Skip to main content
Beantwoord

4g/5g werkt niet meer in Italie

• 26 juli 2025
  • 20 reacties
  • 189 keer bekeken

Jurjan Adriaansens
Deelnemer

Van het een op andere moment werkt 4g en 5g niet meer bij mijn zakelijke KPN mobile account. Wel 4g of 5g in beeld maar geen data. Kan wel bellen.

alles geprobeerd, herstart, vliegtuigmodus aan/uit, andere netwerken, niets helpt. Simkaart in andere telefoon geeft hetzelfde probleem. Ligt dus niet aan de telefoon. 

Mega irritant, want ook geen navigatie. Zou fijn zijn als ik een klantenservice kon bellen, maar dat kan ik nergens vinden.

Beste antwoord door Alex van KPN

Jurjan Adriaansens schreef:

Maar hoe kan het dan dat de eerste week alles wel gewoon normaal werkte?

Dit is een goede vraag als dit op dezelfde locatie was en hetzelfde netwerk. Is dit een zakelijk abonnement? Mijn advies is om even met ons te bellen, ik lees dat dit wel lukt. Dit is namelijk het snelste. Vanuit het buitenland kun je dit doen via telefoonnummer 0031 6 1200 1200, of eventueel je contactpersoon als dit om een grootzakelijk abonnement gaat.
Zou je ons hier ook op de hoogte willen houden? 

Bekijk origineel

20 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+25
  • Moderator
  • 24903 reacties
  • 27 juli 2025

Hi ​@Jurjan Adriaansens, welkom bij onze community. 

Zo te lezen heb je in ieder geval verbinding met een netwerk, aangezien je nog wel kunt bellen. Zou je willen proberen om handmatig een ander netwerk te selecteren in de instellingen van je telefoon? In Italie kun je kiezen tussen onderstaande netwerken. 

Digi Italy, ILIAD Italia, WINDTRE, Vodafone Italy, TIM S.p.A

Jurjan Adriaansens
Deelnemer

Dat heb ik allemaal geprobeerd, maar steeds hetzelfde resultaat.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • 5200 reacties
  • 27 juli 2025

​@Jurjan Adriaansens Heb je een iPhone of Samsung? Meerdere mensen hebben hetzelfde probleem in buitenland (DE, FR, BE, IT) zonder een oplossing van KPN.

Jurjan Adriaansens
Deelnemer

iPhone 12. Maar als ik sim in iPhone 11 van mijn vrouw doe, zelfde probleem.  Mijn tel met haar Odido sim werkt wel.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • 5200 reacties
  • 27 juli 2025

​@Jurjan Adriaansens Ja, iPhones en Samsung hebben problemen met KPN roaming in buitenland, andere providers hebben geen problemen. KPN lijkt het verbindingsprobleem van binnenland naar buitenland te overdragen….

Jurjan Adriaansens
Deelnemer

Is dat dan alleen bij de oudere  iPhones of bij alle types?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • 5200 reacties
  • 27 juli 2025

Is dat dan alleen bij de oudere  iPhones of bij alle types?

Alle types phones, de ook problemen hadden in Nederland (iPhone 11, Iphone 12, Samsung S24 en nog meer)

Jurjan Adriaansens
Deelnemer

Dat is lekker dan. En geen oplossing? iPhone 14 zou wel werken?

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3130 reacties
  • 27 juli 2025

​@Jurjan Adriaansens Hoe staan je APN settings ?
Mobiel Netwerk > Mobieldatanetwerk :

Jurjan Adriaansens
Deelnemer

Staat precies zo

Jurjan Adriaansens
Deelnemer

Is die meneer van KPN er nog?

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3130 reacties
  • 27 juli 2025

Dat klopt inderdaad, maar je hebt slechts één streepje bereik. Ik vermoed dat de dekking gewoon erg slecht is ​@Jurjan Adriaansens. Odido heeft waarschijnlijk andere contractafspraken met providers en werkt daarom beter. Ik zelf heb ook deze ervaring, en ik denk dat het tijd wordt dat KPN eens zijn partners in het buitenland heroverweegt en overstapt naar kwalitatief betere providers.

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3130 reacties
  • 27 juli 2025

Is die meneer van KPN er nog?

Die is aan het genieten van zijn weekend, maar die kan dat ook niet voor je oplossen. KPN werkt gewoon samen met partners die slechte dekking hebben lokaal.

Jurjan Adriaansens
Deelnemer

Ik heb alle providers geprobeerd, ook als ik vol 5g bereik heb doet hij nog steeds niks. Het lijkt wel geblokkeerd ofzo.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • 5200 reacties
  • 27 juli 2025
bnh schreef:

Odido heeft waarschijnlijk andere contractafspraken met providers en werkt daarom beter.

Dat is niet waar. Odido en KPN hebben dezelfde partners in Italië

KPN
Odido

Dat is lekker dan. En geen oplossing? iPhone 14 zou wel werken?

Andere iPhones hebben andere modem chipset en hebben normaliter geen probleem. Het probleem ligt bij KPN en moet met een sofware update in core netwerk of provider instellingen opgelost worden, maar het lijkt geen prioriteit te hebben.

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3130 reacties
  • 27 juli 2025
TDN schreef:
bnh schreef:

Odido heeft waarschijnlijk andere contractafspraken met providers en werkt daarom beter.

Dat is niet waar. Odido en KPN hebben dezelfde partners in Italië

Oke helder!

Jurjan Adriaansens
Deelnemer

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+25
  • Moderator
  • 24903 reacties
  • Antwoord
  • 29 juli 2025

Dit is een goede vraag als dit op dezelfde locatie was en hetzelfde netwerk. Is dit een zakelijk abonnement? Mijn advies is om even met ons te bellen, ik lees dat dit wel lukt. Dit is namelijk het snelste. Vanuit het buitenland kun je dit doen via telefoonnummer 0031 6 1200 1200, of eventueel je contactpersoon als dit om een grootzakelijk abonnement gaat.
Zou je ons hier ook op de hoogte willen houden? 

Jurjan Adriaansens
Deelnemer

Ik heb inmiddels mijn tussenpersoon gesproken. Die begrepen het ook niet en gingen op onderzoek uit. Een uur of 2 later werkte het weer, maar ik heb nog niet gehoord waar het door kwam.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+25
  • Moderator
  • 24903 reacties
  • 30 juli 2025

Ik heb inmiddels mijn tussenpersoon gesproken. Die begrepen het ook niet en gingen op onderzoek uit. Een uur of 2 later werkte het weer, maar ik heb nog niet gehoord waar het door kwam.

Ik neem aan dat dit dan een accountmanager is van je zakelijke aansluiting? In die abonnementen heb ik geen inzage, dus ik kan niet zeggen wat hij heeft gedaan. 

Ik ben uiteraard wel blij om te lezen dat het nu goed werkt. Ik wens je nog een fijne reis. ðŸ™‚

Reageer