Skip to main content
Sticky KPN Voor Jou

Ken jij onze #BeterInternet campagne met MEAU al?

  • 15 August 2024
  • 6 reacties
  • 166 keer bekeken
Ken jij onze #BeterInternet campagne met MEAU al?

Misschien heb je het wel gezien: Begin dit jaar startten wij onze #BeterInternet campagne en een samenwerking met ‘Stukje van mij’ van MEAU. Hoe staat het er nu voor? Lees maar mee.

 

Beter Internet bij KPN

Beter internet betekent voor ons vooral veiliger, socialer en groener. Daarom zijn we de #BeterInternet campagne begin dit jaar gestart. Hiermee willen we je helpen om grip te houden op jouw data, omdat we veel informatie online delen. Maar denk ook aan online veiligheid, voor jezelf en voor je kinderen. Dit doen we op verschillende manieren. Heb je de TikTok liveshows bijvoorbeeld al gezien? 

 

Denk na voordat je doorstuurt

Stukje van mij: Online shaming en het ongewenst doorsturen van intieme foto's en video's is een groot probleem. Zangeres Meau geeft met haar nummer 'Stukje van mij' een stem aan kwetsbare jongeren die hun ervaringen hierover met haar deelden. Wij brengen samen met MEAU en experts op dit gebied de boodschap ‘Denk na voor je doorstuurt’ onder de aandacht.

 

Terugblik

We hebben heel veel bereikt het afgelopen half jaar. Met trots kunnen we zeggen dat we het onderwerp online shaming en sexting (misbruik) op de kaart hebben gezet. Dat doen we uiteraard niet alleen, maar samen met onze kennispartners Rutgers, Fonds Slachtofferhulp en HelpWanted.

In mei zijn we in Cannes beloond met een Grand Prix en drie keer zilver voor onze missie voor een #BeterInternet. De jury roemde ons om hoe wij de Nederlandse samenleving hebben aangezet om op een andere manier naar het onderwerp te kijken. Een groter compliment kunnen we niet krijgen.

Ook binnen KPN hebben we van alles gedaan, zoals nieuwe groene profielfoto's (heb je de nieuwe foto's van onze moderators al opgemerkt? 💚) en er zijn zelfs ouderavonden georganiseerd! In april kwamen Francien Regelink en Elsbeth Reitzema van Rutgers speciaal voor KPN collega’s vertellen over hun expertise en ervaringen met online shaming en sexting misbruik.

 

Hoe gaat #BeterInternet verder?

We zijn nog niet klaar! Onze campagne en missie gaan verder:

  • Vanaf dinsdag 6 augustus kom je de commercial #BeterInternet opnieuw tegen op de radio. Naast dat we sneller en stabieler internet leveren, willen we het internet ook (nóg) veiliger, socialer en groener maken.
  • In augustus en september herhalen we de succesvolle MEAU-campagne ‘Stukje van mij’. De reclame is te zien in bioscopen en natuurlijk online.
  • Ook gaan we verder met het aanbieden van lespakketten op middelbare scholen samen met Francien Regelink.

Zangeres MEAU bezoekt begin september haar middelbare school waar ze samen met leerlingen en experts in gesprek gaat en een intiem mini-concert geeft.

Stel: we organiseren een online ouderavond voor KPN klanten over online shaming en sexting (misbruik), zou jij dit willen bijwonen?

Op maandag 9 en dinsdag 17 september vertellen ervaringsdeskundigen Francien Regelink en Elsbeth Reitzema van Rutgers speciaal voor klanten van KPN over hun ervaringen met online shaming en sexting (misbruik). Lees hier verder en meld je aan:

 

Wil je meer weten over #BeterInternet? Kijk dan op Kpn.com/beterinternet en kpn.com/stukjevanmij.

Goede en sterke campagne!


Wil jij een KPN Ouderavond bijwonen? Dat kan! Op maandag 9 en dinsdag 17 september vertellen ervaringsdeskundigen Francien Regelink en Elsbeth Reitzema van Rutgers speciaal voor klanten van KPN over hun ervaringen met online shaming en sexting (misbruik).

Lees hier meer en meld je aan:

 


Good morning, 

I am contacting you on behalf of an association, PACTES, which works in schools and colleges in the south of France to prevent violence, harassment and cyberbullying. 

We would like to use the music video for "Piece of me" by Meau and KPN as a teaching aid. 

Is it possible to distribute it to college classes in this context please? 

Thanking you in advance for your response,

Kind regards 

Melanie Lancelot


Hello @Melanie Lancelot, i suggest you contact our cooperate KPN department. They can probably inform you about the options to help ypur program to prevent cyberbullying. 


Thank you very much for your quick feedback. Can you tell me how to contact them please? Sincerely

 


You can find the contact info on this page: https://www.overons.kpn/nl/contact


Reageer