan zou ik HDMI CEC aanzetten om de televisie automatisch aan/uit te zetten en de juiste HDMI-ingang te kiezen. Want dat werkt niet meer als je geluid door de TV+ Box laat regelen.)

Ik regel het geluid via mijn JBLsoundbar met de KPN ab van de 7022
En CEC staat op alle 4 HDMI aan.

Maar natuurlijk! En om dat te gaan gebruiken heb je geen werkende KPN afstandsbediening nodig.

Dat laatste weet ik eigenlijk niet zeker. Misschien moet je toch ook op de TV+ Box toestemming geven, en op dat moment dus een werkende afstandsbediening hebben:

Via de Google TV-app

1. ...
  2. Als je de TV+ Box nog niet eerder gekoppeld had, volg de instructies op je telefoon en tv om het koppelen af te ronden.

Blijft altijd nog de optie om te casten vanuit de KPN apps; daar heb je volgens mij de KPN afstandsbediening niet voor nodig, ook niet de eerste keer? En dan heb je bijna alle functionaliteiten, met misschien wat minder opties voor terugkijken en een wat lagere beeldkwaliteit. Ik weet niet of dat ook werkt vanaf Apple apparaten?

Of voor wie bang is dat de KPN afstandsbediening van een TV+ Box op een dag helemaal kapot gaat (en die kans lijkt me klein) en geen dag zonder televisie kan: ik zou gewoon HDMI CEC alvast aanzetten. Want dat is (in de meeste gevallen) ook handig als alles wel goed werkt. 🤓

Hier Aromeo80,

Ik heb bij KPN de Comfort+ afst. bediening gekocht en kan zonder problemen 

naast mijn witte lange  KPN Afst.bediening ,   de zwarte , de Comfort+ gebruiken.

We hebben nu ieder een Afst.bed. in de hand wat wel zo makkelijk is. !

Een ieder die mij raad gegeven heeft hartelijk dank !!

Hier Aromeo80 nog even.

Ik heb inderdaad  bij KPN  de Comfort +  AB. aangeschaft en

na even goochelen  kwam ik er achter dat als

mijn KPN  TV + box  geinstalleerd is (groene led brandt)

en mijn TV handmatig (knop aan de zijkant van het toestel)

indruk) mijn TV  het kanaal laat zien wat op dat moment

ingesteld stond.  Naar een ander kanaal zetten, no problem.

met de Comfort + A.B

Nu hebben mijn vrouw en ik ieder weer hun eigen AB

t

Reageer