Ik kon tot op heden met een 4 jaar oud toestel prima telefoneren en internetten tegelijk.
@René46, @AliceE
Tot en met maart ging dat ook prima omdat toen 3G nog in de lucht was. Tijdens bellen ging je toestel dan van 4G naar 3G en kon je nog, met wat lagere snelheid dan 4G maar toch nog zo'n 14 Mb/s, internetten tijdens bellen.
Nu, met 3G uit de lucht, gaat je toestel naar 2G. Daarop kan je niet tegelijk internetten en bellen.
VoLTE is aanwezig
Álle toestellen / typen hebben tegenwoordig VoLTE. Het probleem is echter dat de fabrikanten nog lang niet op alle typen ook de specs voor KPN erin hebben staan. Voor Vodafone en T-mobile doen ze dat natuurlijk wel, anders krijgen ze in heel veel landen klachten. KPN opereert echter alleen op de Nederlandse markt. KPN, en jullie, zijn dus een beetje slachtoffer van het beleid van deze fabrikanten.
Je moet bij de fabrikant dus vragen wanneer nou eindelijk de gegevens voor kpn toegevoegd worden.
Rene46, AlicE
Niet iedereen kan maar elk jaar een nieuw toestel aanschaffen om functies te kunnen behouden die het tijden goed gedaan hebben.
als je niet van Samsung of iPhone houdt dan heb je bij KPN zeer weinig keuze ;
Als je een toestel uitzoekt wat op de kpn site staat dan weet je zeker dat het werkt met VoLTE op kpn. KPN heeft wel meer merken overigens. Zo’n toestel kun je vervolgens in elke gewenste telefoonwinkel kopen.
Elke kpn winkel zou de toestellen ook los moeten aanbieden! Er komt dan wel 10 tot 15 % bij de prijs in de winkel, want dat is de prijs i.c.m. een abonnement.
Ik heb mijn telefoon ook helemaal niet bij kpn zelf gekocht.
in ons geval helemaal geen keuze want er was gewoon niks leuks cq naar onze smaak.
Een smartphone is een plat ding met een glazen schermpje en één of meer camera's. Er zit nmm toch echt weinig verschil. Aan de voorkant is dat tegenwoordig al helemaal niet meer te zien. Eén scherm met boven een lensje….